Jarrut & muuta Sierraan liittyvää

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 2. 18:59:25 2007

Selvä, kuitti!

Mistä kannattaisi hankkia isompi tehostin ja pääsylinteri? Mielellään bolt-on?

Meneekö tämä jarruletku taakse suoraan kiinni? Sierra+levyt 82--93 taakse 220mm satulasta. . . . . . . . . 23-3253 5.72 ??? Nyt siis rummut ja sylinterille tulee putki.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Tammikuu 3. 12:04:46 2007

SLEI kirjoitti:
Kiesi kirjoitti:Mistä liikkeestä saa brembot 70e/pari?? Mitä muuten maksaa cossun originell levyt? Ja mitä noi ebc palat tuli kustantamaan?

-Kimmo-
Itse sain AD-varaosasta karvan yli 100€ Brembon jarrulevyt Mondeo V6:een eli 278mm halk. 24mm paksut ja nelipulttiset navat. Nämä menee tohon DOHC nelariin.
Sama vika ostin AD:sta -85 2.0L Riesaan etulevyt 44e pari. AD-paketissa oli Brembon tarrat ja sisällä jäähdytetyt 240mm levyt. Tulikin mieleen, että mitkäköhän siellä nyt on? Käykö noi jäähdytetyt levyt yksiosaisten tilalle, jos siellä sellaiset sattuisi olemaan?

EDIT: Juu, jäähdytettythän siellä olikin.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 4. 20:11:01 2007

Syy miksei rumpujarrullisen vetarin "napa" (se johon vanne kiinnitetään, isolla mutterilla tumppiakseliin) sovi levyjarrulliseen tumppiakseliin? Eri boorit vai mitä hä? Laakerit isommat? Olisi kaksi ylimääräistä vetaria, joista olisin saanu kätevästi nuo "navat".

Ja kertokaa niiden oikea nimi, ei tule mieleen :lol:

Edit: Tänään hain tilatut jarrulevyt, taakse tuli brembon levyt, mutta eteen jotkut erimerkkiset.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Tammikuu 4. 20:53:01 2007

Laakerit on isommat.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 4. 21:01:40 2007

Selvä, harmi :?

Eikö kellään nyt tosiaan ole ylimääräsenä tuota "napaa"? Olis pian jo kiire :o

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Tammikuu 4. 23:04:10 2007

Tee tommonen palikka, pääset "helpommalla"?

http://www.rt-racing.net/sierra/sivu15.htm
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 4. 23:24:06 2007

Ei ei, ei ollut kyse navoista joihin satulat kiinnittyy, vaan siitä mihin vanne kiristetään! Joka tulee toiselle puolelle laakeria, tumppiakseli sillä isolla mutterilla kiinnittyy siihen.. En nimeä tiedä, niin siksi olen puhunut "navasta".

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 4. 23:44:26 2007

napahan tuo on :-s ja missä on laakeri on laakeripesä :wink:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Tammikuu 5. 0:11:40 2007

Niin ajattelinkin. Mutta moni tuntuu tajuavan sanan napa laakeripesänä.

Olisivat voineet fordin perkeleet suunnitella nuokin samanlaisiks :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 15. 18:30:12 2007

AkiS kirjoitti:Tee tommonen palikka, pääset "helpommalla"?

http://www.rt-racing.net/sierra/sivu15.htm
tuollaiseen ratkaisuun olen myös päätymässä, sitä tässä jossain vaiheessa niinku yritin udella että onnistuuko tuollainen helpolla.. :-) mites perus absittoman dokkilaisen (240mm, 9") pääsylinteri toimii "abs" pyöräjarrujen (eli 260mm levyt edessä ja nuo sierran peruslevyt takana, scorpion vakio satulat) kanssa? pitääkö mun nyt vielä löytää pääsylinterikin?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 15. 18:58:21 2007

Itse päivitin 1,6l jarruista 260mm eteen ja taakse levyt. Poljin liike ei juurikaan kasvanut entisestä, en pidä ollenkaan pahana nykyistäkään. Ei mene lattiaan asti kun jarruttaa rajusti. Mutta miten itse haluaa sitten.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Heinäkuu 26. 21:18:34 2007

mitenhän tällanen juttu kun mulla on sierrassa edessä 280 milliset levyt ja yksimäntäiset bemarin satulat.takana 2wd cossun rojut.ongelma on että hiekalla ei mene takaset lukkoon,sitten kun ajoin suutuspäissään halliin sisälle niin kappas,takaset meni lukkoon nätisti.en ymmärrä..käpäri toimii hyvin,ottaa tasaisesti ja palauttaa hyvin. hiekalla ei mene takaset lukkoon polkimella polkien..johtuuko jarrupääsylinteristä joka on 2.0 ohc:n vakio vai siitä hemmetin jarrupaineen säätimestä moinen oire?
irc galleria voicecoil

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Heinäkuu 27. 10:49:09 2007

Se voi olla että se paineenrajotin/kiihtyvyysanturi ei saa tarpeeksi suurta kiihtyvyyttä hiekalla, että lukitsisi takarattaat. Periaatteessa sitä voisi säätää kääntämällä sitä hiukan enemmän vaakatasoon, mutta mutta, onko se tarpeellista, en tiiä. :?: :?: :shock:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » La Heinäkuu 28. 12:49:17 2007

joo pitääpä koettaa,onkos se mutikka mikä on siinä jarrutehostimen alla runkopalkissa?
irc galleria voicecoil

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Heinäkuu 29. 20:00:50 2007

Joo, just se, mutta oo tarkkana lopullisen asennon kanssa ni ei tuu yllätyksiä liukkailla... :shock:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Su Heinäkuu 29. 22:31:47 2007

joo pitää olla aina tarkkana liukkailla..mut huomenna koetan sitä asentoa muuttaa hieman enemmän vaakatasoon,tosin auto ei tule talviajoon enää .en usko että kesäkelissä edes sateella nuo cossun rimpulajarrut olis liian tehokkaat, että pyrkisi poikittain jarrutuksessa.
irc galleria voicecoil

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Joulukuu 1. 20:47:16 2007

Onko 2wd ja 4wd cossun etulevyt samat halkasijaltaan? Entä mikä on 2wd levyn syvyys ja mikä 4wd syvyys? Jos joku voisi mitata. Ja onko 4wd etusatulat 4mäntäset?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 1. 21:07:51 2007

Sultzi kirjoitti:Onko 2wd ja 4wd cossun etulevyt samat halkasijaltaan? Entä mikä on 2wd levyn syvyys ja mikä 4wd syvyys? Jos joku voisi mitata. Ja onko 4wd etusatulat 4mäntäset?
4wd yks mäntäset ja erinlaiset levyt...

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Joulukuu 1. 21:13:24 2007

Sultzi kirjoitti:Onko 2wd ja 4wd cossun etulevyt samat halkasijaltaan? Entä mikä on 2wd levyn syvyys ja mikä 4wd syvyys? Jos joku voisi mitata. Ja onko 4wd etusatulat 4mäntäset?
Ensimmäiseen: Ei ole, 2 wd 5mm isommat
Viimeiseen: nelikossa on yksi mäntä.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Joulukuu 1. 21:14:16 2007

Kiitän! :)

Vastaa Viestiin