öljytikku karkaa...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

öljytikku karkaa...

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ma Elokuu 6. 15:30:13 2007

mikäs sillon on viturallaa foortin cvh:ssa ku vähä isommmin polkiessa lentää öljytikku hevonv**** :?: männänrenkaatko hävinny ? jos jollai olis kokemusta mistä lähtee hakeen vikaa..

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Elokuu 6. 15:44:19 2007

Voi olla et männän renkaat tai muuten harvaks päässy, puskee painetta palo tilasta alakertaan ja nostaa öljy tikun..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ma Elokuu 6. 15:45:13 2007

onko huohotus kunnossa?
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Elokuu 6. 16:26:57 2007

Nuo cvh:n huohottimet on ihan perseestä , jos tikku ei nouse niin öljykorkki ainaki :x Onko uudempi EFI vai vanhempi kaasari ?
Putsaa letkut ja ota ilmansuodattimesta huohottimen putsari pois

edit: Jos cvh EFI : Lohkosta menee letku venakoppaan mistä se menee muovipönttöön missä sisällä teräsvillaklöntti , pönttö menee helposti tukkoon joten paine jää venakoppaan ja nostaa korkin . Ota pönttö helvettiin ja tuki letku mikä menee imusarjaan , samoin venakopan lähdöt voi tukkia ja laita lohkosta tuleva letku suoraan pönttöön . toimii keräyssäiliönä :wink:
ex Jäsen #10

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ma Elokuu 6. 16:36:58 2007

joo, frst kyseessä(eli EFI), tarvii vähä huohotinta ronkkia. kiinnostus huipussaan ku on lämmintä.. 8) . pelas toi kyllä pitkään kuin junan vessa..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 6. 19:38:33 2007

Ainakin Escort -91 CVH EFi:n huohottimia on uutena muutettu takuuseen vanhanmalliseksi. Se "kerääjäpöntön" sisältö kuulemma jäätyy talvella ja sitten sylkee jostain öljyt pihalle. Sen pöntön ja huohotinputket kun pitää puhtaana, niin ongelmaa ei pitäisi syntyä (näin ohjeistivat Ford huollosta). Siihen on olemassa joku puolivirallinen korjaussarja lähes Plug-n-Play tyyliin, jolla sen saa muutettua vanhemmanmalliseksi.

Venttiilikoppa kannattaa käyttää irti ja tarkistaa sieltä paskan määrä. Kopan tiiviste ei kovin montaa euroa maksa.

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ma Elokuu 6. 21:46:38 2007

venakopasta vois melkein aamupuurot syödä :D , puhdas on ja talviajoahan tolla ei ole ollut. männässäkään ei ole reikää.. olisko ne renkaat sitte, kai tommonenki voi alkaa "yhtäkkiä".. mahtasko näkyä ohivuotomittarilla :roll:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Elokuu 7. 0:18:25 2007

Sine kirjoitti:Ainakin Escort -91 CVH EFi:n huohottimia on uutena muutettu takuuseen vanhanmalliseksi. Se "kerääjäpöntön" sisältö kuulemma jäätyy talvella ja sitten sylkee jostain öljyt pihalle. Sen pöntön ja huohotinputket kun pitää puhtaana, niin ongelmaa ei pitäisi syntyä (näin ohjeistivat Ford huollosta). Siihen on olemassa joku puolivirallinen korjaussarja lähes Plug-n-Play tyyliin, jolla sen saa muutettua vanhemmanmalliseksi.

Venttiilikoppa kannattaa käyttää irti ja tarkistaa sieltä paskan määrä. Kopan tiiviste ei kovin montaa euroa maksa.
Joo se kerääntyny paska jäätyy ja öljykorkki lentää :lol:
Lievällä väkivallalla sen säiliön saa auki ja putsattua sen jollain myrkyllä tai ottaa sen teräsvillan pois .
ex Jäsen #10

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Elokuu 7. 11:50:20 2007

Minulle ohjeistivat, että lämmintä vettä kun laskee niin paljon putkista ja pöntöstä läpi kunnes on puhdasta. Näin tein ja vielä on toiminut vanhalla systeemillä. En käyttänyt purkkia auki.

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ma Elokuu 20. 21:35:34 2007

alko tikku pysyyn paikallaan, kyä sinne pönttöön oli jotain kertyny. cliineriä läpi vaan runsaasti. :D

MiHu
Viestit: 377
Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja MiHu » Ti Elokuu 21. 0:56:20 2007

Omasta xr2i samoja ongelmia,mutta loppuvat kun aukaisin kannen sauman,ja poistin koko suodatin panoksen sieltä sisältä. Putsaus ja kemical metallilla kansi nippuun. Hyvin on nyt toiminut.
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-

Vastaa Viestiin