mistä laakerit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
mistä laakerit
elikkäs mistä saa 2litrasen ohc:n apuakselin laakerit.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: mistä laakerit
Lautamäeltä. www.lautamakimotorsport.fimylordisford kirjoitti:elikkäs mistä saa 2litrasen ohc:n apuakselin laakerit.
FORD osat, sieltä OHC ja apuakselin laakeri. Maksaa 22e.
Kannattaa myös lähimmästä ovaaliputkasta tiedustella.
Jäsen #606
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
hyvä homma! kun tossa koneremppaa tehny ja oli vielä paineet hukassa niin sieltä se vika löyty. laitoin uuden korkeapaine pumpun niin kuumalla koneella paine noin 0,5 bar?!. ehkä allekkin minkäslaisia paineita tollasella pumpulla pitäs olla? kierroksilla hypähtää noin 3bar
tietenkin öljykin vaikuttaa asiaa.

-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Onhan se mittari ehjä? Onhan moottorissa kaikki runkolaakeriliuskat paikallaan? (kaverin cossusta puuttu runkoliuska, on sekin ihme nähty).mylordisford kirjoitti:hyvä homma! kun tossa koneremppaa tehny ja oli vielä paineet hukassa niin sieltä se vika löyty. laitoin uuden korkeapaine pumpun niin kuumalla koneella paine noin 0,5 bar?!. ehkä allekkin minkäslaisia paineita tollasella pumpulla pitäs olla? kierroksilla hypähtää noin 3bartietenkin öljykin vaikuttaa asiaa.

Jäsen #606
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
tyhjäkäynnillä 2.5bar!?.kait mulla täytyy vielä kansilaakeritkin sitten laittaa kun tollasia lukemia on ollut.siellä tököttää porakone akselin nokassa niin ei kylmillä öljyillä kun vajaa 3bar?.Arska kirjoitti:Ei se korkeapainepumppu tyhjäkäynnillä pidä sen enempää painetta kuin tavallinenkaan. Joskus mittasin kuumalla koneella normaali tyhjäkäynnillä 2.5 bar.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ja näistä apuakselin tai nokan laakereista tuskin voi rempattu kone vuotaa niin paljoa, että paineet on noin matalat. Ne on kyllä sitten jo niin paskana että pakko huomata ennenkuin kasaan laittaa.
Ettei olis vääränkokoiset liuskat alakerrassa, tai runkolinja aarporattu ja nyt kasattu normiliuskoilla?
Ettei olis vääränkokoiset liuskat alakerrassa, tai runkolinja aarporattu ja nyt kasattu normiliuskoilla?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Onkos noihin runkolinja "hoonattuihin" erikokosia laakereita?Arska kirjoitti: tai runkolinja aarporattu ja nyt kasattu normiliuskoilla?
Mä oon ymmärtäny että sillon otetaan ensin pukkien tasopinnoista ensin pois ainetta, että ne reiät on ns. sitruunan muotoset ja sitten oikastaan pyöreex?
Ainakin kiertokangen alapäät on mulle tehty niin.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tehtaan jäljiltä on aarporattuja lohkoja olemassa, ainakin kenttejä ja ohc koneita. Meidän tallissa on 2 kertaa kasattu tuollainen ihme vakiolaakereilla... Siis kentti ja ohc. Laakereita ei saa kuin fordilta ja tuskin nykyään sieltäkään, kenttiin ei ainakaan. En muista miten tuo ulkopuolelta paksumpi liuska on merkitty, mutta kyllä tämä asia fordin kautta vahvistettiin totta olevan ja laakereitakin silloin olisi löytynyt. Laitoin kuitenkin vanhat takaisin kun ei niissä toiminnallista vikaa ollut.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ja sitten hiukan täsmennystä, laakereita on saanut 80 luvun puolessavälissä näköjään tarvikkeenakin ainakin kenttiin.
Tässä on nyt todistusaineistona paketti, jossa todennäköisesti on ollut ne ulkopuolelta paksummat Kentin liuskat.
M 5195 LC suitable for FORD STD
+ 015 O/D (Outside Diameter???)
Valmistajana Glacier ja AE engine parts toimittajana.
Mitäs "voortimiehiä" täällä pyörii kun ei tällaista yksityiskohtaa tiedetä
Tässä on nyt todistusaineistona paketti, jossa todennäköisesti on ollut ne ulkopuolelta paksummat Kentin liuskat.
M 5195 LC suitable for FORD STD
+ 015 O/D (Outside Diameter???)
Valmistajana Glacier ja AE engine parts toimittajana.
Mitäs "voortimiehiä" täällä pyörii kun ei tällaista yksityiskohtaa tiedetä

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Kyllähän noita "O/D ylikoko" laakereita Microcatista joihinkin koneisiin löytyy. Saatavuus voi tosiaan olla nykyään aika huonoa.
Ei löytynyt kutosen kiertokankiin 0.05 alikokoa edes merkkiliikkeestä niin oli helpompi hommata stanumittainen kampiakseli.
Ei löytynyt kutosen kiertokankiin 0.05 alikokoa edes merkkiliikkeestä niin oli helpompi hommata stanumittainen kampiakseli.

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
Arska kirjoitti:Ja näistä apuakselin tai nokan laakereista tuskin voi rempattu kone vuotaa niin paljoa, että paineet on noin matalat. Ne on kyllä sitten jo niin paskana että pakko huomata ennenkuin kasaan laittaa.
Ettei olis vääränkokoiset liuskat alakerrassa, tai runkolinja aarporattu ja nyt kasattu normiliuskoilla?
kiertokanget 0.25 ylikoko ja runkolaakerit std. niin kyllä se apuakselin laakeri oli sen vertas sökö että ihan hirvitti. ihan käsin oli tunnusteltavissa väljyys.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Palvelevan varaosamyymälän hyllystä löytyi akseli, kun merkkiliikkeen reppanat ei edes tilaamalla saanut laakereita...tumi kirjoitti:Ei löytynyt kutosen kiertokankiin 0.05 alikokoa edes merkkiliikkeestä niin oli helpompi hommata stanumittainen kampiakseli.

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
tuossa kun vanhoja juttuja lueskelluVesQ kirjoitti:Vieläkin kuulostaa aika matalalta tuo tyhjäkäynnin paine
Itsellä kp-öljypumpulla kylmänä tyhjäkäynnilla about 5bar ja kuumana 2.5-3bar, mobilin super s 5w-40 öljyillä
Vähänkin kierroksia niin pysyy siinä 4.5-5 barin tuntumassa
niin se on aikas perhanan alhaalla. kyllä se ei enää muualta kuse paineita kun nokan laakereista, kun jotenkin kuulostaa että nokasta tietyllä kierroksella kuuluu kolinaa
