Sierran lukko perät

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja pds » Ke Lokakuu 31. 18:37:34 2007

Onko tietoa mitä lukkoa on käytetty IS malleissa missä on lukkoperä tökättävillä vetareilla. Tuskin on sama lukko kuin esim. cossussa ja muissa laipallisissa perissä. Olis tarve pikku perän lukolla tai mielellään
koko perällä. Eikös ollut 3.89 välitys mk1 IS.ssä ja muissa pikku koneellisissa?

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ke Lokakuu 31. 22:57:39 2007

Kiinnostais itteeniki et mistä noi tunnistaa. Mulla omassa -86 tommonen joka pitää vielä toistaseks ihan hyvin. Piirtää kahdella niin kauan kun jaksaa antaa palaa.. 8) :wink:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 1. 0:24:47 2007

IS sierraan sai aikanaan zf:n kitkalukolla varustettuja periä lisävarusteena. Harvinaista herkkua jos semmosen löytää. Muut onkin sitten 7-7,5" ja viskolla. Ne onkin sitten laippaperiä. Käsittääkseni ei oo saanu tökättävillä vetareilla muuta ku tota kitkalukkoa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pds » To Marraskuu 1. 11:14:23 2007

No niimpä tietysti ja niistä saa maksaa varmaan kullan hinnan jos sattuu löytää. Olis tarve tollaseen harraste peliin vähän parempi lukko "tällä hetkellä kemppi". cossun perä olis muuten, mut liian harva välitys ja tässä menis vähän heikompikin murikka. Onko kellään tietoa miten sopis esim pikku bemun perä tykättäviin vetareihin?
Ford Sierra RS Cosworth 4*4 -91
Ford Escort Mk2 RS 2000 sprint -76
Ford Escort Mk1 RS Cosworth+ -69
Ford Sierra RS 2.0 jokkis -84
Volvo v70 tdi -99
Chervolet Van 6.2d Strargraft -90

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Marraskuu 1. 14:59:09 2007

Mites sitten nelikko dokki-sierran 3,92 välityksellä oleva viskolukkoperä? Niitä ainakin saa, ja välityskin on tiheähkö, jos cossun on liian harva.
Pedal tu tö metal!

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pds » To Marraskuu 1. 15:12:42 2007

Se taitaa olla jo laippa vetareilla ja on vissiin 7" murikka? Siinä olis kyl hyvä välitys ja lukkokin. Onko kaikissa nelikko dokeissa ollut vakiona ollut lukko?
Ford Sierra RS Cosworth 4*4 -91
Ford Escort Mk2 RS 2000 sprint -76
Ford Escort Mk1 RS Cosworth+ -69
Ford Sierra RS 2.0 jokkis -84
Volvo v70 tdi -99
Chervolet Van 6.2d Strargraft -90

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Marraskuu 1. 16:08:57 2007

Nettivaraosassa oli myynnissä koko takakelkka jarruineen päivineen ja tökättävillä vetareilla oleva lukkoperä kiinni siinä, hintaa 190e.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 1. 16:15:46 2007

pds kirjoitti:Se taitaa olla jo laippa vetareilla ja on vissiin 7" murikka? Siinä olis kyl hyvä välitys ja lukkokin. Onko kaikissa nelikko dokeissa ollut vakiona ollut lukko?
Käsittääkseni kaikissa suomiautoissa on ollu lukko mutta esim saksasta saattaa löytyä lukottomia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Marraskuu 1. 16:25:23 2007

Hesus kirjoitti:
pds kirjoitti:Se taitaa olla jo laippa vetareilla ja on vissiin 7" murikka? Siinä olis kyl hyvä välitys ja lukkokin. Onko kaikissa nelikko dokeissa ollut vakiona ollut lukko?
Käsittääkseni kaikissa suomiautoissa on ollu lukko mutta esim saksasta saattaa löytyä lukottomia.
Englannissakin on kuulemma kaikissa nelikko dokeissa lukko. On tosiaan 7" ja laippa vetareilla.
Pedal tu tö metal!

pds
Viestit: 18
Liittynyt: To Elokuu 16. 13:52:03 2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pds » To Marraskuu 1. 17:53:05 2007

Soittelin perästä ja enää ei tarvis kun saada se jollain helposti Rauman suuntaan.
Ford Sierra RS Cosworth 4*4 -91
Ford Escort Mk2 RS 2000 sprint -76
Ford Escort Mk1 RS Cosworth+ -69
Ford Sierra RS 2.0 jokkis -84
Volvo v70 tdi -99
Chervolet Van 6.2d Strargraft -90

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 20:36:26 2007

Multa löytyy 3.9 välityksellä oleva lukoton perä tökättävillä vetareilla, jos joku tarvii, välitys sopii varmaan hettämällä ZF-lukolliseen...
Mulla myös oli joku aika sitten 3.62 välityksellä oleva huippukuntonen ZF-lukollinen perä tökättävillä vetereilla ja se meni 360€ rahalla... :wink:
Tuo lukkoperä oli "huippu varustellussa" vm.86 farmari 2.0i ghia Sierrassa.

Niin ja löytyy (joistakin) 2wd dohc Scorpioistakin 7.5" lukkoperiä ja monenlaisilla välityksillä ja tuo murikkahan on sama ku 2wd Cossun, paitsi vetarin laipat on 2wd Cossussa isommat... 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Helmikuu 14. 18:52:49 2008

Mites kun ois yhen -87 is sierran tökättävillä vetareilla oleva lukkoperä tiedossa niin onko mitenkä varmaan että se passaa tommosen -87 kaasariohc:n perän tilalle? kun sekin on tökättävillä. sitä siis että onko tökättäviä vetareita olemassa eri pooreilla(muutakuin se 1.6sen pikkuperä)

Ja että onko tuonkinikäisen is:än lukkoperä kitkalukollinen?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 14. 19:04:11 2008

On se kitkalukollinen. Pääsääntöisesti näin jos on tökättävät vetarit. Sisäpään spooreja on kaksi kokoa, 1,3-1,6 ja sitten2,0-2,8

Varmista että perässä on oikeasti lukko :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Helmikuu 14. 19:10:46 2008

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Helmikuu 14. 23:10:32 2008

Helpoiten ton "ZF-lukollisen" tunnistaa, jos murikasta on vetarit irti, niin taskulampulla tai valoa vasten kurkkaa vetarin reijistä läpi, jolloin boorien välissä pitäis näkyä 2kpl teräs tappia X tyyppisesti ristissä.
Jos on vaan 1kpl teräs tappi poikkipäin boorien välissä, niin ei oo ainakaan "se alkuperäinen" ns. ZF-lukollinen vaan joku ihan muu ja sit suosittelen kyl avaamaan murikan ennen kauppoja... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Helmikuu 15. 21:12:31 2008

oisko kellään kuvia tommosesta kitkalukollisesta murikasta? Kyllä sen tietty selvästi erottaa onko siinä lukko vai ei muutta ihan mielenkiinnosta niin tietäs mitä odottaa, kun en koskaan ole semmoista nähnyt :?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Helmikuu 15. 21:16:50 2008

sesse kirjoitti:oisko kellään kuvia tommosesta kitkalukollisesta murikasta? Kyllä sen tietty selvästi erottaa onko siinä lukko vai ei muutta ihan mielenkiinnosta niin tietäs mitä odottaa, kun en koskaan ole semmoista nähnyt :?
Mulla ei nyt kuvaa löydy, mutta jos näät tasauspyörästön pikkurattaat, niin sit ei oo kitkalukollinen, jos taas umpi möykky tasauspäyrästön pikkurattaiden kohdalla, niin sit on kitkalukollinen, noin niinku lyhyesti sanottuna... :roll: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Helmikuu 15. 21:19:08 2008

Löytyihän tuolta ukormin laittamat kuvat ym. tietoa:
ukormi kirjoitti:Purin takakannen pois tuosta auton mukana tulleesta persiistä.
Lätkässä merkinnät:
V83BG4006DA
4A 362 4A23
Tökättävillä vetareilla
3.62 välityksellä
Pitäisi olla takapotku XR4i Sierrasta peräisin.
Kun katsoo vetarin reiästä niin siellä on ristikkäiset TAPIT tasauspyörästössä.


Muutama foto:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA

Mikäs tää on? Taunuksen persiit on hyvinkin tuttuja mutta Sierran persiit ei vielä. Koko ajanhan tässä tullaan tutummiksi, mutta hakusessa on vielä aika pahasti :shock:

Ja on kai jollakin kuvaa originellista 2.0 persiistä ilman mitään lukkovermeitä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Helmikuu 16. 15:37:18 2008

Juu kiitoksia kovasti. Tuon kieltämättä luulis erottavan aika helposti normiperästä :D

Viskolukkoperäkö näyttää sitten ihan normaalilta, ja siin on ne viskot piilossa siellä ison vetopyörän ''sisällä''? plus että nehän on vissiin aina laipallisilla vetareilla :roll:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Helmikuu 16. 15:40:30 2008

Viskollinen näyttää lähes normaalilta, tasauspyörästön rattaat selvästi näkyvillä. Ison lautaspyörän sisällä se itse viskolukko. Ja viskossahan tosiaan voi käyttää aivan normaaleja peräöljyjä, kun lukkohan on oma suljettu kokonaisuutensa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Helmikuu 16. 20:42:10 2008

sesse kirjoitti:Juu kiitoksia kovasti. Tuon kieltämättä luulis erottavan aika helposti normiperästä :D

Viskolukkoperäkö näyttää sitten ihan normaalilta, ja siin on ne viskot piilossa siellä ison vetopyörän ''sisällä''? plus että nehän on vissiin aina laipallisilla vetareilla :roll:
On aina laipallisilla vetareilla.
Kyselinkin ite joskus foorumilla, että sopiiko ton kitkalukollisen osat 7" laippavetari perään ja kuulemma ovat sen verran erilaisia sisus ym. osiltaan että vaihto niiden kesken ei onnistu kovinkaan helposti, tuskin ollenkaan.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Helmikuu 17. 3:11:27 2008

"Kyselinkin ite joskus foorumilla, että sopiiko ton kitkalukollisen osat 7" laippavetari perään ja kuulemma ovat sen verran erilaisia sisus ym. osiltaan että vaihto niiden kesken ei onnistu kovinkaan helposti, tuskin ollenkaan."

Jos vetarin spoorit olisi samat laipan spoorien kanssa niin tuossa kitkalukossa ei ole oikein reikää josta saisi lukkorenkaat kiinni.
Tarvitseeko ne laippatumpit lukkorenkaat on sitten eri asia, pysyyhän ne tökättävätkin vetarit perässä kiinni?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Helmikuu 17. 8:12:58 2008

Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 17. 8:29:22 2008

mulla on tossa ´86 iiässässä orggis lukko (helvetin tiukan tuntuinen) ja tumppivetarit; harvinaista herkkua siis.. :-) Onkos tuon iiässän kitkalukkoperän kestosta kokemuksia?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 17. 13:10:53 2008

samiharju kirjoitti:mulla on tossa ´86 iiässässä orggis lukko (helvetin tiukan tuntuinen) ja tumppivetarit; harvinaista herkkua siis.. :-) Onkos tuon iiässän kitkalukkoperän kestosta kokemuksia?
Joku kommentoi tuola toisessa topicissa että ZF.n (oisko ollu atlaksen) osat sopii tonne kitkalukolliseen suoraa, eli jos kuluu loppuun, niin uutta osaa vaan... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » To Helmikuu 21. 17:15:49 2008

jos sierran zf lukkoon käy atlaksen hilut, niin autoraacingin katalookia tässä vaan kattelin... kisavälitykset 4.63-5.83 ja kitkalevysarja pistää ainakin silmään. Kävisköhän noi sierraanki???

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Helmikuu 21. 20:49:27 2008

Over Head Man kirjoitti:jos sierran zf lukkoon käy atlaksen hilut, niin autoraacingin katalookia tässä vaan kattelin... kisavälitykset 4.63-5.83 ja kitkalevysarja pistää ainakin silmään. Kävisköhän noi sierraanki???
Välityksellä ei oo mitään tekemistä lukon osien sopivuuden kanssa, eli Sierraan käy ilmeisestikkin vaan Sierran välitys.
Joku toisessa topikissa vaan joskus sanoi kokeilleensa sovittaa jotain ZF.n (muistaakseni atlaksen ZF-lukon) kitkalevyjä tollaseen Sierran kitkalukolliseen perään ja sopi kuulemma suoraan ja hyvin toimi, muuta en osaa sanoa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Helmikuu 22. 18:33:44 2008

Juu eipä se ollukaan kun ihan vakiomurikka mikä siel is:ässä oli mutta onneks oli asiallisen olonen foordiharrastaja se myyjä ja ei ruvennu myymään paskaa vaan ilmotti rehellisesti et nyt kävi paskanakki ja ei ollukaan kun normiperä. :cry:
Nooh etsinnät jatkuvat, vaikka taitaa tosiaan olla noi kitkalukolliset perät aika kiven alla. :roll:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Helmikuu 22. 18:56:37 2008

Viskolukollisia onneks saa, ja jostain syystä niitä moni karttaa. Itse oon sellaisella tullut vallan hyvin toimeen, yksi syy on se, ettei mun autossa oo niin paljon voimaa, että viittisin sitä asfaltilla rääkätä (ehkä siinä mielessä on tullut vähän järkeä päähän, nuorempana sai kaikki vehkeet rikki, perät ja laatikot..). Ja talven liukkailla toi viskolukollinen on toiminut loistavasti... Tosin ekoilla liukkailla tuntui, ettei pidä, siihen auttoi kun antoi hetken aikaa lenkkaria, että se joutui taas "tositoimiin". Useammin noi kitkalukolliset on loppuun kuluneita, visko voi tuntua ettei pidä, jos se ei ole joutunut toimimaan hetkeen aikaan, mutta alkaa pitää kun runnoo hetken kunnolla.
Pedal tu tö metal!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Helmikuu 22. 19:30:22 2008

Joo no ei mulla varsinaisesti oo mitään niitä viskoja vastaan mutta tuo tökättävillä vetareilla ois vaan suoraan bolt-on ja kun ei tuolla ulkosalla jaksas ruveta ähräämään koko takakelkkaa uusiks :?
Vai pystyskö noihin tökättäviin vetareihin vaan vaihtamaan sisäpäät laipallisiin sillä selvä? Kun tuo asia ei oo koskaan tullu puheeks(tai en ainakaan mistään löytäny) mutta sattusko ihan moukan tuurilla olemaan samat boorit vetarin kohdassa johon nivelet kiinnitetään?

Aah niin joo hetken asiaa enempi pohdittuaan niin eipäs nuo sisemmät nivelet taida ees olla vaihdettavat :? mut mites jos ulommaks vaihtaa tökättävän, vai onko nekään vaihdettavia? :D

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Helmikuu 22. 19:44:33 2008

Pultattaviin vetareihin pystyy vaihtaan nivelet kumpaankin päähän, ja se nivel on vieläpä sama kummassakin päässä. Mutta tökättäviin ei pysty niveliä vaihtamaan. Jostain täältä joskus luin, että joku olis ainakin sovitellut tökättävää vetaria laipallisen tumpin tilalle, mutta en muista kuinka se päättyi, enkä pienellä hakemisella sitä nyt löytänytkään. Noi laipallisethan on sellasilla lukkosokilla sieltä murikan sisältä kiinni, en tosin tiedä tarviiko ne niitä.
Pedal tu tö metal!

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Helmikuu 24. 9:49:18 2008

tumppe kirjoitti:
Over Head Man kirjoitti:jos sierran zf lukkoon käy atlaksen hilut, niin autoraacingin katalookia tässä vaan kattelin... kisavälitykset 4.63-5.83 ja kitkalevysarja pistää ainakin silmään. Kävisköhän noi sierraanki???
Välityksellä ei oo mitään tekemistä lukon osien sopivuuden kanssa, eli Sierraan käy ilmeisestikkin vaan Sierran välitys.
Joku toisessa topikissa vaan joskus sanoi kokeilleensa sovittaa jotain ZF.n (muistaakseni atlaksen ZF-lukon) kitkalevyjä tollaseen Sierran kitkalukolliseen perään ja sopi kuulemma suoraan ja hyvin toimi, muuta en osaa sanoa...
Mulla on tulevina viikkoina tarkoitus selvittää scorpion/ sierran perien ja atlaksen yhteensopivuuksia. Tarkoitus olis saada viskolukko taunuksen atlakseen ellei ZF:ää tule hommattua. Sitten kun joskus tänä vuonna on saatu rakennettua(puhallettua ja maalattua) scorpioon apurunko + pikkuperä lukolla niin sieltä vapautuu 7,5" lukoton jonka sopivuus atlakseen myös tutkittavaksi.
Lisäksi pajassa on pari hiacen lukkomurikaa joita vertailen.Atlakseen se on vähän hankala viritellä kun lukonrunko (vai mikäsen nimi nyt on) on niin iso että ei saa isoa lautaspyörää kiinni kuin ehkä hitsaamalla ja en aivan heti siihen ole ryhtymässä. Hiacen lukosta räpsin joskus kuvia vaikkei tämä nyt tähän topikkiin liitykkään .
http://www.vkukko.fi/ford/hiace.htm

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 24. 12:07:48 2008

Hieman asiaa sivuten.... Onko mulkosilmäisessä Scorpiossa perinteinen 7,5" perä? Eikös Cossu malleissakin ollut avoin perä, koska mulkkarissa on jokin hieno luistonesto-järjestelmä? Eli viimeinen kysymys... Tuommoseen '95-'98 Cossu Scorppiin voisi Burttonilta tms. tilata jonkun hienon lukon ja ajaa aina poikittain?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Helmikuu 24. 12:19:14 2008

Siis ihan samanlainen erillisjousitettu taka-akselisto niissä on kuin sierroissakin, siellä on vaan joitain tukia lisätty. Mutta, perämurikat on ihan sierran kanssa vaihtokelpoisia, uudemmissa scorpeissa ei vaan ole sitä lukkoa juuri luistoneston takia. Eli, lukkoa kehiin vaan, ja luistonestot mäkeen! :lol: Koosta en ole varma, oliko 7 vai 7,5", jotenkin muistasin, että seiska.
Pedal tu tö metal!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Helmikuu 24. 12:20:29 2008

Nyt alkoi muakin kiinnostaa :shock:
Ota gaagamel paljon kuvia...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 24. 15:50:26 2008

Ville K kirjoitti:Siis ihan samanlainen erillisjousitettu taka-akselisto niissä on kuin sierroissakin, siellä on vaan joitain tukia lisätty. Mutta, perämurikat on ihan sierran kanssa vaihtokelpoisia, uudemmissa scorpeissa ei vaan ole sitä lukkoa juuri luistoneston takia. Eli, lukkoa kehiin vaan, ja luistonestot mäkeen! :lol: Koosta en ole varma, oliko 7 vai 7,5", jotenkin muistasin, että seiska.
Ei muuten oo kyl ihan samanlainen tuo vm.95 mulkkari Cossun perä ku Sierrassa, sopii kyllä Sierraan, mutta ei lähellekkään sama.

Mulla on vm.95 Scoppari Cossun taka-akselisto tuola tallissa, jonka ostin laitettavaks 2wd Cossuun, koska:
- Apurunko huomattavasti paksumpi ja vahvempi
- Kaikenlaisia vahvistus tankoja sielä täälä
- Pyöränkulmat pitäs pysyä parempina madallettaessa
- Erilaiset tukivarret
- Vetoakselit saman vahvuiset ja mahdollisesti ihan samat kun 2wd Cossussa (murikassakin samat vetarin tumpit)
- Erittäin paksu kallistuksen vakaaja (oisko ollu 23mm tai 24mm)
- Samat jarrut ku 4wd Cossussa ja myös 4x108 jako
- Murikka on 7.5"

Ainoa mitä perässä on vikana on lukon puuttuminen, muuten voisin väittää että pesee muut 2wd ja 4wd Sierra/Scorpio akselistot mennen tullen... 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Helmikuu 24. 15:54:27 2008

Niin niin, tiedän. Vastasin vaan moutinelle, että lukollisen murikan voi heittää lukottoman tilalle, että siinä mielessä "samoja". Eli siellä on siis 7,5" murikka hyvä tietää. olikos sitte siinä vanhemmassa, ei mulkkari-cossussa 7" murikka, vai mistä ihmeestä oon saanut päähäni sellaista tietoa?
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 24. 16:06:10 2008

Ville K kirjoitti:Niin niin, tiedän. Vastasin vaan moutinelle, että lukollisen murikan voi heittää lukottoman tilalle, että siinä mielessä "samoja". Eli siellä on siis 7,5" murikka hyvä tietää. olikos sitte siinä vanhemmassa, ei mulkkari-cossussa 7" murikka, vai mistä ihmeestä oon saanut päähäni sellaista tietoa?
Kyl siinä vanhemmaskin on 7.5", mut se on taas se lukollinen...
Ja tosiaan tossa mulkkarin murikassa on sit ne "2wd Cossun" isommat vetarin tumpit, et ei ihan heittämällä vaihdeta normi Scorpparin perää, vaan nuo tumpitkin pitää vaihtaa, jollei suoraa pulttaa 2wd Sierra Cossun perää, joka taas menee ns. heittämällä... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ma Helmikuu 25. 23:17:17 2008

Sultzi kirjoitti:Viskollinen näyttää lähes normaalilta, tasauspyörästön rattaat selvästi näkyvillä. Ison lautaspyörän sisällä se itse viskolukko. Ja viskossahan tosiaan voi käyttää aivan normaaleja peräöljyjä, kun lukkohan on oma suljettu kokonaisuutensa.
Värkkäsin omalle kotisivulle tommosen osion (kesken pahasti) ja sieltä löytyy viskoperän kuva.

http://www.vkukko.fi/scorpio/7tuumaa.htm

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 26. 7:04:54 2008

Tietääkseni misään Scorpiossa ei ole 7" perää, vaan kaikki on 7,5".
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 26. 8:32:17 2008

MouTine kirjoitti:Tietääkseni misään Scorpiossa ei ole 7" perää, vaan kaikki on 7,5".
4wd Scordarissa kyl on 7", niinku Sierran nelikossakin, toki joissakin harvoissa Scordari 4wd.ssä oon kuullut olevan myös 7.5". :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ti Helmikuu 26. 9:08:38 2008

MouTine kirjoitti:Tietääkseni misään Scorpiossa ei ole 7" perää, vaan kaikki on 7,5".
2.0 scorppareissa on 7" perä ja ainakin 2.9 :ssä 7,5 ".
Pihalla on kaksi 2.0 scorpparia varaosina ja molemmissa on 7" perä toisessa visco. Käyttöautona 2.9i jossa 7,5" perä. Nämä kolme kaikki MK1:siä


-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Helmikuu 26. 17:59:19 2008

Pisti nettiä surffailessa vastaan yhen hepun ilmotus 250e koko sierran taka-kelkka lukoperällä(laippavetareilla) ja levyjarruilla, ei ois pahan hintanen ja tuolla sais helposti levyt taakse niin ei tarviis mitään kikkailla niiden suhteen.
Mitenkäs tuosta näkee mikä se välitys on? Lukeeko se siinä isossa vetopyörässä vai? Tai onko tietoo mimmosilla välityksillä noita 2litrasen ohcn viskolukkoja on ollu. tuo on jostain vm-88-89 sedanista ja levyt on takana.

Sit joku ehotteli jotain vm 90-92 is sierran lukkoperää, mutta se tuskin enää on tökättävillä vetareilla :roll:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Helmikuu 26. 18:12:08 2008

Jos mk2 sedanista ja 2 litran oohooceellä, niin 99% varmuudella 3.62 välitys.

Säkällähän siinä vois vielä olla se peltiläpyskä yhden peränkuoren pultin alla, siitä selviää sekä välitys, että lukko.

jos on AAA siinä läpyskässä, niin se ainakin tarkoitti viskolukkoa, ja S-kirjain tais olla toinen, joka tarkoitti lukkoa, mutta se on ilmeisesti niisä kitkalukollisissa.

EDIT: Halpahan tuo on, jos on lukollinen akselisto levyillä ja hintaa vaan 250..
Viimeksi muokannut Ville K, Ti Helmikuu 26. 18:16:03 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 26. 18:12:53 2008

Vuosina -90->-92(3) ei ollut iS Sierraa "oikeasti", vain maahantuojan teippi-iS. Niin tai näin, ihan normi peli, niissä tuskin on lukkoperiä kovin tiheässä...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ti Helmikuu 26. 18:34:02 2008

Yksi vaihtoehto on laittaa varma Kemppilukko. Frendin +400hp vapari volvossa Kemppi on pitänyt erinomaisesti kadulla, radalla ja kaikessa hauskassa muutaman vuoden.

Parkkipaikalla kääntely tuottaa hiukan huvittavaa renkaiden pakkoliikettä :wink: Ja kun Kemppi viimein antautuu, niin uutta halpaa tilalle.

Ai niin, muistui mieleen, että mullahan oli Kemppi valkoisessa sierrassa hetken aikaa, kunnes löysin cossu 2wd perän.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Helmikuu 26. 18:44:30 2008

pitääpäs rimpauttaa sille häiskälle että saisko siitä lätkästä vielä jotain selvää. Mutta jos kannen avaa niin lukeeko siellä sisällä missään mitään?
Sitä 3.92 välitystäkö ei kovin yleisesti sitten oo ollu?


Ja joo noin vähän arvelinkin ettei se 90luvun is:ssä oo enää ''kunnon'' is:ssä.


Tällähetkellä on kemppilukko kiinni ja lumella sen on ihan jees mutta sulalla asvaltilla ihan hirvee joten ei oo pelkoo että kesäkäyttöön semmosta itelle ottasin.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Helmikuu 26. 18:46:53 2008

3,92 vaan nelivetosissa kahden litran koneell, v6 nelivedossa sitten taas 3.64. Sitten jos on sellainen säkä käynyt, että joku on tilannut 1,6 litrasen ABS-jarruilla ja lukolla, niin voi olla myös tuo 3.92 välitys. Parhaiten sitä löytää tosiaan 4x4 dokista.

Hampaat laskemalla sen saa myös selville, jos kannen aukasee.
Pedal tu tö metal!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Helmikuu 26. 19:12:58 2008

et sattumoisin muista paljonko niitä hampaita on 3.62sessa ja 3.92sessa? Tosin jos saa ne pienemmänkin pyörän hampaat laskettua niin sillonhan se selviää ihan jakolaskulla. Mutta muistelisin että ne pienenpyörän hampaat ois hieman vittumainen laskee kun ne on silleen kierteellä ja se pyörä on siellä ihan perällä.

[edit] Mites muuten kun tossa tosiaan on levyt takana niin onko jossain ihan normi 2litrasissa ohc sierroissa muka ollu levyt takana? Kait siellä sillon on vähintään absit ollu :roll:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 26. 19:22:07 2008

Olis kiva joskus päästä kokeilemaan tuollasta hitsattua perää. Ihan edes vaan normi parkkipaikka ajossa. Meinasin moisen tempun tehdä aikoinani Caprin perälle, mutta päätin kuitenkin tehdä avoimen uusilla osilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin