akunpaikasta?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

akunpaikasta?

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Heinäkuu 6. 18:23:03 2007

Mitä sanoopi laki akun konttiin laittamisesta (5d Sierra). Pitääkö olla suljetussa kotelossa.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Heinäkuu 6. 18:33:41 2007

Varmaan riippuu akustakin onko tavallinen vai esim. Optima.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Heinäkuu 6. 19:00:37 2007

tätä minäkin mietin voiko olla normaaliakku vai pitääkö olla hyyteloakku...
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Heinäkuu 6. 19:31:15 2007

Eikös tuola katsastus topicissa ollu et normi akussa pitää olla joku "koppelo" päällä ja kuiva akkuun ei vissiin tarvii muuta kun et on plus + kenkä eristetty ...tai jotain sinnepäin

edit:
samiharju kirjoitti:
client kirjoitti:Samiharju voitko jelpata vastauksilla.

1. Mitä vaatimuksia akun siirtämisellä takakonttiin on? pitääkö olla suojattu jotenkin?

-olli-
1. akku pitää olla tukavasti kiinni ja tuuletus kunnossa (hyytelöakku on poikkeus) eikä ilmeistä oikosulkuvaaraa saa tokikaan olla.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Heinäkuu 7. 20:41:55 2007

biltemasta saa hienoja akku-koppeloita, eikä ole hinnalla pilattu. mahtuu ainakin 70ah yleis-akku sisälle onkelmitta. mul on sellainen taka-kontissa turva-tankin kaverina. :)
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Heinäkuu 7. 20:58:31 2007

Itse itseäni lainaten toisaalta:

"Sellainen muistikuva on ollut, että sisällä ohjaamossa pitäisi olla suljettu akku tai ainakin tuuletus ulos, mutta ISON katsastuskonttuurin pääpiru sanoi ettei henkilöauton ja paketin akusta ole tuollaisia määräyksiä.
Asia rupesi kiinnostamaan, kun töissä havaitsin istuvani Transportterin kuskin paikalla ihan tavallisen nesteakun päällä.

Omaksi turvaksi ja iloksi ei varmaan valumaton akku ole huono ajatus, autoja aina silloin tällöin päätyy pyörät taivaalle sojottamaan."
Viimeksi muokannut SLEI, La Heinäkuu 7. 23:13:16 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Heinäkuu 7. 22:20:43 2007

SLEI kirjoitti: Omaksi turvaksi ja iloksi ei varmaan valumaton akku ole huono ajatus, autoja aina silloin tällöin päätyy pyörät taivalle sojottamaan."
Olen saanut akkuhappoa päälleni pahassa ulosajossa, vaikka akku oli alkuperäisellä paikalla oikean ajovaloumpion luona. konepelti ja tuulilasi (+vitun paljon muita osia) poistui autosta pyörimisen aikana ja akku repesi. kirveli kivasti naamalla, nahkatakki myös kärsi haposta veritahrojen lisäksi

Vastaa Viestiin