OHC Keinuvipujen laatu.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
OHC Keinuvipujen laatu.
Koneistamosta soitti äsken ja sanoi että pari keinua menee vaihtoon.
Mulla olisi 8 uutta keinua himassa,mutta niiden laadusta ei ole tietoa.
Soitin Artsille Foordille ja kuulemma "orkkiksissakin" on välillä täyttä kuraa ja osa hyviä mutta ei osannut sanoa mistä nämä erottaisi.
Monissa vanhoissa topiceissa useat on kehunut orkkiksia mutta pisti vähän epäilyttämään.
Mulla olisi 8 uutta keinua himassa,mutta niiden laadusta ei ole tietoa.
Soitin Artsille Foordille ja kuulemma "orkkiksissakin" on välillä täyttä kuraa ja osa hyviä mutta ei osannut sanoa mistä nämä erottaisi.
Monissa vanhoissa topiceissa useat on kehunut orkkiksia mutta pisti vähän epäilyttämään.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kaikenmaailman globalisaatio voi aiheuttaa ongelmia osissa jotka ennen tiedetty hyviksi. Monet osat kuten laakerit tulee nykyään milloin mistäkin ja missä paketissa kuten monet muutkin osat.
OHC vipat on ajoittain ollut ongelma. Suurinosa tapauksista on kuitenkin johtanut teknisiin ongelmiin (geometria,välys,öljy) koneessa kuin juuri ja vain vippamateriaaliin.
Materiaalivikojakin on ollut.
Viritetty ohc vaatii välyksien seurantaa. Ei voi ajaa kadulla kuin jollain japsikipolla kun vaan kattoo että on vettä ja öljyä.
Kaiken a ja o on oikea vippageometria ja jousipaineet suhteessa nokkaan sekä aukottamasti toimiva öljypumppu ja kannenpeltiputki.
Rallyrace ja myös wanhukselta saatavia kovapalavippoja on jotkut suositellu.
Aikanaan Camtecin pitkät ja leveet toimi hyvin orkkis fordin rinnalla.
OHC vipat on ajoittain ollut ongelma. Suurinosa tapauksista on kuitenkin johtanut teknisiin ongelmiin (geometria,välys,öljy) koneessa kuin juuri ja vain vippamateriaaliin.
Materiaalivikojakin on ollut.
Viritetty ohc vaatii välyksien seurantaa. Ei voi ajaa kadulla kuin jollain japsikipolla kun vaan kattoo että on vettä ja öljyä.
Kaiken a ja o on oikea vippageometria ja jousipaineet suhteessa nokkaan sekä aukottamasti toimiva öljypumppu ja kannenpeltiputki.
Rallyrace ja myös wanhukselta saatavia kovapalavippoja on jotkut suositellu.
Aikanaan Camtecin pitkät ja leveet toimi hyvin orkkis fordin rinnalla.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
SHR:n mainitsemat asiat on tärkeitä ja silti ohc:n nokat ja keinuvivut kuluu varsinkin virinokilla vipuvoimasta johtuvan liian suuren pintapaineen johdosta. Vakio fordin keinuvivut on vaihtelevia laadultaan ja niille pitäiskin tehdä pinnankovuus testi.
Ite en oo moista tehnyt mutta kyllä semmosta käytetään jossain.
Jos keinuvivut on todella kovat ,menee sit taas nokka ensin.
Omassa sierrassa oli aikoinaan fr32 +camtecin pitkäpintaset ja todella huolella tehty geometria ja jousipaineita vähennetty sen verran kun uskaltaa. Kesti paremmin kuin suoraan paikalleen heittämällä ,mutta kulumista oli havaittavissa väkisinkin ja aikaa myötä rupes pari keinua oleen kololla ja nokat naarmuilla. Sit tulikin cossu ja pääsin tosta ongelmasta eroon uusien mielenkiintoisempien ongelmien pariin:)
Jos itse vielä ohc:n kanssa touhuisin ,hankkisin rullakeinut vaikka mistä. :
Ite en oo moista tehnyt mutta kyllä semmosta käytetään jossain.
Jos keinuvivut on todella kovat ,menee sit taas nokka ensin.
Omassa sierrassa oli aikoinaan fr32 +camtecin pitkäpintaset ja todella huolella tehty geometria ja jousipaineita vähennetty sen verran kun uskaltaa. Kesti paremmin kuin suoraan paikalleen heittämällä ,mutta kulumista oli havaittavissa väkisinkin ja aikaa myötä rupes pari keinua oleen kololla ja nokat naarmuilla. Sit tulikin cossu ja pääsin tosta ongelmasta eroon uusien mielenkiintoisempien ongelmien pariin:)
Jos itse vielä ohc:n kanssa touhuisin ,hankkisin rullakeinut vaikka mistä. :
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Yhden asian opin aikoinaan kantapään kautta kun ajettiin Enem A8 nokalla, joka on vanha profiili mutta melko hyvä vieläkin.
Rikoin kisakäytössä seuraajia (orkkis ford) kun käytin valmistajan välyksiä, asiaa ihmeteltiin kun kaikki perusasiat näytti olevan kunnossa.
Lisättiin reilusti välyksiä tonne löysä .30 tasolle niin ongelma häipyi. Öljyt oli Castrol silloin -90 luvullakin.
Jos kannessa osat ehjät ja tää kuuluisa geometria oikein, reilun välyksen mekaaniset äänet ei häiritse.
Rikoin kisakäytössä seuraajia (orkkis ford) kun käytin valmistajan välyksiä, asiaa ihmeteltiin kun kaikki perusasiat näytti olevan kunnossa.
Lisättiin reilusti välyksiä tonne löysä .30 tasolle niin ongelma häipyi. Öljyt oli Castrol silloin -90 luvullakin.
Jos kannessa osat ehjät ja tää kuuluisa geometria oikein, reilun välyksen mekaaniset äänet ei häiritse.