ohc is ruisku

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

ohc is ruisku

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Maaliskuu 11. 18:24:32 2004

boxin (aivojen) takaa lähtee johtosarja ja siittä lähtee 2 liitintä ja ne menee auton omaan johtosarjaan mikkä ne johot on??? Luultavasti relelle ja pumpulle olenko oikeessa ja jos jollain on tietoo mä johto on mihin niin helpottais kummasti....

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Maaliskuu 11. 18:38:23 2004

Oikeassa olet. Multa löytyy kuva niistä, mutta on kotikoneella ja nyt olen töissä. Aksulla tai TuunaavalAmiksella saattaa olla lähempänä. Jos ei, saat sen huomenna maililla.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Maaliskuu 11. 18:40:54 2004


fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Maaliskuu 11. 23:24:55 2004

joo just noita tarkotan

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Maaliskuu 12. 2:34:14 2004

Onko kyseessä muutos kaasarista ruiskuksi?
Noi liittimet on samat kuin (mulla ainakin) sedanin kaasarimallissa. Vaihdoin tilalle ruiskun ja sen johtosarja kävi suoraan noihin liittimiin. Ainoastaan bensapumpun vedin suoraan virtalukolta.
Tarkemmin noi sisältää muutaman johdon mittaristolle konehuoneen puolelta (lämpötila-anturi, latausmerkkivalo, muistaakseni öljykello, kiesikello) ja boksi ottaa virtansa noitten kautta.
Voin vilkasta joku päivä tosta irrallaan olevasta kaasarinjohtosarjasta mitä kaikkea sinne meni ja mitä sieltä tuli.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Maaliskuu 12. 11:02:21 2004

mulla niinku turboIS:lläki oli vaihto cossun ruiskuihin..

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Maaliskuu 12. 12:42:22 2004

ja minä aatteli hyödyntää is johtosarjaa ku tulee cossun järjestelmä paikalle. missä on is pensapumpun rele??

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Maaliskuu 12. 12:45:34 2004

Is:n bensa pumpun rele on vänkärin jalka tilassa.. ni oot laittamassa cossun ruiskuja siihen?

Edit: 4wd vai 2wd cossun ruiskut?

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Maaliskuu 12. 13:04:44 2004

4wd tuli hommattua mutta oli johtoja katkastu ainaki ne mikkä meneet pumpulle ja kojelaudan alle niin oisin yhdistäny is johtosarjasta ne puutuvat johdot

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Maaliskuu 12. 13:20:44 2004

fordrs2000 kirjoitti:4wd tuli hommattua mutta oli johtoja katkastu ainaki ne mikkä meneet pumpulle ja kojelaudan alle niin oisin yhdistäny is johtosarjasta ne puutuvat johdot
Siis tota... sul on autossa nyt is:n ruiskut? Mistä kohtaa niitä johtoja on sitte pilkottu? siis niinku cossun ruiskujen piuha sarjasta? En kyl ihan saletti oo miten menee 4wd johto sarjan kanssa, mut mulla se kävi niin et toi liitin yks kävi suoraan cossun johtoihin ja tosta liittimestä kaks lähtee mustapunanen (muistaakseni) ja se menee taakse asti bensapumpulle.

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/liittimet.jpg

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Maaliskuu 12. 13:36:21 2004

Toi on sit varmaan punpun rele http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... PhotoID=16
eli tuossa on se punpun johto vai
http://groups.msn.com/Turboriesa/shoebo ... PhotoID=17

mulla ei oo se cossun johtosarja lähellä niin en voi sanoo tarkasti mikkä johot.ne on

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Maaliskuu 12. 14:01:22 2004

hmm... se rele pitäs olla mun käsityksen mukaan siinä cossun johto sarjassa. ja siis se piuha mikä lähtee siitä liittimestä menee pumpulle.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 12. 17:33:16 2004

Siitä johto sarjasta siis puutuu se liitin joka tulee koelaudan silällä kiinni ?
Toi on siis ilmeisesti is:n oma pumpun rele.
Siinä cossun johtosarjassa on oma rele pumpulle,siitä "liittimestä" löytyy pumpun syöttö suoraan(puna sin muistaakseen).
Turbo_is:llä on paras kaavio ilmeisesti noista kun viimeksi tein itse kytkennän lennosta puhelimessa niin ei tullut laitettua paperille ylös niitä mut selviis jos menis penkomaan laudan lisälle.
Siel oli joku johto jota oli muutama samaa väriä ja ne piti kattoa missä kohtaa liitinta oli oikea.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Pe Marraskuu 2. 17:57:02 2007

semmosta kyselen vaan kun nyt kerta puhetta on ruiskuista niin käykö ohc:n kanteen noi cossun ruiskuhärvelit suoraan vai pitääkö tehdä joku muutoslaippa ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 21:09:36 2007

