Onko kellään kokemusta: ROTREX ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Onko kellään kokemusta: ROTREX ?

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Elokuu 15. 19:24:23 2007

Törmäsin tällaiseenvispilään. Mahtaako kellään olla kokemusta ?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 19. 1:37:37 2007

eikös timppa24v6:lla ole tollanen taunuksessa?
Jäsen #606

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Elokuu 19. 2:42:29 2007

saman tyylinen kai se on mutta Vortech tais olla valmistaja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Elokuu 19. 9:50:36 2007

Vanhalta turbotechnicsin patentilta näyttää tuo hampaaton planeettaveto.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » Su Elokuu 19. 22:12:37 2007

Onhan tollasen rotrexin kanssa tullut touhuttua joku vuosi, mitä tietoa kaipaat. On ollut vanhempaa versiota ja nyt C38/61 puhallin.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ma Elokuu 20. 6:36:47 2007

TL kirjoitti:Onhan tollasen rotrexin kanssa tullut touhuttua joku vuosi, mitä tietoa kaipaat. On ollut vanhempaa versiota ja nyt C38/61 puhallin.
onko äänekäs?
minkä kokoinen fyysisesti?
millainen tehonanto todellisuudessa?
luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
mitä mieltä olet Rotrexista?
oliko ongelmia käytössä?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » Ma Elokuu 20. 7:54:15 2007

onko äänekäs?
Ei kuulu mitään ääntä, moottoriääni on kovempi.

minkä kokoinen fyysisesti?
Jos vertaa saman tuottoiseen turboon niin pienempi, koska ei oo pakokoteloa.

millainen tehonanto todellisuudessa?
Mulla anto lähes saman tehon kun saman kokoinen turbo, väätöä tuli n.100 Nm lisää 1000 rpm alempana.

luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
Kyllähän se luistaa jonkun verran, olen käyttänyt kahta remmiä rinnakkain. Ei muuten sitten kestä hammashihnakäyttöä, kokeiltu on.

mitä mieltä olet Rotrexista?
Ihan hyvä puhallin, vääntää hyvin alhaalta, suht helppo asentaa.

oliko ongelmia käytössä?
Ei ole ollut muita ongelmia kun toi hammashihna kokeilu.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Elokuu 20. 18:57:57 2007

TL kirjoitti:
luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
Kyllähän se luistaa jonkun verran, olen käyttänyt kahta remmiä rinnakkain. Ei muuten sitten kestä hammashihnakäyttöä, kokeiltu on.

oliko ongelmia käytössä?
Ei ole ollut muita ongelmia kun toi hammashihna kokeilu.
Mikä tuossa aiheutti ongelmia?

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » Ma Elokuu 20. 21:07:57 2007

Ongelma oli liian suuri / nopea pyörimisnopeuden muutos vaihdossa (käytössä oli PG automaatti) meni akseli vaihteiston sisältä kahdesta kohtaa poikki, oli aika silppua sisuskalut sen jälkeen, siipipyörässä kierroksia noin 100 000 rpm.
Olivat rotrexin tehtaalla myös tota mieltä ahdin vauriosta, olivat myös itse kokeilleet hammashihnavetoa, lähes samoin seurauksin.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 25. 17:08:14 2007

Eikös latureista tutulla vapaakytkimellä pääse tosta ongelmasta eroon...
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Elokuu 25. 17:13:06 2007

olafu kirjoitti:Eikös latureista tutulla vapaakytkimellä pääse tosta ongelmasta eroon...
Ei taiha kereta mukaan tuossa vaiheessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 25. 17:22:06 2007

Aksu kirjoitti:
olafu kirjoitti:Eikös latureista tutulla vapaakytkimellä pääse tosta ongelmasta eroon...
Ei taiha kereta mukaan tuossa vaiheessa.
Mitä tarkotat? Se on ihan kun räikkä, jos laturi pyrkii pyörimään kovempaa kun kone, niin ok, laturi on hyvä vaan ja pyörii sitten :) Siinä ei ole mitään viivettä, vaan se luistaa heti, jos kone yrittää jarruttaa laturia. Mötikkä on sisäänrakennettuna laturin moniurapyörään.

Ainoa on että kestääkö se ahtimen väännön. Latureista noita on hajonnut, mutta luultavasti johtuu siitä, että se on luistellut liikaa. Niissä latureissa joista olen tuota osaa tavannut, on yleensä sähköteholtaan jossain 1.5-2kW haarukassa.

EDIT: Jotenkin sellainen käsitys, että näillä estetään/vähennetään hihnan "läpättämistä" kaksoismassavauhtipyörällä varustetuissa värkeissä, missä kampuran kiihtyvyydet ja hidastuvuudet on suurempia kuin normaalipeleissä. Joku vois vahvistaa asian. Kuitenkin noita on vain hieman uudemmissa peleissä. :wink:
Jäsen #606

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » La Elokuu 25. 21:36:24 2007

Ainoa on että kestääkö se ahtimen väännön. Latureista noita on hajonnut, mutta luultavasti johtuu siitä, että se on luistellut liikaa. Niissä latureissa joista olen tuota osaa tavannut, on yleensä sähköteholtaan jossain 1.5-2kW haarukassa.

Niimpä, tehtaalla on niillä 50 kW sähkömoottorilla oleva testipenkki ja se kuulemma menee polvilleen, joten se noista laturien vapaakytkimistä.

Toki vapaakytkimiä saa myös isoja tehoja kestäviä, mutta niiden koko, paino ja kierroskestävyys onkin sitten eri juttu

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Elokuu 25. 21:56:18 2007

olafu kirjoitti: EDIT: Jotenkin sellainen käsitys, että näillä estetään/vähennetään hihnan "läpättämistä" kaksoismassavauhtipyörällä varustetuissa värkeissä, missä kampuran kiihtyvyydet ja hidastuvuudet on suurempia kuin normaalipeleissä. Joku vois vahvistaa asian. Kuitenkin noita on vain hieman uudemmissa peleissä. :wink:
on niitä tavallisienkin vauhtipyörien yhteydessä.
tossa tojotan selitys camryn ominaisuuksista...heitin copypastella techdocista enkä jaksanut suomentaa....
A one-way clutch is set to the alternator pulley. Operation of the one-way clutch cancels alternator pulley
inertia and helps to prevent slipping of the V-ribbed belt. This realizes a low tension V-ribbed belt that
achieves reduced friction.

ja varmasti auttaa mainitsemaasi läpätykseen

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ma Elokuu 27. 21:10:22 2007

TL kirjoitti:Ongelma oli liian suuri / nopea pyörimisnopeuden muutos vaihdossa (käytössä oli PG automaatti) meni akseli vaihteiston sisältä kahdesta kohtaa poikki, oli aika silppua sisuskalut sen jälkeen, siipipyörässä kierroksia noin 100 000 rpm.
Olivat rotrexin tehtaalla myös tota mieltä ahdin vauriosta, olivat myös itse kokeilleet hammashihnavetoa, lähes samoin seurauksin.
tuota samaa tuumailin.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Vastaa Viestiin