1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 28. 18:15:24 2007

Älä nyt masennu. Katsot vaan ensin puristukset ja ajoitukset kaikista pytyistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Su Huhtikuu 29. 10:54:32 2007

Kyselin fordilta noita ilmamäärä mittareita niin 1.8 ja 2.0 on sama ilmamäärämittari, mutta putki on erillainen halkaisiltaan tämä tais ollakin osalle aivan selvä juttu.

JA siiten tohon kiiltäviin kanaviin, kanavat virtaa paremmin mitä vähemmän niissä on epätasaisuuksia eli virtausmittarin mukaan kiillotetut kanavat ovat parempia.
Ongelma tietenkin tulee sitten, kun seos ei olekaan riittävän homogeeninen pienellä virtausmäärällä eli puuttuu vääntö pienillä kierroksilla.
Tämä ongelma voidaan korjata karhentamaala imukanavia ja tekemällä niihin mutkaa.

t.s kiiltävillä kanavilla on etuja, kun ajetaan oikea nilkka suorana, mutta katukäytössä siitä voi olla jopa haittaa.

näin olen lukenut ja ymmärtänyt ja fysiikan lait puoltavat asiaa kummasti.

tietenkin joku perustella asiaa toisinkin päin.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Huhtikuu 29. 11:21:37 2007

Itse ilmahan kyllä virtaa kiillotetussa kanavassa paremmin, mutta polttoaineen wall-wetting-effect toimii paljon haitallisemmin sileässä kanavassa. Bensaa kun siis aina jää kanavan pintaan, ja jatkuvassa tilanteessa sitä toki myös irtoaa aikayksikössä sama määrä. Tämän irtoavan polttoaineen pisarakoko ilmeisesti on suurempi sileissä kanavissa. Wall-wetting on siis juuri se minkä takia seos on vaikea saada kohdalleen muuttuvassa tilanteessa ja tarvitaan kiihdytys rikastuksia ja laihennusta löysätessä. Hyvä käytäntö on myös tehdä pakokanavista sileät ja imukanavista astetta karheammat. Kiiltäviin pakokanaviin ei näytä karstakaan tarttuvan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Nicki
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nicki » Su Huhtikuu 29. 23:26:55 2007

Mikä putki koko olisi sopivin tuollaiselle 1,8 zetec koneelle? jos siitä aikoo ottaa hieman yli 150hp irti? joku 2"-2,5"? Ja pitäisikö pakosarjan perään laittaa jotain 1,75":sta putkea antamaan hieman vastapainetta?

Ettei sattuisi niin pahasti että tulee liian isoa rööriä alle...

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Huhtikuu 29. 23:44:48 2007

Ite tein 2"

Vaik täl hetkel kiinnostaa kyl ku kilo paskaa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Nicki
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nicki » Su Huhtikuu 29. 23:59:32 2007

No elä nyt! anna olla pari päivää kato sit uudestaan.
Vaikka vituttaahan se kun ei onnistu, niin kuin mua tänä viikonloppuna, kun piti vakioputki laittaa katsastukseen, ja vuotaa ku mikäki..... :(

Mulla on (tai siis oli) nyt omassa autossa alussa (pakosarjalta alas ja mutka) 1,75" ja sitten metri 2" ja sen jälkeen loppuun 2,5"putkea. Ajattelin antaa olla sellaisenaan, vain pakosarja vaihtaa.

Nicki
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nicki » Ma Huhtikuu 30. 16:23:52 2007

Miten on, paljonko tuosta vakio kannesta kärsii ottaa korkeutta pois? 1,5mm?? Vai ottaako männät jo silloin virinokkien kanssa venttiileihin kiinni?

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Toukokuu 1. 13:18:38 2007

No ni :twisted:

Nyt toi vissii toimii, tai on ainaki hurissu jo kohta tunnin tossa :shock:

Ensin vaihdoin öljyt ja suodattimen (joka oli ihan vituntiukassa, tarvi kahtena eri päivänä yrittää kun ei hermo kestäny) ja pyörittelin konetta tartilla, sitten vaihdoin taas öljyt. Kun niissä oli selkeesti mukana jotain vesimämmiä joka ei kuulunut joukkoon. Laitoin taas uudet tulpatkin.

Kannenpultteja kiristäessäni toimin vähän toisella tavalla kun viimeksi, ja olin sairaalloisen tarkka veden kiertämään lähtemisen kanssa ja vissiin tää nyt tästä.

Mulla oli lainassa tollain rahamallinen momenttiavain joka näyttää astekiristyksen päätteeksi myös momentin johon pultti meni, ja pistin ylös nuo viimeisen/astekiristyksen lukemat. Kaksi pulttia (3 ja 4 nurkilta, ja 4 oli se joka oli täynnä vettä) jäi alle 80 nyyttoniin muiden mennessä 100-110 välille joten tuon astekiristyksen jälkeen vain kylmänviileästi vein noi samoille momenteille.

Huomasin jo viimeksi noissa loppumomenteissa vähän eroja mutten siihen sillä erää sen enempää kiinnittänyt huomiota, liekö se nyt kussu sitten kintuille jos jossain reijässä on ollut jotain eikä momentti ole tullut samaan tasoon kuin muissa reijissä.

Sinistä tulee putkesta kyllä siihen malliin että joko kannen kasaaja on jättäny venttiilivarren kumit pois tai sitten alakertaa vituttaa toi kansi joka ei enää fuskaa venttiileistä :-) En meinaan muista moista usvaa nähneeni silloin aikaisemmin

Jotta tuota katellaan mitä tässä nyt sitten tapahtuu, nyt on fortet masiinassa mutta muutama venttiilinostin tuntuu edelleen jäävän säksättämään. No, jospa voortikoneen oikea öljy auttaisi tuohon. Nyt siellä on RF 5-40

Katellaan..

EDIT: Jaa niin, mittasinhan mä puristuksetkin aikani tartillä pyöritellessä. 1, 2 ja 4 meni komeesti vihreelle, 3 jäi vihreen ja punasen rajalle.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Toukokuu 4. 18:15:21 2007

Joo, kyllä tossa nyt on joku pahemman luokan hasardi koskien jäähdytysnesteen kiertoa.

Kirjottelin tosta jo pätkän tonne kotisivuilleni enkä viiti alkaa sitä tänne pasteemaan mutta se löytyy tolta sivulta, päivitetty boldina Perjantai 4.5 -> http://www.76s.net/mk3-06/moottori_07_05.html

Vaihtaisko nyt sitte kannen, lohkon, kannen ja lohkon vai kenties harrastusta.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Toukokuu 9. 14:27:31 2007

Noita kannentiivisteen kuvia kun imettelee, kovin näyttää mustalta liekkirenkaat 3. ja 4. sylkkyjen välistä. Kansi oli vissiin plaanattu, jos se on suora niin mites lohkon taso? Momentit luulis olevan oikein, ettei pultinreikien pohjalle ole kertynyt paskaa?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Toukokuu 9. 17:14:20 2007

Vaihoin eilen siihe sen vanhan kannen takasin ja jotain tossa paketissa vituillaan on.

Mutta mä en enää jaksa puhua, kirjottaa, tehä enkä etenkään miettiä että mikä siinä on. Palaan asiaan kun talouspoliittinen tilanteeni ja kokonaisten bolt-on -kuntoisten takuumoottorien hintataso kohtaavat.

Otetaan nyt maltilliseksi tavoitteeksi '08 kevätpäivä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Toukokuu 9. 20:25:27 2007

No perskutarallaa. Nyt tuliki just etee tollanen Mondeon 115 heppanen pannu. Sehän on selvä että öljypohjan- ym vaihtohommiinhan siinä joutuu mut se nyt ei oo ehkä ylitsepääsemätön ongelma.

Mut herää kysymys että onko tollasessa 115 heppasessa noi nokat ja kaasuläppä millaset? Eli voiko niitä kuvitella myyvänsä johonkin 'virityskäyttöön'? Kun siinä tulisi polttoainevehkeet mukaan joita mä en tarvi, ja 2.0 nokathan mulla jo on ennästään niin en niiitäkään kaipaisi.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Toukokuu 13. 19:40:18 2007

No nyt on pannu tiedossa ja nouto sovittu ens viikonlopulle. Se on Mondeosta.

Tarviiko mun vaihtaa täst nykyisest moottorist muuta ku vesipumppu, öljypohja, öljyn imuputki ja öljytikku? Ja! Sit minuu kiinnostais erityisest toi öljyn imuputki. Eikai siin vaa tarvi purkaa mitää kampiakseleita sun muita että sen saa vaihettua? Ja onks siellä joku selkeä kiinnityssysteemi vai onks se 'pyhällä hengellä sovitettuna'?

Kiinnostaa kyl ihan vitusti alkaa taas ruuvaa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Toukokuu 13. 22:32:49 2007

Krisse kirjoitti:No nyt on pannu tiedossa ja nouto sovittu ens viikonlopulle. Se on Mondeosta.

Tarviiko mun vaihtaa täst nykyisest moottorist muuta ku vesipumppu, öljypohja, öljyn imuputki ja öljytikku? Ja! Sit minuu kiinnostais erityisest toi öljyn imuputki. Eikai siin vaa tarvi purkaa mitää kampiakseleita sun muita että sen saa vaihettua? Ja onks siellä joku selkeä kiinnityssysteemi vai onks se 'pyhällä hengellä sovitettuna'?

Kiinnostaa kyl ihan vitusti alkaa taas ruuvaa.
Öljyn imuputki on kahdella torx-pultilla kiinni pumpussa, ei tartte edes loiskelevyä irroittaa. Uusi kone oli ilmeisesti nyt tuo 115hv Mondeon 1.8? Öljypumppukin ainakin 2.0 Mondeoissa on kookkaampi, mutta sen voi kompensoida lyhyemmällä suodattimella.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Toukokuu 13. 22:55:43 2007

En ole Mondeo vs. Escort/Fiesta öljypumpuissa eroa huomannut, mutta se suodatin lähtee Mondeossa suoraan taakse , kun taas Escort/Fiesta vinosti sivulle. Ei kuuulemma oikein sovi toi Mondeon pumppu pienempiin etuvetoihin kun ottaa runkopalkkiin.
Lisäksi hihnapyörästö menee vaihtoon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Toukokuu 13. 23:28:54 2007

JesseT kirjoitti:suodatin lähtee Mondeossa suoraan taakse , kun taas Escort/Fiesta vinosti sivulle. Ei kuuulemma oikein sovi toi Mondeon pumppu pienempiin etuvetoihin kun ottaa runkopalkkiin.
No tätä mä jo kerkesin pelätäkin kun kattelin tossa tota ylempänä olevaa kirjotusta, etenkin kun aika ahas asennus siellä on jo nyt. Hyvin menee!
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Toukokuu 22. 20:39:35 2007

Mistä me erotetaan tollanen 130 heppasen imusarja vrt 105 heppaseen? Tai RS1800 Fiestan imusarja? Kun laitoin ostoilmotuksen tollasesta paremmasta sarjasta ja nyt tulii mailia ja yksityisviestiä joka tuutista jossa tarjotaan imusarjaa mut ei tiietä onko kyseessä lintu vai kala.

Onko siinä joku helppo tunnistuspaikka - esim noi kanteen menevät reijät isommat tms - jolla sen voi tunnistaa?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Toukokuu 24. 18:41:38 2007

Ja itse itselleni vastaten:
Krisse kirjoitti:Mistä me erotetaan tollanen 130 heppasen imusarja vrt 105 heppaseen?
http://www.76s.net/zetec-kansi/gfx/imus ... -130hv.jpg
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Kesäkuu 1. 23:18:25 2007

Ei kolmea postia ilman neljättä.

Vaihoin nyt alakerran autoon, ja ton viilatun kannen jonka kanssa oli noita ongelmia. Nyt tuntuis pelaavan. Oon vähän kahen vaiheilla ton ylävesiletkun 'kovuuden' kanssa, mutta koska pannu ei keitä, lämppäri toimii eikä megan lämpömittarikaan heilu enää holtittomasti niin lienee syytä olettaa että vika oli lohkossa ja nyt homma on hoidossa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Kesäkuu 2. 16:01:03 2007

Sanopas muuten mihin ihmeeseen tuon yhden ylimääräisen ltekulähdön pitäisi mennä Zetecin termarikopasta näin niin kuin CVH koneeseen verrattuna?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » La Kesäkuu 2. 20:34:40 2007

No ite päädyin siihe tulokseen että term kotelon takapuolta lähtevä letku lämppärille, ja etupuolelta lähtevä letku lämppärin toiseen letkuun ja alavesiletkuun. Ja se ohut päältä lähtevä tietysti paisuntasäiliöön.

Tulin tohon tulokseen tutkimalla yhen mondeon ja yhen escortin letkutukset.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Kesäkuu 3. 13:03:47 2007

Krisse kirjoitti:No ite päädyin siihe tulokseen että term kotelon takapuolta lähtevä letku lämppärille, ja etupuolelta lähtevä letku lämppärin toiseen letkuun ja alavesiletkuun. Ja se ohut päältä lähtevä tietysti paisuntasäiliöön.

Tulin tohon tulokseen tutkimalla yhen mondeon ja yhen escortin letkutukset.
Takaa lähtevä menee lämppärin kennolle ja etumainen moottorin edestä pakosarjan lämpösuojan kautta alavesiletkuun. Siitä alavesiletkusta lähtee toinen letku lämppärin kennolle. Näin ainakin Fiestassa, tohon etummaiseen liitin turbon vedenkierron,saas nähdä miten toimii kun saan koneen tulille.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Kesäkuu 5. 0:34:56 2007

Juu no samalla tavalllahan meillä käytännössä on, sulla menee vaan 2 letkua alavesiletkulle ja mulla ne on yhistetty yhdeksi.

