Scorpion ostoa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
- Paikkakunta: Espoo
Scorpion ostoa
Kävin koeajamassa (nettiauto: 1448619 ) tuollaista. Kun koskaan en ennen ole scorpionin automaattia kokeillut, ihmetytti suuresti reilummat "töksäytykset" 1->2 vaihteella. muilla vaihteilla sitä ei juuri tapahtunut. Onko normaalia myös, että 1->2 vaihtuu vasta 3-4k kierroksessa?
Ihan mukava auto kaikinpuolin. 2.9 V6 jakso potkia, niin että valoistakin pääs karkuun. Kulutus taitaa olla aikamoinen miinus, jotain 14L->/100km
Kannen alta näytti tulleen hieman öjyä joka sitten kärysi sisälle asti.
Mitäs kaikenlaisia asioita pitäs osata ottaa huomioon kun tälläsiä kattelee?
Ihan mukava auto kaikinpuolin. 2.9 V6 jakso potkia, niin että valoistakin pääs karkuun. Kulutus taitaa olla aikamoinen miinus, jotain 14L->/100km
Kannen alta näytti tulleen hieman öjyä joka sitten kärysi sisälle asti.
Mitäs kaikenlaisia asioita pitäs osata ottaa huomioon kun tälläsiä kattelee?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
siistin näköinen korppi. hintaa kannattaa kyllä huudattaa hieman, tuohon rahaan alkaa saamaan halvimpia 24v cosworth moottorillakin varustettuja kuitenkin. scorpiossa oleva a4ld automaatti on murheenkryyni vailla vertaa, selaappas vanhoja postauksia hakusanalla a4ld niin ymmärrät mitä tarkoitan.
esim. mulla on ollut a4ld laatikollisia fordeja kaikkiaan 4kpl joista yhdessä jopa tehdasuusi laatikko, sellaisia töksäyttelijöitä ne tuntuivat kaikki olevan, tasan se tehdasuusi pelasi kuitenkin normaalisti, kaikissa muissa jotain hämminkiä; yhdestä puuttui ylivaihde ja kakkonen mietti kylmänä, toinen lopetti toimintansa ja tilalle vaihdetusta puuttui kakkonen, kolmas mietti kolmoselle vaihtoa turhan pitkään.. jos valita sais niin manuaaliaski ehdottomasti jos vaihtoehtona on noin huono automaatti, käytetyn auton ostajalla tosin sitä valinnanvapautta ei ole..
ruostetilanne kannattaa syynätä, ulkoisesti takakaaret ne pahimmat, pohjan puolelta helmat, istuinten kiinnitykset ja takapään runkopalkit on heikkoja kohtia.
tuo kutonen on moottorina maailman lujin, sitä ei tarvi epäillä tai pelätä normaalia enempää.
esim. mulla on ollut a4ld laatikollisia fordeja kaikkiaan 4kpl joista yhdessä jopa tehdasuusi laatikko, sellaisia töksäyttelijöitä ne tuntuivat kaikki olevan, tasan se tehdasuusi pelasi kuitenkin normaalisti, kaikissa muissa jotain hämminkiä; yhdestä puuttui ylivaihde ja kakkonen mietti kylmänä, toinen lopetti toimintansa ja tilalle vaihdetusta puuttui kakkonen, kolmas mietti kolmoselle vaihtoa turhan pitkään.. jos valita sais niin manuaaliaski ehdottomasti jos vaihtoehtona on noin huono automaatti, käytetyn auton ostajalla tosin sitä valinnanvapautta ei ole..
ruostetilanne kannattaa syynätä, ulkoisesti takakaaret ne pahimmat, pohjan puolelta helmat, istuinten kiinnitykset ja takapään runkopalkit on heikkoja kohtia.
tuo kutonen on moottorina maailman lujin, sitä ei tarvi epäillä tai pelätä normaalia enempää.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Siistin näköinen peli kuvissa. Näyttäisi olevan RS-mallinen lisävaruste etupuskuri ja sivuhelmat. Takapuskurin allakin pitäisi olla lisäosa, mutta se taitaa puuttua.
Hintaa on, mutta myyjänä on autoliike (?), jonka pitää varautua mahdolliseen jälkikäteen tehtävään korjaukseen.
Katso helmat ja niiden takapää. Lisäksi jos tuntuu, että luikertelee suoraa tietä ajaessa, niin takapään isot puslat ovat todennäköisesti loppu/paskana. Älä osta tarvikkeena niitä puslia, ne eivät käy.
A4LD on vaihteiden vaihdossa aika raaka ja vaihdon kyllä huomaa. Voisi oikeastaan sanoa, että jos vaihtamista ei huomaa, niin kannattaa huolestua. Pehmeämpää vaihtamista on vasta tiedossa vm. 94+ mulkkarimallin A4LD-E automaatissa, joka "vähentää vääntömomenttia vaihtamisen aikana".
Tuossa mallissa on A4LD-e eli pienellä e-lisäkirjaimella oleva A4LD, jossa on jo hieman elektroniikkaa mukana. Oliko tuo 1-2 vaihteen vaihto 3-4 krpm kevyellä vai rankemmalla kaasunkäytöllä? Jos kaasua oli enemmän, niin on normaalia. Jos taas kiihdytys oli kevyttä, niin pitäisi vaihtaa jo n. 1500-2000 kierroksen korvilla isommalle.
Laatikko kannattaa ajaa myös kuumaksi. Jos se alkaa luistaa lämpimänä, niin ei hyvä juttu. Laatikkoöljyn tarkistus menee lämpimällä laatikolla näin: käy kaikki vaihteet läpi pikku hiljaa 2-3 kertaa. Vaihde P-asentoon. Anna moottorin käydä tyhjäkäyntiä 1-2 minuuttia. Tarkista öljy mittatikusta.
Kunnon kengityksen jälkeen kannattaa myös katsoa minkä väristä automaattilaatikon öljy on. Pitäisi olla kirkkaan punaista eikä saa olla vaahtoa eikä öljy marjapuuron tai ruskean väristä. Viime mainitut värit kertovat laatikossa olevan jotain vikaa.
Hintaa on, mutta myyjänä on autoliike (?), jonka pitää varautua mahdolliseen jälkikäteen tehtävään korjaukseen.
Katso helmat ja niiden takapää. Lisäksi jos tuntuu, että luikertelee suoraa tietä ajaessa, niin takapään isot puslat ovat todennäköisesti loppu/paskana. Älä osta tarvikkeena niitä puslia, ne eivät käy.
A4LD on vaihteiden vaihdossa aika raaka ja vaihdon kyllä huomaa. Voisi oikeastaan sanoa, että jos vaihtamista ei huomaa, niin kannattaa huolestua. Pehmeämpää vaihtamista on vasta tiedossa vm. 94+ mulkkarimallin A4LD-E automaatissa, joka "vähentää vääntömomenttia vaihtamisen aikana".
Tuossa mallissa on A4LD-e eli pienellä e-lisäkirjaimella oleva A4LD, jossa on jo hieman elektroniikkaa mukana. Oliko tuo 1-2 vaihteen vaihto 3-4 krpm kevyellä vai rankemmalla kaasunkäytöllä? Jos kaasua oli enemmän, niin on normaalia. Jos taas kiihdytys oli kevyttä, niin pitäisi vaihtaa jo n. 1500-2000 kierroksen korvilla isommalle.
Laatikko kannattaa ajaa myös kuumaksi. Jos se alkaa luistaa lämpimänä, niin ei hyvä juttu. Laatikkoöljyn tarkistus menee lämpimällä laatikolla näin: käy kaikki vaihteet läpi pikku hiljaa 2-3 kertaa. Vaihde P-asentoon. Anna moottorin käydä tyhjäkäyntiä 1-2 minuuttia. Tarkista öljy mittatikusta.
Kunnon kengityksen jälkeen kannattaa myös katsoa minkä väristä automaattilaatikon öljy on. Pitäisi olla kirkkaan punaista eikä saa olla vaahtoa eikä öljy marjapuuron tai ruskean väristä. Viime mainitut värit kertovat laatikossa olevan jotain vikaa.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
- Paikkakunta: Espoo
Kiitoksia vastauksista oikein paljon!
1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.
Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893
Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.
1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.
Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893
Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Eikö sullakin ole jo ihan tarpeeksi harraste autojaNoDex kirjoitti:Kiitoksia vastauksista oikein paljon!
1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.
Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893
Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
No ei ainakaan kutoskoneista, mutta tossakin näytti olevan 2litranen dohc kone.
En vaan ite lähtis ostamaan noin paljon ajettua mulkkaria kun niitä on vähemmänkin ajettuja eikä hinta varmaan niin paljoa kuitenkaan pomppaa.
Tossa 1448619 korpparissa lumina vaihtokauppaa hieroneeseen carl serviniin
varmaan kannattaisi olla yhteydessä. Tarjosi mullekin vaihdossa korppariin eka tota luminaa, mutta tarjosi myös -95 kameleontti väristä ultima ghia cossu skorpparia.
Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä ainakin minkä näkönen vehje on kyseessä vaikka ei vaihto olekaan vaihtoehtona itellä.
En vaan ite lähtis ostamaan noin paljon ajettua mulkkaria kun niitä on vähemmänkin ajettuja eikä hinta varmaan niin paljoa kuitenkaan pomppaa.
Tossa 1448619 korpparissa lumina vaihtokauppaa hieroneeseen carl serviniin
varmaan kannattaisi olla yhteydessä. Tarjosi mullekin vaihdossa korppariin eka tota luminaa, mutta tarjosi myös -95 kameleontti väristä ultima ghia cossu skorpparia.
Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä ainakin minkä näkönen vehje on kyseessä vaikka ei vaihto olekaan vaihtoehtona itellä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
- Paikkakunta: Espoo
Tjoo, nyt vaan tarttis käyttöautoa, ehkä sitä ei näistä saa, mut se on aina se " varaosat kun on saatavilla, niitä on paljon ja ne saa HalvallaStefa kirjoitti:Eikö sullakin ole jo ihan tarpeeksi harraste autojaNoDex kirjoitti:Kiitoksia vastauksista oikein paljon!
1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.
Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893
Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1117498samiharju kirjoitti:se kameleontti ultima oli ~vuosi sitten nettiautossa, melko hieno laite
scorpiota ostaessa pitää myös muistaa että läheskään kaikissa ei matkamittari kerää lukemia...
ja hinta oli muistaakseni karvan vajaa 20ke.
Minullakin tuossa BOA:ssa matkamittari välillä jumittelee.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ihan hyvä hinta? Mikä tuon mulkosilmän päivän hinta on nykyään joka on kohtuu kunnossa? 1995 mallisessa alkaa ikäkin jo painaa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Silloin kun omani tuotiin maahan niin hyvät oli 15-19Teetua...
Siitäkin on jokunen vuosi vierähtänyt...
Siitäkin on jokunen vuosi vierähtänyt...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Minkäsverran näistä menee veroja yleensä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=124037
Ei kuullosta enää kauheen pahahintaselta toi.
Ei kuullosta enää kauheen pahahintaselta toi.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tuolta vaan seulomaan -> http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsphenu kirjoitti:Minkäsverran näistä menee veroja yleensä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=124037
Ei kuullosta enää kauheen pahahintaselta toi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
- Paikkakunta: Espoo
tuli sitten ostettua tuo violetti mulkosilmä. Ihan hyvältä tuntunu, katsastettukkin tuossa 25.9.07. Sähköissä nyt tuntus olevan jotain vikaa, kun takavalot ja mittariston valot palaa vähän miten sattuu. Mut se kai on pieni vika siihen nähde mitä tolla rahalla sai. eli onnellinen omistaja 1995 Scrorpio 2.0i GHIA DOCH automatic . 270k mittarissa, vaihteisto vaihdettu maahantuojalla 200k kohdalla, kuitit löyty. Pientä lommoa tietty on, mut eipä se juuri haittaa. Ruostetta vain nimeksi, sisusta aivan helvetin hyvässä kunnossa. Ilmastointikin toimii loisteliaasti. Automaatti on pehmeä eikä siinä ole lähellekkään samanlaisia oireita kun siinä 94 mallissa oli. Saas nyt sitten nähä kauan tuo kestää.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jos ruostetta haluat etsiä niin kynnyskotelot,takakaaret ja taka-akselin yläpuolella pyöräkotelon sisäreuna.
STW:ssa myös takaluukku.
Muuten ei isommin muualta ruostu.
Tuossa pyöräkotelossa on mielestäni suunnitteluvirhe ainakin stw mallissa ja omani on ruostunut molemmilta puolilta koska ulko pellissä on reikä josta menee kaikki kura ja vesi peltien väliin.
STW:ssa myös takaluukku.
Muuten ei isommin muualta ruostu.
Tuossa pyöräkotelossa on mielestäni suunnitteluvirhe ainakin stw mallissa ja omani on ruostunut molemmilta puolilta koska ulko pellissä on reikä josta menee kaikki kura ja vesi peltien väliin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: