Sylinterin pinnoituksia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Sylinterin pinnoituksia

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Elokuu 28. 23:08:36 2007

Tietääkö kukaan tehdäänkö Suomessa näitä pinnoituksia? Mielessä tämä Nikacil pinnoite joka aikoinaan oli pro mikä lie sitte nykyään.
Ongelmaksi saattaa muodostua ryhmän täyttäminen mittoihin että päästään putkesta eroon...esimerkkinä alumiiniryhmä.
Ajatuksena lähinnä tarkastella tilannetta tulevaisuudessa jos ja kun putket lähtee liikkeelle niin päästä niistä eroon. Tehoo ja herkkyyttä luultavasti saa kylkiäisenä.
Pyörissä näitä kaiketi tehty paljonki mutta mites auton myllyissä...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Elokuu 29. 0:30:50 2007

ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Elokuu 29. 6:50:47 2007


Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 29. 7:09:42 2007

Brenda kirjoitti:ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl
Tätä puljua voin suositella. Oman kilpapyörän (motocross) pytty kävi aikoinaan tuolla ja työnjälki oli todella hyvä. Hintakaan ei siihen aikaan ollut päätä huimaava. En tiedä miten euro on vaikuttanu nyky päivän hintoihin siellä mutta kannattaa tiedustella. Tää oli sitä aikaa vielä kun internet oli vieras käsite kotitalouksissa mutta onneks oli sentään faksi. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Cosmos
Viestit: 69
Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006

Viesti Kirjoittaja Cosmos » Ke Elokuu 29. 8:47:14 2007

Brittilehti (Performance Ford tai Fast Ford) oli tehnyt excursion Jenspeedille norjaan ja yhdessä fotossa oli hyllyssä Nikasil-sylinteriputkia.
Kun oikein tihrustin niin sain jotain selkoa sylinteriputken teksteistä ja sitä kautta googlettamalla selville valmistajan:
http://www.cromoduro.com/eng.html
Pistin epsanjan kielitaidon omaavan työkaverin soittamaan fabriikkiin 4/2007 ja selvisi, että minimierä on 75kpl :cry:
Siihen jäi jatkokysymykset, koska en uskonut näihin "hifistelyihin" löytyvän kimppatilausporukkaa.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Elokuu 29. 11:21:47 2007

Tää on mulle uutta että on olemassa nikacil-putkia, siis putkitetaan tälläisellä.
Itse haluisin päästä koko rautaputkesta eroon koska silloin se ei pääse liikkumaan kun sitä ei ole. Alkuperäinen nikacil-lohko näissä wanhoissa peleissä oli umpi alua jossa porausreikä pinnoitettu x aineella ja ihan joku satku pinnasta on sika kovaa, vähäkitkaista ym. Tän tyyppisestä systeemistä on kyse. Tässä lyödään kaks kärpästä kerralla, vahvistetaan lohkoa, saadaan luotettavuutta sekä tehoo kaupan päälle.
Tää voi olla vaikee aihe mutta kun noi lohkot on oikeesti kalliita niin voisi alkaa jo suunnittelemaan harrastepohjaista nikacil-blokia :?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Elokuu 29. 19:37:48 2007

Hesus kirjoitti:
Brenda kirjoitti:ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl
Tätä puljua voin suositella. Oman kilpapyörän (motocross) pytty kävi aikoinaan tuolla ja työnjälki oli todella hyvä. Hintakaan ei siihen aikaan ollut päätä huimaava. En tiedä miten euro on vaikuttanu nyky päivän hintoihin siellä mutta kannattaa tiedustella. Tää oli sitä aikaa vielä kun internet oli vieras käsite kotitalouksissa mutta onneks oli sentään faksi. :)
Kaverin broidi käytti alkukesästä pytyn tuolla (hollanissa kuitenkin) uudelleen pinoituksessa ja oli jotain 200-300€ välissä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 29. 22:31:07 2007

Aksu kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
Brenda kirjoitti:ei taida suomessa olla tarjontaa.
hollannissa ainakin tarjontaa harrastajille
www.powerseal.nl
Tätä puljua voin suositella. Oman kilpapyörän (motocross) pytty kävi aikoinaan tuolla ja työnjälki oli todella hyvä. Hintakaan ei siihen aikaan ollut päätä huimaava. En tiedä miten euro on vaikuttanu nyky päivän hintoihin siellä mutta kannattaa tiedustella. Tää oli sitä aikaa vielä kun internet oli vieras käsite kotitalouksissa mutta onneks oli sentään faksi. :)
Kaverin broidi käytti alkukesästä pytyn tuolla (hollanissa kuitenkin) uudelleen pinoituksessa ja oli jotain 200-300€ välissä.
Juuh,aika moni käyttää/on käyttäny noiden palveluja enkä oo huonoa palautetta kuullu keneltäkään.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Cosmos
Viestit: 69
Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006

Viesti Kirjoittaja Cosmos » Pe Elokuu 31. 10:40:26 2007

SHR kirjoitti:Tää on mulle uutta että on olemassa nikacil-putkia, siis putkitetaan tälläisellä.
Itse haluisin päästä koko rautaputkesta eroon koska silloin se ei pääse liikkumaan kun sitä ei ole. Alkuperäinen nikacil-lohko näissä wanhoissa peleissä oli umpi alua jossa porausreikä pinnoitettu x aineella ja ihan joku satku pinnasta on sika kovaa, vähäkitkaista ym. Tän tyyppisestä systeemistä on kyse. Tässä lyödään kaks kärpästä kerralla, vahvistetaan lohkoa, saadaan luotettavuutta sekä tehoo kaupan päälle.
Tää voi olla vaikee aihe mutta kun noi lohkot on oikeesti kalliita niin voisi alkaa jo suunnittelemaan harrastepohjaista nikacil-blokia :?
Juolahti lennokas ajatus mieleen tuosta "Harrastepohjainen nikasil-lohko":sta:
Suomessa löytyy firmoja, joilla on 3D mittauslaitteet eli laitettaisiin cossun 200 lohko mittauspöydälle ja mitattaisiin ulkomuodot.
Sitten lohko sahattaisiin halki ja sama toistettaisiin sisäosiin.
Joillakin on mittauslaitteissa lisäherkkuna softa, joka suoltaa cad-kuvatuksen suoraan mittauksista (editoitavaa varmaankin on).
Sitten vähän kosmeettisia mittoja päivitettäisiin (ei olisi enää kopio cossun lohkosta).
Sitten Kiinasta tarjouspyyntö pienerän alumiinivalusta.
Mielenkiintoista olisi nähdä, mitä kustantaisi (verrokkina Cosworth:in oma alumiinilohko http://www.cosworth.com/shop_item.php?productid=470) :wink:

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Elokuu 31. 10:59:20 2007

Ideana hyvä,
vaikka alumiinin käyttö vaatisi kyllä aika paljon uudelleen suunnittelua,
kukahan tekisi värähtelyanalyysit yms, jos sen tarviis kestää enempi kun yksi kisa ?

Ja valu tarviis olla painevaluna, eli muotilla, ei missään hiekkaläjässä,
jotta valusta tulee tiivis yms, eli sarjakokohan tuossa määrää hinnan.

Kentiiiin on tehty alukansi Enkkulassa, senkin hinta vaan on pysyny aika korkeena kai kysynnä takia, sama koskee Burtonin BDA/Kent alulohkoa.
Välillä tulee itku kun lukee millä hinnalla jenkkeihin saa vastaavia... :(

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Viesti Kirjoittaja jarcci » Ti Syyskuu 4. 11:04:32 2007

Onkohan tää pinnoite sama tai edes samantyyppinen kuin mitä esim Bmw käyttää lohkoissaan ? Sellaisen pystyy R koneistus keravalla puheidensa mukaan tekemään.

Vastaa Viestiin