Sanokaas mihin perustuu se että kahden turbon autoja viriteltäessä yleensä (ilmeisesti) heivataan toinen hiiteen ja laitetaan yksi iso ämpäri.
eikö ne kaksi pientä jaksa ahtaa tarpeeksi?
miten huipputehossa 2 tbo vs 1tbo
onko kahden tarkoituksena saada pienellä turbolla homma pyörimään ja toisella ruutata sitten kovat paineet?
kertokee tyhmälle..
tuplaturbo vastaan 1 turbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: tuplaturbo vastaan 1 turbo
Pitäskö minun yrittää selittää vaikka arvaan että ei siitä mitään selvää saa (tuleva poliitikko?)client kirjoitti:Sanokaas mihin perustuu se että kahden turbon autoja viriteltäessä yleensä (ilmeisesti) heivataan toinen hiiteen ja laitetaan yksi iso ämpäri.
eikö ne kaksi pientä jaksa ahtaa tarpeeksi?
miten huipputehossa 2 tbo vs 1tbo
onko kahden tarkoituksena saada pienellä turbolla homma pyörimään ja toisella ruutata sitten kovat paineet?
kertokee tyhmälle..
Yleensä kaksi pienempää ahdinta laitetaan vakio autoon sen takia että ne heräävät paremmin kepeämpien akseleiden ja pienien siipien ansiosta. Pienemmät ahtimet myös pääsevät "kartalla" nopeammin/pienemmällä paineella sekä hyvälle hyötysuhdealueelle. Iso ahdin tuottaa yleensä neitipainella vain vähä ääntä ja vasta esim yli kilon ahdoilla rupeaa pääsemään kartalle ja näin tuottamaan paremmin ilmaa.
Viri vehkeissä ei tarvitse ketään olla kotona siellä alle 3000rpm saatika alle 2000rpm. Tokihan kahta pienempää ahdinta suurentamalla saadaan sama tulos, mutta onhan se halvempaa ostaa yksi iso kun kaksi melkein yhtä kallista ahdinta. Lisäksi homma yksinkertaistuu kun ei tarvitse tavallaan kaikkea tehdä kahteen kertaan.
Sitten on erikseen sekventaalinen ahtaminen jossa käytetään erikokoisia ahtimia sarjassa, mutta unohdetaan nämä?
Selventiköhän tämä nyt yhtään?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi