Solex ADDHE 40 + turbo?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Solex ADDHE 40 + turbo?

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Joulukuu 9. 20:19:12 2007

Olisi tuommoiset Soleksin tuplakaasarit tarjolla. Tekeekö noilla mitään, ja kannattaako ylipainetta edes tarjota? Kaasareille kaveriksi on yllättäen 2.0 OHC. :lol:

Mitään kahden kilsan välein kajahtavaa tehohirmua en ole rakentamassa, tehotavoitteena on 150-200hp.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 9. 20:30:44 2007

Oliskohan ytte:llä ollut ADDHE solexit jossain. Kuulemma toimi siedettävästi. Ytte valaiskoon lisää?
Jäsen #606

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Joulukuu 9. 20:42:36 2007

tekee tekee. ainakin hyllynpäällä on toiminut monta vuotta... :lol:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Joulukuu 9. 21:29:41 2007

Jää-autossa tosissaan oli solexit ahtopuolella kiinni ja kyllähän ne pelas siellä missä muutkin. Mitään power-jettejä noihinhan ei saa, paitsi ehkä kovalla patentilla. Tiivisteet kannattaa tarkistaa koska ne on pahvia, ne kun kusee vähäkään on tiedossa ongelmia. Muutenpa ne ei tarvii kun kovaa ajoa. 0,7bar testasin ja toimi vielä, 0,4 oli muuten.

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Joulukuu 9. 22:24:57 2007

Jep, kiitoksia. :D
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 11. 17:45:45 2007

minkämoiset suuttimet sulla ytte oli noissa? jos ei tuo sivonen niitä osta niin testataan itse niitä meidän sprintti kalussa tai tehdään velpojan kans läppärungot niistä jos täydet perseet.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Joulukuu 11. 19:51:06 2007

Mikitic kirjoitti:minkämoiset suuttimet sulla ytte oli noissa? jos ei tuo sivonen niitä osta niin testataan itse niitä meidän sprintti kalussa tai tehdään velpojan kans läppärungot niistä jos täydet perseet.
Enpä muista ulkoa, mutta yritän muistaa tarkastaa seuraavalla kertaa kun olen auton lähellä.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Joulukuu 11. 21:17:59 2007

Sisäkurkut pitää olla samat jos meinaa suuttimia vertailla.
Kurkkujen koko muuttaa suuttimien kokoja radikaalisti.
Isommilla sisäkurkuilla mulla on lortoissa turbokäytössä tarvinnu paljon isommat suuttimet.
Mulla on muistaakseni 40mm lortoissa 33mm sisäkurkut ja 145 pääsuutin ja 145 ilma 52 tyhjäkäynti.
45mm lortoissa oli muistaakseni 38 sisäkurkut, 220 pääsuutin ja 175 ilma (+powerjetit) ja 62 tyhjäkäynti.
Tuon nyky tilanteen noista 40mm kaasareista pystyn kyllä tarkistaankin.
Koneetkin ollu kyllä aika eri viritys asteella.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 11. 21:24:03 2007

joo siis testimielessä lähinnä näitä meinasin. melki vakiokone on kyseessä.

Vastaa Viestiin