Tuplakaasarit hirttää

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Tuplakaasarit hirttää

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 13. 0:19:03 2008

Useemmalla kaverilla on jo tullu sama ongelma eteen, joko kadulla taikka sitten penkissä.
Tuplakaasarit ahdetussa koneessa hirttää johonkin osakaasulle tai mahdollisesti aika isoonkin asentoon. Mistä johtuu? Jousia saa olla melkonen paketti että palauttaa. Ilman ahtoja pelaa hienosti.

En ole ihan satavarma mutta taitaa olla niin että ongelma vaivaa vain dellorton kaasareita. Tosin webereitä ei paljoa ole ahtokäytössä kyllä näkynyt.

Läpästä ja virtauksesta se tuskin johtuu, kun ittellä katkes tanaristakin kaasujousi ja jäi sellasen todella ohuen jousen varaan kaikki. Palautti normaalisti, mutta oli tietysti höyhenkevyt kaasu.

Kiihdytyspumppu?
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Maaliskuu 13. 8:57:53 2008

Itsellä ei ole kyllä ikinä tuollaisia ongelmia ollut. Voisiko tosissaan bensanpaine jäädä korkeas ja painaa kiihdytyspumpun kalvoa, neulavuotaa? Millaisilla painella noi ilmenee?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Maaliskuu 13. 9:24:57 2008

Mullakaan ei oo ollu tota kaasun hirttämis ongelmaa muuten kuin huonon vaijerin takia.
Yx syyllinen vois olla se että ne kaasarit ei ole täysin linjassa, eli niiden pitäis olla niin että jos läppä-akselin reiästä työnnetään pitkä akseli läpi niin sen pitäis mennä molemmista kaasareista läpi ahistamatta.
Jos linjaus heittää niin tahtoo se balanssi säätö niiden kaasareitten välissä hirtättää kaasua päälle.
Turbo vehkeessä sais olla ne kaasari imusarja painekotelo yhessä "kiinteästi" eli ei paksuja kumivaimentimia välissä, kun vedättelee autolla niin moottorin kumityynyt antaa perään ja ahtoputki jänkäilee painekotelon välityksellä kaasareita vihtaukselleen.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 13. 15:21:54 2008

Kaasarit kiinteesti kiinni imusarjassa. Kaasu liikkuu kevyesti ilman ahtoja. Painetta joku reilun kilon verran. Vaijerikaan ei pääse kiristymään.
Jäsen #606

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Maaliskuu 13. 16:20:44 2008

Voiko ne läpät jäätyä hetkellisesti kiinni?
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 13. 17:41:46 2008

Tuskinpa voi jäätyä...
Jäsen #606

Vastaa Viestiin