Sylinterin pinnoituksia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Sylinterin pinnoituksia
Tietääkö kukaan tehdäänkö Suomessa näitä pinnoituksia? Mielessä tämä Nikacil pinnoite joka aikoinaan oli pro mikä lie sitte nykyään.
Ongelmaksi saattaa muodostua ryhmän täyttäminen mittoihin että päästään putkesta eroon...esimerkkinä alumiiniryhmä.
Ajatuksena lähinnä tarkastella tilannetta tulevaisuudessa jos ja kun putket lähtee liikkeelle niin päästä niistä eroon. Tehoo ja herkkyyttä luultavasti saa kylkiäisenä.
Pyörissä näitä kaiketi tehty paljonki mutta mites auton myllyissä...
Ongelmaksi saattaa muodostua ryhmän täyttäminen mittoihin että päästään putkesta eroon...esimerkkinä alumiiniryhmä.
Ajatuksena lähinnä tarkastella tilannetta tulevaisuudessa jos ja kun putket lähtee liikkeelle niin päästä niistä eroon. Tehoo ja herkkyyttä luultavasti saa kylkiäisenä.
Pyörissä näitä kaiketi tehty paljonki mutta mites auton myllyissä...
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
http://www.perfectbore.com/ ei oo tuokaan suomessa, mutta tuolta pitäis kanssa saada. Esim 90.8mm nikasil putket tais olla 275puntaa/kpl
nää on yhdestä brittivehkeestä
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... ners02.jpg
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... ners01.jpg
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... uild64.jpg
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... uild65.jpg
nää on yhdestä brittivehkeestä
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... ners02.jpg
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... ners01.jpg
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... uild64.jpg
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... uild65.jpg
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tätä puljua voin suositella. Oman kilpapyörän (motocross) pytty kävi aikoinaan tuolla ja työnjälki oli todella hyvä. Hintakaan ei siihen aikaan ollut päätä huimaava. En tiedä miten euro on vaikuttanu nyky päivän hintoihin siellä mutta kannattaa tiedustella. Tää oli sitä aikaa vielä kun internet oli vieras käsite kotitalouksissa mutta onneks oli sentään faksi.Brenda kirjoitti:ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006
Brittilehti (Performance Ford tai Fast Ford) oli tehnyt excursion Jenspeedille norjaan ja yhdessä fotossa oli hyllyssä Nikasil-sylinteriputkia.
Kun oikein tihrustin niin sain jotain selkoa sylinteriputken teksteistä ja sitä kautta googlettamalla selville valmistajan:
http://www.cromoduro.com/eng.html
Pistin epsanjan kielitaidon omaavan työkaverin soittamaan fabriikkiin 4/2007 ja selvisi, että minimierä on 75kpl
Siihen jäi jatkokysymykset, koska en uskonut näihin "hifistelyihin" löytyvän kimppatilausporukkaa.
Kun oikein tihrustin niin sain jotain selkoa sylinteriputken teksteistä ja sitä kautta googlettamalla selville valmistajan:
http://www.cromoduro.com/eng.html
Pistin epsanjan kielitaidon omaavan työkaverin soittamaan fabriikkiin 4/2007 ja selvisi, että minimierä on 75kpl

Siihen jäi jatkokysymykset, koska en uskonut näihin "hifistelyihin" löytyvän kimppatilausporukkaa.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tää on mulle uutta että on olemassa nikacil-putkia, siis putkitetaan tälläisellä.
Itse haluisin päästä koko rautaputkesta eroon koska silloin se ei pääse liikkumaan kun sitä ei ole. Alkuperäinen nikacil-lohko näissä wanhoissa peleissä oli umpi alua jossa porausreikä pinnoitettu x aineella ja ihan joku satku pinnasta on sika kovaa, vähäkitkaista ym. Tän tyyppisestä systeemistä on kyse. Tässä lyödään kaks kärpästä kerralla, vahvistetaan lohkoa, saadaan luotettavuutta sekä tehoo kaupan päälle.
Tää voi olla vaikee aihe mutta kun noi lohkot on oikeesti kalliita niin voisi alkaa jo suunnittelemaan harrastepohjaista nikacil-blokia
Itse haluisin päästä koko rautaputkesta eroon koska silloin se ei pääse liikkumaan kun sitä ei ole. Alkuperäinen nikacil-lohko näissä wanhoissa peleissä oli umpi alua jossa porausreikä pinnoitettu x aineella ja ihan joku satku pinnasta on sika kovaa, vähäkitkaista ym. Tän tyyppisestä systeemistä on kyse. Tässä lyödään kaks kärpästä kerralla, vahvistetaan lohkoa, saadaan luotettavuutta sekä tehoo kaupan päälle.
Tää voi olla vaikee aihe mutta kun noi lohkot on oikeesti kalliita niin voisi alkaa jo suunnittelemaan harrastepohjaista nikacil-blokia

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Kaverin broidi käytti alkukesästä pytyn tuolla (hollanissa kuitenkin) uudelleen pinoituksessa ja oli jotain 200-300€ välissä.Hesus kirjoitti:Tätä puljua voin suositella. Oman kilpapyörän (motocross) pytty kävi aikoinaan tuolla ja työnjälki oli todella hyvä. Hintakaan ei siihen aikaan ollut päätä huimaava. En tiedä miten euro on vaikuttanu nyky päivän hintoihin siellä mutta kannattaa tiedustella. Tää oli sitä aikaa vielä kun internet oli vieras käsite kotitalouksissa mutta onneks oli sentään faksi.Brenda kirjoitti:ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Juuh,aika moni käyttää/on käyttäny noiden palveluja enkä oo huonoa palautetta kuullu keneltäkään.Aksu kirjoitti:Kaverin broidi käytti alkukesästä pytyn tuolla (hollanissa kuitenkin) uudelleen pinoituksessa ja oli jotain 200-300€ välissä.Hesus kirjoitti:Tätä puljua voin suositella. Oman kilpapyörän (motocross) pytty kävi aikoinaan tuolla ja työnjälki oli todella hyvä. Hintakaan ei siihen aikaan ollut päätä huimaava. En tiedä miten euro on vaikuttanu nyky päivän hintoihin siellä mutta kannattaa tiedustella. Tää oli sitä aikaa vielä kun internet oli vieras käsite kotitalouksissa mutta onneks oli sentään faksi.Brenda kirjoitti:ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006
Juolahti lennokas ajatus mieleen tuosta "Harrastepohjainen nikasil-lohko":sta:SHR kirjoitti:Tää on mulle uutta että on olemassa nikacil-putkia, siis putkitetaan tälläisellä.
Itse haluisin päästä koko rautaputkesta eroon koska silloin se ei pääse liikkumaan kun sitä ei ole. Alkuperäinen nikacil-lohko näissä wanhoissa peleissä oli umpi alua jossa porausreikä pinnoitettu x aineella ja ihan joku satku pinnasta on sika kovaa, vähäkitkaista ym. Tän tyyppisestä systeemistä on kyse. Tässä lyödään kaks kärpästä kerralla, vahvistetaan lohkoa, saadaan luotettavuutta sekä tehoo kaupan päälle.
Tää voi olla vaikee aihe mutta kun noi lohkot on oikeesti kalliita niin voisi alkaa jo suunnittelemaan harrastepohjaista nikacil-blokia
Suomessa löytyy firmoja, joilla on 3D mittauslaitteet eli laitettaisiin cossun 200 lohko mittauspöydälle ja mitattaisiin ulkomuodot.
Sitten lohko sahattaisiin halki ja sama toistettaisiin sisäosiin.
Joillakin on mittauslaitteissa lisäherkkuna softa, joka suoltaa cad-kuvatuksen suoraan mittauksista (editoitavaa varmaankin on).
Sitten vähän kosmeettisia mittoja päivitettäisiin (ei olisi enää kopio cossun lohkosta).
Sitten Kiinasta tarjouspyyntö pienerän alumiinivalusta.
Mielenkiintoista olisi nähdä, mitä kustantaisi (verrokkina Cosworth:in oma alumiinilohko http://www.cosworth.com/shop_item.php?productid=470)

-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Ideana hyvä,
vaikka alumiinin käyttö vaatisi kyllä aika paljon uudelleen suunnittelua,
kukahan tekisi värähtelyanalyysit yms, jos sen tarviis kestää enempi kun yksi kisa ?
Ja valu tarviis olla painevaluna, eli muotilla, ei missään hiekkaläjässä,
jotta valusta tulee tiivis yms, eli sarjakokohan tuossa määrää hinnan.
Kentiiiin on tehty alukansi Enkkulassa, senkin hinta vaan on pysyny aika korkeena kai kysynnä takia, sama koskee Burtonin BDA/Kent alulohkoa.
Välillä tulee itku kun lukee millä hinnalla jenkkeihin saa vastaavia...
vaikka alumiinin käyttö vaatisi kyllä aika paljon uudelleen suunnittelua,
kukahan tekisi värähtelyanalyysit yms, jos sen tarviis kestää enempi kun yksi kisa ?
Ja valu tarviis olla painevaluna, eli muotilla, ei missään hiekkaläjässä,
jotta valusta tulee tiivis yms, eli sarjakokohan tuossa määrää hinnan.
Kentiiiin on tehty alukansi Enkkulassa, senkin hinta vaan on pysyny aika korkeena kai kysynnä takia, sama koskee Burtonin BDA/Kent alulohkoa.
Välillä tulee itku kun lukee millä hinnalla jenkkeihin saa vastaavia...
