transitin turbo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

transitin turbo

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Lokakuu 28. 11:44:51 2007

Mahtaako olla transitissa turbo kilahtamassa vai mikä on kun alkoi pitämään jumalatonta vinkunaa.
Konehuoneesta kun kuuntelee niin kaasua polkiessa kun nostaa jalan kaasulta niin kuuluu kova "vihellys" tai vinkuna.
Ohjaamon puolelta kuunnellessa ääni taas kuuluu ahtojen noustessa selvänä vihellyksenä.
Eikä ole siis mikään normaali turbon vihellys. Tai kyllähän joku isompi pallo tommosen äänen pitääkin, mutta transitissa oleva onneton tennispallon kokonen ahdin ei ainakaan tähän asti ole pitänyt.

Laitan illalla vielä videopätkän konehuoneesta kunhan saan sen ensin koneelle.

EDIT: Jäi sanomatta, että aluksi jostain turbon lähettyviltä kuului myös ihmeellinen nakutus ääni joka kylläkin loppui.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Lokakuu 28. 23:08:56 2007

Onko kaikki ahtoputkien liitokset pitäviä?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 29. 9:04:26 2007

Kyllä mä niitä koitin kuikuilla, mutta ääni tuntuisi ihan turbosta tulevan.
Täytyy koittaa tänään kattella vielä tarkemmin.

Jännä homma kun toi ääni ilmesty just ton webaston asentamisen yhteydessä.
Sitä jouduttiin kyllä pirun kauan starttailemaan kun oli ilmaa letkuissa.
Olisko se sitte tehny laakerille häijyä kun ei voitelu kunnolla pelannu??
Joltain vuodolta toi kyllä eniten kuullostaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Lokakuu 30. 19:40:04 2007

Siivistä kiinni ja kokeilet pääseekö ottamaan mihinkään kiinni + paljoko päittäysväljystä, tai pyöriikö kunnolla.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 31. 16:00:33 2007

Mistä siivistä :shock:
Sanoisinko, että voihan v*ttujen kevät.
Otettiin turbo auki niin ahtopuolen siivet oli lähes täysin kappaleina.
Mitälie päässyt sinne väliin.
Paljonko tuolla kuuluisi olla sivuttais välystä? kun tossa tuntui jonkun puol senttiä olevan klappia.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Lokakuu 31. 16:05:45 2007

TeRoK kirjoitti:Mistä siivistä :shock:
Sanoisinko, että voihan v*ttujen kevät.
Otettiin turbo auki niin ahtopuolen siivet oli lähes täysin kappaleina.
Mitälie päässyt sinne väliin.
Paljonko tuolla kuuluisi olla sivuttais välystä? kun tossa tuntui jonkun puol senttiä olevan klappia.
alle millin ja pitkästi tuon kokoisessa ahtimessa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 20:40:20 2007

ytte kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Mistä siivistä :shock:
Sanoisinko, että voihan v*ttujen kevät.
Otettiin turbo auki niin ahtopuolen siivet oli lähes täysin kappaleina.
Mitälie päässyt sinne väliin.
Paljonko tuolla kuuluisi olla sivuttais välystä? kun tossa tuntui jonkun puol senttiä olevan klappia.
alle millin ja pitkästi tuon kokoisessa ahtimessa.
Tais puhistin laulaa viimeset vihellykset... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Marraskuu 2. 21:25:06 2007

Jep. :lol:
Eikä ole edes kallis remontti. Ahdin 1300e ja työt päälle. :shock:
Ihme kyllä ei ilmeisesti ole koneeseen asti mennyt siiven kappaleet. Tai sitten on tullut läpi asti ja katti on täynnä reikiä. :roll:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Marraskuu 3. 11:56:40 2007

on siinä cooleri välissä :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 3. 20:15:34 2007

TeRoK kirjoitti:Jep. :lol:
Eikä ole edes kallis remontti. Ahdin 1300e ja työt päälle. :shock:
Ihme kyllä ei ilmeisesti ole koneeseen asti mennyt siiven kappaleet. Tai sitten on tullut läpi asti ja katti on täynnä reikiä. :roll:
Kyl mä ettisin tolla hinnalla jo sopivan T03.n tilalle tai jonku hybridin... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Marraskuu 3. 21:28:03 2007

No kävihän se mielessä, mutta kun tossa on tosiaan pakopesä valettu pakosarjaan eli sitten pitäs myös pakosarja rakentaa ja sittenkään ei tiedä, että miten ecu suhtautuu muihin kuin orkkis turboon/ahtoihin. Toisin sanoen ei viitti työauton kanssa alkaa leikkimään.

Pitäs kuitenkin mahdollisimman pian saada se liikenteeseen kun hommat kusee kokoajan kun se siellä seisoo.
Osa tavaroista on kuitenkin siellä. En viittiny koko auto tyhjentää.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 4. 10:38:41 2007

TeRoK kirjoitti:No kävihän se mielessä, mutta kun tossa on tosiaan pakopesä valettu pakosarjaan eli sitten pitäs myös pakosarja rakentaa ja sittenkään ei tiedä, että miten ecu suhtautuu muihin kuin orkkis turboon/ahtoihin. Toisin sanoen ei viitti työauton kanssa alkaa leikkimään.

Pitäs kuitenkin mahdollisimman pian saada se liikenteeseen kun hommat kusee kokoajan kun se siellä seisoo.
Osa tavaroista on kuitenkin siellä. En viittiny koko auto tyhjentää.
Isompi imu siipi ja kompurakotelo? :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Marraskuu 4. 13:44:00 2007

tumppe kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:No kävihän se mielessä, mutta kun tossa on tosiaan pakopesä valettu pakosarjaan eli sitten pitäs myös pakosarja rakentaa ja sittenkään ei tiedä, että miten ecu suhtautuu muihin kuin orkkis turboon/ahtoihin. Toisin sanoen ei viitti työauton kanssa alkaa leikkimään.

Pitäs kuitenkin mahdollisimman pian saada se liikenteeseen kun hommat kusee kokoajan kun se siellä seisoo.
Osa tavaroista on kuitenkin siellä. En viittiny koko auto tyhjentää.
Isompi imu siipi ja kompurakotelo? :wink:
Työautoihin kannata ruveta mitään loppuajettua to3:sta työntää. Alkuperästä osaa kiinni tai kunnostuttaa vanhan=takuu.

Tuosta ahtimesta on aika varmaan menny jo akselikin kieroon, että ei vältämätä paljoa halvemmaksi tule korjuuttaa. Mitään isompaa kompurasiipee sinne on ihan turha tunkea siitä saa kun tekemisen ilon, koska pakopuoli siellä ekana rupee ahdistaa.

Näissä hommissa aika on rahaa, kukaan kehtaa työautoa seisottaa sen pitää tiennata rahaa :roll:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 4. 18:12:18 2007

ytte kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:No kävihän se mielessä, mutta kun tossa on tosiaan pakopesä valettu pakosarjaan eli sitten pitäs myös pakosarja rakentaa ja sittenkään ei tiedä, että miten ecu suhtautuu muihin kuin orkkis turboon/ahtoihin. Toisin sanoen ei viitti työauton kanssa alkaa leikkimään.

Pitäs kuitenkin mahdollisimman pian saada se liikenteeseen kun hommat kusee kokoajan kun se siellä seisoo.
Osa tavaroista on kuitenkin siellä. En viittiny koko auto tyhjentää.
Isompi imu siipi ja kompurakotelo? :wink:
Työautoihin kannata ruveta mitään loppuajettua to3:sta työntää. Alkuperästä osaa kiinni tai kunnostuttaa vanhan=takuu.

Tuosta ahtimesta on aika varmaan menny jo akselikin kieroon, että ei vältämätä paljoa halvemmaksi tule korjuuttaa. Mitään isompaa kompurasiipee sinne on ihan turha tunkea siitä saa kun tekemisen ilon, koska pakopuoli siellä ekana rupee ahdistaa.

Näissä hommissa aika on rahaa, kukaan kehtaa työautoa seisottaa sen pitää tiennata rahaa :roll:
Kunhan huudatin, eihän työ vehkeisiin kannata mitään räpeltää, sehän nyt on selvä... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin