Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » La Syyskuu 8. 20:56:00 2007
Millaisiin tehoihin siis dynotettuhin on päästy eri suutin koolla/bensanpaineella.Kiinnostaa sen takia kun rakennan tuota ens kesän kiihdytintä,se tulee kilpiin ,mutta pitäisi olla täysverinen b-ryhmäläinen.Mulle tulee is kansi eli ei toki suoraan verrannollinen cossun kannella ajettuihin tuloksiin ,mutta yleisesti ottaen bensassa on vakio määrä energiaa,mutta ulos tulevaan tehoon vaikuttaa monia juttuja esim turbo, cooleri,kannenvritaus pakosarja ym.
Kertokaa millaisilla kokoonpanoilla olette tehoihin päässeet?
Kysymyksellä ei ole tarkoituksena saada aikaan, kellä on eniten tehoja kilpailu!!!!

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » La Syyskuu 8. 21:16:29 2007
cossun vakiot, 300ccm max 280-300hv (testattu)
bosch vihreät 383ccm max 330-350hv (testattu)
bosch harmaat 503ccm max 450-500hv (testattu)
"jotkut" 750ccm 600-650hv (arvio)
"jotkut" 1000ccm 700-800hv (arvio)
nämä siis cossun koneessa..
p.s nyt taitaa tulla cossuille kova haastaja ens kesäks..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » La Syyskuu 8. 21:58:07 2007
Tiedä mistään haastajasta,mutta mahdoton työmäärä on edessä,osat siis, kone ,laatiikko ja perä on hommattu.Koriin pitää koko takalattia tehä uusiks että saadaan four-linkit coioverit paikoilleen,aika taikinoiminen on siis edessä,mutta kyllä cossunkin jo pitää jotenkin liikahtaa ens kesänä

Vielä ei kuitenkaan oteta haasteita vastaan
Timo kirjoitti:cossun vakiot, 300ccm max 280-300hv (testattu)
bosch vihreät 383ccm max 330-350hv (testattu)
bosch harmaat 503ccm max 450-500hv (testattu)
"jotkut" 750ccm 600-650hv (arvio)
"jotkut" 1000ccm 700-800hv (arvio)
nämä siis cossun koneessa..
p.s nyt taitaa tulla cossuille kova haastaja ens kesäks..

:

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » La Syyskuu 8. 22:01:19 2007
Joku jossain sanoi että kasiventtilinen tarttee isommat suuttimet,tuntuu kuitenkin oudolta koska ilma/bensa määrä on vakio??
Timo kirjoitti:cossun vakiot, 300ccm max 280-300hv (testattu)
bosch vihreät 383ccm max 330-350hv (testattu)
bosch harmaat 503ccm max 450-500hv (testattu)
"jotkut" 750ccm 600-650hv (arvio)
"jotkut" 1000ccm 700-800hv (arvio)
nämä siis cossun koneessa..
p.s nyt taitaa tulla cossuille kova haastaja ens kesäks..

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » La Syyskuu 8. 22:22:00 2007
Skorpilla on 900cc dekat ja mun muistaakseni ne oli aika tapissa siinä sen 560hv vedossa, olisko ollu jotain 90% luokkaa auki.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » La Syyskuu 8. 23:07:56 2007
Paljonkos vaikuttaa tarvittavaan bensaan jos kone käy esim afr 12.5:1 tai afr 11:1 tai jopa afr 10:1,
Itse ainakin huomannut tuossa että tuolla 12.5 vetää painealueella parhaiten, 11.5 alkaa olla siinä ja tässä ja joku 10.5-11 alkaa työntää mustaa putkesta oikeen urakalla ja ei jaksa enää niin hyvin kuin hieman kevyemmällä seoksella
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » La Syyskuu 8. 23:17:55 2007
3-3.2 bar perus bensanpaine ja max 84% käyttösuhde niin toimii hyvin käytännössä. Joskus myös on ollut nyrkkisääntönä, että 4xsuuttimien koko jaettuna 5:llä saadaan suuttimien mahdollistama hevosvoima määrä.
Eli 1000:lla suuttimilla max n. 800hv.
-
avoesco
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja avoesco » Su Syyskuu 9. 9:09:04 2007
mulla oli 189cc suuttimet ja b-paine 4 bar is ruisku ja kansi ahdot 0.8 tuli 184hp 285nm.
Näillä meni varttimaili 14.6sek
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Su Syyskuu 9. 18:31:33 2007
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » La Syyskuu 15. 9:01:30 2007
Mulla on nyt 3.5barin paineella noin 820cc ja jollain 73% suuttimien aukiololla ~450hv, tosin seos oli rikkaalla, jotain AFR10.5-11 luokkaa.