Onko kellään kokemusta: ROTREX ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Onko kellään kokemusta: ROTREX ?
Törmäsin tällaiseenvispilään. Mahtaako kellään olla kokemusta ?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
onko äänekäs?TL kirjoitti:Onhan tollasen rotrexin kanssa tullut touhuttua joku vuosi, mitä tietoa kaipaat. On ollut vanhempaa versiota ja nyt C38/61 puhallin.
minkä kokoinen fyysisesti?
millainen tehonanto todellisuudessa?
luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
mitä mieltä olet Rotrexista?
oliko ongelmia käytössä?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
onko äänekäs?
Ei kuulu mitään ääntä, moottoriääni on kovempi.
minkä kokoinen fyysisesti?
Jos vertaa saman tuottoiseen turboon niin pienempi, koska ei oo pakokoteloa.
millainen tehonanto todellisuudessa?
Mulla anto lähes saman tehon kun saman kokoinen turbo, väätöä tuli n.100 Nm lisää 1000 rpm alempana.
luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
Kyllähän se luistaa jonkun verran, olen käyttänyt kahta remmiä rinnakkain. Ei muuten sitten kestä hammashihnakäyttöä, kokeiltu on.
mitä mieltä olet Rotrexista?
Ihan hyvä puhallin, vääntää hyvin alhaalta, suht helppo asentaa.
oliko ongelmia käytössä?
Ei ole ollut muita ongelmia kun toi hammashihna kokeilu.
Ei kuulu mitään ääntä, moottoriääni on kovempi.
minkä kokoinen fyysisesti?
Jos vertaa saman tuottoiseen turboon niin pienempi, koska ei oo pakokoteloa.
millainen tehonanto todellisuudessa?
Mulla anto lähes saman tehon kun saman kokoinen turbo, väätöä tuli n.100 Nm lisää 1000 rpm alempana.
luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
Kyllähän se luistaa jonkun verran, olen käyttänyt kahta remmiä rinnakkain. Ei muuten sitten kestä hammashihnakäyttöä, kokeiltu on.
mitä mieltä olet Rotrexista?
Ihan hyvä puhallin, vääntää hyvin alhaalta, suht helppo asentaa.
oliko ongelmia käytössä?
Ei ole ollut muita ongelmia kun toi hammashihna kokeilu.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Mikä tuossa aiheutti ongelmia?TL kirjoitti:
luistaako vetohihna nopeasti kaasua painettaessa?
Kyllähän se luistaa jonkun verran, olen käyttänyt kahta remmiä rinnakkain. Ei muuten sitten kestä hammashihnakäyttöä, kokeiltu on.
oliko ongelmia käytössä?
Ei ole ollut muita ongelmia kun toi hammashihna kokeilu.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ongelma oli liian suuri / nopea pyörimisnopeuden muutos vaihdossa (käytössä oli PG automaatti) meni akseli vaihteiston sisältä kahdesta kohtaa poikki, oli aika silppua sisuskalut sen jälkeen, siipipyörässä kierroksia noin 100 000 rpm.
Olivat rotrexin tehtaalla myös tota mieltä ahdin vauriosta, olivat myös itse kokeilleet hammashihnavetoa, lähes samoin seurauksin.
Olivat rotrexin tehtaalla myös tota mieltä ahdin vauriosta, olivat myös itse kokeilleet hammashihnavetoa, lähes samoin seurauksin.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mitä tarkotat? Se on ihan kun räikkä, jos laturi pyrkii pyörimään kovempaa kun kone, niin ok, laturi on hyvä vaan ja pyörii sittenAksu kirjoitti:Ei taiha kereta mukaan tuossa vaiheessa.olafu kirjoitti:Eikös latureista tutulla vapaakytkimellä pääse tosta ongelmasta eroon...

Ainoa on että kestääkö se ahtimen väännön. Latureista noita on hajonnut, mutta luultavasti johtuu siitä, että se on luistellut liikaa. Niissä latureissa joista olen tuota osaa tavannut, on yleensä sähköteholtaan jossain 1.5-2kW haarukassa.
EDIT: Jotenkin sellainen käsitys, että näillä estetään/vähennetään hihnan "läpättämistä" kaksoismassavauhtipyörällä varustetuissa värkeissä, missä kampuran kiihtyvyydet ja hidastuvuudet on suurempia kuin normaalipeleissä. Joku vois vahvistaa asian. Kuitenkin noita on vain hieman uudemmissa peleissä.

Jäsen #606
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ainoa on että kestääkö se ahtimen väännön. Latureista noita on hajonnut, mutta luultavasti johtuu siitä, että se on luistellut liikaa. Niissä latureissa joista olen tuota osaa tavannut, on yleensä sähköteholtaan jossain 1.5-2kW haarukassa.
Niimpä, tehtaalla on niillä 50 kW sähkömoottorilla oleva testipenkki ja se kuulemma menee polvilleen, joten se noista laturien vapaakytkimistä.
Toki vapaakytkimiä saa myös isoja tehoja kestäviä, mutta niiden koko, paino ja kierroskestävyys onkin sitten eri juttu
Niimpä, tehtaalla on niillä 50 kW sähkömoottorilla oleva testipenkki ja se kuulemma menee polvilleen, joten se noista laturien vapaakytkimistä.
Toki vapaakytkimiä saa myös isoja tehoja kestäviä, mutta niiden koko, paino ja kierroskestävyys onkin sitten eri juttu
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
on niitä tavallisienkin vauhtipyörien yhteydessä.olafu kirjoitti: EDIT: Jotenkin sellainen käsitys, että näillä estetään/vähennetään hihnan "läpättämistä" kaksoismassavauhtipyörällä varustetuissa värkeissä, missä kampuran kiihtyvyydet ja hidastuvuudet on suurempia kuin normaalipeleissä. Joku vois vahvistaa asian. Kuitenkin noita on vain hieman uudemmissa peleissä.
tossa tojotan selitys camryn ominaisuuksista...heitin copypastella techdocista enkä jaksanut suomentaa....
A one-way clutch is set to the alternator pulley. Operation of the one-way clutch cancels alternator pulley
inertia and helps to prevent slipping of the V-ribbed belt. This realizes a low tension V-ribbed belt that
achieves reduced friction.
ja varmasti auttaa mainitsemaasi läpätykseen
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
tuota samaa tuumailin.TL kirjoitti:Ongelma oli liian suuri / nopea pyörimisnopeuden muutos vaihdossa (käytössä oli PG automaatti) meni akseli vaihteiston sisältä kahdesta kohtaa poikki, oli aika silppua sisuskalut sen jälkeen, siipipyörässä kierroksia noin 100 000 rpm.
Olivat rotrexin tehtaalla myös tota mieltä ahdin vauriosta, olivat myös itse kokeilleet hammashihnavetoa, lähes samoin seurauksin.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää