puristussuhde
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
puristussuhde
tämmöstä olisin kysellyt että mikä mahtaa olla 2,0 efi dohc koneessa puristussuhde, kun olisi tarkoitus vähän laskea tuota kantta tai jos jollain on varmaa tietoa että paljonko tohtii mennä laskemaan niin sekin kelpaa kyllä.
Viimeksi muokannut speedy, Su Toukokuu 18. 14:21:13 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
10,8:1 eli ei paljoa passaa vakiona laskea...
Itsellä laskettu milli, mutta palotiloista kaivettu rojua pois aika paljon, puristukset joku 11. En ole viitsinyt edes kokeilla ajella 95 bensalla.
E: niin jos kyse Sierran/Scorpion koneesta
Itsellä laskettu milli, mutta palotiloista kaivettu rojua pois aika paljon, puristukset joku 11. En ole viitsinyt edes kokeilla ajella 95 bensalla.
E: niin jos kyse Sierran/Scorpion koneesta

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
kansi
joo sierran kone on,meinaatko että tuo milli pois tuosta kannesta olis liikaa,ite ajattelin ottaa jotain 0,6 milliä kun joutuu vaihtaan venttiilivarren kumet niin samalla se tulis siinä työstettyä,niin joo teho tavoite olis 150 heppaa tuosta koneesta.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Rajut tehotavoitteet sulla.... Mitäs muuta sille kannelle tehdään? Laskeskelin noita puristussuhteita joskus, mutta lähinnä tolle modatulle kannelle, enkä muista niistä enää yhtään.. Äkkiähän lasket ne itsekin kun mittaat jotenkin sen palotilan pinta-alan.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
kansi
eipä kannelle juuri sen enempää mitä ny vähän siistitään purseita pois kanavista,tuossa on kyllä jo ihan hyvän kokoiset valmiinakin mut silti,sit löytyy marteliuksen peltisarja+putkisto,tämän kannen työstöt,vv-suodatin,vähän jos nostais b-paineita,kyllä näillä pitäis ainakin lähelle päästä 

-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: kansi
Essolla ehkä...speedy kirjoitti:eipä kannelle juuri sen enempää mitä ny vähän siistitään purseita pois kanavista,tuossa on kyllä jo ihan hyvän kokoiset valmiinakin mut silti,sit löytyy marteliuksen peltisarja+putkisto,tämän kannen työstöt,vv-suodatin,vähän jos nostais b-paineita,kyllä näillä pitäis ainakin lähelle päästä
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kansi
Toi marteliuksen peltisarja on muuten aivan sontaa, saman verran irtoaa vakio valusarjallakin! Siinä on vielä yks perustavaa laatua oleva vika, Lambda-anturi lukee vaan yhdestä sylinteristä tietoja. Mitäs jos se on se yks pytty juuri, mistä pikkuisen ohjurin välistä tihkuu öljyä...? Lisäks se konehuone käy tolla peltisarjalla paljon lämpimämpänä, jolloin sun vapaavirtaususodattimes imee entistä lämpimämpää ilmaa koneeseen, mikä taas heikentää täyttöä.speedy kirjoitti:eipä kannelle juuri sen enempää mitä ny vähän siistitään purseita pois kanavista,tuossa on kyllä jo ihan hyvän kokoiset valmiinakin mut silti,sit löytyy marteliuksen peltisarja+putkisto,tämän kannen työstöt,vv-suodatin,vähän jos nostais b-paineita,kyllä näillä pitäis ainakin lähelle päästä
Kyllä dokkiin tarvis tehdä aika paljon enemmän, että siitä tehoa irtois..
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Itse asiassa siitä peltisarjasta on paljonkin apua, kone kiertää iloisesti rajoittimelle, mitä se ei valusarjalla tee...
Mutta kieltämättä se lambda on laitettu siihen aika typerästi
Mutta kieltämättä se lambda on laitettu siihen aika typerästi
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
No tuota.. Mä hommasin joskus aikanaan ensi loppuputkiston, sitten katinkorvaus putken, ja viimeiseksi peltisarjan, kaikki marteliuksen tuotantoa, ja siinä kyllä huomas hyvin, mitkä muutokset vaikutti. Ja mää kyllä väitän, että ainakaan muuten vakiossa (no, oli siinäkin Greenin vapari hetken aikaa, mutta paremmin meni orkkis ilmanputsarikotelolla lämpimänä) Dohc-koneessa sillä peltisarjalla ei ollut mitään vaikutusta, ihan samanlailla se kiersi tappiin ilman sitäkin. Se oli kyllä niin turha ostos kuin voi olla, sillä rahalla olis oikeesti tehnyt jotain järkevääkin siihen autoon. Konehuone tosiaan käy paljon kuumempana sillä peltisarjalla, ja väitän, että kansikin käy lämpimämpänä siltä puolelta, ja se taas ei dokille tee hyvää sekään.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
Re: kansi
no kerro sit millä keinoin tuosta saa revittyä sen 150hepoa jos olet tälläistä laitettut ja tietoa on niin älä panttaa sitäVille K kirjoitti:Toi marteliuksen peltisarja on muuten aivan sontaa, saman verran irtoaa vakio valusarjallakin! Siinä on vielä yks perustavaa laatua oleva vika, Lambda-anturi lukee vaan yhdestä sylinteristä tietoja. Mitäs jos se on se yks pytty juuri, mistä pikkuisen ohjurin välistä tihkuu öljyä...? Lisäks se konehuone käy tolla peltisarjalla paljon lämpimämpänä, jolloin sun vapaavirtaususodattimes imee entistä lämpimämpää ilmaa koneeseen, mikä taas heikentää täyttöä.speedy kirjoitti:eipä kannelle juuri sen enempää mitä ny vähän siistitään purseita pois kanavista,tuossa on kyllä jo ihan hyvän kokoiset valmiinakin mut silti,sit löytyy marteliuksen peltisarja+putkisto,tämän kannen työstöt,vv-suodatin,vähän jos nostais b-paineita,kyllä näillä pitäis ainakin lähelle päästä
Kyllä dokkiin tarvis tehdä aika paljon enemmän, että siitä tehoa irtois..

-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=128112
Siinä sulle helpoin ja halvin tapa ottaa 150 heppaa DOHC motista..
Siinä sulle helpoin ja halvin tapa ottaa 150 heppaa DOHC motista..

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Korjausoppaan mukaan DOHC puristukset on 10,3 sama kuin RS2000.
Scorpion uudemman 8-v koneen ilmeisesti 9,8 ja 16-v sama..
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hc+viritys
Scorpion uudemman 8-v koneen ilmeisesti 9,8 ja 16-v sama..
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hc+viritys
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jos vertaa valusarjan ja peltisen tuottamaa ympäristölämpöä ja niiden erotuksen vaikutusta kanteen kohdistuvana säteilylämpönä, niin ollaan aika avaruusajan tilastoissa. Kansi on moottorin kuumimpia alueita, joten joku pakosarjan verhon lailla lepattava lämpöaalto ei siinä tunnu missään.Ville K kirjoitti:Konehuone tosiaan käy paljon kuumempana sillä peltisarjalla, ja väitän, että kansikin käy lämpimämpänä siltä puolelta, ja se taas ei dokille tee hyvää sekään.
Toki konehuone yleensä peltisarjoilla käy lämpimämpänä, mutta eipä sillä ole mitään merkitystä, jos vaan johtosarjat ja letkut kestää ja ennenkaikkea imuilma saadaan suojattua tai johdetta suoraan ulkoa.
Mulla on myöskin omassani tuo Marteliuksen täydellinen setti pakosarjoineen ja ilman kattia. Laadukas putki se kyllä on epäilemättä, mutta hyödystä en osaa sanoa mitään. Jotenkin vaan tuntuu kohtuuttomalta tuo 2,5" koko tuommoseen ompelukoneeseen. Ei edes 200 kulje tuo laitos.
Itse aiheeseen... Äänestän BOA:n puolesta jos Voimaa haluat saada ulos.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kansi
Käyppäs sää itte penkissä nyt sillä vakiopadalla, tee noi muutokset mitä aioit ja käytä uudestaan penkissä... Katotaan sitten kuinka lähellä oot sitä 150heppaa.Täällä oli joskus jossain topikissa juttua dokista, josta oli revitty 140+ heppaa, eikä se ollut ihan helppoa ja halpaa.speedy kirjoitti:no kerro sit millä keinoin tuosta saa revittyä sen 150hepoa jos olet tälläistä laitettut ja tietoa on niin älä panttaa sitäVille K kirjoitti:Toi marteliuksen peltisarja on muuten aivan sontaa, saman verran irtoaa vakio valusarjallakin! Siinä on vielä yks perustavaa laatua oleva vika, Lambda-anturi lukee vaan yhdestä sylinteristä tietoja. Mitäs jos se on se yks pytty juuri, mistä pikkuisen ohjurin välistä tihkuu öljyä...? Lisäks se konehuone käy tolla peltisarjalla paljon lämpimämpänä, jolloin sun vapaavirtaususodattimes imee entistä lämpimämpää ilmaa koneeseen, mikä taas heikentää täyttöä.speedy kirjoitti:eipä kannelle juuri sen enempää mitä ny vähän siistitään purseita pois kanavista,tuossa on kyllä jo ihan hyvän kokoiset valmiinakin mut silti,sit löytyy marteliuksen peltisarja+putkisto,tämän kannen työstöt,vv-suodatin,vähän jos nostais b-paineita,kyllä näillä pitäis ainakin lähelle päästä
Kyllä dokkiin tarvis tehdä aika paljon enemmän, että siitä tehoa irtois..
Itse hylkäsin koko padan, kun oli helpompaa ja halvempaa vaihtaa 2,3 16v Dohc, siitä kun irtoo virittämättäkin se vähintään tehtaan ilmoittama 147hp.
Ja muutenkin, kaikkee pientä teknistä murhetta on ollut kaikissa 8v dokkikoneisissa mitä mulla on ollut, kuppi vaan tuli täyteen, enkä hetkeäkään ole katunut.
Mutta yks mikä on varma, kannattaa ainakin panostaa kunnolliseen vapaavirtaussuodattimeen, ei siis katkaistuun dokkilaisen imuputkeen ja markettisuodattimeen, joka jää koneen eteen. Vaan kunnolliseen, joka oikeesti saa kylmää ilmaa, ja virtaa kunnolla, esim k&n 57 kitti, jos niitä vielä saa. Laita peltisarja jos sulla se jo on, mutta kannattaa se lambdan paikka muuttaa pidemmälle putkeen, missä se saa tietoa kaikkien sylinterien seoksista, eikä vaan yhden. Bensanpaineet voi nostaa ja kantta laskea, mutta ajattelitko saada sen vielä päästöistä läpi?
Säädettävät nokkapyörätkin olis varmaan hyvä olla, jos kanttakin on laskettu ja vaihtaa jakopään kaikki osat muutenkin uusiin, öljypumpun ketjua unohtamatta. En halua mitenkään vittuilla, mutta oikeesti helpompaa ja halvempaa on varmasti vaihtaa koneen tyyppiä, kuin yrittää ottaa 8v dokista tehoja 150heppaa.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Jos konehuone käy selvästi lämpimämpänä, eikö se silloin vaikuta kaikkien konehuoneen osien lämpötilaan korottavasti myös?MouTine kirjoitti:Toki konehuone yleensä peltisarjoilla käy lämpimämpänä, mutta eipä sillä ole mitään merkitystä, jos vaan johtosarjat ja letkut kestää ja ennenkaikkea imuilma saadaan suojattua tai johdetta suoraan ulkoa.Ville K kirjoitti:Konehuone tosiaan käy paljon kuumempana sillä peltisarjalla, ja väitän, että kansikin käy lämpimämpänä siltä puolelta, ja se taas ei dokille tee hyvää sekään.
Nimittäin, tossa mun autossa sen ainakin todella huomas sen konehuoneen lämpötilan nousun, jopa lämpömittarista, paljon lämpimämpänä se kävi.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Heh, mulla ei lämpö nouse edes kunnolla asteikolle, ja pakosarjakin on "termonauhalla" päällystettynä niin viileä että kovankin ajon jälkeen voi vaikka kädellä kokeilla
Säädettäviä nokkapyöriä ei tarvita, sain itsekin jaon just kohdilleen vaikka on milli laskettu. Suodatin munkin kai pitäis vaihtaa vähän isompaan, kun se kuminen mutkarööri meinaa vähän "imeytyä" polkaistessa
Ja ohjelmoitava moottorinohjaus olis aika jees hankinta, tuo vakio MAP-anturillinen ruisku on aika "tyhmä" vehje muutetulle koneelle.

Säädettäviä nokkapyöriä ei tarvita, sain itsekin jaon just kohdilleen vaikka on milli laskettu. Suodatin munkin kai pitäis vaihtaa vähän isompaan, kun se kuminen mutkarööri meinaa vähän "imeytyä" polkaistessa

Ja ohjelmoitava moottorinohjaus olis aika jees hankinta, tuo vakio MAP-anturillinen ruisku on aika "tyhmä" vehje muutetulle koneelle.
Mertie pub & 3D
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Lisätään vielä jonkun Britin kirjoittelema ohje tuon koneen virittämiseen http://www.crustworld.co.uk/sierra/pdf/dohctuning.pdf
Mun koneen palotila näyttää nykyään tuolta, kaikeenäköistä pientä siitä tuli muutenkin rassailtua. Tiedä sitten onko siinä tehoa yhtään enempää, tuo Taunus nyt pieksee Sierran muutenkin jo painossa parilla sadalla kilolla...
Mun koneen palotila näyttää nykyään tuolta, kaikeenäköistä pientä siitä tuli muutenkin rassailtua. Tiedä sitten onko siinä tehoa yhtään enempää, tuo Taunus nyt pieksee Sierran muutenkin jo painossa parilla sadalla kilolla...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
Re: kansi
on se joltain onnistunut tuo 150 hepan ylitys,tai kuinka paljon noihin tietoihin on sitten luottamista??Ville K kirjoitti:Käyppäs sää itte penkissä nyt sillä vakiopadalla, tee noi muutokset mitä aioit ja käytä uudestaan penkissä... Katotaan sitten kuinka lähellä oot sitä 150heppaa.Täällä oli joskus jossain topikissa juttua dokista, josta oli revitty 140+ heppaa, eikä se ollut ihan helppoa ja halpaa.speedy kirjoitti:no kerro sit millä keinoin tuosta saa revittyä sen 150hepoa jos olet tälläistä laitettut ja tietoa on niin älä panttaa sitäVille K kirjoitti: Toi marteliuksen peltisarja on muuten aivan sontaa, saman verran irtoaa vakio valusarjallakin! Siinä on vielä yks perustavaa laatua oleva vika, Lambda-anturi lukee vaan yhdestä sylinteristä tietoja. Mitäs jos se on se yks pytty juuri, mistä pikkuisen ohjurin välistä tihkuu öljyä...? Lisäks se konehuone käy tolla peltisarjalla paljon lämpimämpänä, jolloin sun vapaavirtaususodattimes imee entistä lämpimämpää ilmaa koneeseen, mikä taas heikentää täyttöä.
Kyllä dokkiin tarvis tehdä aika paljon enemmän, että siitä tehoa irtois..
Itse hylkäsin koko padan, kun oli helpompaa ja halvempaa vaihtaa 2,3 16v Dohc, siitä kun irtoo virittämättäkin se vähintään tehtaan ilmoittama 147hp.
Ja muutenkin, kaikkee pientä teknistä murhetta on ollut kaikissa 8v dokkikoneisissa mitä mulla on ollut, kuppi vaan tuli täyteen, enkä hetkeäkään ole katunut.
Mutta yks mikä on varma, kannattaa ainakin panostaa kunnolliseen vapaavirtaussuodattimeen, ei siis katkaistuun dokkilaisen imuputkeen ja markettisuodattimeen, joka jää koneen eteen. Vaan kunnolliseen, joka oikeesti saa kylmää ilmaa, ja virtaa kunnolla, esim k&n 57 kitti, jos niitä vielä saa. Laita peltisarja jos sulla se jo on, mutta kannattaa se lambdan paikka muuttaa pidemmälle putkeen, missä se saa tietoa kaikkien sylinterien seoksista, eikä vaan yhden. Bensanpaineet voi nostaa ja kantta laskea, mutta ajattelitko saada sen vielä päästöistä läpi?
Säädettävät nokkapyörätkin olis varmaan hyvä olla, jos kanttakin on laskettu ja vaihtaa jakopään kaikki osat muutenkin uusiin, öljypumpun ketjua unohtamatta. En halua mitenkään vittuilla, mutta oikeesti helpompaa ja halvempaa on varmasti vaihtaa koneen tyyppiä, kuin yrittää ottaa 8v dokista tehoja 150heppaa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1783710
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Kestävyys sirraan tehtiin i dohc kone, nokat hiotettiin jyrkemmiksi,
kansi portattiin itse ihan vaan pyöristeltiin kanavavia, venat tehtiin koneistamolla mis laskettiin kantta 0.6mm, tehtiin itse peltisarja/putkisto 2" putkesta,nostettiin pensapaineita pikkusen, vakio ilma putsarilla heitettiin roskiin ja kartisuodatin tilalle!
Noilla eväillä penkitettiin 139hp kone teho
kansi portattiin itse ihan vaan pyöristeltiin kanavavia, venat tehtiin koneistamolla mis laskettiin kantta 0.6mm, tehtiin itse peltisarja/putkisto 2" putkesta,nostettiin pensapaineita pikkusen, vakio ilma putsarilla heitettiin roskiin ja kartisuodatin tilalle!
Noilla eväillä penkitettiin 139hp kone teho
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minä uskon, että DOHC:stä on vaparina otettavissa 170hv, mutta ei missään tapauksessa vakiolla imusarjalla ja nokilla. Dbilasin listoilla oli/on nokkia 290 asteeseen asti ja jollain sellaisilla voisi onnistua jos myös imusarja vaihdetaan johonkin väljempään. Porttailin imusarjaa niiltä pätkiltä joihin pääsi käsiksi ja sieltä lähti about kourallinen purua enkä isontanut edes imukanavien kokoiseksi asti. DOHC:n maksimivääntö taitaa tulla jo 2500 kierroksella siitä kyllä jo näkee mikä kyseisen moottorin juju on vakiona.
Turbo olisi kiva, mutta v-mäiset pykälät sen käytännössä estää, Turbo technics esitteessä luvattiin 175bhp 0,45bar ahdoilla T25:lla ja vakiota väljemmällä putkistolla. Koneessa vakio puristukset ja luultavasti Cosan IC.
Turbo olisi kiva, mutta v-mäiset pykälät sen käytännössä estää, Turbo technics esitteessä luvattiin 175bhp 0,45bar ahdoilla T25:lla ja vakiota väljemmällä putkistolla. Koneessa vakio puristukset ja luultavasti Cosan IC.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Nakkaa kuikkaa koko dohc koneella ja hommaa vaikka minkä muun koneen tilalle, niin pääsee sinne 150hv kohtuu rahalla jos haluaa ja lähes ihan mikä muu kone käy... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
kansi
et muistais kuinka jyrkät noista nokista tuli/asteita,kuinka paljon maksoi kannen laskeminen??,ite ajattelin kans laskea nonkun 0,6 milliä kun joutuu vaihtamaan venankumet niin samalla tulis otettua vähän lastuakin.Cosander kirjoitti:Kestävyys sirraan tehtiin i dohc kone, nokat hiotettiin jyrkemmiksi,
kansi portattiin itse ihan vaan pyöristeltiin kanavavia, venat tehtiin koneistamolla mis laskettiin kantta 0.6mm, tehtiin itse peltisarja/putkisto 2" putkesta,nostettiin pensapaineita pikkusen, vakio ilma putsarilla heitettiin roskiin ja kartisuodatin tilalle!
Noilla eväillä penkitettiin 139hp kone teho
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Kannen höyläys maksaa muutaman kympin, paikallinen moottorikoneistamo osaa varmasti kertoa tarkemmin... Tosin montaa hevosvoimaa et sillä voita, todennäköisesti vain 95 bensalla on turhaa enää ajella.
Cosander, muistatko tosiaan paljonko nokkia hiottiin, kiinnostaisi minuakin? Ja toimiko hydraulinostimet vielä...?
Cosander, muistatko tosiaan paljonko nokkia hiottiin, kiinnostaisi minuakin? Ja toimiko hydraulinostimet vielä...?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
En muista paljonko hiottiin nostajat toimi ihan hyvin!jeddah kirjoitti:Kannen höyläys maksaa muutaman kympin, paikallinen moottorikoneistamo osaa varmasti kertoa tarkemmin... Tosin montaa hevosvoimaa et sillä voita, todennäköisesti vain 95 bensalla on turhaa enää ajella.
Cosander, muistatko tosiaan paljonko nokkia hiottiin, kiinnostaisi minuakin? Ja toimiko hydraulinostimet vielä...?
Rintakari erkki lapualta teki nokat!
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Hyvä tietää että edes onnistuu
...vaikka tuossa viikonloppuna erään pystytukkaisen Nissanimiehen hehkutuksia kuunnellessa ja paria Chargeria silitellessä alkoi tulla fiilis että seuraavaksi vinkkelikoneita kiitos...
...vaikka tuossa viikonloppuna erään pystytukkaisen Nissanimiehen hehkutuksia kuunnellessa ja paria Chargeria silitellessä alkoi tulla fiilis että seuraavaksi vinkkelikoneita kiitos...

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Saipahan tällekkin päivälle kunnon naurut noista peltisarja höpötyksistä.
Nooh toiset kokeilee ja toiset sen tietää jo kokeilematta ja rahojaan tuhlaamatta... et ei sillä peltisatsilla ole mitää hyötyä vakio mottiin. Mutta asia on sitten ihan toista kun moottorin tehdään muutakin esim. nokka ja kannen porttaus yms. jolloin tuon valusarja ei oikein enää toimi niin kuin pitäis.
Pikku vinkkinä... Nakkaa se Dohhi lepikkoon ja ostahan tuosta motti -> http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... 6&de=37572
Oli tuossa mun escortissa paikoilaan tuol penkitys keikalla. Ja voin sanoa et vetää muuten ihan kivasti. 

Nooh toiset kokeilee ja toiset sen tietää jo kokeilematta ja rahojaan tuhlaamatta... et ei sillä peltisatsilla ole mitää hyötyä vakio mottiin. Mutta asia on sitten ihan toista kun moottorin tehdään muutakin esim. nokka ja kannen porttaus yms. jolloin tuon valusarja ei oikein enää toimi niin kuin pitäis.
Pikku vinkkinä... Nakkaa se Dohhi lepikkoon ja ostahan tuosta motti -> http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... 6&de=37572


Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
- Paikkakunta: Sievi
oishan tuo varmaan hyvä kone, mut eipä kyllä ole tuollaisia summia laittaa.Eemeli kirjoitti:Saipahan tällekkin päivälle kunnon naurut noista peltisarja höpötyksistä.![]()
Nooh toiset kokeilee ja toiset sen tietää jo kokeilematta ja rahojaan tuhlaamatta... et ei sillä peltisatsilla ole mitää hyötyä vakio mottiin. Mutta asia on sitten ihan toista kun moottorin tehdään muutakin esim. nokka ja kannen porttaus yms. jolloin tuon valusarja ei oikein enää toimi niin kuin pitäis.
Pikku vinkkinä... Nakkaa se Dohhi lepikkoon ja ostahan tuosta motti -> http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... 6&de=37572Oli tuossa mun escortissa paikoilaan tuol penkitys keikalla. Ja voin sanoa et vetää muuten ihan kivasti.

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No jos tosta pitää oikeesti voimaa saada edes jollaan tavalla niin en pidä 8v dokkia vaihtoehtona. Se ei ainakaan rahallisesti oo järkevää. Ite laittasin ton -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=128112 tai vaikkapa zetecin tms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Toisaalta vois ihan pottuillakseen kokeilla joskus ahtaa tollasen koneen, eipä niille paljon muutakaan käyttöä ole
On se silti huomattavasti parempi kuin 125 heppaseks viritetty ohc, bensaakin palaa mukavan maltillisesti..

On se silti huomattavasti parempi kuin 125 heppaseks viritetty ohc, bensaakin palaa mukavan maltillisesti..
Mertie pub & 3D