Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » To Elokuu 30. 23:35:16 2007

minkäslaista cooleria ootte käyttäny noissa v6 tuplaturboissa? onko haittaa vaikka toisen turbon putki tuleeki pitemmäksi, jos käyttää yhtä isoa cooleria. vai olisko 2 pientä cooleria parempi?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Elokuu 31. 9:51:52 2007

mul on 2kpl lancia hf intergralen 16v jäähdytintä pystyssä. Alapäät modifoituna peilikuviksi.
Turbojen ja kaasuläppien balanssi tuossa pitää olla tarkempi, koska imu/painekotelo on myös eritelty puoliskoiksi.
Monesti myös erillisten coolereiden jälkeen on yhdistetty ahtoputket ennen kaasuläppiä paremman toimivuuden toivossa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Syyskuu 2. 13:45:33 2007

Omassa on joku mb sprintterin tai vastaavan kenno muokattuna, vain yksi lähtö per pääty. Putket haarotettu ja ahtimilta tulevat putket reilusti erimittaiset. Hyvin on toiminu.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Su Syyskuu 2. 22:45:41 2007

kiitoksia vaan vastauksista. laitan luultavasti yhden ison coolerin jos kerta ei ole haittaa vaikka putket ovat eri pituisia.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ti Syyskuu 4. 10:33:32 2007

CossuH kirjoitti:minkäslaista cooleria ootte käyttäny noissa v6 tuplaturboissa? onko haittaa vaikka toisen turbon putki tuleeki pitemmäksi, jos käyttää yhtä isoa cooleria. vai olisko 2 pientä cooleria parempi?
Mä aattelin laittaa tollasen

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Syyskuu 4. 10:45:03 2007

Colognevsa kirjoitti: Mä aattelin laittaa tollasen
No ei ainakaan pitäis ahtimet ahistaa :D
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Syyskuu 4. 10:45:34 2007

Colognevsa kirjoitti:
CossuH kirjoitti:minkäslaista cooleria ootte käyttäny noissa v6 tuplaturboissa? onko haittaa vaikka toisen turbon putki tuleeki pitemmäksi, jos käyttää yhtä isoa cooleria. vai olisko 2 pientä cooleria parempi?
Mä aattelin laittaa tollasen
ei noi föönitkään kovin pieniltä näytä! :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Ti Syyskuu 4. 16:27:28 2007

Colognevsa kirjoitti:
CossuH kirjoitti:minkäslaista cooleria ootte käyttäny noissa v6 tuplaturboissa? onko haittaa vaikka toisen turbon putki tuleeki pitemmäksi, jos käyttää yhtä isoa cooleria. vai olisko 2 pientä cooleria parempi?
Mä aattelin laittaa tollasen
mistä tollasen löysit? vai ootko teettäny? on kyllä sopivan kokooset ahtimet 8)
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ti Syyskuu 4. 20:56:48 2007

Colognevsa kirjoitti:Mä aattelin laittaa tollasen
Ei perkele, jätkä o laittanu kuvia nettiin :P

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 4. 21:02:14 2007

eskort kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:Mä aattelin laittaa tollasen
Ei perkele, jätkä o laittanu kuvia nettiin :P
digidigidigidigi... :-)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Syyskuu 7. 18:18:15 2007

Kertokaapa arvon raati, mitä huonoa on virityskäytössä 2,8l verrattuna 2,9l v6 koneeseen? Entä toisinpäin?

Mitä kannentiivisteitä olette käyttäneet näissä turbo vehkeissä?

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Ma Syyskuu 10. 16:48:17 2007

mitkähän kannentiivisteet olis hyvät tuahon 2.9:iin? kestääkö vakiot yhtään ahtoja?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Syyskuu 10. 21:30:53 2007

CossuH kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:
CossuH kirjoitti:minkäslaista cooleria ootte käyttäny noissa v6 tuplaturboissa? onko haittaa vaikka toisen turbon putki tuleeki pitemmäksi, jos käyttää yhtä isoa cooleria. vai olisko 2 pientä cooleria parempi?
Mä aattelin laittaa tollasen
mistä tollasen löysit? vai ootko teettäny? on kyllä sopivan kokooset ahtimet 8)
Teetin Intercooler Oy:ssä. Laatu on erinomainen, varsinkin kun sattu värikin olemaan lempiväri :D Hinta liikku siinä 600-700 pinnassa.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Syyskuu 10. 21:37:54 2007

Sultzi kirjoitti:Kertokaapa arvon raati, mitä huonoa on virityskäytössä 2,8l verrattuna 2,9l v6 koneeseen? Entä toisinpäin?

Mitä kannentiivisteitä olette käyttäneet näissä turbo vehkeissä?
Ainakin 2.8:siin on helpompi tehdä pakosarjat ku ei oo ku kaks reikää per kansi :roll: . Kannentiivisteet mulla tais olla ihan vakiot mutta dekkitasosta löytyy liekkirenkaat. Tää kombinaatio on havaittu hyväksi ainaki Turbo-OHC:ssä, yhtäkään pahvia ei oo saatu hajalle(vielä).

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Syyskuu 10. 21:47:08 2007

Colognevsa kirjoitti: Mä aattelin laittaa tollasen
Herrajumala mikä laitos :shock:


Savitaipaleella on tulossa joskus lähitulevaisuudessa 2.8 sekä 2.9 TT projektit, harmi vaan kun kumpikaan kavereista ei ole bittinikkareita joten eivät täällä kirjottele :?

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Syyskuu 10. 23:24:25 2007

cruiseri kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti: Mä aattelin laittaa tollasen
Herrajumala mikä laitos :shock:


Savitaipaleella on tulossa joskus lähitulevaisuudessa 2.8 sekä 2.9 TT projektit, harmi vaan kun kumpikaan kavereista ei ole bittinikkareita joten eivät täällä kirjottele :?
eiköhän kaikista tieto saada kirjotteli tai ei,kunhan ei jäis taipaleelle noi vehkeet :wink: toivotaan että valmistuu
Timppa 24V

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Syyskuu 11. 9:32:06 2007

Uskallan varovasti kysellä tässä näistä V6 myllyjen ahtamisesta.

Eli jos unohdetaan 2.8 ja 2.9 ni mikäs olis sit paras vaihtoehto seuraavista...
2.3 2.4 vai 2.6 V6 :?:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Syyskuu 11. 9:40:25 2007

Noista minä lähtisin tekemään 2.4i:sta ja päivittäisin sen jossain vaiheessa 3.7:ksi stroukatulla 2.9i:llä... :-$
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Syyskuu 11. 9:44:54 2007

jouni kirjoitti:päivittäisin sen jossain vaiheessa 3.7:ksi stroukatulla 2.9i:llä... :-$
Noh noh :lol:
Yritetään ny ensiks miettiä edes vähän laillisempaa aihiota :)
Vai meinasitko et tää 2.4 ei myöskään eroo lohkoltaan 2.9 juuri ollenkaan

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Syyskuu 11. 11:49:10 2007

En ole 2.4:sta käsissäni pyöritellyt, mutta olettaisin että kutakuinkin "samaa" designia nuo taitaa ulkoisesti 2.9:n kanssa olla ja suurimmat erot iskun pituudessa ja porauksessa. Taunusmiehet on varmaan tutkineet asiaa enemmän.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Syyskuu 11. 12:01:49 2007

jouni kirjoitti:En ole 2.4:sta käsissäni pyöritellyt, mutta olettaisin että kutakuinkin "samaa" designia nuo taitaa ulkoisesti 2.9:n kanssa olla ja suurimmat erot iskun pituudessa ja porauksessa. Taunusmiehet on varmaan tutkineet asiaa enemmän.
Ulkosia eroja koneilla ei käsittääkseni ole. Tuuppaa vaan se 2.9 sinne ja leimaa se 2.4:na.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Syyskuu 11. 14:43:28 2007

Hesus kirjoitti:
jouni kirjoitti:En ole 2.4:sta käsissäni pyöritellyt, mutta olettaisin että kutakuinkin "samaa" designia nuo taitaa ulkoisesti 2.9:n kanssa olla ja suurimmat erot iskun pituudessa ja porauksessa. Taunusmiehet on varmaan tutkineet asiaa enemmän.
Ulkosia eroja koneilla ei käsittääkseni ole. Tuuppaa vaan se 2.9 sinne ja leimaa se 2.4:na.
Nii no sinällään lisäkuutiot ei haittaa mut miten ahdetusta 2.9 koneesta saan vaan 136 heppaa :lol:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Syyskuu 11. 15:14:51 2007

henu kirjoitti: Nii no sinällään lisäkuutiot ei haittaa mut miten ahdetusta 2.9 koneesta saan vaan 136 heppaa :lol:
"Ahtaminen on taitolaji" :lol: :lol: :lol:.
Escort Mk4 "RS2300i"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Syyskuu 11. 16:30:56 2007

henu kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
jouni kirjoitti:En ole 2.4:sta käsissäni pyöritellyt, mutta olettaisin että kutakuinkin "samaa" designia nuo taitaa ulkoisesti 2.9:n kanssa olla ja suurimmat erot iskun pituudessa ja porauksessa. Taunusmiehet on varmaan tutkineet asiaa enemmän.
Ulkosia eroja koneilla ei käsittääkseni ole. Tuuppaa vaan se 2.9 sinne ja leimaa se 2.4:na.
Nii no sinällään lisäkuutiot ei haittaa mut miten ahdetusta 2.9 koneesta saan vaan 136 heppaa :lol:
Enter painike on helvetin hyvä keksintö siihen. Ihan samalla tavalla ku mä saan omasta ohc:stä 136hv. Ja ihan samalla tavalla ku monesta cossun koneesta on otettu noi maagiset 136hv.

Ja sulla toivottavasti päivittyy jarrut yms. joten sama se vaikka siellä olis 600hv kunhan sulla se 136hv on lapulla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Syyskuu 11. 18:02:19 2007

jouni kirjoitti:En ole 2.4:sta käsissäni pyöritellyt, mutta olettaisin että kutakuinkin "samaa" designia nuo taitaa ulkoisesti 2.9:n kanssa olla ja suurimmat erot iskun pituudessa ja porauksessa. Taunusmiehet on varmaan tutkineet asiaa enemmän.
Sama iskukin niissä kyllä on. Mutta 2.4 lohko ei kestä porata 93.s.
Ei kyllä ulkoa päin erota toisistaan. Paitsi se kirjain lohkossa paljastaa.
nin onhan mulla 2 taunustakin ollut joten taunus mies on tosiaan tutkinut. :lol:
ps.projekti 2.4 kaupan.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Syyskuu 11. 18:35:29 2007

Haaveissa 2.4 omavalmistemoottori ahtimilla ja Cossuscorpion kansilla, Cossuekkerin keulalle :shock:

Mutta ne päästöt :cry:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Syyskuu 11. 20:28:39 2007

Hesus kirjoitti:Ja sulla toivottavasti päivittyy jarrut yms.
Tottakai, kaikki aikanaan :)
puuhapete kirjoitti:ps.projekti 2.4 kaupan.
Harmi ku ei kestä perse ostaa oikein mitään just tällä hetkellä :(
Mut katsellaan talven aikana jos rupee liikaa kiinnostamaan (ja se on vielä kaupan sillon)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Syyskuu 12. 16:20:23 2007

Mistä kiertokanget 2,8l koneeseen?

Sopiiko tuo 2,9i imusarja 2,8l koneeseen?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Syyskuu 12. 17:20:26 2007

Sultzi kirjoitti: Sopiiko tuo 2,9i imusarja 2,8l koneeseen?
Käsittääkseni ei sovi. Joudut etsimään 2.8 efi imusarjan joita tunnetusti kasvaa ihan siinä lähimettässä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Ke Syyskuu 12. 17:26:47 2007

mistähän löytäis sopivat takomännät tuhahon 2.9:iin. vai pitääkö ruveta sorvaamaan vakiomännistä pois, että saa puristuksen kohdalleen?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Syyskuu 12. 17:32:38 2007

CossuH kirjoitti:mistähän löytäis sopivat takomännät tuhahon 2.9:iin. vai pitääkö ruveta sorvaamaan vakiomännistä pois, että saa puristuksen kohdalleen?
http://www.accralite.com/accralite/

http://www.accralite.com/accralite/Sear ... t=1260co94
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Syyskuu 12. 17:51:11 2007

Saahan sen imusarjan tehtyä siihen, mutta paljon parempi olisi 2.8 efin sarja.Menis suoraan siihen. Tosin harvinaisempi.
Kanget voi vaikka teettä, kun tietää männät. Tai toisin päin, pikkulohko Fordin kanki ja mittatilaus mäntä. Mikään ei mene ihan suoraan.
Yhdessä näkemässäni xr4x4 hököttimesä oli käytetty 6 Bmw.n kankia ja "kuplan" mahleja.
Hestec ja k-jetin imusarja kompitaatio. Tehoa mitattu 380hv. jjs muistanee myös tämän.

edit:jaahas olin hidas kirjoittamaan
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Syyskuu 12. 18:07:27 2007

Kankia kattelin eaglen kuvastosta, muuten jees mitat kangessa (5,4" pitkä, alakaula n. 8kymppiä liian levee) mutta se alakaulan halkaisija vain 53mm suurimmillaan? Tönärillä mittasin niin kammessa on 54mm ja vakio kangen alakaula 57mm. :roll: Tuo oli siis 302 stroukki koneeseen oleva kanki.

Miten tuo 2,9:n imusarja on erilainen? Onko helpompi muokata vaikka kaasarisarjasta, hitsata uutta ainetta, tehdä jonkinmoinen painekotelo ja paikat suuttimille? Vai jotenkin muuten, miten? :lol:

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ke Syyskuu 12. 21:17:49 2007

Omassa Wisecon turboaihiomännät 4mm koneistusvaralla, palotilat tein jyrsimellä.

Kanget Eaglen 5.315" pikkulohko Fordiin, alapäätä kavennettu ja alasilmää isonnettu puolisen milliä. Tapin helat vaihdettu 22mm sisämittaisiin.

Se Eaglen ilmoittama alapään mitta on laakerin sisämitta.

Kaippa se 2.9n imusarja menee 2.8iin jos menee toisinkinpäin pienellä sovituksella, helpointa kyllä etsiä 2.8iin se oma EFI imusarja.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Syyskuu 12. 21:32:57 2007

Tuota epäilinkin, että olisiko se eaglen mitta ilmoitettu laakerin kanssa! Minkähän kokoinen se pesä on ilman laakeria?

Täytyy tutkia tuota kuvastoa lisää, eli nähtävästi alapään pitää olla 2,1" eaglen kuvastossa.

Kiitoksia tästä :)

Edit: Joo, tuota 5,315" kankea saakin vain tuolla 2,0" alapäällä, eli tuo 5,4" pitkän kangen 2,1" alapää on varmasti erittäin lähellä oikeaa kokoa?

Virtala racing näyttää myyvän wisecoja 10mm työstövaralla.

Onko tuo 22mm männäntappi isoin mitä pystyy tuohon eagleen laittamaan?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Syyskuu 12. 22:03:20 2007

Olikos early sb chevyissä sama kaulan halkaisija, kuin colognessa...?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ke Syyskuu 12. 22:08:06 2007

Nuo omat on 2.1" alapäällä, pesä on noin 56.5mm. Noissa ilmoitetuissa mitoissa oli virheitäkin jossain! Joitain kankipituuksia on myös 2.123" kaulalla, esim. 5.155. Käy V8n liuskoilla jos koneistaa akselista muutaman satkun, silmä liian iso kutosen liuskoille.

Kangen yläsilmä ilman helaa noin 24.6mm, männässä varmaan riittää ainetta kangen mukaiselle noin 23mm tapille jos jostain löytää sopivat tapit.

Edit: Jotkut noista Eagleista on tarkoitettu Chevyn liuskoille, olisko ollu 2.0" ja 2.1", mikään mitta ei käy suoraan.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Syyskuu 13. 11:04:41 2007

jouni kirjoitti:Olikos early sb chevyissä sama kaulan halkaisija, kuin colognessa...?
earlyssä on ne 2" kaulat. Ei siis sama. :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 13. 11:17:58 2007

tumi kirjoitti:Nuo omat on 2.1" alapäällä, pesä on noin 56.5mm. Noissa ilmoitetuissa mitoissa oli virheitäkin jossain! Joitain kankipituuksia on myös 2.123" kaulalla, esim. 5.155. Käy V8n liuskoilla jos koneistaa akselista muutaman satkun, silmä liian iso kutosen liuskoille.

