Eagle veivit, laakeripesä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Eagle veivit, laakeripesä
Kattelin tossa noita eagleja, mitkä on vee kasiin tarkotettu, niin niissä on se laakeripesä vähän akselin suuntaisesti toisessa sivussa, tämähän on sen takia että veekasissa on kaks kankee samalla kaulalla, jolloin reunapyöristyksen takia ei tarvita kuin toiseen reunaan seevi?
Mutta sitten niissä on vielä noin 0.15mm laakeripesä lähempänä toista laakerikannen pulttia, onko tämä ihan vaan sen takia, että kansia ei vahingossakaan saa väärin päin (ei varmasti mene laakerin kanssa paikallensa), vai onko se jostain muusta syystä siinä?
Mutta sitten niissä on vielä noin 0.15mm laakeripesä lähempänä toista laakerikannen pulttia, onko tämä ihan vaan sen takia, että kansia ei vahingossakaan saa väärin päin (ei varmasti mene laakerin kanssa paikallensa), vai onko se jostain muusta syystä siinä?
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Syy siis siihen miksi kysyn, on yksinkertainen. Noi olis menossa joskus 2.9 alakertaan wisecojen jatkoks. Tarkotus laittaa noihin 2.9:n omat laakerit, jolloin pesää joutuu suurentamaan pari kymppiä, sehän kävisi kivuttomasti kun kaikki laakerikannet kääntäisi väärin päin ja hoonais reiän pyöreeks ja siitä mittaansa, jonka jälkeen pienellä kiekkojyrsimellä tms. uudet lukitusurat laakeriliuskoille. Orkkisurat jäis käyttämättä mutta tuskimpa tuosta haittaa on. Noihin kankiin kuuluvat laakerit on pikkasen liian leveet. Saattas mennä kyllä, mutta tarkallakin on.
Jos kansia ei käännä, niin reiän epäkeskeisyyden takia toisella puolella menee laakeripesä lähes puhki pultin reikään.
Jos kansia ei käännä, niin reiän epäkeskeisyyden takia toisella puolella menee laakeripesä lähes puhki pultin reikään.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Voimaa mihin? Nyt meni vähän ohi. Sattuu olemaan sellaiset männät hyllyssä mitkä ei vakio kangella tule ylös asti, joten laitetaan 5mm pidemmät eaglet niin sitten tuloopi. Nää jo käsissä olevat eagletkaan ei ole ihan bolt on.TIMPPA24V6 kirjoitti:jos kyse on 0,15 ja 0,30 mitoista niin varmaan vakio kangella saadaan enemmän voimaa
Jäsen #606
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
"voimaa mihin"olafu kirjoitti:Voimaa mihin? Nyt meni vähän ohi. Sattuu olemaan sellaiset männät hyllyssä mitkä ei vakio kangella tule ylös asti, joten laitetaan 5mm pidemmät eaglet niin sitten tuloopi. Nää jo käsissä olevat eagletkaan ei ole ihan bolt on.TIMPPA24V6 kirjoitti:jos kyse on 0,15 ja 0,30 mitoista niin varmaan vakio kangella saadaan enemmän voimaa
tarkotin vaan sitä että jos se kanki hajoaa sieltä alasilmukasta ton takia niin vakiolla tulee sillon enemmän...ei tarvetta herneisiin
eikös ookkin kivaa rakentaa kutosii,eikä auta vaikka vähä kuuklettais mutta tietysti rahalla selvii aina
pistä sinne vaan kyllä se kestää,eihän se ole ku vähän matkaa siinä pultin juuressa
Timppa 24V
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
No johan sen prkl arvasinkin että kun sä oot kyseessä niin jotain on piilotettu rivien väliin.
Fiksuin vetohan tässä olis ollu ostaa normaalin 2.9:n männät ja veivit, olis tullu monttupäät edullisesti.
Rahalla olisin teettäny jossain vauhtiputkassa mittatilausveivit ja mittatilausmännät niin sopis bolt on kaikki paikalleen.
Onhan se jo monesti tullu huomattua että jos pitäs oikeesti saada voimaa niin harrastuksen kohteena on kyllä aivan väärä merkki.
Ei ole palkoja ilmanotossa

Rahalla olisin teettäny jossain vauhtiputkassa mittatilausveivit ja mittatilausmännät niin sopis bolt on kaikki paikalleen.

Onhan se jo monesti tullu huomattua että jos pitäs oikeesti saada voimaa niin harrastuksen kohteena on kyllä aivan väärä merkki.
Ei ole palkoja ilmanotossa

Jäsen #606