Boschin laturien alhainen latausjännite

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Boschin laturien alhainen latausjännite

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 9. 22:13:24 2007

Tällainen osui silmään yksi päivä:

http://www.msextra.com/viewtopic.php?p= ... 404#160899

Jos ei ulkopuolisille näy, niin:
http://www.firstfives.org/faq/charging/ ... de_mod.jpg

Ja tuo diodi on 1N5404...

Rupesi vanha RST:kin lataamaan. Tosiaan tuntuu kuin akku olisi ensimmäistä kertaa täysi sitten Motonetin hyllyn. :shock:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ma Elokuu 13. 15:34:32 2007

paljoako sulla nyt lataa tyhjäkäynnillä,onko latauksen säätimen kestoon mitään vaikutusta?mulla mega ainakin kiukuttelee jos pitkään on esim flekti päällä ja sisä lämmöt,vissiin pienen jännitteen takia.
irc galleria voicecoil

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ma Elokuu 13. 15:44:58 2007

Kerrohan lisää.

Vanhoja latureita hyllyt väärällään, niin jos niihin on mahdollista saada eloa...

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Elokuu 14. 23:30:33 2007

mulla kans alkoi lataus murheet megan asennuksen jälkeen et olisiko tässä vastaus siihen onokelemaan?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Elokuu 14. 23:40:41 2007

vanha kikka ja toimii

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 15. 9:07:58 2007

Tarvike säätimiäkin saa eri jännitteillä. Muistaakseni oli ainakin kolmea vaihtoehtoa jännitteeksi. Meinaan siis jos säädin menee tai tuota modia tehdessä huomaa, että hiilet ovat finaalissa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Elokuu 15. 23:19:52 2007

Siirto FAQ:iin?
Escort Mk4 "RS2300i"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Elokuu 16. 0:17:51 2007

Öh mitäs toi niinkuu tekee? Toinen pää on maissa joo, mutta ei erota mihin toinen menee....
Ei kukaa viittis liittää yhtään tekstiä tuolta MS-foorumilta tänne...?

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » To Elokuu 16. 0:23:42 2007

jeddah kirjoitti:Öh mitäs toi niinkuu tekee? Toinen pää on maissa joo, mutta ei erota mihin toinen menee....
Ei kukaa viittis liittää yhtään tekstiä tuolta MS-foorumilta tänne...?
Samaa mieltä. Parempi kuva ois kiva :)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 16. 20:38:54 2007

Sen verran tarkennusta, että Koivusella on säätimiä

Bosch
14.0V 354-130503
14.1V 354-B195M
14.5V 354-130512 ja 354-IB353
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » La Elokuu 18. 15:50:04 2007

Tuo kytkentä vissiin nostaa latausjännitettä diodin kynnyksen verran eli noin 0.7v
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Elokuu 19. 23:16:13 2007

Kaveri teki tuon, tulos: Uusi akku kuumeni ja meni pimeäksi. Yleismittari näytti latausjännitteeksi 14,7V. Akku meni takuuseen, liekö jotain vikaa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 20. 1:17:42 2007

Vikaa akussa.
Jäsen #606

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Elokuu 20. 18:57:55 2007

Juu kyllähän tuo on vielä ihan normaali latausjännite, tuosta yli 15v--> alkaa kiehuttamaan akkua ja ei tee hyvvää

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Elokuu 22. 12:21:44 2007

hmm... mulla lataa riesa nyt 16volttia :shock: mites nyt näin?

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Elokuu 22. 13:56:41 2007

Mikitic kirjoitti:hmm... mulla lataa riesa nyt 16volttia :shock: mites nyt näin?
Toi samainen säätäja paskana. Vaihda ihmeessä uusi ennen kuin alkaa lamppuja palamaan ja akku menee paskaksi. Omassa diesel sierrassani kävi sama homma, tosin siinä oli latausjännite parhaimmillaan yli 18 volttia (riippui kierroksista). Akku mäni kun en ajoissa tajunnu.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Elokuu 22. 14:18:35 2007

siis tämän modauksen jälkeen alkoi lataamaan ton verran.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Elokuu 22. 14:29:39 2007

Mikitic kirjoitti:siis tämän modauksen jälkeen alkoi lataamaan ton verran.
Mittasitko mitä latas ennen modausta?

Tuli itse tehtyä tossa keväällä sellainen huomio, että kun yleismittarin patteri tyhjenee niin se rupeaa näyttämään kokoajan korkeampia volttimääriä.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Elokuu 22. 14:37:20 2007

Eipä tuota sitten paljoa kannata alkaa modailemaan jos latausjännite on 13.5V tai enemmän. Kannattaneeko muutenkaan, kun uudet ehjät säätimet maksaa jonkun 8e uusilla hiilillä...?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Elokuu 22. 21:19:13 2007

Jonkinlaisia ongelmia oli aikoinaan eskortissakin kun haltekin kanssa touhusin. Hain sitten Bosch kaupasta 14.5V säätimen ja sillä mentiin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 23. 0:55:54 2007

MikkoT kirjoitti:
Mikitic kirjoitti:siis tämän modauksen jälkeen alkoi lataamaan ton verran.
Mittasitko mitä latas ennen modausta?

Tuli itse tehtyä tossa keväällä sellainen huomio, että kun yleismittarin patteri tyhjenee niin se rupeaa näyttämään kokoajan korkeampia volttimääriä.
Samanlaisella paskalla yleismittarilla mitattuani vaihdoin laturin säätimen turhaan.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin