S2000

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

S2000

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Tammikuu 9. 21:41:07 2008

RetroFORD Feb-08;

Enkkulassa on kehitelty kytkinkoppa Honda S2000:n koneen asentamiseksi takavetoescoon, ja öljypohjakin on tulossa.

Missäs muussa Hondassa on vastaava kone, vai onko missään ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_S2000

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Tammikuu 9. 21:44:06 2008

Eikös se type R civikin kone oo ainakii aika lähelle.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Tammikuu 9. 22:46:23 2008

Luultavasti , uudemmat on muuten 2.2 litrasia (tai ainakin jenkeillä)
ex Jäsen #10

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Tammikuu 11. 12:05:49 2008

Itse itseäni auttaen, laitanpa tännekin tietoa vikipediasta;
takavetokäyttöön tehtyjä nykymoottoreita on harvassa;

The Honda F20C and F22C engine is unrelated to the F-series It shares many properties with the K-series.
It is the only Honda 4-cylinder engine that is designed to sit longitudinally for rear wheel drive.
This engine, unlike most F-series engines, has two counter-rotating overhead cams,
carbon-fiber reinforced cylinder liners (FRM),
molybdenum disulfide-coated piston skirts for reduced friction.....

Vastaa Viestiin