Mutta asiasta toiseen. Oon täällä ihmetellyt tota lämpömittarin näyttämää kun siinä ei ole ollut mitään tolkkua. Sain sen anturin tänään vihdoinkin siirrettyä siitä termarikotelon yläreunasta lämppärin letkuun, ja rupesi lämpömittari vihdoinkin toimimaan silleen että ei tarvii ihmetellä.

Nousee lämmetessä tasaisesti (ei 30 astetta hitaammin kuin megatunen näyttö) ja näyttää käytössä 90-98 (aikaisemmin 78-90) astetta termostaatin toiminnan mukaan, ja kun flekti lähtee käyntiin niin näyttää sitä mitä pitääkin.

Olkoon toi termarikotelon yläreunan anturi nyt sitte tehastekoisessa asennuksessa ihan mikä vaan, niin en mä omien kokemusteni perusteella ainakaan kehoita ketään siihen mitään laittamaan.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Elokuu 26. 22:56:00 2007

Ku viimisimmästä teknisestä takaiskusta on nyt pari kuukautta toivuttu ja alkaa taas ruuvaaminen 'kiinnostaa' niin olisi taas vähän kysyttävää.

Kun on noita kaikenlaisia ropleemia ollu niin ajattelin pelata varman päälle ja kuskata kaikki kamani tonne yhteen virmaan tutkimuksiin. Kannestahan saa selvyyden koeponnistamalla, mutta miten lohko? Onko siihen jotain tollasta vastaavaa menetelmää?

Ja se mitä varsinaisest lähdin kyselemään on että minkä verran noista pystyy ottamaan lastua kannesta ja lohkon yläpinnasta? Ei niinkhään maximilastua virityksen kannalta vaan ihan vaan että ne olisi sit takuuvarmasti suorat. Jostain kannesta mulla oli otettu 0.5 pois ja se ainakin pelasi vielä, mutta miten ton lohkon laita on?

Ja sitten vielä, kun on lohko johon on veivattu kansi kiinni 'miljoona kertaa' niin onko sellasta mahollisuutta että lohkon yläpinta 'nousisi' noiden pultinreikien kohdalta?

Alkaa vähän mennä usko noihin vehkeisiin kun tuolta kyliltä on kuulunu että muillakin on ollu noita tiiviysongelmia kannentiivisteen vaihdon jälkeen (viimeisimmällä tuli kakkosen tulpan reijästä ilmaa kun ykkösen tulpanreijästä pisti kompuralla, ei näkyvää vikaa) niin tekisi tosiaan mieli saada noi pinnat ainakin varman päälle suoraksi mikäli varaa vaan on.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 27. 21:07:29 2007

Krisse kirjoitti:Ku viimisimmästä teknisestä takaiskusta on nyt pari kuukautta toivuttu ja alkaa taas ruuvaaminen 'kiinnostaa' niin olisi taas vähän kysyttävää.

Kun on noita kaikenlaisia ropleemia ollu niin ajattelin pelata varman päälle ja kuskata kaikki kamani tonne yhteen virmaan tutkimuksiin. Kannestahan saa selvyyden koeponnistamalla, mutta miten lohko? Onko siihen jotain tollasta vastaavaa menetelmää?

Ja se mitä varsinaisest lähdin kyselemään on että minkä verran noista pystyy ottamaan lastua kannesta ja lohkon yläpinnasta? Ei niinkhään maximilastua virityksen kannalta vaan ihan vaan että ne olisi sit takuuvarmasti suorat. Jostain kannesta mulla oli otettu 0.5 pois ja se ainakin pelasi vielä, mutta miten ton lohkon laita on?

Ja sitten vielä, kun on lohko johon on veivattu kansi kiinni 'miljoona kertaa' niin onko sellasta mahollisuutta että lohkon yläpinta 'nousisi' noiden pultinreikien kohdalta?

Alkaa vähän mennä usko noihin vehkeisiin kun tuolta kyliltä on kuulunu että muillakin on ollu noita tiiviysongelmia kannentiivisteen vaihdon jälkeen (viimeisimmällä tuli kakkosen tulpan reijästä ilmaa kun ykkösen tulpanreijästä pisti kompuralla, ei näkyvää vikaa) niin tekisi tosiaan mieli saada noi pinnat ainakin varman päälle suoraksi mikäli varaa vaan on.
Sylinteriputken halkeaman saa esiin tunkeumavärillä. Haljenneen pultinreiän kyllä näkee, kun putsaa tason kunnolla.

Kannesta lähtee kymppi tai kaks, lohkosta saman verran. Varaa on.

Kyllä on mahdollista että pultinreikien ympärillä tapahtuu pientä nousua.

Tasoissa saa kyllä olla hiton iso heitto, jos tuollainen normipahvi fuskaa pytystä toiseen. Kai se kansi kiristyy kunnolla, eli jengat ei ahdista ja pultille jää riittävästi tilaa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » La Syyskuu 8. 23:00:03 2007

Onkos noissa blacktopeissa muuten millasia eroja vrt alkupään Zetec? Käykö imu- ja pakosarjat? Entä vauhtipyörä/kytkin? Miten moottorin kiinnitys?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 9. 13:09:06 2007

Imu/pakosarjat menee ristiin, samoin vauhtipyörä. Suurimmat erot on apulaitepuolella. Öljypumppu on erilainen ja suodatinkin on taas siirtynyt lohkon kylkeen. Vesipumppu on paljon edempänä ja sen takia jakohihna menee aika erilaista reittiä. Veivit on 3mm pidemmät ja nostajat on palasäätöiset kovat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Lokakuu 10. 20:57:48 2007

Tällä ekertaa ois kysymys venttiilivarren kumeista.

Koivusen varaosalistassa lukee että sarjassa on vihreitä ja punaisia, toiset imupuolelle ja toiset pako-. No sain kuitenkin 'vanhaa erää' olevan satsin missä on pelkästään vihreitä. Eikai siinä pahasti vituiksi mene vaikka pistän vihreitä joka tappiin?

Venttiilin varsihan lienee (en oo perehtyny) saman paksuinen molemmilla puolilla ja ero näin ollen ihan vaan materiaalissa?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Lokakuu 10. 22:57:56 2007

Krisse kirjoitti:Tällä ekertaa ois kysymys venttiilivarren kumeista.

Koivusen varaosalistassa lukee että sarjassa on vihreitä ja punaisia, toiset imupuolelle ja toiset pako-. No sain kuitenkin 'vanhaa erää' olevan satsin missä on pelkästään vihreitä. Eikai siinä pahasti vituiksi mene vaikka pistän vihreitä joka tappiin?

Venttiilin varsihan lienee (en oo perehtyny) saman paksuinen molemmilla puolilla ja ero näin ollen ihan vaan materiaalissa?
Samankokoisia näyttivät olevan, Koivuselta (vai oliko se Atoylta) sain Reinzin gummit ja niistä tosiaan puolet ovat punaisia ja toinen puoli vihreitä. olin katsovinani valmistajan/valmistuttajan sivuilta että punaiset pakovenoihin ja vihreät imupuolelle, jotenkin loogistakin niinpäin :)

Ei se kone varmaan siihen hajoa, laita kumit hämärässä paikalleen niin kansi ei tiedä kummat meni paikalleen... olikos sulla joku oma työkalu niihin gummeihin, varsinkin vanhojen poisottaminen ei ollut helppo nakki. Viritin pitkäkärkisistä pideistä ja halkaistuista prikoista MIG-liiman kanssa oivan työkalun, tosin piti vielä pikapuristimella avittaa kun ranteesta loppui vääntö.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Lokakuu 11. 22:03:57 2007

Vanhoja oon poistellu merkkiliikkeestä lainatulla työkalulla, 1-2 sek per reikä.

Samasta firmasta meinasin mennä hakemaan kalut kannen kasaamista varten, ei puhettakaan perinteisellä halpisventtiilijousipuristimella. Se Voordin oma kalu tohon hommaan on melkosen näkönen häkkyräkin, mut eikhän siitä selvitä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Marraskuu 20. 0:01:17 2007

Rupesin tossa alakerranpurkuhommiin näin kesäloman alun kunniaksi ja muutama kysymys tuli mieleeni.

Oon yhen Valencian joskus kasaillut ja se toimi omistussuhteen päättymiseen asti joten siitä päätellen kasaamisen perusteet on hanskassa, mutta onko tossa vehkeessä jotain setekkispesiaalia joka olisi hyvä tietää kasausvaiheessa? Sen jo jostain luinkin että öljypumppua ei saa täysin lohkon alapinnan tasalle eikä sitä pidä väkisin yrittääkään, mutta onko muuta?

Ja sitten noi veivien pultit. Ainhan näissä konehommissa sanotaan että 'kaikki' pultit pitää uusia mutta yks sun toinen kuitenkin käyttää vanhoja ja hyvin on pärjätty. Samaa reseptiä aijoin nytkin noudattaa mutta kappas, vievien pultit onkin sen näkösiä että niitä ei varmaan budjettikasaajakaan viiti käyttää uudestaan. Niissähän on sellanen tosiharva 'kierre' kannan ja varsinaisen kierteen välissä, mikä lienee tarkoitus. Ostanko Fordilta uudet vai saako jostain käypäsiä edullisemmin? Ja ihan moottorin alkuperäiseksi tarkotetulla kierroslukualueella on tarkotus pysyä, ei tarvii turbiinitasoisia olla.

Muita vaihtamisen arvoisia pikkunippeleitä?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Marraskuu 20. 21:27:37 2007

Eipä siinä sen kummempia, tossa melkein kaikki tulikin jo, tietty samalla laittaa ne jäähdytyssuihkut.
Jollei meinaa kierrättää koko ajan rajoitinta vasten niin varmasti nuo vakiokangen pultit menettelee, satasen paikkeilla on ARPn sarja. Tosin ARPn pulttien kanssa joutuu pultinreikiä hieman hoonaamaan jos tuntuu panttaavan. ARPluokittelee nuo 1.6 Focukseen sopiviksi.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Marraskuu 26. 23:32:29 2007

Joo, vakiot ostin.

Mut nyt törmäsin propleem. Mun loistava Haynespohjanen kirjallisuusvalikoima kertoo jopa hihnakopan pulttien momentit mutta runkopukkien ja veivien pulttien momentit puuttuu. Plz omg wtf help me!
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Marraskuu 27. 6:07:39 2007

Jaa kyllä mun Haynesista löyty tommoset,

Torque wrench settings Nm
Main bearing cap bolts and nuts . . . . .80
Big-end bearing cap bolts:
Stage 1 . . . . . 18
Stage 2 . . . . . . Angle-tighten a further 90°

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 30. 14:05:52 2007

115hp 1.8 -94 mondeo olis tulossa käyttöön, ja purkuun menossa saman ikäinen 2.0 mondeo; osaako joku sanoa onko 115hp 1.8 ja 136hp 2.0 nokilla eroa? samoin tuo ikuinen kaasuläppä kiinnostaa (toki sen osaan itsekin mitata, mut jos joku muistais ulkoa..)

että kannattaako pitää itellä jemmassa jotain tuosta kannen kieroksi keittäneestä 2.0 koneesta..? :-)

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Joulukuu 30. 16:13:50 2007

samiharju kirjoitti:115hp 1.8 -94 mondeo olis tulossa käyttöön, ja purkuun menossa saman ikäinen 2.0 mondeo; osaako joku sanoa onko 115hp 1.8 ja 136hp 2.0 nokilla eroa? samoin tuo ikuinen kaasuläppä kiinnostaa (toki sen osaan itsekin mitata, mut jos joku muistais ulkoa..)

että kannattaako pitää itellä jemmassa jotain tuosta kannen kieroksi keittäneestä 2.0 koneesta..? :-)
2.0 nokissa on hieman enemmän nostoa, ainakin nykyisessä koneessa toimii oikein mukavasti. Teoriassa jouset kulkee parina nokan kanssa, käytännössä ei ole tullut vastaan ongelmia.
Kaasuläppä on selvästi isompi halkaisijaltaan, vaijerimekanismien kanssa joutuu mahdollisesti kikkailemaan riippuen mihin kokoonpanoon sitä tunkee.

Tässä Krisse mittaillut kyseisiä osia.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 30. 17:27:30 2007

ymmärsin että krissen mittaukset on 105hp versiosta, siksi kyselinkin kun tuo on 115hp joka mulla on.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Joulukuu 30. 20:14:03 2007

On siellä 115 heppasen 1.8 nokatki mitattu.

EDIT: Jaa ei ne ollukaa omia mittauksiani vaan jostain löytämiäni tuloksia.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Tammikuu 4. 17:58:55 2008

Tinde kirjoitti:Main bearing cap bolts and nuts . . . . .80
Rupesin nyt hommaan ja kylläpä tuntuu löysältä :shock:

Näppituntumalta tekisi mieli vetää huomattavasti tiukemmalle.

EDIT: CVH:lle löysin arvot 90-100Nm ja Valencialle 88-102Nm, alakanttiin näyttäs olevan ainakin näihin verrattuna.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Tammikuu 4. 18:11:18 2008

Krisse kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Main bearing cap bolts and nuts . . . . .80
Rupesin nyt hommaan ja kylläpä tuntuu löysältä :shock:

Näppituntumalta tekisi mieli vetää huomattavasti tiukemmalle.

EDIT: CVH:lle löysin arvot 90-100Nm ja Valencialle 88-102Nm, alakanttiin näyttäs olevan ainakin näihin verrattuna.
onhan sulla laadukas momenttiavain? halvoista ei tiedä pitääkö paikkaansa arvot.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Tammikuu 4. 19:55:47 2008

Momentti on kai parasta mitä rahalla saa. Kyllä mä taidan tonne vähä päälle 90 vetää kun se noissa vertailuvehkeissäkin - joiden tiedostan kyllä olevan eri moottoreita - niille nurkille tullee. Koneen kasaus alkas olee siinä vaiheessa että nyt pitää viimiset viritykset tehä ja toi 80 tuntuu tosiaan aika löperöltä.

EDIT: No joo, palasin asiaan. En tiie mikä voimanpuuska mulla äsken oli kun se 80Nm tuntu löysältä kun nyt se ei tuntunu enää yhtää sellaselta :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

MarkoS
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:04:44 2001

Formula Ford...

Viesti Kirjoittaja MarkoS » Ti Tammikuu 8. 12:26:05 2008

Formula Fordeissahan käytetään 1.8L Zetec:iä. Jonkun FF kuljettaja Mikko Majakeron sivuilta löytyi maininta tehoista, n. 160 hv.

Onko viisaammilla tietoa, mitä temppuja ne noihin koneisiin tekee?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Formula Ford...

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Tammikuu 8. 13:22:23 2008

MarkoS kirjoitti:Formula Fordeissahan käytetään 1.8L Zetec:iä. Jonkun FF kuljettaja Mikko Majakeron sivuilta löytyi maininta tehoista, n. 160 hv.

Onko viisaammilla tietoa, mitä temppuja ne noihin koneisiin tekee?
Nokat ja putkisto sarjoineen ainakin. imusarja ainakin kuvissa näyttää olevan orkkis alumiininen Escosta tai Fiestasta. Varmaan softapuolellakin jotain pientä löytyy sääntöjen puitteissa?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Tammikuu 23. 21:03:42 2008

Kyselin tästä jo tuolla finsquirtilla mutta täällä lienee parempi Fordtietämys.

Lyhyestä virsi kaunis; Kaikesta päätellen mega/edis yhistelmä toimii ja sytytysennakonsäätökin pelaa (sytyn säätö vaikuttaa ainakin tyhjäkäynnillä ja ajotuslampulla kun kattoo niin ennakko muuttuu kun kaasuttaa) mutta ennakkokartan rajoja etsittäessä me ei saatu tota nakuttamaan vaikka laitettiin ihan tolkuttomiakin ennakoita. Koitettiin kaasu pohjassa kiihdyttämistä pienestä vauhdista ihan liian isolla vaihteella eikä vaan nakuttanu vaikka ennakot oli 50 asteen luokkaa kartan sillä kohdalla.

Onks noi sellasia koneita että niitä 'ei saa' nakuttamaan, kuseeko mun edis kuitenkin vai eikö me vaan kuultu sitä kilistystä? Liiallisen ennakon tuoma ääni on kyllä tuttu kaasari+jakaja -ajoilta ja nyt meillä oli oikein luuritkin millä moottoria sai kuunnella mutta ei vaan kuulunu mitään erikoista.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Su Helmikuu 24. 9:53:03 2008

heräs tossa ihmetys että käykö toi 2 litrasen mondeo kansi suoraan tohon 1.8 zetecin päälle?onko tossa 2l isomma kanavat?

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Helmikuu 24. 12:04:08 2008

Kyllä se käy. Varmana perimätietona kerrotaan että 2.0 kannessa ois aavistuksen verran isommat palotilat ja vahvana mutuna heitän että kanavissa ei oo eroa. Että ristiinrastiin käyvät mutta sen enempää tuntuvaa hyötyä/haittaa ei oo odotettavissa.

Sovin tossa muuten just kaupat 2.0 koneesta, pari vk sen jälkee ku sain ton 1.8 koneen kasattua. Tietysti.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Huhtikuu 22. 21:53:46 2008

Tuolla aijemmin kun on ollu puhetta tosta 130 heppasten versioiden paremmasta imusarjasta niin siihen liittyen vielä. Pääsin kerran kuvaamaan tollasen Fiestan konehuoneesta imusarjaa ja noistahan löytyy ihan selkeä ero päälle päinkin:

http://www.76s.net/zetec-kansi/gfx/imus ... -130hv.jpg

Mutta nyt sitten on näkyny maailmalla asioita jotka pistää ihmettelemään että onko tota parempaa käytetty myös joissain 1.6:ssa? Kun näin joku aika sitten työmaalla 1.6 Escortissa imusarjan jossa oli kanavien välissä toi ylimääränen valu (En kerenny tutkia kuitenkaan tarkemmin) ja nyt sitten olis tyrkylläkin yksi imusarja joka on tollanen mutta siinä oleva kaasuläppä on kuitenkin ihan 1.6 kamaa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

T-Fibby
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T-Fibby » Su Huhtikuu 27. 20:58:25 2008

Ratsastan vähän aiheella. Oon tässä nyt katellu 1.8 16v koneisia mk6 escoja käyttikseks, niin voisko joku kertoa tyhmälle mitä eroa noilla eri tehoversioilla nyt oikeasti on ? Niitähän lienee 105, 115 ja 130hv versiot.

Pystyykö esim. 105hv versiosta tekeen helposti 115hv ihan bolt-on tyyppisesti jos ei satu sopivaa GT-mallia kohdalle ? xr malleja ei näytä kaupan oikeen olevankaan häävisti, eikä ne taitas budjettiinkaan mahtua. :roll:

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Heinäkuu 2. 21:30:35 2008

Sikäli kun ylläoleva on enää ajankohtasta niin todettakoon että aihetta on 'aika hyvin' käyty läpi tässä threadissa. Tiivistetysti todettakoon että karkeasti ottaen 105/130 muutokset on imusarja, kaasuläppä ja nokka-akselit sekä todennäköisesti myös ohjelmisto.

No mutta mennäämpäs vähän uuteen asiaan ton topikinmuokkauksen tiimoilta.

Nurkkiin on ilmestyny tollanen ~94 Mondeon 2.0 Zeteci, ja jotain pitäs varmasti silläkin tehdä. Vaparina sitä tuskin maksaa vaivaa laittaa kiinni, ero toho nykyisee 1.8 ei varmaan oo vaivan väärti. Joten turbohommiksihan tämän voisi laittaa. Turbohommissa oon yhtä pihalla kuin megasquirttaamisesta tämän threadin alussa, mutta perushommat on hanskassa ja puristuspaineiden laskeminen ois nyt ensimmäinen ropleem.

Köyhän miehen ratkaisuhan ois sahata männistä lastu pois ja/tai hommata kannen ja lohkon väliin välilevy ja saada puristuksia alemmaksi noilla konstein. No, mä en ole oikein sellanen purkkaviristysten ystävä niin tähän en välttämättä haluisi ryhtyä vaikka persaukinen olenkin.

Rahamiehen ratkaisu olisi tietysti tilata vaikka Burtonilta setti Accralitejä tai Ameriikasta kierros JE mäntiä+kiertokankia, mutta sitten taas ihan noin pitkälle en oikein pystyisi venymään.

Intternetin ihmeellisestä maailmasta on löytyny tieto että Opelin C20LET (Calibra turbo) männät+mäntien sovitus kankiin+lohkon poraus olisi toimiva ratkaisu. Paineet laskisi erään tahon mukaan jonnein 7.4 nurkille joka on kai vähä vähä, mutta kaitpa niitä saisi sieltä vähän ylemmäs ottamalla lohkosta siivu. Tätä ratkasua mä olen vähän niinkun kaavaillu itelleni sopivaksi mutta eihän noita perkeleen mäntiä löydy mistään.

Kysymys kuulukin nyt sitten että onko toho keskibudjettiin mitään muuta ratkaisua kuin nuo Opelin männät joita 'ei saa mistään (käytettyinä)'? Mitä tossa hakua käytin niin oikeastaan kaikissa löydöksissä laitettin joko ~tonni haisemaan tai sitten otettiin männistä lastu. Ja kuten todettu, kumpikaan ei oo ihan se mitä tässä haetaan. Haun tuloksetkin oli pääosin vuodelta 2004-2005 joten elättelen tässä vähän toiveita josko jossain ois keksitty jotain sittemmin.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Heinäkuu 2. 22:06:53 2008

No eipä tuo turpo-ooppelin mäntien käyttäminenkään ihan ilmaista ole jos laskee koneistamiset, sovittamiset ja uudet renkaat. Ja puristus jää nykystandardien mukaan tooosi alas, melko varmasti ajossa tuntuu tosi lussulta kun ei ole ahtoa, tosin totakin saa korjattua jos käyttää säädettävää moottorinohjausta. Ja vakiokanget ei ole mitään erikoista tavaraa, niihinkin joutuu vähintään ARPn pultit (100€) hommaamaan. Ja pahimmassa tapauksessa sulla on 200tkm ajetut ooppelin soikeat männät mihin ei saa renkaita enää ;)

Ja kun JEn männät 9.0:1 puristuksella ja Eaglen kiertokanget ARPn pulteilla maksaa reilu 600€ rahteineen ilman tullia ja veroja, ja ei vaadi kuin lohkon porauttamisen seuraavaan ylikokoon. Kankikulmakin paranee tolla setillä.

Ja nyt pääsen lempikohtaani, vakiomännät ei kestä yli ~1barin ahtoja, minä tiedän :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin