Esco MK6 lämppärikennon vaihto?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Esco MK6 lämppärikennon vaihto?

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Su Tammikuu 27. 21:22:27 2008

Onko kukaan tehny otsikossa mainittua operaatiota?

Äkkiseltään tossa ennen Mikkeliin lähtöä kattelin että onko toi kojelauta yhtä puuta laidasta laitaan ja ylhäältä alas?
Sieltä jalkatilasta tuota hommaa ei vissiin mahdu tekemään....

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Tammikuu 27. 21:26:50 2008

Mä oon ymmärtänyt, että koko kojelauta pois... :?
Pedal tu tö metal!

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Viesti Kirjoittaja grinduster » Su Tammikuu 27. 21:44:50 2008

Viime talvena tein ko. operaation ´94 Escortiin. Kojelautaa ei tarvitse kirjaimellisesti irroittaa. Riittää, että saa repsikanpuolelta raotettua. Suurin ongelma omalla kohdalla oli saada konehuoneen puolelta letkut irti. Totesin, että helpompi sahata karat sisäpuolelta poikki, vanha pois ja uus tilalle. Helpompi homma kuin kuvittelin.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Tammikuu 27. 22:04:42 2008

Olen tehnyt, varaa koko päivä ja muutama varapäre :wink: Ei vaine, aikaa kyllä menee ja kojetaulun joudut ottamaan pois.
Ford Fiesta ST 2013
#727

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Su Tammikuu 27. 22:11:21 2008

Voooi perze... Niinpä tietty...

Päässä pyörii kyllä jo ajatus purkaa koko raato kilonpaloiks, jonkun paikan kun korjaa niin seuraava leviää... :twisted:

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Tammikuu 29. 16:58:46 2008

niin siis ei sitä kojetaulua ulos autosta tarvii purkaa.piuhat ja katkaisijat irti,keskikonsoli pois,tukikehikko irti radion aukon takaa ja senkin voi jättää irralleen kojetaulun sisälle.
letkut irti ulkokautta ja sitten lämppärinkotelo irti(kiinni 2lla M8 mutterilla) ja tiukkaa vetoa kajuuttaan päin,2ristipääruuvia auki ja kenno pois.
ehkä hieman työläs homma mutta ei ollenkaan niin paha miltä ensin vaikuttaa.kojetaulu tosiaan on yhtä palaa koko kikkare.
hyvä apuväline on pieni hylsysarja johon torx-avaimet sekä pitkiä hylsyjä (10mm ja 13mm) sekä niveliä ja jatkoja.
hermoja ei ton(kaan) kanssa kannata menettää,sujuu kyllä kun kääntää räikän purkuasentoon ja laittaa oman asenteen kohdalleen. :wink:

Vastaa Viestiin