turbo ohc pultit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

turbo ohc pultit

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Tammikuu 28. 18:13:14 2008

minkälaiset pultit kannattaa laittaa kannen ja runkolaakereiden pulteiksi. n. 300hv ohc pataan. turha ehdottaa arp pultteja. ne tiedän itsekkin. olisko muita vaihtoehtoja mitä käytetty?
ford escort´79 tic

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 28. 18:35:29 2008

Kannen pultteina on vissiin käytetty volkkarin pultteja,oiskoha ne ollu jostaan vanhasta LT:stä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Tammikuu 28. 19:38:38 2008

Kuusen alla olevasta taunuksen 1.6 koneesta puretut pultit on cometicin kanssa tanarin moottorissa ja hyvin pysyy paineet ja nesteet erillään. Eikä hikoile mitään ulos. 386hp. Lohkosta nousee jenka ylös ennenkun noi pettää.
Runkolaakerien pultteina on ne mitkä siinä koneessa oli alkujaan.

Kaikki vedetty "tehdas" momentteihin. Kannenpultit käytin yksitellen auki ja vedin kerralla takasin momenttiin kun oli käynyt lämpöseks kertaalleen.

Kannen välissä ei tiivisteen lisäksi ole mitään muuta.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Tammikuu 29. 0:49:09 2008

Hesus kirjoitti:Kannen pultteina on vissiin käytetty volkkarin pultteja,oiskoha ne ollu jostaan vanhasta LT:stä.
En tiedä, että löytyykö noista LT:n pulteista OHC:n sopivia, mutta cossuun ne käyvät kyllä. Yksi hyvä vaihtoehto koviksi pulteiksi on ihan normaalit 12,9 lujuiset kuusiokantapultit. Löytyy varmasti joka pulttiliikkeestä sopivan pituisia ja eivät tod. näk. maksa hyvin paljoa. Tollaiset laitettiin joskus kaverin korkeapuristeiseen vapariin vakiotiivisteellä ja ihan hyvin pelitti.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Tammikuu 29. 6:56:26 2008

Aikoinaan mun OHC turboon (180hv) tuli 12,9 kuusiokantapultit mistä sorvattiin n. 5mm varuilta pois kun olivat sen verran pitempiä kun alkuperäiset. Oisko mitat ollu 95mm/100mm.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Tammikuu 29. 7:41:08 2008

Itse ainakin käytän taunuksen tähtikantapultteja kannessa, ne ei veny ja kestää jopa 16kilon kiristyksen. Testattu on :!:
Tosin ei kannata laittaa ihan noin kireelle 8)

Eiköhän tuolla petä sitten joku muu kuin nuo pultit, jos pettää :roll:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Tammikuu 29. 21:40:20 2008

Taunuksen venymättömiä pultteja täälläkin käytetty tehtaan antamin ohjein ja on kestäny.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 30. 8:26:48 2008

ytte kirjoitti:Taunuksen venymättömiä pultteja täälläkin käytetty tehtaan antamin ohjein ja on kestäny.


Sama.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 30. 9:18:38 2008

Mikitic kirjoitti:
ytte kirjoitti:Taunuksen venymättömiä pultteja täälläkin käytetty tehtaan antamin ohjein ja on kestäny.


Sama.
Venymättömiä pultteja (Ford) ei uutena saanut muutama vuosi sitten mistään, mutta pulttiliikkeestä saa kovia 100mm pultteja. Ne ei pohjaa normi korkuisilla kansilla, mutta montun pohjalle ei sitten juuri liemiä mahdu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Tammikuu 30. 10:28:39 2008

MikkoT kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Kannen pultteina on vissiin käytetty volkkarin pultteja,oiskoha ne ollu jostaan vanhasta LT:stä.
En tiedä, että löytyykö noista LT:n pulteista OHC:n sopivia, mutta cossuun ne käyvät kyllä. Yksi hyvä vaihtoehto koviksi pulteiksi on ihan normaalit 12,9 lujuiset kuusiokantapultit. Löytyy varmasti joka pulttiliikkeestä sopivan pituisia ja eivät tod. näk. maksa hyvin paljoa. Tollaiset laitettiin joskus kaverin korkeapuristeiseen vapariin vakiotiivisteellä ja ihan hyvin pelitti.
Kattelin että LT:n kansipultit on 10.9:t , muistaako kukaan millä kovuudella oli OHC:n vanha venymätön kpultti?
#6
Escort -75

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Tammikuu 30. 13:03:16 2008

Ilkka_H kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Kannen pultteina on vissiin käytetty volkkarin pultteja,oiskoha ne ollu jostaan vanhasta LT:stä.
En tiedä, että löytyykö noista LT:n pulteista OHC:n sopivia, mutta cossuun ne käyvät kyllä. Yksi hyvä vaihtoehto koviksi pulteiksi on ihan normaalit 12,9 lujuiset kuusiokantapultit. Löytyy varmasti joka pulttiliikkeestä sopivan pituisia ja eivät tod. näk. maksa hyvin paljoa. Tollaiset laitettiin joskus kaverin korkeapuristeiseen vapariin vakiotiivisteellä ja ihan hyvin pelitti.
Kattelin että LT:n kansipultit on 10.9:t , muistaako kukaan millä kovuudella oli OHC:n vanha venymätön kpultti?
OHC:n pultti on muistaakseni myös 10,9 kovuuksinen, mutta noi LT:n pultit on pitemmät kuin oharin (ainakin cossuun käyvät) eli jos sellaiset haluaa niin ne pitää lyhentää sopiviksi.

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ke Tammikuu 30. 13:18:34 2008

Popi kirjoitti:Aikoinaan mun OHC turboon (180hv) tuli 12,9 kuusiokantapultit mistä sorvattiin n. 5mm varuilta pois kun olivat sen verran pitempiä kun alkuperäiset. Oisko mitat ollu 95mm/100mm.


Wurtilta 12.9 6-kolopultit ja siivu päästä pois, jollei laita myös kovia aluslevyjä. Lohko halkee tai kierteet nouseee ennemmin, kun nuo pettää. Omaani hommasin aikoinaan ja powderkompura niitä lyhenteli :green:
RapajuoppoPutkiMies*469*

Vastaa Viestiin