ohc is ruisku
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
ohc is ruisku
boxin (aivojen) takaa lähtee johtosarja ja siittä lähtee 2 liitintä ja ne menee auton omaan johtosarjaan mikkä ne johot on??? Luultavasti relelle ja pumpulle olenko oikeessa ja jos jollain on tietoo mä johto on mihin niin helpottais kummasti....
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Tossa tuo -> http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/I ... OSARJA.doc
Ni tarkotit näitä? http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... utossa.jpg
Ni tarkotit näitä? http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... utossa.jpg
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
joo just noita tarkotanTuunaavaAmis kirjoitti:Tossa tuo -> http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/I ... OSARJA.doc
Ni tarkotit näitä? http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... utossa.jpg
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Onko kyseessä muutos kaasarista ruiskuksi?
Noi liittimet on samat kuin (mulla ainakin) sedanin kaasarimallissa. Vaihdoin tilalle ruiskun ja sen johtosarja kävi suoraan noihin liittimiin. Ainoastaan bensapumpun vedin suoraan virtalukolta.
Tarkemmin noi sisältää muutaman johdon mittaristolle konehuoneen puolelta (lämpötila-anturi, latausmerkkivalo, muistaakseni öljykello, kiesikello) ja boksi ottaa virtansa noitten kautta.
Voin vilkasta joku päivä tosta irrallaan olevasta kaasarinjohtosarjasta mitä kaikkea sinne meni ja mitä sieltä tuli.
Noi liittimet on samat kuin (mulla ainakin) sedanin kaasarimallissa. Vaihdoin tilalle ruiskun ja sen johtosarja kävi suoraan noihin liittimiin. Ainoastaan bensapumpun vedin suoraan virtalukolta.
Tarkemmin noi sisältää muutaman johdon mittaristolle konehuoneen puolelta (lämpötila-anturi, latausmerkkivalo, muistaakseni öljykello, kiesikello) ja boksi ottaa virtansa noitten kautta.
Voin vilkasta joku päivä tosta irrallaan olevasta kaasarinjohtosarjasta mitä kaikkea sinne meni ja mitä sieltä tuli.
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Siis tota... sul on autossa nyt is:n ruiskut? Mistä kohtaa niitä johtoja on sitte pilkottu? siis niinku cossun ruiskujen piuha sarjasta? En kyl ihan saletti oo miten menee 4wd johto sarjan kanssa, mut mulla se kävi niin et toi liitin yks kävi suoraan cossun johtoihin ja tosta liittimestä kaks lähtee mustapunanen (muistaakseni) ja se menee taakse asti bensapumpulle.fordrs2000 kirjoitti:4wd tuli hommattua mutta oli johtoja katkastu ainaki ne mikkä meneet pumpulle ja kojelaudan alle niin oisin yhdistäny is johtosarjasta ne puutuvat johdot
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/liittimet.jpg
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Toi on sit varmaan punpun rele http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... PhotoID=16
eli tuossa on se punpun johto vai
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... PhotoID=17
mulla ei oo se cossun johtosarja lähellä niin en voi sanoo tarkasti mikkä johot.ne on
eli tuossa on se punpun johto vai
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... PhotoID=17
mulla ei oo se cossun johtosarja lähellä niin en voi sanoo tarkasti mikkä johot.ne on
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Siitä johto sarjasta siis puutuu se liitin joka tulee koelaudan silällä kiinni ?
Toi on siis ilmeisesti is:n oma pumpun rele.
Siinä cossun johtosarjassa on oma rele pumpulle,siitä "liittimestä" löytyy pumpun syöttö suoraan(puna sin muistaakseen).
Turbo_is:llä on paras kaavio ilmeisesti noista kun viimeksi tein itse kytkennän lennosta puhelimessa niin ei tullut laitettua paperille ylös niitä mut selviis jos menis penkomaan laudan lisälle.
Siel oli joku johto jota oli muutama samaa väriä ja ne piti kattoa missä kohtaa liitinta oli oikea.
Toi on siis ilmeisesti is:n oma pumpun rele.
Siinä cossun johtosarjassa on oma rele pumpulle,siitä "liittimestä" löytyy pumpun syöttö suoraan(puna sin muistaakseen).
Turbo_is:llä on paras kaavio ilmeisesti noista kun viimeksi tein itse kytkennän lennosta puhelimessa niin ei tullut laitettua paperille ylös niitä mut selviis jos menis penkomaan laudan lisälle.
Siel oli joku johto jota oli muutama samaa väriä ja ne piti kattoa missä kohtaa liitinta oli oikea.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Voisitko vähä tarkentaa kysymystä?Suh0 kirjoitti:semmosta kyselen vaan kun nyt kerta puhetta on ruiskuista niin käykö ohc:n kanteen noi cossun ruiskuhärvelit suoraan vai pitääkö tehdä joku muutoslaippa ?
Cossun ruisku sopii ohc.hen, mutta johtosarjaa ym. pitää muokata ja jos ei oo 2wd Cossun öljypohjaa, niin sit pitää tehä ite kannake korva kampiakselin asento-anturille ja asentaa triggeri pyörä.
Tais jotain muutakin päänvaivaa olla ko. virityksessä...

Lisäyksenä vielä et jos tarkotat tolla muutoslaipalla imusarjan sovitusta, niin voit unohtaa sen heti, Cossun ja ohc.n kansilla kun ei oo mitään yhteistä ja mikään osa ei käy vaihtaa keskenään.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Yhdessä Mk1 escos oli näin: is imusarja sahataan poikki ja kossun imusatsi myös. Sitten kumiletkuilla yhdistetään ohc.n laippa ja Cossun painekotelo.
Nopea ja kätevä tapa.
Ja saahan ne Cossun rojut myös is.n sarjaan kiinni.
Ideoi ja toteuta. Älä pällistele turhia!
Nopea ja kätevä tapa.
Ja saahan ne Cossun rojut myös is.n sarjaan kiinni.
Ideoi ja toteuta. Älä pällistele turhia!
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Taitaa olla hiukan järkevämpää kasata is.n imusarjalla, jos esim. miettii vuoto-ongelmia, joita ahdetuissa ei saa olla...dexta kirjoitti:Eikös niitä ole ole viritelty pätkäsemällä imuputket is sarjasta poikki ja sama cossun sarjalle, sitten liitetty vaiks silikoniletkun pätkillä toisiinsa. Tuunavalla-amiksellahan oli joku tuontapanen viritys.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei se vuoda noilla silikooni letkuillakaan kun tekee kunnolla. Ei ainakaan 1,7 bar puhaltanut letkuista pihalle ja pysyi se hetkellisesti 2,3b:kin letkut paikoillaan.tumppe kirjoitti:Taitaa olla hiukan järkevämpää kasata is.n imusarjalla, jos esim. miettii vuoto-ongelmia, joita ahdetuissa ei saa olla...dexta kirjoitti:Eikös niitä ole ole viritelty pätkäsemällä imuputket is sarjasta poikki ja sama cossun sarjalle, sitten liitetty vaiks silikoniletkun pätkillä toisiinsa. Tuunavalla-amiksellahan oli joku tuontapanen viritys.
1. versio
Viimeinen Jos näin toteuttaa niin 1:sen lähdön joutuu muuttamaan koska kääntyy is:n sarjassa keskellepäin eikä osu kossun sarjassa enään kohdalleen.
sama
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Toi viimenen versio näytti jo kohtuulliselta, paitsi "taaemmat" suuttimien paikat on aika paskassa kulmassa ja soppa ruiskuttuu imusarjaa päin, lisäyksenä vielä että tuo Cossun vakio painekotelokin on huono...
Eli suuttimet oikeaan kulmaan ja parempi painekotelo, niin avot ja sit vaan muita palikoita pulttaileen...

Eli suuttimet oikeaan kulmaan ja parempi painekotelo, niin avot ja sit vaan muita palikoita pulttaileen...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
E pystynyt enään kallistamaan suuttimia yhtään enempää kun suutin kisko otti jo tuossa vaiheessa kiinni painekotelon "pohjaan".
Auto pyörii kait nykyisin Kuopiossa. Ei ole tietoa onko käyty penkittämässä sen jälkeen kun itse siitä penkitin 330/1,5bar mutta muutosten jälkeen kytkin antautui 1,3bar jälkeen.
Auto pyörii kait nykyisin Kuopiossa. Ei ole tietoa onko käyty penkittämässä sen jälkeen kun itse siitä penkitin 330/1,5bar mutta muutosten jälkeen kytkin antautui 1,3bar jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer