Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Ton oman Viistokeula Taunuksen TO 4 on sen verran sopiva, että virkoaa ilman paukkuakin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuohan vaan aiheuttaisi spekulointia penkkiä kohtaan!TIMPPA24V6 kirjoitti:jouni kirjoitti:Pikkulinnut on kertoneet, että itärajan pinnassa jossain twinturbotetussa colognessa on laatikon kuoret alkaneet ratkeilemaan...![]()
numeroita ja NM käyrän muotoa kehiin ni voidaan ruveta spekuloimaan,eiköhän täs oo nahty että kaiken saa kyllä paskaks jos niin haluaa



Ps. Kyse ei siis ole omista laitteista kuitenkaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Kyllähän se kestää tuollaiset tehot vaivatta. Etuna tuossa on vieläpä kevyet rattaat vr kossun askiin. Tehoa välittyy enempi ja on nopeampi vaihtaakkin.Sultzi kirjoitti:Nyt kun rupesitte laatikoista puhumaan, niin onko toivoakaan että 2,3l v6 perässä ollut t9 kestää tt perässä (300hv-350hv), vai onko parempi suoraan laittaa jokin toinen kestävämpi loota; mikä?
ei vaan.. voi se vähän aikaa kestää. Sivuakseli/laakeri kannattaa tsekkaa ennenkuin paikalleen laittaan..jos nää on jo kuluneet niin ryhmä pyöräkin yleensä tiensä päässä.
Mutta ei se mikään luottopeli ole joka iltaiseen kumin poltteluun.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
v6 cossua ei ole manuaalina. Vaihtoehtoina taitaapi olla cossun aski mutta kytkinkoppa ei käsittääkseni mene suoraan.Sultzi kirjoitti:![]()
Eli siis vaihtoehtona cossun aski? Onko v6 cossua manuaalina, vai sopiiko rivinelosen aski? Kun en noita cossuja tunne
Alle 600e sais nuo eaglen 5,4" veivit, siis 8kpl.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Tuota arvelinkin ettei koppa varmaankaan sovi
Onko tuossa b&w t5 sitten koppa kiinteä, kuten esim. mt75:ssa?
Edit: zetecinsiden kuvassa ainakin olisi ilman koppaa, joten ilmeisesti irtonainen? Mutta v6 t9 koppa tuskin sopii tuhon b&w?
Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle
Mitenkä sitten on noiden boorien laita, b&w verrattuna t9?

Onko tuossa b&w t5 sitten koppa kiinteä, kuten esim. mt75:ssa?
Edit: zetecinsiden kuvassa ainakin olisi ilman koppaa, joten ilmeisesti irtonainen? Mutta v6 t9 koppa tuskin sopii tuhon b&w?

Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle

Mitenkä sitten on noiden boorien laita, b&w verrattuna t9?
Viimeksi muokannut Sultzi, Ma Syyskuu 17. 20:09:41 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ei ole kiinteä koppa T5:ssa. Kyllä sen v6 t9:n kopan saa siihen sovitettua mutta bolt on ratkaisu se ei taida olla.Sultzi kirjoitti:Tuota arvelinkin ettei koppa varmaankaan sovi![]()
Onko tuossa b&w t5 sitten koppa kiinteä, kuten esim. mt75:ssa?
Edit: zetecinsiden kuvassa ainakin olisi ilman koppaa, joten ilmeisesti irtonainen? Mutta v6 t9 koppa tuskin sopii tuhon b&w?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
4 lapainen sintteri ja Saffan asetelma pelaa oman 530Nm koneen ja T9:n välissä hyvin.Sultzi kirjoitti: Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle![]()
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94397Sultzi kirjoitti:Elieli, onko kellään nyt tietoa ja faktaa, millälailla 2.9l efi imusarjaa pitää muokata sopiakseen 2.8l?
Yampallahan on ihan toimivaksi asti rakennettuna tuo muunnos.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
mulla tuo saffan 30% jäykempi asetelma (cossun) antautui noin 580nm:ssa. ja samoja oireita taisi olla mageliuksella, en tiedä onko jo aukaissut ja varmistanut asiaa..Jari H kirjoitti:4 lapainen sintteri ja Saffan asetelma pelaa oman 530Nm koneen ja T9:n välissä hyvin.Sultzi kirjoitti: Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle![]()
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
mullakin on tuo saffa, luulen että se on löysempi kuin 4wd cossun oma.Timo kirjoitti:mulla tuo saffan 30% jäykempi asetelma (cossun) antautui noin 580nm:ssa. ja samoja oireita taisi olla mageliuksella, en tiedä onko jo aukaissut ja varmistanut asiaa..Jari H kirjoitti:4 lapainen sintteri ja Saffan asetelma pelaa oman 530Nm koneen ja T9:n välissä hyvin.Sultzi kirjoitti: Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle![]()
luistaa luistaa..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eikö olisi helpompi laittaa se Scorpiosta kotoisin oleva 2.8 EFi:n imusarja vai onko joku syy miksi juuri pitää olla 2.9i?raimo kirjoitti:http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94397Sultzi kirjoitti:Elieli, onko kellään nyt tietoa ja faktaa, millälailla 2.9l efi imusarjaa pitää muokata sopiakseen 2.8l?
Yampallahan on ihan toimivaksi asti rakennettuna tuo muunnos.
Cologne 2.8 EFi:n imusarja olisi muutenkin parempi virtauksiltaan kuin 2.9i EFi:n vai miten päin se meni tumi?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... highlight=
Tuossahan kaveri on pitkään jo kaupitellut kokonaista konetta. On ollut ilmot tääläkin moneen kertaan.
Tuossahan kaveri on pitkään jo kaupitellut kokonaista konetta. On ollut ilmot tääläkin moneen kertaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
2.8 EFi löytyy Scorpion 1985-87 vuosimalleista, loppuvuodesta -87 tuli 2.9 EFi.Sultzi kirjoitti:Kuinka monessa scorpparissa sitten on tuollainen imusarja? Ei tunnu hirveän helposti löytyvän markkinoilta. Niin moni on mekaanisella ruiskulla.
2.9 imusarjaa ajattelin vain siksi että on reilusti enemmän tarjolla.
Täältä löytyy kuvia omasta 2.8 EFi:stä ja sen imusarjasta.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
niinmpä niin,lainasin tuolta edelliseltä sivultapuuhapete kirjoitti:Saahan sen imusarjan tehtyä siihen, mutta paljon parempi olisi 2.8 efin sarja.Menis suoraan siihen. Tosin harvinaisempi.
....päläpäläplaapplaap

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Kysytääs tietäjiltä et minkähän kokonen, tyypinen ja merkkinen remmiahdin olis hyvä tollaseen 2.4-2.9 koneeseen
Tuola capri foorumilla kaupan yks paketti mut vaikuttaa kohtuu julman kokoselta
ei taida mahtua minkään vehkeen pellinalle ilman rälläkää
http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... php?t=1120

Tuola capri foorumilla kaupan yks paketti mut vaikuttaa kohtuu julman kokoselta

http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... php?t=1120
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Eatonin m90 tai sit m62,aika kompaktin kokoinen paketti. Toki riippuu tehotavoitteista. Keskipakoahdinta ite sovittelisin sinne jos tommosta olisin rakentamassa.henu kirjoitti:Kysytääs tietäjiltä et minkähän kokonen, tyypinen ja merkkinen remmiahdin olis hyvä tollaseen 2.4-2.9 koneeseen![]()
Tuola capri foorumilla kaupan yks paketti mut vaikuttaa kohtuu julman kokoseltaei taida mahtua minkään vehkeen pellinalle ilman rälläkää
http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... php?t=1120
edit: m62:sta löytyy esim thunderbird sc:stä. Overdriven puolella noita on ollu kaupan aina välillä. Siel on semmonen heppu joka kirjottelee nimimerkil B 50,siltä kannattaa kysellä noita ahtimia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa
Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Itseeni ei noi kivat vinkumiset häirihtis kyllä yhtään mut mut, mikäs tällä TIMPPA24V6:sella oli se ahdinHesus kirjoitti:Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa
Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.

Noi M90 ja M62 on mun ymmäryksen mukaan aikapaljon arvokkaampia ku ne sellaset ku timpalla, vai onko näin ?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Menee kyllä just toisinpäin. Se timpan ahdin maksaapi aika paljon enemmän. M90:siä kun etin sillon omaan xr4x4:seen niin niitä sai siihen 300-500e kunnosta riippuen. Keskipakoahdinta et ihan tohon hintaan osta.henu kirjoitti:Itseeni ei noi kivat vinkumiset häirihtis kyllä yhtään mut mut, mikäs tällä TIMPPA24V6:sella oli se ahdinHesus kirjoitti:Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa
Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.ja missäs hinnoissa ne pyörii
Noi M90 ja M62 on mun ymmäryksen mukaan aikapaljon arvokkaampia ku ne sellaset ku timpalla, vai onko näin ?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ja kannattaa tosiaan kysellä B 50 nikillä kirjottelevalta hepulta @ www.overdrive.fi. Sillä on tai on ainaki ollu aika paljon noita hyllyssä.henu kirjoitti:Ahaaa...No hyvä tietää tääkiiHesus kirjoitti: Menee kyllä just toisinpäin. Se timpan ahdin maksaapi aika paljon enemmän. M90:siä kun etin sillon omaan xr4x4:seen niin niitä sai siihen 300-500e kunnosta riippuen. Keskipakoahdinta et ihan tohon hintaan osta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Joo näyttäs hänen kautta hoituvan noita ahtimia aika useesti.Hesus kirjoitti:Ja kannattaa tosiaan kysellä B 50 nikillä kirjottelevalta hepulta @ www.overdrive.fi. Sillä on tai on ainaki ollu aika paljon noita hyllyssä.
Tossa kattelin caprivoorumilta tota yhtä esex rojektia mis on toi M90 ja ihan kivastihhan tuo tuonne konehuoneeseen mahtuu, eli saataa olla et vois olla toi M90 aika passeli

Mites muute ton imusarjan kanssa, onko näihin vanhoihin kuutosiin olemassa valmiita satseja vai pitääkö väkertää ite remmille sopiva.
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Tää nyt karkaa näistä kutosista pieniin nelkkuihin, mutta tuolla joku on tehnyt 1.6 nelosen sekä remmillä, että turbolla:
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... c&start=30
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... c&start=30
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Juu ei sinänsä, ihan kivat vinkunat tuosta irtoo, mutta mun makuun vähän liian huomiotaherättävää...henu kirjoitti:Itseeni ei noi kivat vinkumiset häirihtis kyllä yhtään mut mut, mikäs tällä TIMPPA24V6:sella oli se ahdinHesus kirjoitti:Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa
Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.ja missäs hinnoissa ne pyörii
Noi M90 ja M62 on mun ymmäryksen mukaan aikapaljon arvokkaampia ku ne sellaset ku timpalla, vai onko näin ?

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
En ole tupla turboja rakentanut(ainakaan vielä), mutta eikö kahdesta Cossun coolerista päällekkäin saisi aika näppärät coolerit kutoseen, toiseen laittaa virtauksen vaikka "väärään" suuntaan niin tulee lyhyemmät putketkin?
Jos joku rupee V6 päälle laittamaan remmiä niin mulla on ruuviahdin ylimääräisenä, se on kotoisin 2,3L kutosesta ja kun sitä olen pyöritellyt niin tulin siihen tulokseen, että kutoseen se helpompi on laittaakkin kuin suunnittelemaani nelkkuun.
Jos joku rupee V6 päälle laittamaan remmiä niin mulla on ruuviahdin ylimääräisenä, se on kotoisin 2,3L kutosesta ja kun sitä olen pyöritellyt niin tulin siihen tulokseen, että kutoseen se helpompi on laittaakkin kuin suunnittelemaani nelkkuun.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Ennen ku innostun liikaa ni laittasitko vähän infoo tosta ahtimestas, mitä merkkiä ja mallia ja minkä kuutosesta voortin vai ?SLEI kirjoitti:mulla on ruuviahdin ylimääräisenä, se on kotoisin 2,3L kutosesta ja kun sitä olen pyöritellyt niin tulin siihen tulokseen, että kutoseen se helpompi on laittaakkin kuin suunnittelemaani nelkkuun.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
IHIn tekemä Lysholmin lisessillä ainakin jossain Mazdassa käytetty.
8-urainen hihna, 1litra per kierros vastaa siis tuotoltaan Eaton m62 ja alunperin käytetty ilmeisesti 1bar ahtoa. Ruuvikompura tekee paineen jo ahtimessa ei siirrä vaan ilmaa kuten Roots-ahdin (esim. Eaton), painetta ja imua syntyy jo käsin pyörittämällä.
8-urainen hihna, 1litra per kierros vastaa siis tuotoltaan Eaton m62 ja alunperin käytetty ilmeisesti 1bar ahtoa. Ruuvikompura tekee paineen jo ahtimessa ei siirrä vaan ilmaa kuten Roots-ahdin (esim. Eaton), painetta ja imua syntyy jo käsin pyörittämällä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ruuvikompurassa on parempi hyötysuhde kuin Rootsissa, kierrosten kestosta ei ole tarkkaa tietoa, mutta Autorotor 1000 tai onko se sitten 1,0L pitäisi olla periaattessa vastaava.
Tää kun menee off-topiciksi niin kannattaa googlettaa, Lysholm lienee laitteen keksijä ja Autorotor valmistaa nykyään Ruotsissa, Kenne Bell ja Whipple lienee isoimpia sarjojen asentelijoita.
Tää kun menee off-topiciksi niin kannattaa googlettaa, Lysholm lienee laitteen keksijä ja Autorotor valmistaa nykyään Ruotsissa, Kenne Bell ja Whipple lienee isoimpia sarjojen asentelijoita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Siitä en tiä mihin tulossa, mutta tällähetkellä taitaa olla mun auton (tai olisko jo ex) runkopalkkien välissäJallu kirjoitti:Hmm... Eihän vaan taunukseen ole tulossa?

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Nyt on suuronnettomuustutkintalautakunta saanut raporttinsa valmiiksi type ysin halkeamisesta:
Laatikkohan oli vahvistettu versio eli sivuakselin etupään irtoneulalaakeri on korvattu suuremmalla rullalaakerilla ja tappi korvattu kuoren ulkopintaan kolmella m6 pultilla kiinnitetyllä laipalla jossa lyhyt tappi laakerin sisään. Viimeisissä 2.8 ja 2.9 laatikoissa vakiona.
Laatikon kuoresta irtosi kyseinen laippa ja paloja kuoren etupäästä alapuolelta. Kuoren paloista näkyy että laipan kiinnityspulttien kierteet on antaneet periksi ja laippa on kääntynyt vinoon. Tästä seurasi sivuakselin ja kytkinakselin rattaiden välin kasvu ja rattaiden tuho. Ensiövälitys ja kolmosen rataspari sileni pahasti ja väliin jääneet hampaat löi sivuakselia lisää alaspäin, seurauksena kuori palasiksi.
Megan tiedonkeruusta tapahtumahetkeltä: normaali kiihdytystilanne kakkosvaihteella, kevyttä sutimista. RPM 6100, MAP 208, AFR 11.57, DC 87.4, (525 suuttimet). Rauhallinen vaihto kolmoselle ja 1.2 sekuntia myöhemmin kierrokset hyppää 4200sta 5500aan, MAP 187 tapahtumahetkellä.
Hinaukseen
Osia kun on nurkissa noihin laatikoihin niin kasaan vielä yhden type ysin. Tähän tulee samanlainen etulaakeri mutta ei laippaa kuoren etureunaan vaan sivuakselin läpi menevä tappi samaan tapaan kuin irtoneula systeemissä. Tällöin kuoren etureunaan ei tule samanlaista vääntörasitusta. Seuraavaksi varmaan pettää itse rattaat ja sitten on varmaan siirryttävä Cossun laatikkoon, tosin tämäkin kesti useita vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä vaihtelevaa ajoa
Laatikkohan oli vahvistettu versio eli sivuakselin etupään irtoneulalaakeri on korvattu suuremmalla rullalaakerilla ja tappi korvattu kuoren ulkopintaan kolmella m6 pultilla kiinnitetyllä laipalla jossa lyhyt tappi laakerin sisään. Viimeisissä 2.8 ja 2.9 laatikoissa vakiona.
Laatikon kuoresta irtosi kyseinen laippa ja paloja kuoren etupäästä alapuolelta. Kuoren paloista näkyy että laipan kiinnityspulttien kierteet on antaneet periksi ja laippa on kääntynyt vinoon. Tästä seurasi sivuakselin ja kytkinakselin rattaiden välin kasvu ja rattaiden tuho. Ensiövälitys ja kolmosen rataspari sileni pahasti ja väliin jääneet hampaat löi sivuakselia lisää alaspäin, seurauksena kuori palasiksi.
Megan tiedonkeruusta tapahtumahetkeltä: normaali kiihdytystilanne kakkosvaihteella, kevyttä sutimista. RPM 6100, MAP 208, AFR 11.57, DC 87.4, (525 suuttimet). Rauhallinen vaihto kolmoselle ja 1.2 sekuntia myöhemmin kierrokset hyppää 4200sta 5500aan, MAP 187 tapahtumahetkellä.


Osia kun on nurkissa noihin laatikoihin niin kasaan vielä yhden type ysin. Tähän tulee samanlainen etulaakeri mutta ei laippaa kuoren etureunaan vaan sivuakselin läpi menevä tappi samaan tapaan kuin irtoneula systeemissä. Tällöin kuoren etureunaan ei tule samanlaista vääntörasitusta. Seuraavaksi varmaan pettää itse rattaat ja sitten on varmaan siirryttävä Cossun laatikkoon, tosin tämäkin kesti useita vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä vaihtelevaa ajoa

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
tuossa olis toimiva imusrj näihin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia