dokki vesiasiaa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

dokki vesiasiaa

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Tammikuu 31. 0:13:46 2007

dokki kerää painetta paisariin, korkki auki tulvii mutta korkki kiinni pystyy jotenkin ajamaan. termarin otin pois.

lorinaa ei kuulu mistään.

sisälle ei tule lämmintä ollenkaan vaikka lämpömittari näyttää melko ok lukemia.

oisko joku tukos vaan?

kiitos etukäteen.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: dokki vesiasiaa

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Tammikuu 31. 9:07:48 2007

caltsu kirjoitti:dokki kerää painetta paisariin, korkki auki tulvii mutta korkki kiinni pystyy jotenkin ajamaan. termarin otin pois.

lorinaa ei kuulu mistään.

sisälle ei tule lämmintä ollenkaan vaikka lämpömittari näyttää melko ok lukemia.

oisko joku tukos vaan?

kiitos etukäteen.

Kyllä se vahvasti vaikuttaa että jostain on sitten tukossa...Itsellä nyt vähän samaa ongelmaa, tosin en ole ajanut mutta paikallaan kun antaa lämmetä niin jos avaa paisarin korkin niin tulvii yli ja ylimmäinen syylärin vesiletku tuntuu tyhjältä, eli ainakin ilmaa sitten on jäähdytys järjestelmässä.Tosin hyttiin tulee lämmintä.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Tammikuu 31. 11:34:17 2007

Ettei vaan kumminki kansi vuotais jostain. :?
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Tammikuu 31. 16:03:47 2007

Tähänkin topicciin sopii tuo sama Dohc mistä mainitsin tuolla Scorppio kenno keskustelussa, eli kaverilla oli kenno ilm tukossa tjs kun ei tullu lämpöä sisälle kuin paikallaan huudattaessa kunhan oli ensin saanut ilmattua ja heti kun lähti ajamaan lämpö hävisi ja alkoi lorina ja litinä sekä paisari työnsi nestettä pihalle. Uudella lämppärin kennolla korjaantui.
Ja tosiaan kun otti kennosta letkut irti ja laittoi puutarhaletkun toisen tilalle, vesi kyllä meni läpi ihan jees?? Silti uudella kennolla kaikki ongelmat hävisivät. Saattaahan se vesijohtopaine tietysti olla vähän isompi kuin se Dohc vesipumpun..

Kato nyt kuitenkin vielä tulpat siitä, onko joku muita selkeästi puhtaampi... Kolmos pytyssähän se kai useimmiten tulppansa pesee ja eikun kansipahvi kauppaan 8)
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Tammikuu 31. 17:32:28 2007

tämä selvisi.

ongelma alkoi helpottamaan hissukseen ja laitoin puhdistusaineet sisään jonka jälkeen vaihdoin vielä nesteet 3 kertaa.

yhteensä lutrasin nesteet ulos ja uudet sisään 6 kertaa.

nyt toimii, oli vain kenno tukossa.

laitoin vielä uuden termarin joten nyt lämmintä piisaa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ke Tammikuu 31. 18:03:38 2007

Mikä ihmetukkoontuminen näissä on, mulla on nyt tällä hetkellä sama homma, kone lämpiää mutta mitä pitempään ajaa sitä haaleampaa se tuntuu bloosavan "lämppäristä", viime talvenaki teki saman homman, sillon valutin vettä läpi ja toimi taas jonku aikaa, eikat noi nyt puolen vuoden ajossa syö yhtä termaria :roll:
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Helmikuu 11. 23:24:53 2007

Eli tuli hommattua pois tuo Caltsun vehje jossa vika edelleen jatkuu. Vaihdoin lämppärin kennon mutta ei vaikutusta. Keulan kun nostaa ylös ja käyttää lämpöseks niin toimii vähän aikaa mutta hetken päästä puhaltaa taas kylmää sisälle.

Kun antaa kierroksia niin kenno lirisee ja hetken päästä alkaa taas tulemaan lämmintä ilmaa. Mitenhän tuon järjestelmän sais ilmattua ihan täydellisesti vai oisko nyt vaan niin että se on pahvi tai kansi menny.. Ajon jälkeen on kuitenkin vähän märkää aina paisarin ympärillä että ois puhaltanu sieltä. Vaihdoin kyllä nyt uuden korkin paisariin jos ois siinä jotain häikkää..
Toyota Supra TT

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ma Helmikuu 12. 0:40:21 2007

Kyllä se kannen käytättää pois, suosiolla vaan. Ei niissä tahdo olla oikotietä onneen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 12. 8:49:31 2007

Luin pelkän otsikon, vastaus: 1) kansi halki 2) käy joulu ja vain kansitiiviste rikki.
Luin vastaukset, samat vastaukset
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 12. 19:01:35 2007

Kait se täytyy sitten uskoa että se on ainakin kansipahvin vaihto edessä.. Mistä kohti noi yleensä halkee että onko mahdollista korjata niitä?
Toyota Supra TT

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Helmikuu 12. 20:10:13 2007

Venttiilien välistä halkeevat ja on mahdollista korjata.

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ht=#292080

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Helmikuu 13. 12:00:37 2007

edellinen omistajan kertoi kannen olleen auki viime kesänä ja se oli plaanattu liikkeessä suoraksi. samaisesta koneistamosta tuli myös täydellinen yläpään tiivistesarja.

ei ollut itse tehnyt kokoamista vaan joku asiantunteva kaveri.

tuota varten en voi uskoa ainakaan kannen olevan halki, kyllä sen koneistamon väki luulisi silmällä näkevän jos palotiloissa on halkeamat.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Helmikuu 14. 9:41:36 2007

mullakin oli 2kantta mitkä oli 3pytyn venttiilien välistä halki imukanavaan
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Helmikuu 14. 10:59:36 2007

Eipä se sitä katso vaikka olis viikko sitten ollut kansi pois autosta ja ollut silloin ehjä, onhan se voinut haljeta sen jälkeenkin...
Pedal tu tö metal!

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 19. 14:23:39 2007

Nonnii.. Nyt on kansi irti autosta. Kansipahvina oli rs2000 metallipahvi ja kannenpultit oli ihan helvetin löysällä. Ei tarvinnu edes kunnolla vääntää niitä auki. Varmaan jälkikiristys unohtunu.. Tai sitten on ollut oikeen viimesen päälle paja missä tehty tuo kansiremontti kesällä. :)

Kuvia aiheesta

Kuvista näkee miten nelonen puhtaampi kun muut ja näyttäis se pahvikin vähän vuotaneen sieltä nelosen reunasta. Tätä vahvistaa vielä se että kannenpultti nelosen vieressä oli ruosteessa ja muut öljyssä..
Viimeksi muokannut Hena, Ma Helmikuu 19. 14:45:09 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toyota Supra TT

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 19. 14:43:37 2007

Hmm..ainakaan minulla ei nuo kuvat näy?
Edit:
Jep, nyt näkyvät.
Viimeksi muokannut ukormi, Ma Helmikuu 19. 15:01:51 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 19. 14:45:25 2007

Nyt pitäis näkyä..
Toyota Supra TT

timo^
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 21. 13:56:17 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja timo^ » To Maaliskuu 15. 14:46:12 2007

Laitetaan nyt tänne vaikka vastauksen melkeen arvaan :?

Kovasti samanlaisia oireita on tossa omassa laitteessa. Nestettä hukkaa jonkun verran, ei kuitenkaan mee öljyjen kanssa sekasin. Paikallaan käytellessä saa paisarin tulvimaan.
Välillä tuntuu kulkevan ihan normaalisti ja sitten joskus ei mee mihinkään :roll: Eihän oo kansivikaa? :D
Sierroja

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 15. 21:06:29 2007

jjs kirjoitti: 1) kansi halki 2) käy joulu ja vain kansitiiviste rikki
Tästä...

Suosittelen tämän tekstin tarrana asentamista kojelautaan näkyvälle paikalle, tai vähintään omistajan käsikirjan ekalle sivulle. Ettei totuus unohtuisi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Ke Huhtikuu 4. 21:06:50 2007

Itsellä oli vähän samantapainen ongelma, joka tässä tapauksessa korjautui ilman kansiremonttia. Isoin oire oli, että ei puhaltanut lämmintä. Pitkään käydessä paisuntasäiliö tulvi täyteen, painetta kuitenkaan ei isommin kertynyt.
Vika korjautui vaihtamalla vuotava syyläri uuteen, nyt vesi kiertää hienosti ja lämmintä tulee. Vannomatta varmaan paras silti....tuurilla pahvi kajahtaa viikon sisällä :lol:
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Elokuu 9. 22:27:47 2007

Nonni. Nyt on sit vissiin mullakin pahvi menny tai kansi halki. Saakeli. Ei taida sellasta päivää olla, ettei Dokin kanssa ole jotain ongelmaa, alkaa pikkuhiljaa syödä miestä toi paskamoottori. Otetaan vastaan vinkkejä koneesta joka sopii pienellä vaivalla Dokin tilalle ja autohan siis vähäpäästöinen, eli ohc ei käy...

Eli tämmöset oireet;

Aamulla huomasin ekan kerran pitkään pitkään aikaan, että kuului lorinaa kojelaudan sisältä, eli lämppärin kennosta. Töistä tullessa aattelin vähän tarkemmin vilkasta, mitä konehuoneessa tapahtuu, ja yllätyksekseni huomasin paisarin olevan aivan täynnä ja pihisevän niinkuin halkeais ihan just. Pikkasen oli jo lykännyt korkinvälistä tavaraa pihalle. No äsken kun auto oli jäähtynyt kävin aukaseen korkin (säiliö edelleen täynnä) ja nestepinta laski äkisti normaaliksi. Niin, sen verran vielä, että auto käy vammasesti tyhjäkäyntiä lämpöisenä, jotenkin raskaasti. Kylmänä ei ongelmia ja on pirtee. Auto söi nestettä joskus parivuotta sitten, mutta loppui äkisti, eikä jano ole tullut takaisin. Syyläri on joskus tihkuttanut hieman, mutta kun ei varsinaisesti vuoda, en oo viittiny tehdä asialle mitään. Nestettä ei ole tarvinnut lisätä puoleentoista vuoteen, eli ei tosiaan paljoa tihku mistään.

Mites, sopiiko esim scorpion 2L 16v dokin tilalle mt75 kanssa, entä sopiiko dokin pakosarja tohon 16v koneeseen? (Ja mistä noita sais..?)

V***U että taas riepoo toi paskakasa mieltä.
Pedal tu tö metal!

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Pe Elokuu 10. 12:22:45 2007

Laita 2,3i 16 v the scoorppio. :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Elokuu 11. 7:57:33 2007

Mites, sopiiko esim scorpion 2L 16v dokin tilalle mt75 kanssa, entä sopiiko dokin pakosarja tohon 16v koneeseen? (Ja mistä noita sais..?)

Scorpissa on MT75 jos ei ole tomaatti ja uudemmissa manuaaleissa on hydr. kytkin, mutta ei se tietenkään vaijerin käyttöä estä.
Pakosarja ei sovi kun 16-v pakokanavat on tasajaolla ja 8-v kahden ryhmissä, pakokanavatkin on aivan eri malliset.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Elokuu 14. 20:08:28 2007

Oireet hävis yhtäkkiä ihan täysin! :shock: Ei voi käsittää. Ilmeisesti sitten tosiaan vuotaa kenno ihan pikkasen, ja vetää sieltä ilmaa kun sammuttaa auton, muuta en keksi. Tuuppasin syylärin tukkimisliejua purkillisen järjestelmään, josko kenno lopettais vuotamisen.
Pedal tu tö metal!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 15. 0:26:27 2007

Asiasta kukkaruukkuun: tarkista vielä huviksesi letkujen klemmarit. Minulta oli klemmarin alta nirhautunut putki rikki ja se vuosi vettä sieltä. Etsin vikaa pitkään ennen kuin se sattumalta löytyi.

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=112921

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 15. 6:45:24 2007

Sine kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun: tarkista vielä huviksesi letkujen klemmarit. Minulta oli klemmarin alta nirhautunut putki rikki ja se vuosi vettä sieltä. Etsin vikaa pitkään ennen kuin se sattumalta löytyi.

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=112921
Ihan hyvä vinkki, mutta kun mulla ei hukkaa vesiä yhtään. Ei oo tarvinnu lisätä puoleentoista vuoteen..
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin