OHC öljyrengas

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

OHC öljyrengas

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Marraskuu 21. 16:08:11 2007

nyt kun pistän noi renkaat mäntiin kiinni niin onko merkitystä mihin kohtaan noi öljyrenkaan ylä ja alapuolella olevat renkaiden katkoskohdat tulee vai pitääkö olla samassa öljyrenkaan katkoksen kanssa ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Marraskuu 21. 18:40:17 2007

eli siis kun semmonen öljyrengas mikä tulee sinne alimpaan uraan yllättäen :) ja sitten siinä samassa urassa on ohuet renkaat mitkä painaa sitä öljyrengasta sinne uran pohjalle niin missä kohdassa sielä urassa ne katkokset pitää olla ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Marraskuu 21. 21:30:28 2007

Kaikki eri kohdissa ja katkokset mahdollisimman kaukana toisistaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Marraskuu 22. 0:24:23 2007

no voihan kökkö :x ..mulla on ne jo kiinni silleen että ylin ja keskimmäinen rengas on toinen jakopäähän päin ja toinen taaksepäin ja sitten öljyrenkaassa niin että se itse öljyrenkaan lukituskohta on noin 1-3cm etäisyydellä niitten kahden ohuen renkaan katkoskohdista eli niitten kahen ohuen katkoskohdat on samassa kohdassa ja imuseinämäänpäin kaikki noista öljyrenkaan katkoksista...haitanneekohan niin paljon että pitää ottaa auki ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Marraskuu 28. 0:23:06 2007

Ne kääntyilee pikkuhiljaa miten sattuu siellä koneen käydessä, ei sen takia kannata purkamaan alkaa mitään, jollei nyt ihan suoraan ole kaikki urat samassa linjassa. Tietysti jos öljypohja ja kansi on irti vielä ja menee yöunet niin ehkä sitä vois harkita että kääntäs niitä alempia vähän eri asentoon.

Itte olen kasannu niin että kolmanneskierroksen välein jos kiinteä öljyrengas, kolmiosasella öljyrenkaalla niin että kaks ylintä vastakkaisille puolille ja alemmat kolmanneskierroksen välein alkaen niin että ylin ohut on puristusrenkaiden puolivälissä. En usko että tulee sulle murheita, vaikken itte tolla tavalla niitä ole itte koskaan laittanutkaan.

Mitkä männät ne muuten on?
Jäsen #606

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Marraskuu 28. 21:11:51 2007

varaosaliikkeestä ostetut AE merkkiset.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 2. 19:28:33 2007

Ihan hyvät männät.

Muistaakseni oli 190e sarja.

Offtopic: Omilla AE-männillä ajelin 1.5bar ahtopaineella, mäntiin oli sorvattu 2mm syvät upotukset keskelle sentin päähän männän reunoista.
Sitten pääsi nakuttamaan ja lohkes männänrenkaan välit yhdestä männästä.
Jäsen #606

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Joulukuu 2. 21:33:31 2007

jeps, vaikuttaako tuo jatkossa miten jos haluan mutkan kylkeen pistää kun on lohkosta 2,5mm laskettu pois ja mäntiä sillee että keskellä on 2,5mm korkee ja 45mm halkasialtaan oleva patti ? patin ny ainaki joutus pois vetäseen mutta muuten ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Joulukuu 8. 19:09:38 2007

Vaikuttaa se. Ei siitä määrättömästi voi pois ottaa, mutta kyllä se tasapäänäkin varmasti jonkun puoli kiloa, ehkä kilonkin sietää ahtoja, ennenkun nakuttaa. Monttua siihen tuskin uskaltaa enään tehdä.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin