Escort mk4 kytkinremppa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

Escort mk4 kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Ti Helmikuu 19. 15:03:04 2008

Lupasin eräälle rouvalle tehdä kytkinrempan tuollaseen escorttiin, mutta kaipailisin asiaan enemmän perehtyneiltä hieman vinkkejä että miten kannattaa tehdä jos haluaa päästä mahdollisimman helpolla.
Kone on 1.6 kaasari ja 5-lovinen laatikko.
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 19. 15:14:19 2008

En lähde neuvomaan sen kummemmin kun en ole pro tuon näköisissä autoissa, mutta kuinka ollakkaan tein moisen tempun viime viikolla ihan kylmiltään. Ei ollu paha rasti näin Vee-voima-miehellekkään.

Vetoakselit pois...
Startti pois...
Vaihteen siirrintankosetti, nop.mitr. vaijeri, maadoitusjohto, huohotusletku ja kytkinvaijeri pois...
Suojamuovi sieltä laatikon alta pois...
Kytkinkopan pultit pois...
Kuskin puolelta laatikon kannakerauta pois ja tuki koneelle ja laatikolle...
Ja kallistusta ja liukuu pois...

Jotain tuommosta. Oli ihan kiva kokeilla kun auto ei ollut oma eikä muutenkaan ollut kuin muutaman satasen jäte.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Timo_R » To Helmikuu 21. 22:02:06 2008

Vihdoin laatikko putos hirveen tappelun jälkeen, mutta vetarit istuu edelleen tiukassa.
Olisko mitään hyvää vinkkiä antaa, että millä ne sais sisäpäistään irti helposti :roll:
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Helmikuu 21. 22:31:11 2008

Timo_R kirjoitti:Vihdoin laatikko putos hirveen tappelun jälkeen, mutta vetarit istuu edelleen tiukassa.
Olisko mitään hyvää vinkkiä antaa, että millä ne sais sisäpäistään irti helposti :roll:
Siis loota roikkuu vetareiden varassa auton alla?

Mitä minä noita olen irroittanut, olen avannut pannan vetarista ja ottanut akselin tripoidineen irti kupista. Ei tartte rykiä rengasraudalla akselia irti ja ei valu öljytkään lootasta veks kun sitä nostelee.

Tosiaan tuo on lukittu c-sokalla tuo sisempi akselinpää lootaan, rykäsemällä lähtee. Tai ainakin saa palan irti laatikosta :) Tähän oli joku erikoistyökalukin olemassa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 22. 13:48:21 2008

Hartza kirjoitti:
Timo_R kirjoitti:Vihdoin laatikko putos hirveen tappelun jälkeen, mutta vetarit istuu edelleen tiukassa.
Olisko mitään hyvää vinkkiä antaa, että millä ne sais sisäpäistään irti helposti :roll:
Siis loota roikkuu vetareiden varassa auton alla?

Mitä minä noita olen irroittanut, olen avannut pannan vetarista ja ottanut akselin tripoidineen irti kupista. Ei tartte rykiä rengasraudalla akselia irti ja ei valu öljytkään lootasta veks kun sitä nostelee.

Tosiaan tuo on lukittu c-sokalla tuo sisempi akselinpää lootaan, rykäsemällä lähtee. Tai ainakin saa palan irti laatikosta :) Tähän oli joku erikoistyökalukin olemassa.
Enemmän olen törmännyt niihin missä ei ole tripoideja, ja ne lähtee helposti kun tukivarren ulkopään irroittaa, työntää liikkuvat sisään ja siten kiskaisee jarrulevystä ulos.

Toinen tapa on ottaa se oikean puoleinen irti ensin kun siihen pääsee helpommin käsiksi ja vaikka kahdella ruuvarilla kampeaa vastakkaisilta puolilta. Kun yksi on poissa, niin se toinen lähtee helposti siitä ensimmäisen reiästä lyömällä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin