Öljynpaine/lämpö antureista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Öljynpaine/lämpö antureista

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Su Heinäkuu 8. 15:07:07 2007

Mihin kannattaa laittaa öljynlämpö anturi? Onko öljyn tyhjennys propun paikka hyvä? Onko painemittarin paras paikka alkuperäisen anturin tilalla.Siihen vaan tarvisi tehdä jatkopala että sen kellon saa mahtumaan siihen,ja niistä on huono kokemus(öljyt tiellä joskus :lol: ).
Ja koneena on vm.98 2.0 zetec.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 8. 22:15:00 2007

Jos kierre on sama kuin ohc:n(1/4") ö-anturissa niin hae kunnollinen t-haara hydrauli letkuja myyvästä paikasta. Kestää vaikka olisi muutama haara peräkkäin ja antureita enemmänkin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ma Heinäkuu 9. 22:13:31 2007

Mikä reikä tossa zetecissä on siellä pakosarjan puolella lohkossa? ei siitä painetta saisi?

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Heinäkuu 9. 22:29:57 2007

fiesta boy kirjoitti:Mikä reikä tossa zetecissä on siellä pakosarjan puolella lohkossa? ei siitä painetta saisi?
Jakohihnan vaihdon yhteydessä taidetaan siihen reikään laittaa ajoitustappi jos en nyt ole ihan pihalla :roll:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Heinäkuu 9. 23:17:04 2007

fiesta boy kirjoitti:Mikä reikä tossa zetecissä on siellä pakosarjan puolella lohkossa? ei siitä painetta saisi?
Tarkoitat varmaan sitä tulppaa siinä vaihteiston puoleisessa päässä, oliko nyt 13mm avaimella avattava? Todellista tarkoitusta en tiedä, mutta takana ei ole öljykanavaa vaan kampikammio. Toisella puolella konetta on sitten öljykellon kanssa samalla linjalla torx-kantainen proppu josta pääsee öljykanavaan.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ti Heinäkuu 10. 20:12:57 2007

eli siitä torxin alta voisi ottaa paineen mittarille? Osaatko sanoa että mahtuuko se anturi/kello siihen ,ettei ota ruiskuun kiinni?Itsellä ei ole vielä ruiskua niin en voi kokeilla :?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Heinäkuu 10. 22:18:00 2007

Jossei muuten mahdu niin siihen reikään sopiva nippa ja esim teflon teräspunosletkua väliin johon pää joka sopii siihen anturiin niin alkaa olla sijoittamis mahdollisuudet aika rajattomat

Tai kulmaliitin ja esim hydrauliputkella siirto kauemmas sopivaan paikkaan, siinäkin mielikuvitus rajana

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Su Heinäkuu 15. 21:45:32 2007

kyllä se sinne mahtuisi se kello. Onko toi tyhjennys proppu sitten hyvä paikka lämpöanturille?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 15. 21:50:08 2007

Siihen itse sijoitin anturin sierrassa, kun oli sivulle päin. Silloin ei kannata jos tulppa on alaspäin.

Vastaa Viestiin