Sierran perä? laakerivika?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Sierran perä? laakerivika?

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Syyskuu 7. 16:37:07 2007

Elikkäs oisin tossa talviautoks ostamassa yhtä 2litrasta perus sierraa ja siin perä ujeltaa, niin onko se mitenkä iso homma vaihtaa ja mitä noin suurinpiirtein maksaa käytetyt perät? myös lukollisten hinta kiinnostaa vaikka ne taitaa olla aika pilvissä :?
Viimeksi muokannut sesse, Su Syyskuu 9. 21:13:23 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Syyskuu 7. 17:06:05 2007

No käytettyjä tavallisia periähän nyt saa vaikka ilmaiseksi, mullakin ois yks 2 litrasen ja ilman saat jos ite purat. Lukolliset maksaa n.150e eteenpäin pelkät murikat, kokonaisia lukollisia akselistoja saa noin 300eellä
Pedal tu tö metal!

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Syyskuu 7. 17:07:48 2007

no normi lukottomat perät maksaa 20-50e..enempää en ite ainakaan semmosesta maksais..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Syyskuu 7. 17:19:56 2007

Joo no ei ois kallis investointi se perä aikanaa :)
Mites se sen vaihtaminen kun en nyt puoleentoistavuoteen oo sierrojen kanssa pelannu niin ei muista mitenkä se perä siel oli kiinni ja mitä joutuu purkamaa :oops:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 7. 17:27:04 2007

Rummut auki ja vetarit pois paikoiltaan,kardaani irti ja murikan kiinnikkeet(2läpi pulttia ja "takatuki" 4pulttia). Siinnä noin yksinkertaistettuna.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 7. 19:03:55 2007

Aksu kirjoitti:2läpi pulttia
Noissa voi tulla ongelmia jos on päässy oikeesti jämähtämään.

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Pe Syyskuu 7. 19:20:56 2007

Ja vetareista ei tarvi irroittaa kuin toinen. Toinen lupsahtaa irti siinä vaiheessa kun perä tipahtaa sieltä asentajan syliin.
#1193

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Syyskuu 7. 21:00:08 2007

henu kirjoitti:
Aksu kirjoitti:2läpi pulttia
Noissa voi tulla ongelmia jos on päässy oikeesti jämähtämään.
Noissa tulee ongelmia kun on päässyt oikeesti jämähtämään.
Täällä vaihdettiiin perä viikko sitten ja voin kertoa että oli ihan v*tusti kiinni :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Syyskuu 7. 21:36:22 2007

Juu kiitoksia vaan nopeista vastauksista, sierra tuli haettua pihaan :wink:
Sinäällään outo tuo ulina kun kuuluu ainoastaan moottorijarrutuksessa ja sillonkin vaan semmosta oikeen korkeeta ja vaimeeta ulinaa :roll: pitänee kattoo onko siellä perässä ylipäätään enää öljyä :)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Syyskuu 9. 20:18:01 2007

joo hieman pääsin tuossa äsken tuota perää tutkiskelemaan niin pelkääjänpuoleinen sivu on hieman kostea öljystä ja vetari heiluu siinä perässä pysty ja sivusuunnassa(sisään/ulos suunnassa jämäkkä) varmaan 5mm suuntaansa eli oisko siitä perästä sitten joku laakeri tms. paskana? kun eikös siin joku laakeri oo mihin vetari perässä tulee kiinni? Onko se vaihdettavissa ja mitenkä iso homma se ois?

Vähän huonosti selitetty mut toivottavasti tajusitte idean :)

Taas yllätys yllätys se peräproppu ihan pirun tiukassa ja kuusiokolo nylpätty ihan pyöreeks joten kait se on taas hitsattava siihen pultti jotta sen saa auki, taitanee olla ihan ominaisuus :D

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ke Syyskuu 12. 22:25:33 2007

Helpoin melkeen vaihtaa koko takakelkka. Ite jouduin joskus vaihtamaan ku oman perän räjäytin... Meni nopeammin ja helpommin...
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Vastaa Viestiin