Ei öljyn paineita!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juissi
Ylläpitäjä

Ei öljyn paineita!

Viesti Kirjoittaja Juissi » Su Syyskuu 16. 23:24:25 2007

Eli moottori 1,8 ZVH ja kasauksen jälkeen moottoria pyöritetty startilla hyvän aikaa mutta ei öljyn paineita. noh suodatin irti ja sieläkään ei ole pisaraakaan öljyä. Öljypohja pois ja pumppu irti. Kaikki on uutta vastaavassa kunnossa jne. No takaisin kasaan ja taas hieman starttausta. Sama homma ei öljyä missään. Kyllähän tuon pitäis startillakin edes suodattimelle jotain ruiskia! Missä vika vai pitääkö vaan rohkeesti jyräyttää käyntiin?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Syyskuu 17. 7:15:49 2007

Onko pumpussa ns. "siemenöljy" kaadettu asennettaessa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Syyskuu 17. 11:33:51 2007

ehjä moottori nostaa öljynpaineet startillakin,itse en ainakaan missään tapauksessa käynnistä ennen kun öljynpaineet on saatu nousemaan startilla rempan jälkeen.

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ma Syyskuu 17. 18:02:52 2007

On "siemenöljy" ja vielä jopa yritetty juottaa suoraan pumppuun vaan ei. Ja sen ymmärtääs jos ei nostaisi kunnolla paineita mutta ku ei lykkää yhtään öljyä. Suodatin kiinni suoraan pumpussa eikä sielä ole pisaraakaan. Ja imu suppilo ei vuoda eikä ole tukossa ja jopa on öljyn pinnan alla! Ihmetyttää/ vituttaa vaan ku kaikki näyttää olevan muuten kunnossa.

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ma Syyskuu 17. 18:17:53 2007

Onko mahdollista pyörittää pumppua esim. porakoneella??? minulla parissa motissa lähtenyt vasta nostamaan kun on poralla avittanut. Tai sitten öljynsuodatin löysälle ja startilla,tuolla jipolla sain kentistä öljynpaineet ylös.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Syyskuu 17. 18:47:37 2007

Mitenkäs nois pyöritetään sitä pumppua? Ettei vain olis käyny kuten OHCn kans vois kuvitella et jakaja-öpumppu välinen akseli on viel pöydällä odottamassa asennusta. :lol: :shock:

Jos poralla pyörität paineet niin varo ettei tule porasta käyttö savut pihalle. On aikalailla raskas pyörittää kun(jos) alkaa nostaa.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Syyskuu 17. 20:37:05 2007

Zetecissä pumppu on kampiakselin pään ympärillä ja epäkesko kanpiakselin pää pyörittää pumpun ratasta. Olikos tossa semmonen jousi-kuula viritys joka säätää painetta, eipä siellä muuten mitään erikoista liikkuvaa ole rattaan lisäksi. Oletkos miten keskittänyt sen pumpun akselin ympärille?

Mulla oli pumppu auki kun konetta kasailin, ja heti nousi paineet kun ekaa kertaa pyöritin startilla.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 17. 20:42:24 2007

Vetäiset 0.5 litran ruutan täyteen öljyä, tuuppaat sen sinne pumpun suuntaan, siis siihen kanavaan joka tuo öljyn pumpulta suodattimelle. Suodattimeen voi heittää pienet lirut ja eikun starttaamaan ilman tulppia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ma Syyskuu 17. 21:12:14 2007

Joo on kaikki nuo vaihtoehdot kokeiltu! Ja se pumppu on kunnoltaan kuin uusi ja se paineen rajoitin venttiili näyttäis pelaavan niinkuin pitää. Rupee vaan ideat loppuun. Ei vaan viittisi koittaa käyntiin ku ei kerran öljyä tuu mihinkään! :shock: :shock:

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Syyskuu 18. 8:08:17 2007

Juissi kirjoitti:Joo on kaikki nuo vaihtoehdot kokeiltu! Ja se pumppu on kunnoltaan kuin uusi ja se paineen rajoitin venttiili näyttäis pelaavan niinkuin pitää. Rupee vaan ideat loppuun. Ei vaan viittisi koittaa käyntiin ku ei kerran öljyä tuu mihinkään! :shock: :shock:
Onkohan kaikki osat tallella siinä paineensäätöjousen alla? jollain on varmaan räjäytyskuva pumpusta tai jos ei löydy ehkä kerkeen huomenna räpsästä kuvan omasta!

kyllä sen pumpata pitäis ilman mitään siemen öljyjä!
#295

Rstf
Xr2i

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 18. 9:34:23 2007

Vähän tuntuisi että imupuolella olisi jokin vuoto. Snorkkeli jäänyt johonkin väliin öljypohjaa asennettaessa ja nitkahtanut tai jotakin. Oletko vaihdellut mitään pumppuja/öljypohjia/snorkkeleita/jne ristiin eri zetec koneversioista?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ti Syyskuu 18. 17:43:58 2007

Joo jos vaan löytyy kuvaa niin kyllähän siitä vois apua olla ku en ainakaa löytäny mistään tähän hätään räjäytyskuvaa. Öljypohja on eri moottorista ja imusnorkkeli, mutta kyllä se öljyyn yltää eikä ainakaan löytyny mitään mahdollisia vuoto paikkoja yms.
fiffe kirjoitti:
Juissi kirjoitti:Joo on kaikki nuo vaihtoehdot kokeiltu! Ja se pumppu on kunnoltaan kuin uusi ja se paineen rajoitin venttiili näyttäis pelaavan niinkuin pitää. Rupee vaan ideat loppuun. Ei vaan viittisi koittaa käyntiin ku ei kerran öljyä tuu mihinkään! :shock: :shock:
Onkohan kaikki osat tallella siinä paineensäätöjousen alla? jollain on varmaan räjäytyskuva pumpusta tai jos ei löydy ehkä kerkeen huomenna räpsästä kuvan omasta!

kyllä sen pumpata pitäis ilman mitään siemen öljyjä!
:shock:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Syyskuu 18. 19:02:42 2007

Ettei vaan snorkkelin imupää ole öljypohjaa vasten ja tuki sihtiä? Jos kerran eivät ole samasta moottorista kotoisin.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ti Syyskuu 18. 19:17:29 2007

Hartza kirjoitti:Ettei vaan snorkkelin imupää ole öljypohjaa vasten ja tuki sihtiä? Jos kerran eivät ole samasta moottorista kotoisin.
EI ole sitäkään! Epäilin ittekki just samaa, mutta vika ei ole siinä!

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Syyskuu 19. 16:58:11 2007

Ei siellä tämän enempää osia ole...
Tässä välissä on tiiviste :wink: jatkoksi imuputki.

zetec vs cvh:n pumppu

kuvaa
#295

Rstf
Xr2i

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Ke Syyskuu 19. 18:08:24 2007

fiffe kirjoitti:Ei siellä tämän enempää osia ole...
Tässä välissä on tiiviste :wink: jatkoksi imuputki.

zetec vs cvh:n pumppu

kuvaa
Tuo pumppu on ilmeisesti Mondeon zetecistä ku on jonkin verran erilainen ku
tuo joka mulla on ja se on escortin zetecistä. Mutta kyllä sielä samat osat näyttäis tuos paineenrajoitinventtiilissä olevan. Onko tietoa mitä maksaa uus pumppu? Kiitoksia vaivan näöstä!

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Syyskuu 19. 19:43:50 2007

Juissi kirjoitti:
fiffe kirjoitti:Ei siellä tämän enempää osia ole...
Tässä välissä on tiiviste :wink: jatkoksi imuputki.

zetec vs cvh:n pumppu

kuvaa
Tuo pumppu on ilmeisesti Mondeon zetecistä ku on jonkin verran erilainen ku
tuo joka mulla on ja se on escortin zetecistä. Mutta kyllä sielä samat osat näyttäis tuos paineenrajoitinventtiilissä olevan. Onko tietoa mitä maksaa uus pumppu? Kiitoksia vaivan näöstä!



Tuon pitäisi olla 93vm escortista sen imuputki on ainakin öljypohjaan sopiva ja öljynsuodatin tulee huomattavasti kauemmas runkopalkista, mitä nykyisellä 96vm 4x4 mondeon pumpulla. Siitä en tiedä onko eroja 1.8 ja 2.0 koneiden pumpuissa.
#295

Rstf
Xr2i

Vastaa Viestiin