bmw menee ajossa laihalle

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

bmw menee ajossa laihalle

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Syyskuu 23. 22:05:16 2007

Pistetään tämä nyt tännekkin. Modet siirtäkää jos aihe väärässä paikassa.
Eli ongelmia tuon mun käyttöauton kanssa.

Kone ETA:n (M20B27) alakerralla jonka lohkosta ja männistä otettu n. 2mm pois (ei muista tarkkaa mittaa). 325 kansi katittoman nokalla. 325 imusarja, läppäkotelo ja imm. Marteliuksen pellisarja ja takapönttö. M50B25 suuttimet ja säädettävä b-paineensäädin (paineet 3-4bar) Uusi 070 b-pumppu. Moottorinohjaus on vakio, (M1.0) 081 boxilla. Ongelma on seuraava -> Yli 70km/h nopeuksissa (tasakaasulla) menee todella laihalle, nykii ja tokii. Myös kun lähdet kiihdyttämään yli 70km/h:n nopeudesta (ei siis kaasu pohjassa) pysyy aivan laihalla. Ainoastaan täyskaasu kiihdytyksessä (kun kärjet kiinni) menee rikkaalle. Kaikkea on kokeiltu ja mikään ei auta. Imuvuotoja ei ole löydetty (ei tosin tarkoita että niitä ei olisi). Ilmamäärämittarin kiekkoa kokeiltu löysätä jopa puoli kierrosta, ei apua. Onko kenelläkään ideoita? Terv. Jasu
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Syyskuu 23. 23:12:47 2007

Enpä tiiä pemarin koneesta mitään, mutta jos lambda ohjailee seoksia, niin se voisi olla hajalla. Nappaa sen piuhat irti, koita toimiiko paremmin. Tämä kikkakolmonen toimii ainakin mersussa. Ja jos alkaa pelittämään, niin uus lambda tilalle.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Syyskuu 24. 12:41:56 2007

Ei ole lambdaa ohjauksessa. Kiitos kuitenkin.

Ilmamäärämittarin hiilipinta on kunnossa, kaasuläpän anturi kunnossa, suuttimet vaihdettu isompiin 190cm3/min. (alkuperäiset 149cm3/min) Paineensäätimenä Malpassin kertova joka myös toimii.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ma Syyskuu 24. 16:14:11 2007

mukluttele sitä haitarikumia,mun koneesta kans etsittiin viimekesänä tovi samaa vikaa,vasta kun otin sen haitariletkun irti kaasuläpältä päin ja tutkin sen löytyi vika..ei mulla ainakaan esim tyhjäkäynnillä pyöriessä vaikuttanut mitään vaikka sumutti repeämä kohtaan startti pilottia,pintakaasulla nyki ja röski..vaikka täysi kaasulla kone kallistui vissiin sen verran että veti ilmaa aivan simona siitä holesta mutta kaasupotikka antoi signaalia täydestäkaasusta ja seos pysyi edes jotenkuten alueella.
irc galleria voicecoil

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Syyskuu 24. 16:19:05 2007

Haitariputki on käyty tarkoin läpi ja on ehjä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Syyskuu 24. 20:26:35 2007

Vika löytyi kuitenkin b-paineensäätimestä. (Malpassin 3-kalvoinen, uusi) Alipaineella oli 2.5bar, letku irti 3.5bar. Hitaasti kun kaasutteli, paine tippui 2bariin. Heitin vanhan Malpassin (ei 3-kalvoinen) takas kiinni ja taas pelittää. Ensimmäinen Malpassi joka mulle kiukuttelee.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin