Ruiskunohjausbokseista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Ruiskunohjausbokseista

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Marraskuu 18. 18:16:32 2007

Mun päätä nyt kovasti vaivaa, kun mullon kolme erilaista Fordin EEC-IV boksia. Yks on autossa kiinni (89 vuoden OHC iS motti) ja kaks on sitten tallissa säilössä. Noissa kaikissa on tommoset erilaiset merkinnät. Siinä joka on autossa kiinni on vielä se ero että siinä on jäähdytysrivat kummallakin puolella. Autossa olevassa on merkintä "DARK GREEN L2A" ja sitten noissa kahdessa ylimääräsessä on toisessa merkintä "CA RED" ja toisessa "BLUE FA". Osaisko joku sanoo mitä noilla on eroo ja käykö nuo päikseen vaihettavaks?

Asian selvennyksiä vielä kasa kuvia,

Autossa kiinni oleva DARK GREEN L2A:
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi011.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi012.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi015.jpg

CA RED:
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi002.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi004.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi005.jpg

BLUE FA:
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi008.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi009.jpg

Selventäkää mulle.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Ruiskunohjausbokseista

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Marraskuu 19. 22:47:37 2007

Eikö kukaan tiedä?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Marraskuu 20. 0:56:01 2007

koitas mälvätä kuuklella kun kirjoitat sinne ton eec-iv. joskus itse sen sieltä kaivelin sillein. nau tuu mats hjumala tu vaint it.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Marraskuu 20. 1:08:41 2007

Mikitic kirjoitti:koitas mälvätä kuuklella kun kirjoitat sinne ton eec-iv. joskus itse sen sieltä kaivelin sillein. nau tuu mats hjumala tu vaint it.
Googleen lärväsin että "ford eec-iv" ja noita koodeja mut en saanu mitää irti. Mut voinen vielä kahtella eri hakusanoilla...

-EDIT- En tiedä kyllä pitäiskö tässä olla malttia enemmän vai mitä, mut googleen kun tuon lärväsee niin ei tuu kun sata sivua jotka kaikki puhuu vikakoodien lukemisesta. Noita merkintöjä mitä ihmettelen niin ei mistään tunnu löytyvän.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 20. 7:09:57 2007

Mun mielestä se on vain jokin tarkistus / variantti koodi. Ei merkitystä. Jos boxeilla on jotain eroa, niin se näkyy varaosakoodissa. Niitä eroja voit tarkastella kun lyöt koodin Mikrokissaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Marraskuu 20. 11:47:20 2007

Kiitos valaisuksesta, mutta öh, mikrokissa? Varaosakoodi on ilmeisesti toi peltiin uppokirjailtu E43F-CA?

-EDIT- löyty tämmönen sivu jossa noi koodit on toi pisempi koodi, tässä tapauksessa noiden irrallisten boksien koodit on 85BB-12A650-CA ja 85GB-12A650-FA. Sivut antaa ekalle koodille tiedoks "Sierra Injection" ja tokalle et "Sierra / Granada". Mut mitään kovin tarpeellista teitoo ei näjy.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 20. 11:56:31 2007

Ford is God kirjoitti:Kiitos valaisuksesta, mutta öh, mikrokissa? Varaosakoodi on ilmeisesti toi peltiin uppokirjailtu E43F-CA?
Varaosanumero on tyyliin 86EB-xxxx-xx, joista ensimmäiset kertoo valmistuksen aloitus ajankohdan ja auton mihin kuuluu, seuraava sarake varaosan ja viimeiset merkit spesifioi tarkemmin mikä versio tai tms. En muita mikä nyt Sierran kirjainyhdistelmä oli. Nämäkään ei aina pidä paikkaansa koska samaa osaa on voitu käyttää muissakin mailleissa yleisesti.

Mikrocat on Fordin varaosaohjelma. Nykyisin se on Ecat, joka on sama mutta toimii verkon yli.

Varaosanumero kääntyy aina tilausnumeroksi. Aina kun tapahtuu muutoksia, tai jopa tavaran toimittaja muuttu, muuttu myös varaosanumero ja näinollen tilausnumero. Tästä syystä Fordillakin on helvetisti numeromuutoksia sotkemassa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Marraskuu 20. 12:01:20 2007

Jaaha jaaha no toi microcatti ei meikäläisen käytettävissä ole... Tämän sivun mukaan toi 85BB-12A650-CA on Ford Sierra 87-93 2.0 is Ei kat eli mitä ilmeisimmin OHC iS boksi. Ton toisen kun sais vielä selvitettyä...

-EDIT- http://faq.ford77.ru/engine/jet/atp_electronic.htm tuola löytyy 85GB-12A650-FA koodille (ilman viivoja) tiedot Granada/Scorpio 2 litre (Sohc) EEC-IV ja Sierra 2 litre (Sohc) EEC-IV. Eihän noilla mun kahella boksilla siis pitäis olla mitään käytännön eroo kun OHC ruisku Sierrojen nokalla on aina se sama iS?

-EDITEDIT- Autossa kiinni olevan koodi on 86GB-12A650-L2A, suuren internetin mukaan toi on Sierra/Scorpio boksi. Ilmeisesti noi mun kaikki boksit on siis toiminnaltaan jne. täysin identtisiä, jostain syystä niillä vaan on eri koodit vaikka niitä on käytetty sekasin eri autoissa? Ei sillo varmaan mitään merkistyä että pidänkö omassa autossa kiinni mitä noista?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Marraskuu 20. 20:56:56 2007

No itse olisin heittänyt perstuntumalta, että ihan sama minkä noista bokseista autoosi ruuvaat kiinni niin silti sen pitäisi toimia.

Tossa muutama vuosi sitten itsekkin painin yhden IS:n ruiskun kanssa, jolla sierra ei halunnut lähteä käymään ja silloin minulla oli kolme boksia irrallaan kokeiltavana. Kaikki oli peräisin erilaisista johtosarja/virranjakaja kombinaatioista, mutta boksit toimivat kaikki ihan normaalisti tossa autossa sen jälkeen, kun vika löytyi paikallaan olleesta johtosarjasta.
Muistelen itsekkin katsoneeni silloin noita omien boksieni tyyppikoodeja ja ne tais olla joka boksissa erilaiset, joten eikun boksi kerrallaan autoon kiinni ja koilemaan. Silloin homma selviää varmasti.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Marraskuu 20. 22:11:37 2007

Ja jos kaikki menis, niin kuin on suunniteltu, nin tämän talven aikaan saattaisi nähdä päivänvalon megaspruitti, joka on bolt-on mallia EEC-IV koteloon ja liittimeen. Riippuu vielä monesta asiasta, mutta katsotaan nyt mitä tulee. Tuleeko mitään.

Sori. OT...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Marraskuu 20. 23:59:53 2007

MikkoT kirjoitti:No itse olisin heittänyt perstuntumalta, että ihan sama minkä noista bokseista autoosi ruuvaat kiinni niin silti sen pitäisi toimia.

Tossa muutama vuosi sitten itsekkin painin yhden IS:n ruiskun kanssa, jolla sierra ei halunnut lähteä käymään ja silloin minulla oli kolme boksia irrallaan kokeiltavana. Kaikki oli peräisin erilaisista johtosarja/virranjakaja kombinaatioista, mutta boksit toimivat kaikki ihan normaalisti tossa autossa sen jälkeen, kun vika löytyi paikallaan olleesta johtosarjasta.
Muistelen itsekkin katsoneeni silloin noita omien boksieni tyyppikoodeja ja ne tais olla joka boksissa erilaiset, joten eikun boksi kerrallaan autoon kiinni ja koilemaan. Silloin homma selviää varmasti.
No tätä mä vähän arvelnkin, kiitos kuitenkin varmennuksesta. :)
Vesku kirjoitti:Ja jos kaikki menis, niin kuin on suunniteltu, nin tämän talven aikaan saattaisi nähdä päivänvalon megaspruitti, joka on bolt-on mallia EEC-IV koteloon ja liittimeen. Riippuu vielä monesta asiasta, mutta katsotaan nyt mitä tulee. Tuleeko mitään.

Sori. OT...
Hmm, kuulostaa mielenkiintoiselta. :)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Marraskuu 23. 17:47:23 2007

Nonni, eipä tää nyt ihan niin yksinkertasta ollutkaan. Otin autosta ton boksin irti ja erot on aika hyvin havaittavissa. Eli ensinnäkin siinä on pinnejä enemmän, kun noissa kahessa ja piirilevykin on komponentteja myöten aivan erinäkönen. Sellanen ero myös merkinnöissä, että kun noissa kahessa muussa lukee VM100 niin autosta irti otetussa samassa paikassa on merkintä EFI-VM111. Mikä noiden ero nyt sitten on ja onko noi nyt kuitenkin ihan eri autosta? Selvennykseks vielä kuvia:

Autosta irti otettu, OHC iS boksi:
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... i002-1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi001.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... i006-1.jpg

Kaks muuta (ovat identtisiä keskenään):
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... msi003.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... i005-1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y146/B ... i009-1.jpg

Ois ihan mukava tietää että mihin nuo kaks kelpaa. Ovatko kuitenkin jotain DOHC:n bokseja? :roll:

-EDIT- Kun kattoo autossa olevan boksin pistokkeen pinnien paikkoja, niin näemmä on paljon vähemmän kun pinnejä ite boksissa, eli noita pinnejä on sit kai pahan päivän varalle ylimääräsiä tai jotain muuta vastaavaa. Ois vaan vielä kiva tietää et miten nuo mun ylimääräset boksit on noin erilaisia vaikka pitäisivät olla samanlaisesta autosta... :shock:

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Marraskuu 24. 0:00:01 2007

Ainakin mun hyllyssä lojuvassa DOHCin boksissa on jokaikisessä pinninpaikassa piikit, vaikka se ei niistä montaa käytäkään.

...Ei ne tosiaan turhaan romiksilla kirjoittele tussilla niiden boksien päälle mistä vehkeestä ne on irroitettu :)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Marraskuu 24. 1:11:42 2007

Lukeehan tuossa toisessa että iS, mutta mitäs jos se onkin DOHC iS? Ei kai noi ny voi vastaavanlaisia bokseja olla jos ne on ihan erilaisia. Vai mitä järkee niiden olis ollu valmistaa kahta aivan erilaista boksia, mut silti käytännössä samanlaisia? Ja tuo VM100 ja EFI-VM111 pistää kans mun pään nyt vähän pyörälle.

Kun nuo on aivan eri ulottuvuudesta noin niinkun niin uskaltaako kokeilla että pistää vaikka tuon iS merkityn boksin kiinni tohon mun "iiässään" et toimiiko?

Täs on vaan nyt ristiriitoja, informaation mukaan noin on kaikki samaa paskaa, mut kun piirilevy ja komponentit on aivan erilaisia. Kai se pitää vaan uskaltaa kokeilla...

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Marraskuu 24. 2:12:08 2007

Plussat ja maat niissä eri bokseissa menee ainakin ihan samoihin pinneihin, eli mitään kovin oleellista ei välttämättä kärähdä :lol:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 26. 1:13:35 2007

Niissä voi olla ihan valmistusteknisesti eri näköstä tekniikkaa sisällä, toiminta voi olla silti sama. Noissa fordin bokseissa on noita mystisiä sana-arvotuksia aina jossain kohtaa kirjotettuna, kuten tuolta sivuiltakin näkee.
Yleensä se on kyllä nelikirjaiminen. Kuten UGLY NUDE SNOB yms :D (noi löytyy kaikki tuon yllämainitun linkin takaa)
Jäsen #606

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Marraskuu 26. 12:43:11 2007

Aika kummallista, eikö Foordillekin olis ollut halvempaa tehä ensin se yks boksi ja sit käyttää sitä kaikissa samanlaisissa moottoreissa... Vai meinasivatko ne että noissa ovat kuitenkin jotain parannuksia saaneet aikaiseksi, valmistuskustannusten, luotettavuuden tms. parissa. No en tiedä, turha se on spekuloida, parempi varmaan vaan uskaltaa luottaa et on "samanlaisia".

Vastaa Viestiin