Scorpion ostoa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

NoDex
Viestit: 34
Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
Paikkakunta: Espoo

Scorpion ostoa

Viesti Kirjoittaja NoDex » Ti Syyskuu 25. 9:52:39 2007

Kävin koeajamassa (nettiauto: 1448619 ) tuollaista. Kun koskaan en ennen ole scorpionin automaattia kokeillut, ihmetytti suuresti reilummat "töksäytykset" 1->2 vaihteella. muilla vaihteilla sitä ei juuri tapahtunut. Onko normaalia myös, että 1->2 vaihtuu vasta 3-4k kierroksessa?

Ihan mukava auto kaikinpuolin. 2.9 V6 jakso potkia, niin että valoistakin pääs karkuun. Kulutus taitaa olla aikamoinen miinus, jotain 14L->/100km

Kannen alta näytti tulleen hieman öjyä joka sitten kärysi sisälle asti.

Mitäs kaikenlaisia asioita pitäs osata ottaa huomioon kun tälläsiä kattelee?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Syyskuu 25. 10:00:21 2007

Ihan siistin näkönen peli mut helmoja yrittäsin vilkuilla ku näkyy noi "levikkeet" olevan, parissa scorpissa oli hävinny peltiset helmat alta

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 25. 11:23:58 2007

siistin näköinen korppi. hintaa kannattaa kyllä huudattaa hieman, tuohon rahaan alkaa saamaan halvimpia 24v cosworth moottorillakin varustettuja kuitenkin. scorpiossa oleva a4ld automaatti on murheenkryyni vailla vertaa, selaappas vanhoja postauksia hakusanalla a4ld niin ymmärrät mitä tarkoitan.

esim. mulla on ollut a4ld laatikollisia fordeja kaikkiaan 4kpl joista yhdessä jopa tehdasuusi laatikko, sellaisia töksäyttelijöitä ne tuntuivat kaikki olevan, tasan se tehdasuusi pelasi kuitenkin normaalisti, kaikissa muissa jotain hämminkiä; yhdestä puuttui ylivaihde ja kakkonen mietti kylmänä, toinen lopetti toimintansa ja tilalle vaihdetusta puuttui kakkonen, kolmas mietti kolmoselle vaihtoa turhan pitkään.. jos valita sais niin manuaaliaski ehdottomasti jos vaihtoehtona on noin huono automaatti, käytetyn auton ostajalla tosin sitä valinnanvapautta ei ole..

ruostetilanne kannattaa syynätä, ulkoisesti takakaaret ne pahimmat, pohjan puolelta helmat, istuinten kiinnitykset ja takapään runkopalkit on heikkoja kohtia.

tuo kutonen on moottorina maailman lujin, sitä ei tarvi epäillä tai pelätä normaalia enempää.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Syyskuu 25. 13:53:28 2007

Siistin näköinen peli kuvissa. Näyttäisi olevan RS-mallinen lisävaruste etupuskuri ja sivuhelmat. Takapuskurin allakin pitäisi olla lisäosa, mutta se taitaa puuttua.

Hintaa on, mutta myyjänä on autoliike (?), jonka pitää varautua mahdolliseen jälkikäteen tehtävään korjaukseen.

Katso helmat ja niiden takapää. Lisäksi jos tuntuu, että luikertelee suoraa tietä ajaessa, niin takapään isot puslat ovat todennäköisesti loppu/paskana. Älä osta tarvikkeena niitä puslia, ne eivät käy.

A4LD on vaihteiden vaihdossa aika raaka ja vaihdon kyllä huomaa. Voisi oikeastaan sanoa, että jos vaihtamista ei huomaa, niin kannattaa huolestua. Pehmeämpää vaihtamista on vasta tiedossa vm. 94+ mulkkarimallin A4LD-E automaatissa, joka "vähentää vääntömomenttia vaihtamisen aikana".

Tuossa mallissa on A4LD-e eli pienellä e-lisäkirjaimella oleva A4LD, jossa on jo hieman elektroniikkaa mukana. Oliko tuo 1-2 vaihteen vaihto 3-4 krpm kevyellä vai rankemmalla kaasunkäytöllä? Jos kaasua oli enemmän, niin on normaalia. Jos taas kiihdytys oli kevyttä, niin pitäisi vaihtaa jo n. 1500-2000 kierroksen korvilla isommalle.

Laatikko kannattaa ajaa myös kuumaksi. Jos se alkaa luistaa lämpimänä, niin ei hyvä juttu. Laatikkoöljyn tarkistus menee lämpimällä laatikolla näin: käy kaikki vaihteet läpi pikku hiljaa 2-3 kertaa. Vaihde P-asentoon. Anna moottorin käydä tyhjäkäyntiä 1-2 minuuttia. Tarkista öljy mittatikusta.

Kunnon kengityksen jälkeen kannattaa myös katsoa minkä väristä automaattilaatikon öljy on. Pitäisi olla kirkkaan punaista eikä saa olla vaahtoa eikä öljy marjapuuron tai ruskean väristä. Viime mainitut värit kertovat laatikossa olevan jotain vikaa.

NoDex
Viestit: 34
Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NoDex » Ti Syyskuu 25. 15:33:21 2007

Kiitoksia vastauksista oikein paljon!

1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.

Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893

Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 25. 15:43:43 2007

NoDex kirjoitti:Kiitoksia vastauksista oikein paljon!

1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.

Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893

Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.
Eikö sullakin ole jo ihan tarpeeksi harraste autoja ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 25. 17:19:23 2007

ei se mulkosilmän laatikko ole yhtään sen parempi kestämään, valitettavasti :-/

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Syyskuu 25. 18:17:10 2007

Katoitko muuten nodex kuinka paljon tolla mulkkarilla oli ajettu???

270tkm :roll:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 25. 18:20:23 2007

kilometrit ei scorpiota tapa vaan huono huolto ja unohtuneet ruostesuojaukset...

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Syyskuu 25. 18:40:35 2007

No ei ainakaan kutoskoneista, mutta tossakin näytti olevan 2litranen dohc kone.
En vaan ite lähtis ostamaan noin paljon ajettua mulkkaria kun niitä on vähemmänkin ajettuja eikä hinta varmaan niin paljoa kuitenkaan pomppaa.

Tossa 1448619 korpparissa lumina vaihtokauppaa hieroneeseen carl serviniin
varmaan kannattaisi olla yhteydessä. Tarjosi mullekin vaihdossa korppariin eka tota luminaa, mutta tarjosi myös -95 kameleontti väristä ultima ghia cossu skorpparia.
Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä ainakin minkä näkönen vehje on kyseessä vaikka ei vaihto olekaan vaihtoehtona itellä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Syyskuu 25. 21:27:38 2007

se kameleontti ultima oli ~vuosi sitten nettiautossa, melko hieno laite :-)

scorpiota ostaessa pitää myös muistaa että läheskään kaikissa ei matkamittari kerää lukemia...

NoDex
Viestit: 34
Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NoDex » Ti Syyskuu 25. 22:20:21 2007

Stefa kirjoitti:
NoDex kirjoitti:Kiitoksia vastauksista oikein paljon!

1->2 vaihto tosiaan aivan normaalilla kaasulla siellä 3-4k. Meteli nousi hyvinkin mielenkiintoiseksi ennen laatikon heräämistä. Lenkki oli kovin lyhyt, joten ei sen suurempia lämpeämisiä päässyt testailemaan.

Ajattelin käydä katsastamassa tämän uudemman mallisen "mulkosilmän" kun kerran lähellä sellanen on. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1494893

Jos tuo vanhempi malli töksäyttelee pahasti ja niissä on paljon ongelmia, niin ehkä se parempi pysyä niistä erossa. Jos tuo mulkosilmän testauksen jälkeen velä mietityttää niin täytynee ruveta etsimään jotakin samanhintasta manualilaatikkoista vaihdokkia, ehkäpä muista malleistakin.
Eikö sullakin ole jo ihan tarpeeksi harraste autoja ;)
Tjoo, nyt vaan tarttis käyttöautoa, ehkä sitä ei näistä saa, mut se on aina se " varaosat kun on saatavilla, niitä on paljon ja ne saa Halvalla :)" En tiedä mitä tekis, ei tolla varmaan tulis ajeltua kun muutama vuos korkeintaan, jos sitäkään. Huomenna koeajoon se mulkosilmä. 270k silläkin mittarissa ja laatikko vaihdettu maahantuojalla 200k kohdalla.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Syyskuu 25. 23:42:26 2007

samiharju kirjoitti:se kameleontti ultima oli ~vuosi sitten nettiautossa, melko hieno laite :-)

scorpiota ostaessa pitää myös muistaa että läheskään kaikissa ei matkamittari kerää lukemia...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1117498

ja hinta oli muistaakseni karvan vajaa 20ke.

Minullakin tuossa BOA:ssa matkamittari välillä jumittelee.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Syyskuu 27. 20:48:27 2007

Ihan hyvä hinta? Mikä tuon mulkosilmän päivän hinta on nykyään joka on kohtuu kunnossa? 1995 mallisessa alkaa ikäkin jo painaa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Syyskuu 27. 20:54:25 2007

Aika komeessa kunnossa näyttäs joo olevan toi kameleontti värinen.
Mutta hurja on hintakin :shock:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Syyskuu 27. 22:27:46 2007

Silloin kun omani tuotiin maahan niin hyvät oli 15-19Teetua...
Siitäkin on jokunen vuosi vierähtänyt...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 28. 9:23:37 2007

Minkäsverran näistä menee veroja yleensä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=124037
Ei kuullosta enää kauheen pahahintaselta toi.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 28. 15:07:57 2007

Eiks tuolla myynti ilmossa mainittu, että jossain 2000e paremmalla puolella liikutaan.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Syyskuu 28. 15:15:07 2007

henu kirjoitti:Minkäsverran näistä menee veroja yleensä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=124037
Ei kuullosta enää kauheen pahahintaselta toi.
Tuolta vaan seulomaan -> http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 28. 17:28:54 2007

TeRoK kirjoitti:Eiks tuolla myynti ilmossa mainittu, että jossain 2000e paremmalla puolella liikutaan.
Harvinaisen sokee sitä nykyään on :lol:

NoDex
Viestit: 34
Liittynyt: To Elokuu 26. 0:52:26 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NoDex » Su Syyskuu 30. 10:19:12 2007

tuli sitten ostettua tuo violetti mulkosilmä. Ihan hyvältä tuntunu, katsastettukkin tuossa 25.9.07. Sähköissä nyt tuntus olevan jotain vikaa, kun takavalot ja mittariston valot palaa vähän miten sattuu. Mut se kai on pieni vika siihen nähde mitä tolla rahalla sai. eli onnellinen omistaja 1995 Scrorpio 2.0i GHIA DOCH automatic . 270k mittarissa, vaihteisto vaihdettu maahantuojalla 200k kohdalla, kuitit löyty. Pientä lommoa tietty on, mut eipä se juuri haittaa. Ruostetta vain nimeksi, sisusta aivan helvetin hyvässä kunnossa. Ilmastointikin toimii loisteliaasti. Automaatti on pehmeä eikä siinä ole lähellekkään samanlaisia oireita kun siinä 94 mallissa oli. Saas nyt sitten nähä kauan tuo kestää.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Syyskuu 30. 11:42:17 2007

Jos ruostetta haluat etsiä niin kynnyskotelot,takakaaret ja taka-akselin yläpuolella pyöräkotelon sisäreuna.
STW:ssa myös takaluukku.

Muuten ei isommin muualta ruostu.

Tuossa pyöräkotelossa on mielestäni suunnitteluvirhe ainakin stw mallissa ja omani on ruostunut molemmilta puolilta koska ulko pellissä on reikä josta menee kaikki kura ja vesi peltien väliin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Syyskuu 30. 11:51:55 2007

Onnittelut hankinnasta!

Vastaa Viestiin