Suh0 kirjoitti:semmosta kyselen vaan kun nyt kerta puhetta on ruiskuista niin käykö ohc:n kanteen noi cossun ruiskuhärvelit suoraan vai pitääkö tehdä joku muutoslaippa ?
Voisitko vähä tarkentaa kysymystä?
Cossun ruisku sopii ohc.hen, mutta johtosarjaa ym. pitää muokata ja jos ei oo 2wd Cossun öljypohjaa, niin sit pitää tehä ite kannake korva kampiakselin asento-anturille ja asentaa triggeri pyörä.
Tais jotain muutakin päänvaivaa olla ko. virityksessä... :roll:

Lisäyksenä vielä et jos tarkotat tolla muutoslaipalla imusarjan sovitusta, niin voit unohtaa sen heti, Cossun ja ohc.n kansilla kun ei oo mitään yhteistä ja mikään osa ei käy vaihtaa keskenään.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Marraskuu 2. 21:27:17 2007

Yhdessä Mk1 escos oli näin: is imusarja sahataan poikki ja kossun imusatsi myös. Sitten kumiletkuilla yhdistetään ohc.n laippa ja Cossun painekotelo.
Nopea ja kätevä tapa.
Ja saahan ne Cossun rojut myös is.n sarjaan kiinni.



Ideoi ja toteuta. Älä pällistele turhia!
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Marraskuu 2. 21:33:40 2007

Eikös niitä ole ole viritelty pätkäsemällä imuputket is sarjasta poikki ja sama cossun sarjalle, sitten liitetty vaiks silikoniletkun pätkillä toisiinsa. Tuunavalla-amiksellahan oli joku tuontapanen viritys.

Edit:puuhapete kerkes vetää välistä...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 21:36:26 2007

dexta kirjoitti:Eikös niitä ole ole viritelty pätkäsemällä imuputket is sarjasta poikki ja sama cossun sarjalle, sitten liitetty vaiks silikoniletkun pätkillä toisiinsa. Tuunavalla-amiksellahan oli joku tuontapanen viritys.
Taitaa olla hiukan järkevämpää kasata is.n imusarjalla, jos esim. miettii vuoto-ongelmia, joita ahdetuissa ei saa olla... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Marraskuu 3. 11:53:05 2007

tumppe kirjoitti:
dexta kirjoitti:Eikös niitä ole ole viritelty pätkäsemällä imuputket is sarjasta poikki ja sama cossun sarjalle, sitten liitetty vaiks silikoniletkun pätkillä toisiinsa. Tuunavalla-amiksellahan oli joku tuontapanen viritys.
Taitaa olla hiukan järkevämpää kasata is.n imusarjalla, jos esim. miettii vuoto-ongelmia, joita ahdetuissa ei saa olla... :roll:
Ei se vuoda noilla silikooni letkuillakaan kun tekee kunnolla. Ei ainakaan 1,7 bar puhaltanut letkuista pihalle ja pysyi se hetkellisesti 2,3b:kin letkut paikoillaan.
1. versio
Viimeinen Jos näin toteuttaa niin 1:sen lähdön joutuu muuttamaan koska kääntyy is:n sarjassa keskellepäin eikä osu kossun sarjassa enään kohdalleen.
sama
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 3. 20:13:29 2007

Toi viimenen versio näytti jo kohtuulliselta, paitsi "taaemmat" suuttimien paikat on aika paskassa kulmassa ja soppa ruiskuttuu imusarjaa päin, lisäyksenä vielä että tuo Cossun vakio painekotelokin on huono... :roll:
Eli suuttimet oikeaan kulmaan ja parempi painekotelo, niin avot ja sit vaan muita palikoita pulttaileen... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Marraskuu 5. 0:03:16 2007

E pystynyt enään kallistamaan suuttimia yhtään enempää kun suutin kisko otti jo tuossa vaiheessa kiinni painekotelon "pohjaan".
Auto pyörii kait nykyisin Kuopiossa. Ei ole tietoa onko käyty penkittämässä sen jälkeen kun itse siitä penkitin 330/1,5bar mutta muutosten jälkeen kytkin antautui 1,3bar jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin