Kardaanien eroja...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Kardaanien eroja...

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Helmikuu 8. 20:20:03 2008

mikähän sekasikiö lie tämä minun sierrani, tänään yritin laittaa kardaania paikalleen mutta eihän siinä takalaipassa jako passaa. Perä on tökättävillä vetareilla mallia lukollinen (ei pidä) ja kartaani otettu iS mallisesta sierrasta, joten näidenhän pitäisi käydä toisiinsa eikös??? Onko jollain koneella ylhäällä näitä mittoja paljonko on normi sierran jako ja mitähän mahtaa olla cosvoortin jako
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Helmikuu 8. 20:34:29 2008

Ootko koittanu kääntää sitä vähän? Se sopii paikalleen vaan kahdessa asennossa. :)
Jäsen #606

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Helmikuu 14. 14:53:26 2008

olafu kirjoitti:Ootko koittanu kääntää sitä vähän? Se sopii paikalleen vaan kahdessa asennossa. :)
jep. :D Vaikka se näyttää et pultit ovat neliössä niin eivät ne ihan olekkaan.

Kaikki tukilaakerilliset kardaanit mulla on passaillu ristiin miten sattuu. Siis ne joissa jocke osa on oikea(2.0, 1.6isolla laatikolla, cossu ja jopa MK2 esco)
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Helmikuu 14. 15:08:01 2008

homma selvisi melkein heti sen jälkeen kun viestin laitoin. Syynä oli tarvike taka ristikko laippoineen... mitä lie motonet laatua
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 14. 21:16:35 2008

caddy kirjoitti:homma selvisi melkein heti sen jälkeen kun viestin laitoin. Syynä oli tarvike taka ristikko laippoineen... mitä lie motonet laatua
Liekkö fordiin tarkoitettu ollenkaan. Kyllä ne siellä motonetin takahuoneessakin osaa yleensä reiät porata aina oikeisiin kohtiin.
Jäsen #606

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ti Helmikuu 19. 9:37:14 2008

olafu kirjoitti:
caddy kirjoitti:homma selvisi melkein heti sen jälkeen kun viestin laitoin. Syynä oli tarvike taka ristikko laippoineen... mitä lie motonet laatua
Liekkö fordiin tarkoitettu ollenkaan. Kyllä ne siellä motonetin takahuoneessakin osaa yleensä reiät porata aina oikeisiin kohtiin.
tiedä mitä pa..... lie möivät, mutta nyt hommattu jo oikeanlainen (ja on melkeen kiinnikkin)
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 19. 20:58:29 2008

Älä narraa iso mies... Mistään ei saa laippaa erikseen, kunhan turasit sitä väärään asentoon.

No eipä silti, itsekin kerran laitoin jarrupalan eskortiin väärin päin. Sehän se mielessä oli kun ruuvasin. Ihmettelin että johan nyt kahnuttaa ja annoin vaan runtua kun luulin että mitälie paskaa siellä välissä on. Harvemmin muuten tulee palan toista puolta kulutettua, näin sekin saatiin hyötykäyttöön ja kitkapinnan puolta säästyi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Helmikuu 20. 7:35:35 2008

Arska kirjoitti:Älä narraa iso mies... Mistään ei saa laippaa erikseen, kunhan turasit sitä väärään asentoon.

No eipä silti, itsekin kerran laitoin jarrupalan eskortiin väärin päin. Sehän se mielessä oli kun ruuvasin. Ihmettelin että johan nyt kahnuttaa ja annoin vaan runtua kun luulin että mitälie paskaa siellä välissä on. Harvemmin muuten tulee palan toista puolta kulutettua, näin sekin saatiin hyötykäyttöön ja kitkapinnan puolta säästyi.
:lol:

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Helmikuu 20. 12:17:32 2008

Arska kirjoitti: No eipä silti, itsekin kerran laitoin jarrupalan eskortiin väärin päin. Sehän se mielessä oli kun ruuvasin. Ihmettelin että johan nyt kahnuttaa ja annoin vaan runtua kun luulin että mitälie paskaa siellä välissä on. Harvemmin muuten tulee palan toista puolta kulutettua, näin sekin saatiin hyötykäyttöön ja kitkapinnan puolta säästyi.
Ei kai nimi olle enne. Tein ihan saman viime keväänä Botniaringillä, kun ensin räjähti etupyörän laakeri ja hirveällä kiireellä piti rempata, että ehti ajamaan kellotetut kierrokset. Vähän ekalla kierroksella tempoi toiselle puolelle. Mutta kierrosaika parani melkein 3s edellissyksystä.

Vastaa Viestiin