Turbo + Intercooler + penkitys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Turbo + Intercooler + penkitys

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Maaliskuu 7. 20:17:10 2008

Oletetaan että mukava harraste Ford jonka max. orkkis teho on n.100hv
Ford rakennettu esim. Gr.4 tason tekniikalla

Cossun vakio 2.0 moottorissa on portaattomasti säädettävä ruisku ja sytytys + RS500 tyylinen cooleri

Penkittäjä tulostaa lapun jossa näkyy
-turbon malli ?
-ahtopaine
-kierrokset
-päivämäärä
-rekisteritunnus tai runkonumero
-firman nimi yms tiedot leimoineen

Oletetaan että on saatu mukavat esim.135 hv teho viimein paperille
Mutta miten se tehtiin tuleeko pelkillä säädöillä

Onko penkittäjä kiinnostunut tuleeko intercooler
Tuleeko 8v tai 16v kansi

Tarkoitan että merkitäänkö niitä paperiin mitenkään oliko cooleri jne.

Tietysti ois mukava jos huoletta vois olla parhaat osat koneessa jo kiinni pelkäämättä että tehoja ei saadakkaan tarpeeksi alas konttoria varten.

-sytytystä säätämällä saadaan tehoja alas
paljonko saadaan tehoja pois pelkästään sytytyksen säädöllä 204hv/240hv muistaako kukaan

väliaikaiset toimenpiteet jotka poistetaan suljetulla alueella hauskanpitoa varten

turbolle reilu kuristin
-ahdistetaan ilmansaantia ilmastointiteippiä ilmanputsariin ?
saadaanko näin ns. korkeammat ahdot paperiin
-pakokäyrän lähdössä kuristus
-paljonko vaikutusta jos 3" coolerin letkuun tehdään vaik 2,5" kuristus sisä ja ulostuloon
-onko tarvetta tehdä ohuesta kuparista vaik ahistus tiiviste pako/imusarjaan

Katsastus asemalla koneen teho määräytyy esim. lohkon 205/200 tai kannen mukaan jos eri koneista suurempi teho voittaa mahtavaa Suomi.

Tehdään ns. omavalmiste moottori jolloin penkitys paperi kumoaa kannen tai lohkon määrittävän tehon.
Onko kaikki OHC kannella olevia jotka ovat turbolla ja coolerilla.

Tiedän että ihan täydellinen cosan kone ei saa lupia joten meillä lohko on esim. 205 IS malli jossa lepää Cosan kansi vaik 4wd
-pakosarja itsetehty
-ahdin eri kuin cosan alkuperäinen
-vakio ruiskuelektroniikka korvataan toisella säädettävällä mallilla
-virranjakajasta luovutaan

Jos yhtään turbollista cosa kantista takapotku eskoa ei ole Katukilvissä niin oisko jo aika
:lol

Näitä penkitys asioita miettii moni muukin.
Aattakee miestä mäessä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Maaliskuu 7. 23:14:18 2008

Ollaan taas vaarallisilla vesillä :twisted: Keinot on monet, ja niin on penkittäjätkin :roll: Eukon Sierrassa esim 2.0, 2X40 SKRacing,Garrett T03/T04,kansi portattu ja iso downpipe.----> papereissa 115hv @0.1bar. Ja vaan sen vuoksi etten jaksanu laittaa isompia jarruja vaikka ois ollu hyllyssä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 8. 0:52:44 2008

Koneenvaihdosta en osaa sanoa , mutta cooleri , haltech jne. vaihdettu Penkityslappuun merkattiin vain paineet ja tarvittavat auton tiedot jotka riitti katsarille .

Rekisteriotteeseen merkattiin moottorinohjaus , turbon malli , iso cooleri ja tehot x,x paineilla .
ex Jäsen #10

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

penkitysrumba

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Maaliskuu 8. 16:42:41 2008

Muistakaa että yleisellä tiellä ajo suuremmaksi säädetyllä ahdolla on laitonta !!!
Viimeksi muokannut Fomococars, Ma Maaliskuu 10. 14:54:46 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Maaliskuu 8. 21:50:28 2008

Ei millään pahalla aiheen aloittajaa vastaan, mutta tällä topicilla ei liiemmin taideta ainakaan helpottaa autojen rakentamista ja virittelyä Suomessa?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: penkitysrumba

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 9. 15:16:23 2008

Fomococars kirjoitti:Ois kyllä mukava testata 400-700 hv moottorin kuristus
Matalapuristeinen kone(700hv) ja 0,1 ahdoilla saattaa olla helpompi kuin "normaalipuristeinen" 400hv:n kuristaminen.
Jos muuten ajattelee niin kisavehkeitten kuristusta niin tuntuu sitä sielläkin puolella tehoa tulevan vaikka imureikä(ahdetuissa) alkaa olemaan kohtuu pieni nykyisin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin