Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Syyskuu 14. 11:22:59 2007

Mihin tehoihin tuollainen yksi ahdin suunnilleen riittää? Eihän yhdelle ahtimelle tule kuin 1.4l kokoisen koneen verran pakokaasuja, joten aika pienilläkin käsittääkseni saa aika hyvin tehoja.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Syyskuu 14. 11:34:37 2007

Muutamat kymmenet parin sadan päälle jos sen vetää lähemmäs limiittiä.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Syyskuu 14. 11:37:23 2007

Kyllä ne isommatkin paukulla herää :twisted:


Nimimerkillä Garrett GT37

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Syyskuu 15. 0:03:08 2007

Ton oman Viistokeula Taunuksen TO 4 on sen verran sopiva, että virkoaa ilman paukkuakin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Syyskuu 16. 22:38:39 2007

Pikkulinnut on kertoneet, että itärajan pinnassa jossain twinturbotetussa colognessa on laatikon kuoret alkaneet ratkeilemaan... :wink: :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Syyskuu 16. 23:36:08 2007

jouni kirjoitti:Pikkulinnut on kertoneet, että itärajan pinnassa jossain twinturbotetussa colognessa on laatikon kuoret alkaneet ratkeilemaan... :wink: :roll:

numeroita ja NM käyrän muotoa kehiin ni voidaan ruveta spekuloimaan,eiköhän täs oo nahty että kaiken saa kyllä paskaks jos niin haluaa :lol:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Syyskuu 17. 3:01:26 2007

TIMPPA24V6 kirjoitti:
jouni kirjoitti:Pikkulinnut on kertoneet, että itärajan pinnassa jossain twinturbotetussa colognessa on laatikon kuoret alkaneet ratkeilemaan... :wink: :roll:

numeroita ja NM käyrän muotoa kehiin ni voidaan ruveta spekuloimaan,eiköhän täs oo nahty että kaiken saa kyllä paskaks jos niin haluaa :lol:
Tuohan vaan aiheuttaisi spekulointia penkkiä kohtaan! :lol: :lol: :lol:

Ps. Kyse ei siis ole omista laitteista kuitenkaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Syyskuu 17. 8:04:17 2007

Niin no nuo vanhat sierran lootat varmaan ratkeilee jo heikkouttaan ja vanhuuttaan.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Syyskuu 17. 17:25:13 2007

Joo, väsymismurtumia :lol:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Syyskuu 17. 18:01:11 2007

Nyt kun rupesitte laatikoista puhumaan, niin onko toivoakaan että 2,3l v6 perässä ollut t9 kestää tt perässä (300hv-350hv), vai onko parempi suoraan laittaa jokin toinen kestävämpi loota; mikä?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Syyskuu 17. 18:26:33 2007

Sultzi kirjoitti:Nyt kun rupesitte laatikoista puhumaan, niin onko toivoakaan että 2,3l v6 perässä ollut t9 kestää tt perässä (300hv-350hv), vai onko parempi suoraan laittaa jokin toinen kestävämpi loota; mikä?
Kyllähän se kestää tuollaiset tehot vaivatta. Etuna tuossa on vieläpä kevyet rattaat vr kossun askiin. Tehoa välittyy enempi ja on nopeampi vaihtaakkin.
ei vaan.. voi se vähän aikaa kestää. Sivuakseli/laakeri kannattaa tsekkaa ennenkuin paikalleen laittaan..jos nää on jo kuluneet niin ryhmä pyöräkin yleensä tiensä päässä.
Mutta ei se mikään luottopeli ole joka iltaiseen kumin poltteluun.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Syyskuu 17. 19:09:25 2007

:lol:

Eli siis vaihtoehtona cossun aski? Onko v6 cossua manuaalina, vai sopiiko rivinelosen aski? Kun en noita cossuja tunne :oops:

Alle 600e sais nuo eaglen 5,4" veivit, siis 8kpl.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Syyskuu 17. 19:29:24 2007

Sultzi kirjoitti::lol:

Eli siis vaihtoehtona cossun aski? Onko v6 cossua manuaalina, vai sopiiko rivinelosen aski? Kun en noita cossuja tunne :oops:

Alle 600e sais nuo eaglen 5,4" veivit, siis 8kpl.
v6 cossua ei ole manuaalina. Vaihtoehtoina taitaapi olla cossun aski mutta kytkinkoppa ei käsittääkseni mene suoraan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Syyskuu 17. 20:07:06 2007

Tuota arvelinkin ettei koppa varmaankaan sovi :x

Onko tuossa b&w t5 sitten koppa kiinteä, kuten esim. mt75:ssa?

Edit: zetecinsiden kuvassa ainakin olisi ilman koppaa, joten ilmeisesti irtonainen? Mutta v6 t9 koppa tuskin sopii tuhon b&w? :lol:

Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle :o

Mitenkä sitten on noiden boorien laita, b&w verrattuna t9?
Viimeksi muokannut Sultzi, Ma Syyskuu 17. 20:09:41 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Syyskuu 17. 20:09:21 2007

Sultzi kirjoitti:Tuota arvelinkin ettei koppa varmaankaan sovi :x

Onko tuossa b&w t5 sitten koppa kiinteä, kuten esim. mt75:ssa?

Edit: zetecinsiden kuvassa ainakin olisi ilman koppaa, joten ilmeisesti irtonainen? Mutta v6 t9 koppa tuskin sopii tuhon b&w? :lol:
Ei ole kiinteä koppa T5:ssa. Kyllä sen v6 t9:n kopan saa siihen sovitettua mutta bolt on ratkaisu se ei taida olla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Syyskuu 17. 21:17:30 2007

Sultzi kirjoitti: Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle :o
4 lapainen sintteri ja Saffan asetelma pelaa oman 530Nm koneen ja T9:n välissä hyvin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Syyskuu 17. 21:53:25 2007

Elieli, onko kellään nyt tietoa ja faktaa, millälailla 2.9l efi imusarjaa pitää muokata sopiakseen 2.8l?

PS. sellasta voi kaupata, niin voipahan ihmetellä.

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Syyskuu 18. 0:22:07 2007

Sultzi kirjoitti:Elieli, onko kellään nyt tietoa ja faktaa, millälailla 2.9l efi imusarjaa pitää muokata sopiakseen 2.8l?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94397

Yampallahan on ihan toimivaksi asti rakennettuna tuo muunnos.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 18. 10:32:50 2007

Jari H kirjoitti:
Sultzi kirjoitti: Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle :o
4 lapainen sintteri ja Saffan asetelma pelaa oman 530Nm koneen ja T9:n välissä hyvin.
mulla tuo saffan 30% jäykempi asetelma (cossun) antautui noin 580nm:ssa. ja samoja oireita taisi olla mageliuksella, en tiedä onko jo aukaissut ja varmistanut asiaa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Syyskuu 18. 10:53:33 2007

Timo kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
Sultzi kirjoitti: Burtonpowerilta saa varmaankin riittävää kytkintä, massalevy ja asetelma apracing, väännönkesto burtonin mukaan 460nm. Antaa saman arvon myös nelilapaiselle ja kuuslapaiselle sintterilevylle :o
4 lapainen sintteri ja Saffan asetelma pelaa oman 530Nm koneen ja T9:n välissä hyvin.
mulla tuo saffan 30% jäykempi asetelma (cossun) antautui noin 580nm:ssa. ja samoja oireita taisi olla mageliuksella, en tiedä onko jo aukaissut ja varmistanut asiaa..
mullakin on tuo saffa, luulen että se on löysempi kuin 4wd cossun oma.
luistaa luistaa..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Syyskuu 18. 10:59:41 2007

raimo kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Elieli, onko kellään nyt tietoa ja faktaa, millälailla 2.9l efi imusarjaa pitää muokata sopiakseen 2.8l?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=94397

Yampallahan on ihan toimivaksi asti rakennettuna tuo muunnos.
Eikö olisi helpompi laittaa se Scorpiosta kotoisin oleva 2.8 EFi:n imusarja vai onko joku syy miksi juuri pitää olla 2.9i?

Cologne 2.8 EFi:n imusarja olisi muutenkin parempi virtauksiltaan kuin 2.9i EFi:n vai miten päin se meni tumi?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Syyskuu 18. 11:21:01 2007

Kuinka monessa scorpparissa sitten on tuollainen imusarja? Ei tunnu hirveän helposti löytyvän markkinoilta. Niin moni on mekaanisella ruiskulla.

2.9 imusarjaa ajattelin vain siksi että on reilusti enemmän tarjolla.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 18. 11:43:31 2007

http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... highlight=

Tuossahan kaveri on pitkään jo kaupitellut kokonaista konetta. On ollut ilmot tääläkin moneen kertaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Syyskuu 18. 12:28:35 2007

Sultzi kirjoitti:Kuinka monessa scorpparissa sitten on tuollainen imusarja? Ei tunnu hirveän helposti löytyvän markkinoilta. Niin moni on mekaanisella ruiskulla.

2.9 imusarjaa ajattelin vain siksi että on reilusti enemmän tarjolla.
2.8 EFi löytyy Scorpion 1985-87 vuosimalleista, loppuvuodesta -87 tuli 2.9 EFi.

Täältä löytyy kuvia omasta 2.8 EFi:stä ja sen imusarjasta.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Syyskuu 18. 13:38:39 2007

puuhapete kirjoitti:Saahan sen imusarjan tehtyä siihen, mutta paljon parempi olisi 2.8 efin sarja.Menis suoraan siihen. Tosin harvinaisempi.
....päläpäläplaapplaap
niinmpä niin,lainasin tuolta edelliseltä sivulta :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Syyskuu 18. 15:01:21 2007

Harvinainen :shock:
Meilläpäin on kahdellakin autopurkaamolla 2.8EFi Scorppareita

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 20. 10:04:43 2007

Kysytääs tietäjiltä et minkähän kokonen, tyypinen ja merkkinen remmiahdin olis hyvä tollaseen 2.4-2.9 koneeseen :?:

Tuola capri foorumilla kaupan yks paketti mut vaikuttaa kohtuu julman kokoselta :shock: ei taida mahtua minkään vehkeen pellinalle ilman rälläkää
http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... php?t=1120

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 20. 10:29:26 2007

henu kirjoitti:Kysytääs tietäjiltä et minkähän kokonen, tyypinen ja merkkinen remmiahdin olis hyvä tollaseen 2.4-2.9 koneeseen :?:

Tuola capri foorumilla kaupan yks paketti mut vaikuttaa kohtuu julman kokoselta :shock: ei taida mahtua minkään vehkeen pellinalle ilman rälläkää
http://www.suomencaprit.com/foorumi/vie ... php?t=1120
Eatonin m90 tai sit m62,aika kompaktin kokoinen paketti. Toki riippuu tehotavoitteista. Keskipakoahdinta ite sovittelisin sinne jos tommosta olisin rakentamassa.

edit: m62:sta löytyy esim thunderbird sc:stä. Overdriven puolella noita on ollu kaupan aina välillä. Siel on semmonen heppu joka kirjottelee nimimerkil B 50,siltä kannattaa kysellä noita ahtimia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » To Syyskuu 20. 13:03:10 2007

Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa :?
20m 2.9 -65 ms&edis

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 20. 13:37:06 2007

olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa :?
Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.

Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 20. 13:41:25 2007

Hesus kirjoitti:
olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa :?
Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.

Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.
Itseeni ei noi kivat vinkumiset häirihtis kyllä yhtään mut mut, mikäs tällä TIMPPA24V6:sella oli se ahdin :?: ja missäs hinnoissa ne pyörii
Noi M90 ja M62 on mun ymmäryksen mukaan aikapaljon arvokkaampia ku ne sellaset ku timpalla, vai onko näin ?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 20. 13:51:20 2007

henu kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa :?
Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.

Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.
Itseeni ei noi kivat vinkumiset häirihtis kyllä yhtään mut mut, mikäs tällä TIMPPA24V6:sella oli se ahdin :?: ja missäs hinnoissa ne pyörii
Noi M90 ja M62 on mun ymmäryksen mukaan aikapaljon arvokkaampia ku ne sellaset ku timpalla, vai onko näin ?
Menee kyllä just toisinpäin. Se timpan ahdin maksaapi aika paljon enemmän. M90:siä kun etin sillon omaan xr4x4:seen niin niitä sai siihen 300-500e kunnosta riippuen. Keskipakoahdinta et ihan tohon hintaan osta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 20. 13:54:14 2007

Hesus kirjoitti: Menee kyllä just toisinpäin. Se timpan ahdin maksaapi aika paljon enemmän. M90:siä kun etin sillon omaan xr4x4:seen niin niitä sai siihen 300-500e kunnosta riippuen. Keskipakoahdinta et ihan tohon hintaan osta.
Ahaaa...No hyvä tietää tääkii :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 20. 13:58:08 2007

henu kirjoitti:
Hesus kirjoitti: Menee kyllä just toisinpäin. Se timpan ahdin maksaapi aika paljon enemmän. M90:siä kun etin sillon omaan xr4x4:seen niin niitä sai siihen 300-500e kunnosta riippuen. Keskipakoahdinta et ihan tohon hintaan osta.
Ahaaa...No hyvä tietää tääkii :)
Ja kannattaa tosiaan kysellä B 50 nikillä kirjottelevalta hepulta @ www.overdrive.fi. Sillä on tai on ainaki ollu aika paljon noita hyllyssä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Syyskuu 20. 14:18:21 2007

On käyny kyllä jo jonkun aikaa ittelläki mielessä josko cossuun sais tungettua jonkinlaisen centrifugaalin...? Sais antaa laatikolle sen viimeisen niitin :twisted:
Minkälaista ahdinta arvon raati siihen suosittelis?? Sama kuin em.?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 20. 14:50:12 2007

Hesus kirjoitti:Ja kannattaa tosiaan kysellä B 50 nikillä kirjottelevalta hepulta @ www.overdrive.fi. Sillä on tai on ainaki ollu aika paljon noita hyllyssä.
Joo näyttäs hänen kautta hoituvan noita ahtimia aika useesti.
Tossa kattelin caprivoorumilta tota yhtä esex rojektia mis on toi M90 ja ihan kivastihhan tuo tuonne konehuoneeseen mahtuu, eli saataa olla et vois olla toi M90 aika passeli :)

Mites muute ton imusarjan kanssa, onko näihin vanhoihin kuutosiin olemassa valmiita satseja vai pitääkö väkertää ite remmille sopiva.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Syyskuu 20. 14:51:02 2007

Tää nyt karkaa näistä kutosista pieniin nelkkuihin, mutta tuolla joku on tehnyt 1.6 nelosen sekä remmillä, että turbolla:

http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... c&start=30
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » To Syyskuu 20. 17:17:57 2007

henu kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
olski kirjoitti:Saakohan tuota eatonia mitenkään käymään hiljaa?
ääniä
Aika röyhkee ajella jossain keskustassa :?
Vastaus on että ei taida saada. Sehän on roots tyyppinen ahdin.

Ja korjausta tohon aikasempaan kirjoitukseen. Thunderbird Sc:stä löytyy M90 eikä M62 ahdin.
Itseeni ei noi kivat vinkumiset häirihtis kyllä yhtään mut mut, mikäs tällä TIMPPA24V6:sella oli se ahdin :?: ja missäs hinnoissa ne pyörii
Noi M90 ja M62 on mun ymmäryksen mukaan aikapaljon arvokkaampia ku ne sellaset ku timpalla, vai onko näin ?
Juu ei sinänsä, ihan kivat vinkunat tuosta irtoo, mutta mun makuun vähän liian huomiotaherättävää... :wink:
20m 2.9 -65 ms&edis

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 21. 11:56:49 2007

En ole tupla turboja rakentanut(ainakaan vielä), mutta eikö kahdesta Cossun coolerista päällekkäin saisi aika näppärät coolerit kutoseen, toiseen laittaa virtauksen vaikka "väärään" suuntaan niin tulee lyhyemmät putketkin?

Jos joku rupee V6 päälle laittamaan remmiä niin mulla on ruuviahdin ylimääräisenä, se on kotoisin 2,3L kutosesta ja kun sitä olen pyöritellyt niin tulin siihen tulokseen, että kutoseen se helpompi on laittaakkin kuin suunnittelemaani nelkkuun.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 21. 13:56:23 2007

SLEI kirjoitti:mulla on ruuviahdin ylimääräisenä, se on kotoisin 2,3L kutosesta ja kun sitä olen pyöritellyt niin tulin siihen tulokseen, että kutoseen se helpompi on laittaakkin kuin suunnittelemaani nelkkuun.
Ennen ku innostun liikaa ni laittasitko vähän infoo tosta ahtimestas, mitä merkkiä ja mallia ja minkä kuutosesta voortin vai ?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 21. 14:11:12 2007

IHIn tekemä Lysholmin lisessillä ainakin jossain Mazdassa käytetty.
8-urainen hihna, 1litra per kierros vastaa siis tuotoltaan Eaton m62 ja alunperin käytetty ilmeisesti 1bar ahtoa. Ruuvikompura tekee paineen jo ahtimessa ei siirrä vaan ilmaa kuten Roots-ahdin (esim. Eaton), painetta ja imua syntyy jo käsin pyörittämällä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 21. 14:30:57 2007

No jos viellä kysellään lisää :)
Eli kumpikos on sit käytännössä parempi, ruuvvi vai tommonen roots tyyppinen, ja jos joku kertos näiden hyvät ja huonot puolet ni olis hyvä :D

Nii ja SLEI, onko tietoo paljonko ton ahtimes max kierokset on ?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 21. 14:53:12 2007

Ruuvikompurassa on parempi hyötysuhde kuin Rootsissa, kierrosten kestosta ei ole tarkkaa tietoa, mutta Autorotor 1000 tai onko se sitten 1,0L pitäisi olla periaattessa vastaava.
Tää kun menee off-topiciksi niin kannattaa googlettaa, Lysholm lienee laitteen keksijä ja Autorotor valmistaa nykyään Ruotsissa, Kenne Bell ja Whipple lienee isoimpia sarjojen asentelijoita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 21. 15:48:46 2007

kuulin että joku hullu laittaa albrex:in ahdinta 24 tappisen viereen
se on sellainen remmin ja turbon yhdistelmä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Syyskuu 21. 22:14:52 2007

Hmm... Eihän vaan taunukseen ole tulossa? :?:

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 22. 22:15:56 2007

Jallu kirjoitti:Hmm... Eihän vaan taunukseen ole tulossa? :?:
Siitä en tiä mihin tulossa, mutta tällähetkellä taitaa olla mun auton (tai olisko jo ex) runkopalkkien välissä :?:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Syyskuu 23. 13:35:00 2007

Nyt on suuronnettomuustutkintalautakunta saanut raporttinsa valmiiksi type ysin halkeamisesta:

Laatikkohan oli vahvistettu versio eli sivuakselin etupään irtoneulalaakeri on korvattu suuremmalla rullalaakerilla ja tappi korvattu kuoren ulkopintaan kolmella m6 pultilla kiinnitetyllä laipalla jossa lyhyt tappi laakerin sisään. Viimeisissä 2.8 ja 2.9 laatikoissa vakiona.

Laatikon kuoresta irtosi kyseinen laippa ja paloja kuoren etupäästä alapuolelta. Kuoren paloista näkyy että laipan kiinnityspulttien kierteet on antaneet periksi ja laippa on kääntynyt vinoon. Tästä seurasi sivuakselin ja kytkinakselin rattaiden välin kasvu ja rattaiden tuho. Ensiövälitys ja kolmosen rataspari sileni pahasti ja väliin jääneet hampaat löi sivuakselia lisää alaspäin, seurauksena kuori palasiksi.

Megan tiedonkeruusta tapahtumahetkeltä: normaali kiihdytystilanne kakkosvaihteella, kevyttä sutimista. RPM 6100, MAP 208, AFR 11.57, DC 87.4, (525 suuttimet). Rauhallinen vaihto kolmoselle ja 1.2 sekuntia myöhemmin kierrokset hyppää 4200sta 5500aan, MAP 187 tapahtumahetkellä. :arrow: Hinaukseen :cry:

Osia kun on nurkissa noihin laatikoihin niin kasaan vielä yhden type ysin. Tähän tulee samanlainen etulaakeri mutta ei laippaa kuoren etureunaan vaan sivuakselin läpi menevä tappi samaan tapaan kuin irtoneula systeemissä. Tällöin kuoren etureunaan ei tule samanlaista vääntörasitusta. Seuraavaksi varmaan pettää itse rattaat ja sitten on varmaan siirryttävä Cossun laatikkoon, tosin tämäkin kesti useita vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä vaihtelevaa ajoa :wink:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Syyskuu 23. 13:37:18 2007

Paljonko sulla on tehoa ja vääntöä tässä pelissä?

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Syyskuu 23. 13:40:36 2007

Otteessa lukee 122kw. Noista Megan arvoista voi myös yrittää arvioida jotain, ei ole penkitetty tällä kokoonpanolla.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Syyskuu 23. 14:21:53 2007

tuossa olis toimiva imusrj näihin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin