Ohc 1.6 kannen lasku apua.?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

"öö1" anatsu
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
Paikkakunta: Yläne, Heinijoki

Ohc 1.6 kannen lasku apua.?

Viesti Kirjoittaja "öö1" anatsu » Ti Helmikuu 12. 17:29:44 2008

niin otin ton 1.6 oharin kannen irti ja aion laskee sitä ja sit seetit ja kanavat paranteluun ja sen jälkeen se kiinni 2.0 ohariin mut ongelman ydin on se että kuinka paljon tästä raskii ottaa pois sillai kohtuudella ettei mitää tappiin laskemista... vastailkaa ken tietää ite oon alottelija näissä auton tekniikka asioissa :roll:
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 12. 20:05:28 2008

No ei sitä 1.6:sen kantta enään tarvitse laskea juurikaan,puristuksia tulee ihan tarpeeksi 2L:sen päällä.
Otitkos kannen kunnasta versiosta -82 vai -89 ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

"öö1" anatsu
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
Paikkakunta: Yläne, Heinijoki

Viesti Kirjoittaja "öö1" anatsu » Ti Helmikuu 12. 20:29:04 2008

tosta -82 mitäs täytyyks palo tilaaa avartaa tms.? ja millä kansipahvilla iha normillako vai joku paksumpi? :?
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.

"öö1" anatsu
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
Paikkakunta: Yläne, Heinijoki

Viesti Kirjoittaja "öö1" anatsu » Ke Helmikuu 13. 19:34:31 2008

http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm

onnistuuko jos 1.6 kannesta lähtis modaan tollasta mikä on tuol "ford s.o.h.c"
sivupalkissa.. jos onnistuu niin ne ketkä ymmärtää näittee päälle ni vois kertoa mitä seikkoja tulee ottaa huomioon :D
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.

KiGZu
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marraskuu 18. 16:32:27 2003

Viesti Kirjoittaja KiGZu » Ke Helmikuu 13. 20:40:44 2008

Itse asiassa tuo 1.6 aihio on parempi lähtökohta kuin 2.0.
Sellaisen vinkin annan että älä koske lattiaan, on muuten tarpeeksi matala..Seetit teetä jossain muualla kuin koneistamossa.
Tuolla ohjeella saa jo jotain aikaan, mutta ei siinäkään ole kaikkea..Kysele vaikka jostain kylällä kuka tekee kansia, sellainen henkilö löytyy joka kylästä.
Jos ei pipo virtaa...kaikki tietää mitä tapahtuu..

"öö1" anatsu
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
Paikkakunta: Yläne, Heinijoki

Viesti Kirjoittaja "öö1" anatsu » Ke Helmikuu 13. 21:06:31 2008

joo ja sit minkäs kokoset uudet venttiilit toho kannattais iskeä.? ku noi vakiot on ainaki aika pienet ni varmaa rupee ahdistaa jossai vaiheessa
:lol:
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.

KiGZu
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marraskuu 18. 16:32:27 2003

Viesti Kirjoittaja KiGZu » Ke Helmikuu 13. 22:10:11 2008

Imuhin 45mm, pako 80% imusta eli 36mm, jos en väärin muista niin olikohan jotkut GP2 venttiilit. Joku ketä muistaa voi vahvistaa.
Venttileitä taitaa saada vaikka autoracingiltä.
Nokkaan nostoa joku 11-12mm, ykk auki imu 1.8-2.5mm ja pako auki 1.5-2.2mm.
Asteita vois olla joku 270-290..Catcamssin sivuilta löytyy hyviä nokka profiileja.

Kaikki komponentti valinnat riippuvat siitä mitä haluut vehkeeltä.
Jos ei pipo virtaa...kaikki tietää mitä tapahtuu..

"öö1" anatsu
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
Paikkakunta: Yläne, Heinijoki

Viesti Kirjoittaja "öö1" anatsu » Ke Helmikuu 13. 23:32:56 2008

noo olis hakusessa joku n. ~130-145 heposta... ja mielellää viel niin ettei tarvii konetta vahvistaa.. neuvokaas mitä tekisitte ohariin et saisitte ton 130-145 heposta :?: :wink: niin ja sellane mukava ajettava et alhaalta saakka vääntäis ..mitäs oisko nää ihan mahottomia valintoja kumman ottais.?

ja pistäkää vaikka jotain omaa mielipidettä millasilla osilla lähtisitte kokoo tota 130-145hp:n konetta ja budjettia kans kuinka pal siihe menis suunnillee :wink:
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Helmikuu 14. 18:54:15 2008

venttiilien vaihto on ainakin melko turhaa hommaa noilla tehotavotteilla.. Perus 2l is kannen ite tökkäisin laskettuna hatuks, virtaa 150hp+ vakiona.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

"öö1" anatsu
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
Paikkakunta: Yläne, Heinijoki

Viesti Kirjoittaja "öö1" anatsu » To Helmikuu 14. 19:24:33 2008

VooDoo kirjoitti:venttiilien vaihto on ainakin melko turhaa hommaa noilla tehotavotteilla.. Perus 2l is kannen ite tökkäisin laskettuna hatuks, virtaa 150hp+ vakiona.
joo mut sellasta ei nyt oo joka päivä myynnnissä... ni joku muu vaihto ehto..mieluiten ton 1.6 kanne laitattaisin mut riittääks noi 1.6 venat 130-145heppaa saakka :?: :?
Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.

Vastaa Viestiin