Mikä kansi? (kent)

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

arska82
Viestit: 295
Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mikä kansi? (kent)

Viesti Kirjoittaja arska82 » Su Maaliskuu 16. 20:28:08 2008

Irrottelin tänään kannen tuosta 1.3 kenttiläisestä ja huomasin seuraavaa.

Kansi oli pienellä palotilalla ja 38.2/34 venttiileillä oleva kansi. Kannesta löytyi myös tuo T3 merkintä minkä oon kuullu olevan joku sport/gt kannen merkintä?! Eli olisko tuo mun kansi vanhemmasta gt-escosta vai mistä?! Alakertana kuiteskin 711M-lohko
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Maaliskuu 16. 20:50:00 2008

Tästä aiheesta olikin keskustelu aiemmin, ja uhkailin kysellä tutulta joka noita on puurtanut -jo silloin-.
Vastaus:
ennen 7/70 valmistetut autot ovat pienellä palotilalla jos ovat 1100/1300/1600 LC tai HC, eli lohkokin tuo 69 -alkuisella numerolla, ei 71-. GT moottoreista ei ollut varmuutta.
8/70 ja uudemmat kaikki lankkukannella.

Eli arska82:lle kysymykseen tämä ei ollut oikeastaan vastaus... :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Maaliskuu 17. 0:55:01 2008

katoppas se valunumero alapuolelta imukanavien välistä...-

arska82
Viestit: 295
Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 » Ma Maaliskuu 17. 10:31:19 2008

TAp kirjoitti:katoppas se valunumero alapuolelta imukanavien välistä...-
Tämmöset koodit löyty:

2737E ja 6080

Ja korjaus tuohon ekaan viestiin. Ei lukenutkaan T3 vaan T1 ja toisessa kohtaa 37
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Maaliskuu 17. 21:40:30 2008

-37 merkaa 1600GT kansiaihiota.

jjs korjaa jos muistan väärin.

arska82
Viestit: 295
Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 » Ti Maaliskuu 18. 18:45:55 2008

Joopajoo. Tuo meikäläisen kansi tuntuu olevan varsinainen sekametelisoppa?! Pakoventtiilit on 1600:n omat (Ø34 L=110,7mm) ja imuvenat ilmeisesti 1300GT:n (Ø38,1 L=108,8)?! Ihmeen hyvin tuo tuntui noilla lautasilla käyvän, vaikkakin seitsemän venttiilikumia olikin pompannu ylös :shock: Mitäs olette mieltä kannattaako tuosta kannesta rakentaa ns. käyttökantta pikkuvirillä tohon escorttiin. Vai kannattaako vaihtaa suosiolla lankkukanteen?

Jos joku osaavampi osais vielä laskea puristumat tohon koneseen kun mäntä on Ø82, monttumännät venttiiliupotuksilla jää lohkon tasolle ja kansi on tuo puolipalotila-mallinen?!
Kansipahvi tuntui näpeissä n. 0.5mm paksulta
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Maaliskuu 18. 20:27:34 2008

venttiileistä löytyy tietoja topicista
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... venttiilit

mäntien monttuja on erikokoja, ei onnistune laskea noilla tiedoilla.

Vastaa Viestiin