Turbo + Intercooler + penkitys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Turbo + Intercooler + penkitys
Oletetaan että mukava harraste Ford jonka max. orkkis teho on n.100hv
Ford rakennettu esim. Gr.4 tason tekniikalla
Cossun vakio 2.0 moottorissa on portaattomasti säädettävä ruisku ja sytytys + RS500 tyylinen cooleri
Penkittäjä tulostaa lapun jossa näkyy
-turbon malli ?
-ahtopaine
-kierrokset
-päivämäärä
-rekisteritunnus tai runkonumero
-firman nimi yms tiedot leimoineen
Oletetaan että on saatu mukavat esim.135 hv teho viimein paperille
Mutta miten se tehtiin tuleeko pelkillä säädöillä
Onko penkittäjä kiinnostunut tuleeko intercooler
Tuleeko 8v tai 16v kansi
Tarkoitan että merkitäänkö niitä paperiin mitenkään oliko cooleri jne.
Tietysti ois mukava jos huoletta vois olla parhaat osat koneessa jo kiinni pelkäämättä että tehoja ei saadakkaan tarpeeksi alas konttoria varten.
-sytytystä säätämällä saadaan tehoja alas
paljonko saadaan tehoja pois pelkästään sytytyksen säädöllä 204hv/240hv muistaako kukaan
väliaikaiset toimenpiteet jotka poistetaan suljetulla alueella hauskanpitoa varten
turbolle reilu kuristin
-ahdistetaan ilmansaantia ilmastointiteippiä ilmanputsariin ?
saadaanko näin ns. korkeammat ahdot paperiin
-pakokäyrän lähdössä kuristus
-paljonko vaikutusta jos 3" coolerin letkuun tehdään vaik 2,5" kuristus sisä ja ulostuloon
-onko tarvetta tehdä ohuesta kuparista vaik ahistus tiiviste pako/imusarjaan
Katsastus asemalla koneen teho määräytyy esim. lohkon 205/200 tai kannen mukaan jos eri koneista suurempi teho voittaa mahtavaa Suomi.
Tehdään ns. omavalmiste moottori jolloin penkitys paperi kumoaa kannen tai lohkon määrittävän tehon.
Onko kaikki OHC kannella olevia jotka ovat turbolla ja coolerilla.
Tiedän että ihan täydellinen cosan kone ei saa lupia joten meillä lohko on esim. 205 IS malli jossa lepää Cosan kansi vaik 4wd
-pakosarja itsetehty
-ahdin eri kuin cosan alkuperäinen
-vakio ruiskuelektroniikka korvataan toisella säädettävällä mallilla
-virranjakajasta luovutaan
Jos yhtään turbollista cosa kantista takapotku eskoa ei ole Katukilvissä niin oisko jo aika
:lol
Näitä penkitys asioita miettii moni muukin.
Aattakee miestä mäessä.
Ford rakennettu esim. Gr.4 tason tekniikalla
Cossun vakio 2.0 moottorissa on portaattomasti säädettävä ruisku ja sytytys + RS500 tyylinen cooleri
Penkittäjä tulostaa lapun jossa näkyy
-turbon malli ?
-ahtopaine
-kierrokset
-päivämäärä
-rekisteritunnus tai runkonumero
-firman nimi yms tiedot leimoineen
Oletetaan että on saatu mukavat esim.135 hv teho viimein paperille
Mutta miten se tehtiin tuleeko pelkillä säädöillä
Onko penkittäjä kiinnostunut tuleeko intercooler
Tuleeko 8v tai 16v kansi
Tarkoitan että merkitäänkö niitä paperiin mitenkään oliko cooleri jne.
Tietysti ois mukava jos huoletta vois olla parhaat osat koneessa jo kiinni pelkäämättä että tehoja ei saadakkaan tarpeeksi alas konttoria varten.
-sytytystä säätämällä saadaan tehoja alas
paljonko saadaan tehoja pois pelkästään sytytyksen säädöllä 204hv/240hv muistaako kukaan
väliaikaiset toimenpiteet jotka poistetaan suljetulla alueella hauskanpitoa varten
turbolle reilu kuristin
-ahdistetaan ilmansaantia ilmastointiteippiä ilmanputsariin ?
saadaanko näin ns. korkeammat ahdot paperiin
-pakokäyrän lähdössä kuristus
-paljonko vaikutusta jos 3" coolerin letkuun tehdään vaik 2,5" kuristus sisä ja ulostuloon
-onko tarvetta tehdä ohuesta kuparista vaik ahistus tiiviste pako/imusarjaan
Katsastus asemalla koneen teho määräytyy esim. lohkon 205/200 tai kannen mukaan jos eri koneista suurempi teho voittaa mahtavaa Suomi.
Tehdään ns. omavalmiste moottori jolloin penkitys paperi kumoaa kannen tai lohkon määrittävän tehon.
Onko kaikki OHC kannella olevia jotka ovat turbolla ja coolerilla.
Tiedän että ihan täydellinen cosan kone ei saa lupia joten meillä lohko on esim. 205 IS malli jossa lepää Cosan kansi vaik 4wd
-pakosarja itsetehty
-ahdin eri kuin cosan alkuperäinen
-vakio ruiskuelektroniikka korvataan toisella säädettävällä mallilla
-virranjakajasta luovutaan
Jos yhtään turbollista cosa kantista takapotku eskoa ei ole Katukilvissä niin oisko jo aika
:lol
Näitä penkitys asioita miettii moni muukin.
Aattakee miestä mäessä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
penkitysrumba
Muistakaa että yleisellä tiellä ajo suuremmaksi säädetyllä ahdolla on laitonta !!!
Viimeksi muokannut Fomococars, Ma Maaliskuu 10. 14:54:46 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: penkitysrumba
Matalapuristeinen kone(700hv) ja 0,1 ahdoilla saattaa olla helpompi kuin "normaalipuristeinen" 400hv:n kuristaminen.Fomococars kirjoitti:Ois kyllä mukava testata 400-700 hv moottorin kuristus
Jos muuten ajattelee niin kisavehkeitten kuristusta niin tuntuu sitä sielläkin puolella tehoa tulevan vaikka imureikä(ahdetuissa) alkaa olemaan kohtuu pieni nykyisin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer