.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Yks kerrallaan tai vaikka puolen metrin pätkissä vaihtaa. Jossei muuten ole laho niin eipä sen paljoa pitäisi vääntyillä. Ovet pitää kiinni ja niistä ovien raoista huomaa jos vääntyy mutta yleensä vasta sitten kun on pellit tehty
Nostaa pukin päälle silleen tasaisesti ettei ole vaan yksi kulma ilmassa
Niin, kannattaako ruveta vaihtamaan
itse en rupeaisi kun katsoo mitä nuo vehkeet maksaa mutta jos muuten hyvässä kunnossa niin mikä jottei jos kiinnostusta riittää

Nostaa pukin päälle silleen tasaisesti ettei ole vaan yksi kulma ilmassa
Niin, kannattaako ruveta vaihtamaan

-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: Pohjan hitsaaminen
Jos on intoo, eikä muuta tekemistä ja mig pysyy kädessä niin miksei?aa.k kirjoitti:Elikkä kyseessä olis mk4 escortti. Ja homman nimi takapitkittäispalkit.
Kannattaako moiseen edes ruveta...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No eipä ole Escoon tullut vaihdettua mutta muutamaan muuhun + paljolti muuta peltihommaa
Hommahan ei kovin ihmeellinen ole, rälläkällä, puukkosahalla, vingulla tai millä nyt keksii niin vanhat/vähänkin ruosteiset osat pois , huolellinen putsaus (hiekkapuhallus, somalilaikka yms), uuden palan sovittelu/muotoilu ja lopuksi hitsaus. Kunnon pohjamaalit, massat yms luonnollisesti sekä tuollaisiin paikkoihin palkin sisään kotelosuojat yms
Siinävaiheessa rupeaa sitten vituttamaan kun saa mädät raavittua pois ja se totuus alkaa paljastua, loppupelissä vaihtoon sitten menee sen palkin lisäksi puoli neliötä pohjaa, rengaskotelon reunoja, vähän hiekkapeltiä, akseliston kiinnityspaikkoja, ymsyms
Ja kestää kyllä jos vaan tekee kunnolla eli sinne ei jää yhtään pientäkään ruostepistettä, hioo saumat tasaisiksi, vetää saumojen päälle korikitin yms, kunnon maalit ja massat, menee taas seuraavat 10 vuotta mutta muu auto kerkeää hapantua maantielle pienissä partikkeleissa jo seuraavassa 3 vuodessa
Hommahan ei kovin ihmeellinen ole, rälläkällä, puukkosahalla, vingulla tai millä nyt keksii niin vanhat/vähänkin ruosteiset osat pois , huolellinen putsaus (hiekkapuhallus, somalilaikka yms), uuden palan sovittelu/muotoilu ja lopuksi hitsaus. Kunnon pohjamaalit, massat yms luonnollisesti sekä tuollaisiin paikkoihin palkin sisään kotelosuojat yms
Siinävaiheessa rupeaa sitten vituttamaan kun saa mädät raavittua pois ja se totuus alkaa paljastua, loppupelissä vaihtoon sitten menee sen palkin lisäksi puoli neliötä pohjaa, rengaskotelon reunoja, vähän hiekkapeltiä, akseliston kiinnityspaikkoja, ymsyms

Ja kestää kyllä jos vaan tekee kunnolla eli sinne ei jää yhtään pientäkään ruostepistettä, hioo saumat tasaisiksi, vetää saumojen päälle korikitin yms, kunnon maalit ja massat, menee taas seuraavat 10 vuotta mutta muu auto kerkeää hapantua maantielle pienissä partikkeleissa jo seuraavassa 3 vuodessa

-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
VesQ kirjoitti:No eipä ole Escoon tullut vaihdettua mutta muutamaan muuhun + paljolti muuta peltihommaa
Hommahan ei kovin ihmeellinen ole, rälläkällä, puukkosahalla, vingulla tai millä nyt keksii niin vanhat/vähänkin ruosteiset osat pois , huolellinen putsaus (hiekkapuhallus, somalilaikka yms), uuden palan sovittelu/muotoilu ja lopuksi hitsaus. Kunnon pohjamaalit, massat yms luonnollisesti sekä tuollaisiin paikkoihin palkin sisään kotelosuojat yms
Siinävaiheessa rupeaa sitten vituttamaan kun saa mädät raavittua pois ja se totuus alkaa paljastua, loppupelissä vaihtoon sitten menee sen palkin lisäksi puoli neliötä pohjaa, rengaskotelon reunoja, vähän hiekkapeltiä, akseliston kiinnityspaikkoja, ymsyms![]()
Ja kestää kyllä jos vaan tekee kunnolla eli sinne ei jää yhtään pientäkään ruostepistettä, hioo saumat tasaisiksi, vetää saumojen päälle korikitin yms, kunnon maalit ja massat, menee taas seuraavat 10 vuotta mutta muu auto kerkeää hapantua maantielle pienissä partikkeleissa jo seuraavassa 3 vuodessa
Jotenkin niinkun yhdyn tähän

Siks kävinkin samantein koko muunkin korin läpi kun pukkiin nostin

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Re: on
Joskus omaani tein uusiks. Kun vetokoukun irrotti niin tippu palkkien pohjakin pois. Taisin hepata sinne 50mm neliöputkee halkastuna. Hyvä kai siitä tuli.aa.k kirjoitti:Kyllä on intoa ja hitsaus onnistuu, olis vaan kiva kuulla jos joku on tehnyt kyseisen homman, että miten meni ja onko kestänyt...
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90