Kangen yläsilmä ilman helaa noin 24.6mm, männässä varmaan riittää ainetta kangen mukaiselle noin 23mm tapille jos jostain löytää sopivat tapit.

Edit: Jotkut noista Eagleista on tarkoitettu Chevyn liuskoille, olisko ollu 2.0" ja 2.1", mikään mitta ei käy suoraan.
Onko sulla vakiolaakereilla nuo kanget?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Syyskuu 13. 11:59:46 2007

puuhapete kirjoitti:
jouni kirjoitti:Olikos early sb chevyissä sama kaulan halkaisija, kuin colognessa...?
earlyssä on ne 2" kaulat. Ei siis sama. :wink:
Ai niinpä olikin, nyt muistuikin asia ja asiayhteys mieleen... :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Syyskuu 13. 12:54:16 2007

kannattaa kysyä kanki sarjaa tehtynä esim. po metallista. Tulee halpakin kanki sarja kalliiksi ku ei ole ihan sopiva. Holkitus, laakeripesä/kampiakselin hionta, kavennus..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 13. 16:11:47 2007

Tuo on täysin totta, täytyy kysellä asian tiimoilta tutulta virittäjältä, jos sen kautta saisi :)

Näillä taas eteenpäin :)

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Syyskuu 13. 17:39:37 2007

Joo äkkiä tulee hintaa jos joutuu kaikki koneistukset teettämään vieraalla. Itsellä homman ratkaisi läheltä sopurahaan löytynyt mäntäsatsi ja työpaikalta löytyvä jyrsin ja sorvi.

Kankiin sovitin 2.9n stanulaakerit, vaati myös kolojen koneistuksen liuskojen takana oleville nystyille, olivat eri kohdissa.

Noiden 5.315 kankien saatavuus vaan ei ollut ihan helppoa, tuli tehtyä parin firman kanssa eka ja viimeinen kauppa samalla kertaa :lol:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 13. 18:01:45 2007

Nuo kaikki muokkaukset melkein pystyisin tekemään itse/teettämään tutulla kyllä.

Mutta voihan sitä mielenkiinnosta kysellä teetettyä sarjaa.

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » To Syyskuu 13. 18:17:23 2007

Sultzi kirjoitti:Kankia kattelin eaglen kuvastosta, muuten jees mitat kangessa (5,4" pitkä, alakaula n. 8kymppiä liian levee) mutta se alakaulan halkaisija vain 53mm suurimmillaan? Tönärillä mittasin niin kammessa on 54mm ja vakio kangen alakaula 57mm. :roll: Tuo oli siis 302 stroukki koneeseen oleva kanki.
onko tuo sellainen stroke veivi missä on ne kk-pultit "ylösalaisin" ,
siis silleen toistepäin kuten yleensä kiertokangissa?
#1040
2600T

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Syyskuu 13. 18:48:04 2007

Larppa kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kankia kattelin eaglen kuvastosta, muuten jees mitat kangessa (5,4" pitkä, alakaula n. 8kymppiä liian levee) mutta se alakaulan halkaisija vain 53mm suurimmillaan? Tönärillä mittasin niin kammessa on 54mm ja vakio kangen alakaula 57mm. :roll: Tuo oli siis 302 stroukki koneeseen oleva kanki.
onko tuo sellainen stroke veivi missä on ne kk-pultit "ylösalaisin" ,
siis silleen toistepäin kuten yleensä kiertokangissa?
Ei ole, mutta kuplaan ainakin myydään juuri tuollaisia kankia, jotka pultataan männän puolelta.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 13. 21:01:24 2007

Mitkähän ahtimet olis passelit, tehojen pyöriessä alle 400hv?

TO3?

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » To Syyskuu 13. 21:44:20 2007

mulle tulee t2:set. saattaa olla että käy tulevaisuudessa pieneksi? :roll: mutta eiköhän niillä alkuun pääse.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 13. 21:58:51 2007

Mistähän autosta löytyy pienimmän kokoisia to3? Joku saabinkin taitaa olla liian iso?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Syyskuu 13. 22:06:20 2007

Rs turbo eskortin t3 .36 pakopesällä ei luulisi olevan liian iso, eskortiin se on ainakin liian pieni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin