Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ma Marraskuu 5. 22:29:12 2007
Tuli vaan tässä ennen nukkumaan menoa mieleen semmoinen että onko kukaan koskaan tehnyt semmoista viritelmää että vaihtais ton 8venasen oharin kannen tilalle cossun 16v ja pitäisi sen vaparina, ja laittaisi cossun ruiskuvehkeet kiinni ja sitten muuttaisi/tekisi pakosarjan tuohon kanteen sopivaksi ? varmaan nokat pitäs hommasta jostain sopivat vaparikäyttöön mutta mitä muuta ? kannattaako edes keskustelua enempää jatkaa vaiko kuopata heti alkuunsa

? olisi vaan mielenkiintoista rakentaa tuommoinen vehje

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Ma Marraskuu 5. 22:36:45 2007
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » Ma Marraskuu 5. 22:42:02 2007
Eiks joku 2.0l zetecci ois kova laitta läppärunkojen kaa sirpan pellin alle?
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Ma Marraskuu 5. 23:45:17 2007
Juippa kirjoitti:Eiks joku 2.0l zetecci ois kova laitta läppärunkojen kaa sirpan pellin alle?
Eiku Dagenhami!

Escort Mk4 "RS2300i"
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 6. 16:51:09 2007
Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ti Marraskuu 6. 17:59:45 2007
Hesus kirjoitti:Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
Niin jos voimaa meinaa ottaa niin eikös cosan motti ole kuitenki akalail parempi siihen.
Männäthän pitää hommata tietenki ne pattipäiset mut ei kait kankia siihen uusia tarvi. Sit jos säästää vähän haluaa niin weeberit kylkeen.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Ti Marraskuu 6. 18:33:13 2007
miten olis vaatimaton
duratecci.
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Marraskuu 6. 18:43:43 2007
Eemeli kirjoitti:Hesus kirjoitti:Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
Niin jos voimaa meinaa ottaa niin eikös cosan motti ole kuitenki akalail parempi siihen.
Männäthän pitää hommata tietenki ne pattipäiset mut ei kait kankia siihen uusia tarvi. Sit jos säästää vähän haluaa niin weeberit kylkeen.
Eikös jossain topicissa väitetty että OHC:n kansi hengittää paremmin vaparina kuin cossu?? Portattuna tietty.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 6. 19:10:24 2007
suomen nopein vapari katuauto eli takatuvan mk1 escort liikkuu vapari-cossun turvin varttimailin 10.8... että kyllä siitä potentiaalia löytyy ilman ahdintakin. käy niinku crossipyörä.. XD
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Ti Marraskuu 6. 19:57:52 2007
samiharju kirjoitti:suomen nopein vapari katuauto eli takatuvan mk1 escort liikkuu vapari-cossun turvin varttimailin 10.8... että kyllä siitä potentiaalia löytyy ilman ahdintakin. käy niinku crossipyörä.. XD
Se on kyllä tiukka peli. Hassua kun TD mersumiehet ei oo tainnu tuota aikaa vielä alittaa suomessa vaikka puheet on kovat että vääntöä löytyy?

Escort Mk4 "RS2300i"
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » Ti Marraskuu 6. 21:17:41 2007
puuhapete kirjoitti:miten olis vaatimaton
duratecci.
Duratecci fiksumpi aihio kui Zetec. Mutta joutuu laatikolle tekeen sovitteen. Kyllä noista kummastakin otetaan vaparina paljon tehoa irti, duratecistä enemmän ku zetecistä. Mutta saa sitä oharistakin. Mutta jos haluaa olla erinlainen, laittasin ite ainakin zetecin. Halvin/helpoin suhteessa paras. Mielestäni, ei välttämättä muiden.

-
virikansi
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja virikansi » Ke Marraskuu 14. 10:18:18 2007
Taitaa siinä Takatuvan autossa olla hiukka suurempi alakerta kuin 2L.

Melko kevyt kuulin auton olevan, mutta meneehän se niin perkeleesti.
Oiskohan siinä jotain 300hp:n luokkaa?
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 14. 11:40:13 2007
Eemeli kirjoitti:Hesus kirjoitti:Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
Niin jos voimaa meinaa ottaa niin eikös cosan motti ole kuitenki akalail parempi siihen.
Männäthän pitää hommata tietenki ne pattipäiset mut ei kait kankia siihen uusia tarvi. Sit jos säästää vähän haluaa niin weeberit kylkeen.
Sehän riippuu hyvin pitkälle siitä että kuinka paksu lompakko rakentajalla on. Cossun kannelle saa käsittääkseni tehdä aika paljon ennen ku se hyvä vapari käyttöön. Jos voimaa meinaa ottaa niin unohtaa noi "budjetti" vaparit.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ke Marraskuu 14. 16:34:45 2007
Hesus kirjoitti:Jos voimaa meinaa ottaa niin unohtaa noi "budjetti" vaparit.
Toi on kyl ihan totta.
Niin siitä paremmuudesta cossun vs ohc kansi. Voi olla aika tiukkaa ottaa ohc kannella, 92mm porauksella ja vakio iskulla noin 270hv ja 270Nm tehoja. Cossun kannella tämä onnistuu ja kestääkin viel. Oli nimittäin yhes F-kilpuris tällänen motti.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikitic » Ke Marraskuu 14. 19:05:52 2007
Sviittu... Kentti sierranpellin alle niin ei oo jokapojalla

-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » To Marraskuu 15. 0:15:25 2007
kannesta puheenollen, paljonkos tuo 2l ohc kansi on paksu alkuperäismitoissa ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 15. 0:26:02 2007
Suh0 kirjoitti:kannesta puheenollen, paljonkos tuo 2l ohc kansi on paksu alkuperäismitoissa ?
koitan muistaa mitata huomenna tai perjantaina jos ei joku muu kerkee eka.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » To Marraskuu 15. 0:32:41 2007
Tiedän kyllä erään vapari fordin täältäpäin, mistä on jarrutettu konetehoja 258hp 200-lohkolla ja ohc kannella.. Omistaja ei vaan halua autostaan huudella julkisesti. Mutta siis aika hyvin saa ihan ohc kannellakin tehoja jos haluaa ja on rahhoo.
Pedal tu tö metal!
-
virikansi
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja virikansi » To Marraskuu 15. 14:07:00 2007
Mut sekään ei taida olla ihan rehellinen 2L veikkaisin, tosin voin erehtyäkkin?
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Marraskuu 16. 12:40:30 2007
Empäs mee sanoon, taitaa nyttemmin olla, alkuun oli ihan ohc 205 lohkolla ja vissiin 94 porauksella, mutta eihän se kestänyt. Nyt on tolla 200-lohkolla, ja ymmärtääkseni vakio porautuksella. Voin vielä varmistella.
Pedal tu tö metal!