Jälkiasennus xenonit H4

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ouzei
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 9:48:16 2003
Paikkakunta: Joensuu

Jälkiasennus xenonit H4

Viesti Kirjoittaja ouzei » Ke Lokakuu 11. 17:18:32 2006

Onko jollakin omakohtaisia kokemuksia noista ns. xenon muunnossarjoista H4 umpiossa.
H7:t ja muut "yhdellä valolla" olevat polttimot ja sarjat ovat kai ihan hyviä. Eniten kiinnostaa millainen valokuvio noilla (H4) syntyy ja kuinka hyvin vaihto lyhyiltä pitkille tapahtuu. Polttimothan ovat yleensä ns. bi-xenon tyyppistä, eli vain polttimo liikkuu tai jonkinmoinen suljin paljastaa koko polttimon.
Paremmat valot, etenkin lyhyet olis tervetullut lisä sierraan näin syysilmoilla. Halvimmat sarjat taitavat maksaa siinä 290euroa ja joissakin sarjoissa on jopa hyväksynnät.
-06 Focus ST
-92 Ducato 4x4

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Jälkiasennus xenonit H4

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Lokakuu 11. 19:51:35 2006

ouzei kirjoitti:joissakin sarjoissa on jopa hyväksynnät.
Ei se hyväksyntä (mitähän siinä muuten hyväksytään?) moisesta muutoksesta silti laillista tee.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ke Lokakuu 11. 20:43:50 2006


pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Lokakuu 11. 21:39:05 2006

290 on paljon, halvin mitä 1½ minuutin etsinnällä löytää on 165 e plus 20 e postia.

http://cgi.ebay.de/XENON-Nachruest-Kit- ... dZViewItem

lailliset tai nou, meinasin itsekin värkkäillä, jos jaksaa. mitkä polttimot muuten ne lisäpitkät oli, jos niihinkin värkkäisi.


edit: ja 6 minuutin jälkeen 139 e plus 18 e postia
http://cgi.ebay.de/Xenon-Nachruest-Kit- ... dZViewItem


p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

JHE
Viestit: 124
Liittynyt: To Elokuu 7. 23:16:43 2003
Paikkakunta: Iisalmi/Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE » Ke Lokakuu 11. 22:04:05 2006

pau kirjoitti:290 on paljon, halvin mitä 1½ minuutin etsinnällä löytää on 165 e plus 20 e postia.

http://cgi.ebay.de/XENON-Nachruest-Kit- ... dZViewItem

lailliset tai nou, meinasin itsekin värkkäillä, jos jaksaa. mitkä polttimot muuten ne lisäpitkät oli, jos niihinkin värkkäisi.


edit: ja 6 minuutin jälkeen 139 e plus 18 e postia
http://cgi.ebay.de/Xenon-Nachruest-Kit- ... dZViewItem


p.
Bi-Xenonit taitaa olla vähän kalliimpia. Eli siis samassa molemmat, lyhyet sekä pitkät xenonit. Nuo linkit tais olla ihan normi xenon muutossarjoja.
Audi A4 2.0TDI

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Lokakuu 11. 22:18:42 2006

no toi eka kalliimpi linkki H4 mallisena oli 10 e lisää hi/lo mallina, ja tuosta halvemmasta kitistä en tiedä, pitää kysyä.

edit: ja stefan saksasta vastasi että on single beam, eli ei pitkiä.

Luulisi että jos myydään h4 bolt-on korviketta, se toimisi kuten alkuperäinenkin. Yleensä noissa halvemmissa on ollut joku solenoidityyppinen systeemi joka nyppää lampun lähemmäksi pitkillä.

p.

ouzei
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 9:48:16 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ouzei » To Lokakuu 12. 8:00:00 2006

Eli halvimmat bi-xenonit olis noin 200euroa kotiin toimitettuna. Tuo säätösysteemihän se juuri tuo lisähintaa noihin bi valoihin.

Elstarilta (www.elstar.fi) kertoivat H4 valoista seuraavaa:

" Periaatteessa H4 ei ole kovin antoisa myytävä yksitellen.
Toisaalta sen keila ei ole kovin kiitettävä.
Kaikilla valmistajilla tuntuu olevan sama ongelma H4 mallissa.
Emme suosittele varmuudella ( vaihtelee varmaan hieman eri automerkkien
osalta ).
Suosittelemme H1,H3 tai H7 lisävaloja ja niihin saat meiltä kunnon sarjat.

"
Jaa a. Olisiko vain myyntipuhetta, koska eivät itse myy H4 sarjoja.
-06 Focus ST
-92 Ducato 4x4

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Lokakuu 12. 17:52:44 2006

Vähän menee ohi aiheen, mutta paljonko virkavalta "veloittaa" noista xenon muunnossarjoista jos sattuu napsahtaan?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

ouzei
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 9:48:16 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ouzei » To Lokakuu 12. 19:22:10 2006

Juu, se ois ihan mukava tieto. Se saattaa olla niitä mielivaltaisia juttuja, jotku sakkottaa toiset ei. Ei luulis olevan iso rikos, jos valot on vain suunnattu oikein ja hajavaloa toisten autoilijoiden kiusaksi ei tule.

Onko ketään koskaan sakotettu xenoneista. Nyt tunnustukset pöytään.

Varmaan kuitenkin pieni hinta lisääntyneestä turvallisuudesta.
-06 Focus ST
-92 Ducato 4x4

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 12. 21:07:57 2006

Hyvin epätodenäköistä, lähes mahdotonta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Cos3
Viestit: 27
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:50:17 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cos3 » Pe Lokakuu 13. 14:32:07 2006

http://www.mhturva.com/catalog/index.ph ... 1665de2bf8

Tuolta lähtisin varmaan ensimmäikseksi katsomaan, ennen kuin saksasta tms. tilaisin.

ouzei
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 9:48:16 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ouzei » Pe Lokakuu 13. 15:59:47 2006

179 alkaa olla jo siedettävä. Tuo bixenon sarja on kyllä vähän turhan monimutkainen. Menee vähän aikaa ennenkun löytää paikat neljälle ballastille.
-06 Focus ST
-92 Ducato 4x4

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Lokakuu 24. 1:49:46 2006

Viimeviikolla juttelin kaverin kanssa noista muutossarjoista kun se on noitten kanssa enemmänkin touhunnut,niin sanoi et noita ensimmäisen sukupolven sarjoja myydään just halvalla=syttyminen huomattavasti hitaampaa kuin näillä uusilla 4:n sukupolven valoilla joissa ei enään suurta eroa ole tavallisiin lampuihin syttymis nopeudessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Maaliskuu 15. 10:29:50 2007

Hieman jo innostuin tuosta xenon H4 sarjasta mutta eihän se onnistu.
Pitää olla xenon hyväksytyt umpiot ja niissä manuaalinen heijastimen säätö.
Ei mahda Sierraan tuollaisia umpioita olla eikä liene tulossakaan...

Laittomasti en noita viitsi laittaa koskapa kissalan pojat nuo kyllä huomaavat heti kun eka kertaa vastaan ajavat.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Maaliskuu 15. 10:56:35 2007

Ja yksi mihin kannattaa kuulema kiinittää hiomiota jos sitten kuitenkin laittaa noi xenot keulalle. Tarkastelkaa onko sarjassa lanput UV-suojatut, jos eivät niin syövät tavalliset umpion heijastimen suhteellisen nopeasti entiseksi. No tuon jälkeen sitten on ihan sama onko siellä xenot vai mitä kun valoa ei tielle välity.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » To Maaliskuu 15. 15:10:27 2007

...ja kiinnittäkää huomiota asennuksen onnistumiseen!!...päivä pari sit perässä ajeli joku märkäkorva audi 100 farmarilla ja oli xenonit sitte nii päin peräaukkoa asennettu että olis saanu morsettaa vaik marssilaisille.
Vanhanaikaiset valot jos onnistuu asentamaan vastaantulijan silmille nii ei se nii paha ku nuo hemmetin ksenoniitit... :evil:
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Pe Maaliskuu 16. 7:00:50 2007

"Kaasupurkausajovaloilla varustetuissa autoissa on lain mukaan käytettävä ajovalojen automaattista korkeudensäätöä."

Lähde: Ford

Ja muistaakseni siinä oli vuosimallillakin väliä...en vain muista mikä se vuosimalli oli... :roll:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Pe Maaliskuu 16. 7:53:43 2007

Noniin, jottei taas enempää lipsuisi ohi raiteen, alla olevassa linkissä onpi AKEn näkökanta asiaan.. tiedä sitten jos tuo on muuttunut vielä viimeisen vajaan vuoden kuluessa.

Linkki
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Maaliskuu 16. 8:45:54 2007

ilehmus kirjoitti:Noniin, jottei taas enempää lipsuisi ohi raiteen, alla olevassa linkissä onpi AKEn näkökanta asiaan.. tiedä sitten jos tuo on muuttunut vielä viimeisen vajaan vuoden kuluessa.

Linkki
Jep, tuossa ja aikaisemmassa linkissä mainitaan tuo suuntauksensäätölaite -94 -95 mallista lähtien eikä tuon mukaan vanhemmissa mitään suuntaushärpäkettä tarvita.
Kysyin tuota eilen Katsastuskonttorilta ja heidän mukaan manuaalinen suuntauksensäätölaite vaaditaan lähivaloille -89 Sierrassakin.
Mutta jos tuon aken paperin kanssa marssii xenoneita leimaamaan niin eiköhän se onnistu ilman suuntauksensäätölaitetta vanhoihin kinnereihin.
Mutta Sierrassa ottaa kiinni noista umpioista.

Ei kukaan tiedä tekeekö kukaan orkkisumpioiden näköisiä xenon umpioita Sierraan :D
Noissa nykyumpioissa ei tunnu mitään xenonyhteensopivuudesta mainittavan..Ei tosin ole taidettu mokomista härpäkkeistä mitään tiedettykään vuonna -89 :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Maaliskuu 16. 10:05:35 2007

ukormi kirjoitti: Mutta Sierrassa ottaa kiinni noista umpioista.

Ei kukaan tiedä tekeekö kukaan orkkisumpioiden näköisiä xenon umpioita Sierraan :D
Noissa nykyumpioissa ei tunnu mitään xenonyhteensopivuudesta mainittavan..Ei tosin ole taidettu mokomista härpäkkeistä mitään tiedettykään vuonna -89 :lol:
Mikä ottaa kiinni ?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Maaliskuu 16. 10:41:53 2007

pau kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Mutta Sierrassa ottaa kiinni noista umpioista.

Ei kukaan tiedä tekeekö kukaan orkkisumpioiden näköisiä xenon umpioita Sierraan :D
Noissa nykyumpioissa ei tunnu mitään xenonyhteensopivuudesta mainittavan..Ei tosin ole taidettu mokomista härpäkkeistä mitään tiedettykään vuonna -89 :lol:
Mikä ottaa kiinni ?
Sierran vakiumpioihin ei ole laillista laittaa Xenon polttimoita.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Maaliskuu 16. 10:59:29 2007

eikö se AKEn ohjeen mukaan riittä että on ne lampunpesimet ? vai missasinko jotain ?

p

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Maaliskuu 16. 11:25:37 2007

Xenon valojen kanssa oltava lampunpesimet ja automaattinen korkeudensäätö. Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille. Lampunpesemille en tiedä syytä.. :-)

Ja laillinen systeemi on vasta jos koko umpiossa on hyväksyntä Xenon käyttöön.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Maaliskuu 16. 11:33:58 2007

Tässä puhutaan nyt koko valaisimesta, ei pelkästä "polttimosta". Lyhdyn hyväksyntämerkintä pitää olla lasissa tai muualla kirjaimin DC, DR tai DCR jos xenon-polttimomokkulat haluaa laittaa. Halogeenilyhdyssähän nuo em. D:t on H:na. C tarkoittaa siis lähivaloa ja R kaukovaloa, tämä lienee jo tuttua.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Maaliskuu 16. 11:57:02 2007

samiharju kirjoitti:Xenon valojen kanssa oltava lampunpesimet ja automaattinen korkeudensäätö. Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille. Lampunpesemille en tiedä syytä.. :-)

Ja laillinen systeemi on vasta jos koko umpiossa on hyväksyntä Xenon käyttöön.
-95 vanhempaan, eli ennen normaalin korkeussäädön pakollisuutta, ei tarvita minkäänlaista kork. säätöä xenoneille. Eri asia sitten on, että löytyykö mistään koko lyhdyn hyväksynnän omaavaa pakettia näihin vanhempiin autoihin. Xenon-lyhdyn lasi hohkaa senverran kuumana, että paska liimaantuu kiinni aika nopeasti ja aiheuttaa ylimääräisiä heijastuksia, näillä sanoilla on perusteltu pesureita.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 16. 12:28:56 2007

shr1 kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Xenon valojen kanssa oltava lampunpesimet ja automaattinen korkeudensäätö. Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille. Lampunpesemille en tiedä syytä.. :-)

Ja laillinen systeemi on vasta jos koko umpiossa on hyväksyntä Xenon käyttöön.
-95 vanhempaan, eli ennen normaalin korkeussäädön pakollisuutta, ei tarvita minkäänlaista kork. säätöä xenoneille. Eri asia sitten on, että löytyykö mistään koko lyhdyn hyväksynnän omaavaa pakettia näihin vanhempiin autoihin. Xenon-lyhdyn lasi hohkaa senverran kuumana, että paska liimaantuu kiinni aika nopeasti ja aiheuttaa ylimääräisiä heijastuksia, näillä sanoilla on perusteltu pesureita.
Ei ainakaan alkuperäisissä xenoneissa lämpene lasi ollenkaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Maaliskuu 16. 12:31:47 2007

samiharju kirjoitti:Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille.
Missä vehkeessä on niin nopee säätö että maantiellä korjaa heitotkin?
Ford Fiesta ST 2013
#727

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Maaliskuu 16. 12:35:12 2007

SamiH kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille.
Missä vehkeessä on niin nopee säätö että maantiellä korjaa heitotkin?
Isälläni ja velipojalla on Octavioissaan xenonit ja kyllä ne aika samperin nopeasti liikkuvat. Kun auton laittaa käyntiin niin ne xenonit hakevat paikkansa säätämällä valoja ylös alas. Hommaan ei montaa sekunnin osaa mene. Mutta kyllä tuo automaattisäätö vaaditaan vain noihin uudempiin autoihin :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Maaliskuu 19. 8:31:54 2007

ukormi kirjoitti:
SamiH kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille.
Missä vehkeessä on niin nopee säätö että maantiellä korjaa heitotkin?
Isälläni ja velipojalla on Octavioissaan xenonit ja kyllä ne aika samperin nopeasti liikkuvat. Kun auton laittaa käyntiin niin ne xenonit hakevat paikkansa säätämällä valoja ylös alas. Hommaan ei montaa sekunnin osaa mene. Mutta kyllä tuo automaattisäätö vaaditaan vain noihin uudempiin autoihin :D
ei tarvita automaatti säätöä vanhoihin
säätö tarvitaan vasta 94 jälkeen tuontuihin mallisarjoihin.
Lisäksi jos auto on varustettu "vakaus laitteistolla" esim tasohakuisilla taka iskareilla ( scorppi farkku mondeo farkku) niin valojen korkeuden säätöä ei silloinkaan tarvita.
tämä teksti löytyy aken sivuilta.
ja onnistii ne xenoneiden laitto sierraankin.
silloin joutuu vaihtamaan valot pyöreisiin valoihin.
eli joutuu vaihtamaan koko umpion.
Kun klubin sivuilla myydään noita jälkiasennus sarjoja niin pitäkää mielessä että sarjat onvat laittomia tieliikenteessä ,suurimmassa osassa autokantaamme.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Maaliskuu 19. 19:12:45 2007

ok niinhän se olikin. on vaan aikas harvinaisia vanhemmissa kuin -95 nuo xenonit.. :-)

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 17. 22:25:24 2008

sierra friikki kirjoitti:ja onnistii ne xenoneiden laitto sierraankin.
silloin joutuu vaihtamaan valot pyöreisiin valoihin.
eli joutuu vaihtamaan koko umpion.
Tarkoititko Moretten valoja, vai onko edes muita?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Maaliskuu 18. 12:59:37 2008

ukormi kirjoitti:
SamiH kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille.
Missä vehkeessä on niin nopee säätö että maantiellä korjaa heitotkin?
Isälläni ja velipojalla on Octavioissaan xenonit ja kyllä ne aika samperin nopeasti liikkuvat. Kun auton laittaa käyntiin niin ne xenonit hakevat paikkansa säätämällä valoja ylös alas. Hommaan ei montaa sekunnin osaa mene. Mutta kyllä tuo automaattisäätö vaaditaan vain noihin uudempiin autoihin :D
Itselläni on juurikin tuollainen automaattisäätö BI-Xsenoneis . menee 2sekunttia ku automatiikka suuntaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 18. 15:02:21 2008

Tuota noin... Voisko joku asiantuntija mennä jo vihdoin vuosien jälkeen itse asiaan ja kertoa omakohtaisia kokemuksia jälkiasennettavasta H4 tai 9700 polttimolle tehdystä xenonsarjasta? Eli sarjasta jossa on molemmat sekä lyhyet että pitkät. Kuinka paljon on tullut valotehoa lisää ja mimmonen keila?

Huoh mitä jaarittelua puol'toista sivua.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Ti Maaliskuu 18. 18:23:52 2008

On tullut asennettua kaksi sarjaa noita H4 xenoneita (eri merkkisiä), joissa pitkähän on toteutettu siten, että polttimo räpsähtää eteen/taakse. Toinen sarja tuotti kyllä jonkun verran hajavaloa, mutta itse valokuvio/raja kohtuullisen hyvä. Riippuu kai paljon umpiostakin... Silti suunnannut valot normaalisti ja suositellut säätämistä kabiinista alemmas kun ei tarvetta nähdä mahd. pitkälle.

H4 sarjahan on se vittumaisin asentaa, saa aina tunnin tai pari väkertää, että saa polttimot tukevaksi paikalleen sekä tiiviiksi.

Niin ja kyllä riittää valotehoa ! 8)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 18. 18:58:55 2008

hexi kirjoitti:On tullut asennettua kaksi sarjaa noita H4 xenoneita (eri merkkisiä), joissa pitkähän on toteutettu siten, että polttimo räpsähtää eteen/taakse. Toinen sarja tuotti kyllä jonkun verran hajavaloa, mutta itse valokuvio/raja kohtuullisen hyvä. Riippuu kai paljon umpiostakin... Silti suunnannut valot normaalisti ja suositellut säätämistä kabiinista alemmas kun ei tarvetta nähdä mahd. pitkälle.

H4 sarjahan on se vittumaisin asentaa, saa aina tunnin tai pari väkertää, että saa polttimot tukevaksi paikalleen sekä tiiviiksi.

Niin ja kyllä riittää valotehoa ! 8)
Jepjep... Ei liene kuitenkaan missään uudessa autossa ensiasennuksena tämmöistä liikkuvaa polttimoa? Eli kaikki on enempi tai vähempi tarviketasoa. Täytyypä tutkia lisää ja laittaa "must have" listalle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Ti Maaliskuu 18. 19:32:20 2008

MouTine kirjoitti:
hexi kirjoitti:On tullut asennettua kaksi sarjaa noita H4 xenoneita (eri merkkisiä), joissa pitkähän on toteutettu siten, että polttimo räpsähtää eteen/taakse. Toinen sarja tuotti kyllä jonkun verran hajavaloa, mutta itse valokuvio/raja kohtuullisen hyvä. Riippuu kai paljon umpiostakin... Silti suunnannut valot normaalisti ja suositellut säätämistä kabiinista alemmas kun ei tarvetta nähdä mahd. pitkälle.

H4 sarjahan on se vittumaisin asentaa, saa aina tunnin tai pari väkertää, että saa polttimot tukevaksi paikalleen sekä tiiviiksi.

Niin ja kyllä riittää valotehoa ! 8)
Ei liene kuitenkaan missään uudessa autossa ensiasennuksena tämmöistä liikkuvaa polttimoa?
Siitä ei aavistustakaan, en kyllä uskoisi.

Se pitkä-toiminto ei kuitenkaan taida suunnata valoa niin ylös, että voisi oikeaan pitkään verrata, meinaan vaan pimeällä maantie-ajossa...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 18. 20:23:24 2008

Luin jostain että niitä olisi sellaisiakin kunnollisia neljällä ballastilla olevia jossa olisi perinteiseen tapaan kaksi karvaa lasin sisällä. Näin ei polttimo liiku mihinkään. Pistin kyselyä asiasta tuonne Katuauto.fi:hin. Sitä tietenkään sitten saa kuitenkaan 9007 polttimolle...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Maaliskuu 18. 20:23:26 2008

hexi kirjoitti:On tullut asennettua kaksi sarjaa noita H4 xenoneita (eri merkkisiä), joissa pitkähän on toteutettu siten, että polttimo räpsähtää eteen/taakse. Toinen sarja tuotti kyllä jonkun verran hajavaloa, mutta itse valokuvio/raja kohtuullisen hyvä. Riippuu kai paljon umpiostakin... Silti suunnannut valot normaalisti ja suositellut säätämistä kabiinista alemmas kun ei tarvetta nähdä mahd. pitkälle.

H4 sarjahan on se vittumaisin asentaa, saa aina tunnin tai pari väkertää, että saa polttimot tukevaksi paikalleen sekä tiiviiksi.

Niin ja kyllä riittää valotehoa ! 8)
Taitaa olla umpiosta kiinni , ei noihin moretteihin H4:n asentaminen kestäny kuin n. vartin ? Kyseessä Bi-xenon .

Valoa on hieman enemmän kuin 100W halogen mutta ei kuitenkaan mielestäni hintansa väärti . Virtaa menee vähemmän .
ex Jäsen #10

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Ke Maaliskuu 19. 17:04:11 2008

Jake kirjoitti:Taitaa olla umpiosta kiinni , ei noihin moretteihin H4:n asentaminen kestäny kuin n. vartin ? Kyseessä Bi-xenon .

Valoa on hieman enemmän kuin 100W halogen mutta ei kuitenkaan mielestäni hintansa väärti . Virtaa menee vähemmän .
Joo, noi "liikkuvat" polttimot vaan painaa tosta päästä sen verran, että yleensä joutuu kiinnitystä modailla, ettei ala värisemään. Ahtaassa paikassa se tuppaa vähän pitkittämään hommaa.

Mites noissa 4 ballastin bi-xenoneissa, kestääkö siinä kirkastumisessa yhtä kauan kuin normaalisti ? Mietin vaan jos joutuu vaihtelemaan koko ajan pitkiltä lyhyille jne...?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Maaliskuu 19. 17:20:08 2008

hexi kirjoitti: Mites noissa 4 ballastin bi-xenoneissa, kestääkö siinä kirkastumisessa yhtä kauan kuin normaalisti ? Mietin vaan jos joutuu vaihtelemaan koko ajan pitkiltä lyhyille jne...?
Ei kuulemma kestä yhtään mitään kun lyhyiden patruuna lämmittää siinä muutaman millin päässä. Sillon tietty kestää jos kevät auringossa ajat säästöliekillä, eli parkeilla tai ilman.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Maaliskuu 19. 18:43:30 2008

Muutaman sekunnin kestää kun laittaa päälle kylmänä . Vaihdossa sama kuin halogen .
ex Jäsen #10

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

vanha aihe esiin

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Joulukuu 3. 5:20:51 2008

#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: vanha aihe esiin

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 3. 11:02:47 2008

ParDe kirjoitti:AKEN KANTA

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf


Mitä muuta tarvitaan?
niin eihän tuo lupaa millään tavalla sitä asiaa että H umpioon saaisi laittaa Xenon polttimon.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: vanha aihe esiin

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ke Joulukuu 3. 15:58:18 2008

sierra friikki kirjoitti:
ParDe kirjoitti:AKEN KANTA

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf


Mitä muuta tarvitaan?
niin eihän tuo lupaa millään tavalla sitä asiaa että H umpioon saaisi laittaa Xenon polttimon.
Mut ei kai tuo nyt varsinaisesti kielläkkään laittamasta?
Jäsen #1112

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Joulukuu 6. 22:58:58 2008

ukormi kirjoitti:
SamiH kirjoitti:
samiharju kirjoitti:Korkeudensäätö siksi että Xenon tuottaa erittäin kirkasta valoa ja jos jossain montuissa tms auton perä käy alhaalla on kirkkaasta hetkellisesti värään suuntaan näyttävästä valosta haittaa vastaantulijoille.
Missä vehkeessä on niin nopee säätö että maantiellä korjaa heitotkin?
Isälläni ja velipojalla on Octavioissaan xenonit ja kyllä ne aika samperin nopeasti liikkuvat. Kun auton laittaa käyntiin niin ne xenonit hakevat paikkansa säätämällä valoja ylös alas. Hommaan ei montaa sekunnin osaa mene. Mutta kyllä tuo automaattisäätö vaaditaan vain noihin uudempiin autoihin :D
Sami tarkoitti varmaankin, että kesken ajon maantiellä tapahtuisi säätö lennossa ja koko ajan. Onko sellaista systeemiä edes olemassa ja käytössä missään autossa?

Tuo ukormin kuvaama "aloitustarkistus" systeemi taitaa olla suurimmassa osassa Xenon-lampuilla varustetuista autoista.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: vanha aihe esiin

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 7. 19:37:03 2008

AnttiR kirjoitti: Mut ei kai tuo nyt varsinaisesti kielläkkään laittamasta?
Paskotko poliisin virkalakkiin kun sitä ei kai erikseen missään kielletä?

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: vanha aihe esiin

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Joulukuu 7. 21:10:29 2008

samiharju kirjoitti:
AnttiR kirjoitti: Mut ei kai tuo nyt varsinaisesti kielläkkään laittamasta?
Paskotko poliisin virkalakkiin kun sitä ei kai erikseen missään kielletä?
Mut ei tuolla AKEN:n sivulla mainita mitään mistään H-kannoista.
Jäsen #1112

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Jälkiasennus xenonit H4

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 7. 22:22:23 2008

Yksinkertaisesti sanottuna: umpiossa pitää olla hyväksyntämerkintä josta ilmenee minkälaiselle polttimolle umpio on tarkoitettu. H on Halogen ja D on Xenon. Jos siis ei D merkintää ole, ei Xenonpolttimoa sinne saa laittaa. Ihan vastaava asia kun tankkaisit tupajumia dieselautoon; Kyllä se sillä kulkee mutta on laitonta..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Jälkiasennus xenonit H4

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 8. 7:55:31 2008

Näin se on miten sami kirjoitti.
Olisi todella tervetullutta suomen viranomaisten (aken) taholta sallia muutoskatsastuksella (jossa tarkistettaisi kytkenät ja hajavalo) Kaikkiin umpioihin xenon tekniikalla toimivat päävalot.
Kun Sami teillä on kokouksia nin voisit ottaa tuon pöydälle ehdotuksena.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Jälkiasennus xenonit H4

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 8. 8:58:30 2008

joo, mähän niistä päätän, ja siellä kokouksessa istun (ja olen tervetullut) mitä herrat päättää.. :-)

Vastaa Viestiin