Asennusvirhe ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Asennusvirhe ?

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 9:56:32 2007

voi hemmetti sentään :? ..sain nyt vasta tuon korjauskäsikirjan ja katselin sieltä että onko nyt sitte tullu tehtyä mitä virheitä tuon koneen kasauksessa(2l ohc).. pitääkö ottaa nyt sitten öljypohja auki ja se takimmainen kampiakselin kiinnityspukki irti ja laittaa sinne tiivistemassaa niinkuin kirja kertoo ? sitten onko sillä merkitystä kun pistin öljyä myös laakeripintojen takapuolelle vaikka kirjassa sanotaan ettei pidä laittaa ? entäs sitten onko merkitystä kun vauhtipyörässä ja kampurassa ei ole merkkejä missä on ollut joten en voi saada samaan kohtaan vauhtipyörää missä se on ollut ?


Kiitos! vielä ei ole liian myöhäistä korjata,tänään olisin vaan nostanut alakerran nokalle se on jo lattialla kytkimen kanssa kun tohon mun pukkiin ei saa kytkimen kanssa konetta kiinni.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Joulukuu 5. 10:14:09 2007

En tiedä haittaako tuo öljy laakerin ja laakeripukin välissä käytännössä mitään, teoriassahan laakeri voi nyt lähteä helpommin pyörimään tms. Takimmaisen pukin alle pitää kyllä sitä tiivisteliimaa laittaa, muuten todennäköisesti vuotaa, kun tuntuu vuotavan helpolla vaikka olis liimaakin. Tuo kampuran ja vp:n välinen asento ei haittaa mitään jos ovat painotettu molemmat erikseen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 10:36:41 2007

ok, no kampuralle ja vuahtipyörälle en ole purkamisen jäljiltä tehnyt mitään muuta kun pessyt. pitää siis ottaa vielä pohja auki ja liimat sinne, virheistä oppii..eka auton kone mitä kasailen että neuvoja ei ole ikinä liikaa :P...tasapainotusta en tehnyt sen takia että ajattelin asian niin että on se ollut ennenki noin kasassa kun tulee kummiskin molempiin päihin ne pyörät mitä on ollutkin niin tuskin heittää sen enempää mitä on heittänytkään en tiedä sitten..kyllähän se järkevää olisi ollut kun auki oli mutta mutta :roll:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Joulukuu 5. 11:23:16 2007

Siis ei takimmaiseen laakeripukin väliin sitä liimaa kannata laittaa sehän vaikuttaa laakerivälyksiin.
Niihin huopakiilojen koloihin liimaa kun pukki paikallaan ja momentissa.
Sitten kun työntää sen huopakiilan paikalleen siihen koloon niin ylimääräinen liimaa tursuu sieltä laakeripukin nurkassa olevasta kolosta ulos.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 12:01:34 2007

ahaa, niin mä olen tehnytkin että sielä kolossa on liimaa ja se kiilakumi ja tursus sieltä koloista ja mietinkin yöllä sitä että eikös sinne väliin tuliskin se liima mistä se tursuaa,eli ei tarvi avata konetta ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 13:46:00 2007

tosta vauhtipyörästä sen verran että mitä toi kone nyt voi sitten tehdä jos se vauhtipyörä on eri asennossa missä on ollut ? rupeeko käymään epätasaisesti ? aiheuttakaa kauhean värinän laakereille ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Joulukuu 5. 14:08:02 2007

Todennäköisesti noi vauhtipyörä/kampiakselipaketit on tehtaalla painotettu irrallaan, joten silloin ei tolla vp:n asennolla ole merkitystä kampeen nähden. Tämä olettamus perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin noista ohc koneista, kun eivät ole vielä ainakaan itellä hajonneet, vaikka vauhtipyöriä on siirrelty koneesta koneeseen joskus.

Tietenkään se ei ole iso homma vetästä ruuvarin kärjellä pientä viirua kampiakselin päähän ja vp:hen, mutta ei tilanne ole vielä menetetty tässäkään tapauksessa.
Yleensä OHC:n kammessa on yksi ylim. reikä päässä ja se reiän "kuva" pitäisi näkyä myös vp:n pinnalla, jos ei ole ihan hiomalla noita pintoja putsattu eli eikun vp irti ja tutkimaan, jos se auttaa nukkumaan yöt paremmin :wink: :D

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 14:17:35 2007

no kai sitä sen verran vois sitä kytkintä irroittaa ja katsoa..toisaalta taas :D, tänään jokatapauksessa nousee alakerta keulille, sitten vaan kansi tammerdieseliin,sillä välin vetää noi ruiskunjohdot ja vaihtaa bensatankki ja bensalinjat tehdä :)
Nissan Cedric -86 2,8l TD

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Joulukuu 5. 14:48:35 2007

Suh0 kirjoitti:ahaa, niin mä olen tehnytkin että sielä kolossa on liimaa ja se kiilakumi ja tursus sieltä koloista ja mietinkin yöllä sitä että eikös sinne väliin tuliskin se liima mistä se tursuaa,eli ei tarvi avata konetta ?
Älä nyt yöunia menetä vaikka kerta se on ekakin :)
Tärkeintä on olla huolellinen (kaikki oikein kiinni ja puhdasta) ja käyttää hyvää momenttiavainta. Maalaisjärjellä selvii niin laakerit kuin muutkin. Päittäisliuskat sitten oikein päin, ura kampeen päin ym. Takapukin kiilapaloihin massaa on perus ohc asiaa. Laadukkaat stefat on myös suositeltavaa, halvat italiaricambitarvikeskeida roskiin.
Öljypumppu (uusi tai vast.) ja imuputki huolella kiinni.
Pyöritä jollain jakajanakselilla ja poralla öljynpaineet ennen eka starttia.
Sitten huolella jakaja ja piuhat oikein kiinni jotta ei tarvii heti kysellä kun ei käy/ampuilee. Nokalle punalaakerit ja välykset kohilleen ja uus nokanöljyputki.
Työniloa vaan :wink:

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 15:45:03 2007

jeeps,alakerta onkin jo läjässä ja vaikuttais ainakin siltä että ihan suht hyvältä näyttää, kansi tosiaan enään uupuu. nyt lähden tästä talliin ja illemmalla takasin tullessani kuvia mukana kun alakerta on kiinni autossa :wink:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Joulukuu 5. 20:12:33 2007

dodii, nyt on mosa kiinni laatikon perässä ja koneen korvissa, sitten tutkin tota johtosarjaa ja nyppäsin ton kaasarin johtosarjan irti ja löysi tuo ruiskunjohtosarja heti paikkansa,semmoinen ruskea pistoke oli valmiiksi irrallaan ja siihen liittimeen minkä irrotin meni tuo suoraan kiinni. nyt vaan jäi arveluttaan se että tossa ruiskun johtosarjassa ei näytä olevan samanlaista pistoketta mikä menee laturin perään.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Joulukuu 5. 23:40:14 2007

Kato ei ne oo niiin justiinsa jossei mitää formulaa ole tekemässä, kyllä ne yleensä toimii vaikka työmetodit eivät olekaan ihan viimeistä huutoa, kuten tämä Moparin veekasi, jonka kasaamisessa ainoastaan kannenpultteihin tarvittiin momenttiavainta :lol:

Se laturin piuha on muuten irtonainen, huomaat kun purat vähän niitä nitto-teippejä sen johtosarjan ympäriltä...

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Joulukuu 6. 1:00:26 2007

joku yksinäinen paksu punainen johto näky olevan mutta siinä toisessa oli kolmenapanen liitin jossa oli kaksi paksua punaista ilmeisesti haarotettu yhdestä koska ei mennyt liittimelle kuin yksi ja sitten joku ohuempi johto.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Joulukuu 6. 10:51:54 2007

Suh0 kirjoitti:joku yksinäinen paksu punainen johto näky olevan mutta siinä toisessa oli kolmenapanen liitin jossa oli kaksi paksua punaista ilmeisesti haarotettu yhdestä koska ei mennyt liittimelle kuin yksi ja sitten joku ohuempi johto.
Ne yksi tai kaksi isoa punasta menee suoraan akun plussaan ja se pienempi on heräte (sininen?) joka menee mittaristolle.

Vastaa Viestiin