.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

aa.k
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Heinäkuu 10. 17:29:32 2007

.

Viesti Kirjoittaja aa.k » Ti Elokuu 7. 14:08:06 2007

.
Viimeksi muokannut aa.k, Ke Lokakuu 24. 19:19:19 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Elokuu 7. 16:34:30 2007

Yks kerrallaan tai vaikka puolen metrin pätkissä vaihtaa. Jossei muuten ole laho niin eipä sen paljoa pitäisi vääntyillä. Ovet pitää kiinni ja niistä ovien raoista huomaa jos vääntyy mutta yleensä vasta sitten kun on pellit tehty :D

Nostaa pukin päälle silleen tasaisesti ettei ole vaan yksi kulma ilmassa

Niin, kannattaako ruveta vaihtamaan :? itse en rupeaisi kun katsoo mitä nuo vehkeet maksaa mutta jos muuten hyvässä kunnossa niin mikä jottei jos kiinnostusta riittää

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Pohjan hitsaaminen

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Elokuu 7. 17:17:34 2007

aa.k kirjoitti:Elikkä kyseessä olis mk4 escortti. Ja homman nimi takapitkittäispalkit.
Kannattaako moiseen edes ruveta... :?
Jos on intoo, eikä muuta tekemistä ja mig pysyy kädessä niin miksei? :?:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

aa.k
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Heinäkuu 10. 17:29:32 2007

Viesti Kirjoittaja aa.k » Ti Elokuu 7. 17:19:44 2007

.
Viimeksi muokannut aa.k, Ke Lokakuu 24. 19:19:31 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Elokuu 7. 19:08:51 2007

No eipä ole Escoon tullut vaihdettua mutta muutamaan muuhun + paljolti muuta peltihommaa

Hommahan ei kovin ihmeellinen ole, rälläkällä, puukkosahalla, vingulla tai millä nyt keksii niin vanhat/vähänkin ruosteiset osat pois , huolellinen putsaus (hiekkapuhallus, somalilaikka yms), uuden palan sovittelu/muotoilu ja lopuksi hitsaus. Kunnon pohjamaalit, massat yms luonnollisesti sekä tuollaisiin paikkoihin palkin sisään kotelosuojat yms

Siinävaiheessa rupeaa sitten vituttamaan kun saa mädät raavittua pois ja se totuus alkaa paljastua, loppupelissä vaihtoon sitten menee sen palkin lisäksi puoli neliötä pohjaa, rengaskotelon reunoja, vähän hiekkapeltiä, akseliston kiinnityspaikkoja, ymsyms :twisted:

Ja kestää kyllä jos vaan tekee kunnolla eli sinne ei jää yhtään pientäkään ruostepistettä, hioo saumat tasaisiksi, vetää saumojen päälle korikitin yms, kunnon maalit ja massat, menee taas seuraavat 10 vuotta mutta muu auto kerkeää hapantua maantielle pienissä partikkeleissa jo seuraavassa 3 vuodessa :D

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Elokuu 7. 19:20:26 2007

VesQ kirjoitti:No eipä ole Escoon tullut vaihdettua mutta muutamaan muuhun + paljolti muuta peltihommaa

Hommahan ei kovin ihmeellinen ole, rälläkällä, puukkosahalla, vingulla tai millä nyt keksii niin vanhat/vähänkin ruosteiset osat pois , huolellinen putsaus (hiekkapuhallus, somalilaikka yms), uuden palan sovittelu/muotoilu ja lopuksi hitsaus. Kunnon pohjamaalit, massat yms luonnollisesti sekä tuollaisiin paikkoihin palkin sisään kotelosuojat yms

Siinävaiheessa rupeaa sitten vituttamaan kun saa mädät raavittua pois ja se totuus alkaa paljastua, loppupelissä vaihtoon sitten menee sen palkin lisäksi puoli neliötä pohjaa, rengaskotelon reunoja, vähän hiekkapeltiä, akseliston kiinnityspaikkoja, ymsyms :twisted:

Ja kestää kyllä jos vaan tekee kunnolla eli sinne ei jää yhtään pientäkään ruostepistettä, hioo saumat tasaisiksi, vetää saumojen päälle korikitin yms, kunnon maalit ja massat, menee taas seuraavat 10 vuotta mutta muu auto kerkeää hapantua maantielle pienissä partikkeleissa jo seuraavassa 3 vuodessa :D

Jotenkin niinkun yhdyn tähän :twisted:
Siks kävinkin samantein koko muunkin korin läpi kun pukkiin nostin 8)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: on

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Elokuu 9. 20:40:30 2007

aa.k kirjoitti:Kyllä on intoa ja hitsaus onnistuu, olis vaan kiva kuulla jos joku on tehnyt kyseisen homman, että miten meni ja onko kestänyt...
Joskus omaani tein uusiks. Kun vetokoukun irrotti niin tippu palkkien pohjakin pois. Taisin hepata sinne 50mm neliöputkee halkastuna. Hyvä kai siitä tuli.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 9. 22:16:25 2007

Taas näitä hommia, jotka olisi varsin selkeitä ja helppoja hommia jos auto olisi vaikka kyljellään...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin