CVH - käyntiääni ja voimanpuute
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
CVH - käyntiääni ja voimanpuute
Talvikinneriä etsiskellessäni törmäsin yhteen CVH-mottiin, jonka raksuttava käyntiääni oli kuin diiselissä. Kuinkas paha ääni noissa on yleensä suht terveenä ollut?
Kakkosella kun painoin pedaalin lattiaan, niin eipä oikein mitään tapahtunut. Kuinkas onneton tuollainen 1.6L on Sierrassa?
Liekö nokka kulahtanut?
Kakkosella kun painoin pedaalin lattiaan, niin eipä oikein mitään tapahtunut. Kuinkas onneton tuollainen 1.6L on Sierrassa?
Liekö nokka kulahtanut?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jos nokka alkaa olla ehtoopuolella niin silloin raksuttaa. Aikoinaan tein rempan Escon EFIin ja kyllä kone hiljeni kun vaihtoi nokan nostajineen, toki tein paljon muutakin..
Nokka ja nostajat kustansivat 150 erskaa.
Ainakin EFIssä alkoi tapahtumaan vasta ylärekisterissä edes jotakin. Hillittömästi piti kierrättää.
Sierran CVH on vielä yksipisteruisku
Siitä ei ole kokemusta mutta tuskin se ainakaan niskoja paljoa naksauttelee..
Nokka ja nostajat kustansivat 150 erskaa.
Ainakin EFIssä alkoi tapahtumaan vasta ylärekisterissä edes jotakin. Hillittömästi piti kierrättää.
Sierran CVH on vielä yksipisteruisku

Siitä ei ole kokemusta mutta tuskin se ainakaan niskoja paljoa naksauttelee..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minulla on tuossa Mk5 Ghiassa sama kone mikä ukormilla oli avossa. Moottori herää eloon 4000 kierroksen jälkeen ja mukavahan sitä on kierrättää (henk. koht. mielipide). Escortissa on nelipiste EFi-ruisku (105 hv), kun Sierrassa taas on yksipiste CFi-ruisku (teho muistaakseni 90 hv).
CVH-moottoriin kuuluu varsin karski käyntiääni. Minulla on tuossa omassa myös uusi nokka ja nostajat yläkerrassa. Moottorista ei kuulu tyhjäkäynnillä muuta kuin bensansuutinten nakse. Vanhalla nokalla se piti selvää nakuttavaa ääntä. Eron kyllä huomaa, jos on joskus noita kuunnellut. Muuten se sitten pitääkin varsin kovaa ääntä. Kun V6 BOA 24V Cosworth ja CVH ovat vierekkäin käynnissä, niin ei jää epäselväksi kummasta kuuluu kovempi ääni. BOA:n ääneen verrattuna CVH kuulostaa siltä, että CVH on laukeamassa siihen paikkaan
Ihan normisettiä ja kaikki on suhteellista...
CVH-moottoriin kuuluu varsin karski käyntiääni. Minulla on tuossa omassa myös uusi nokka ja nostajat yläkerrassa. Moottorista ei kuulu tyhjäkäynnillä muuta kuin bensansuutinten nakse. Vanhalla nokalla se piti selvää nakuttavaa ääntä. Eron kyllä huomaa, jos on joskus noita kuunnellut. Muuten se sitten pitääkin varsin kovaa ääntä. Kun V6 BOA 24V Cosworth ja CVH ovat vierekkäin käynnissä, niin ei jää epäselväksi kummasta kuuluu kovempi ääni. BOA:n ääneen verrattuna CVH kuulostaa siltä, että CVH on laukeamassa siihen paikkaan

-
- Ylläpitäjä
Jaahah, että taas on yksi foordin better idea onnistunut. En ole vielä siihen langennut, kun ei ole leimassa ja ihan rahaa pyydetään.
Noni, nyt selkisi, miksi konehuoneesta jäi outo fiilis pikavilkaisun jälkeen. Ne putket oli tietty ilmapumpun putkia eikä bensalinjoja. Perhana, se olisi sitten neljäs foordin "kaasari"ruisku meikäläiselle. Ei hyvältä näytä.ukormi kirjoitti: Sierran CVH on vielä yksipisteruisku![]()