1-osainen kartaani sieraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
1-osainen kartaani sieraan
nii suunittelin tossa et teettäs sieraan 1-osaisen kartaanin.kun rupeaa olemaan tukilaakeri loppu ja se kumilimppu murtunu meinaa vähä täristää.että kuinka se rasittaa vaihelaatikkoa ja perää??.kokemuksia kellään??kitos kaikille vastanneille etukäteen.
ford sierra 2.0is -86
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Itellä kävi sama mielessä pari vuotta sitten. "Viisaammat" tyrmäs idean sillä, et alkais kuulemma laatikon häntiä hajoamaan (murtumaan).. tiedä sitten miten todenperäinen lausunto, kun jäi kokeilematta.
-Timo
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
no mix sitten kaikki haluaa ekkeriinsä 1-osasen kartaanin. mitä vähempi osia sen vähempi on rikkoontuvia osia. noin yhtä äkkiä aateltunasamiharju kirjoitti:hinta on suhteellista, mut ehjiä vakiokardaaneja saa viidelläkympillä limppuineen jne. jo pelkkä tasapainotus maksaa yleensä 100-150eur mut jos halvalla saa niin mikäs siinä.. silti en tajua pointtia miksi tuo pitäisi muuttaa toisenlaiseksi?

ford sierra 2.0is -86
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Luulisin et kestää kun onhan niit samoja laatikoita käytetty MK1 ja 2 escoissakin 1-osasella kardaanilla ja ei mulle ainakaa ole korviin kantautunu yhtään häntävauriota. Suurin osa näistäkin on viel ralli vehkeitä. Sama type9 laatikkohan se on hännältään vaikka quaifen tms. sisukset siel.juoni kirjoitti:kestäsköhän se vaihelootan häntä ihan normi käytössä sillä 1-osasella kartaanilla??
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Yksosasesta kardaanistahan saa kestävemmän ja kevyemmän...
Race juttuja. Mitä tulis sulle keppi maksamaan? Teetätkö muille samalla? 


Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eiköhän se normi orkkis kardaani kuitenkin kestä tuommosessa pienessä OHC koneessa ihan ok. Mutta asiaan... Helpoin tapa tehdä yksiosainen lienee että, lyhentää / pidentää (kumpi sitten onkaan) tuommosen jokkis-eskortin yksiosaisen RS kardanin oikeeseen mittaan. Laatikon boorit ja perän laippa kuitenkin on samat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Sierran alla on ollut 1-osainen kardaani vuodesta 2002 lähtien. Yhtään Transitin niveltä ei ole hajonnut eikä muutakaan ongelmaa ole ollut.
Miksi vaihdoin 2-osaisen 1-osaiseen?
Kokeilin 2-osaisella hetken, mutta minua alkoi pelottaa kepin katkeaminen reippaassa kiihdytyksessä.
Kuten mäkikotka Nykänen totetsi: "Jos jokin on varmaa, niin se on varmaa."
Miksi vaihdoin 2-osaisen 1-osaiseen?
Kokeilin 2-osaisella hetken, mutta minua alkoi pelottaa kepin katkeaminen reippaassa kiihdytyksessä.
Kuten mäkikotka Nykänen totetsi: "Jos jokin on varmaa, niin se on varmaa."
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
se oli jotain 80-90 euroa välikoppaan kun on kartaanin päät valmiina.eli ei voi olla sieraan paljon kalliimpi.tekevät saumattomasta pukesta kehuvat vielä että saavat kerralla valmiin ettei muka tartte edes tasapainottaaJuippa kirjoitti:Yksosasesta kardaanistahan saa kestävemmän ja kevyemmän...Race juttuja. Mitä tulis sulle keppi maksamaan? Teetätkö muille samalla?
ford sierra 2.0is -86
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Pitänee laitta korvan taakse. Jos ny sais välikoppa rojektiin eloa nii voipi tulla tarvetta. oliko hinta uusituilla ristikoilla vai vanhoilla?
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 4. 21:46:04 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
eikös sillä 2-osaisella tule tehonhäviöökin ja muuta paskaa sen lisäksi että 2-osainen ei vissiin kestä, siis jos tehoa löytyy. mutta luulisi normi kardaanin aika pitkälle riittävän kyllä...?samiharju kirjoitti:silti en tajua pointtia miksi tuo pitäisi muuttaa toisenlaiseksi?
Omassa autossa olisi tarkoitus jossain vaiheessa kääntää konetta ja laatikkoa oikeaan kulmaan viistoon ja teettää kanssa yksiosainen kardaani kun on tullut puhetta ettei sellaista kukkakeppiä sinne kannata laittaa

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mä oon yhden nähnyt ja sekin oli Voima-moottorisessa Scorpissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no kun tuhatta heppaa hätyytellään, niin kannattaa se kardaanikin jo muuttaa... ja tehohäviötä tulee varmaan kokonainen heppa ellei kaksikin, mut voi sekin joskus ratkaista..



Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 4. 21:46:04 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Onhan se totta että moottori joka tuottaa huikeet 195 hevosvoimaa on todellinen "voima"moottori. Ei ole siis mikään ihme että kardaaneita menee rullalle.MouTine kirjoitti:Mä oon yhden nähnyt ja sekin oli Voima-moottorisessa Scorpissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Se on se vääntö mistä te maamoottori-miehet ette tiedä mitään.Hesus kirjoitti:Onhan se totta että moottori joka tuottaa huikeet 195 hevosvoimaa on todellinen "voima"moottori. Ei ole siis mikään ihme että kardaaneita menee rullalle.MouTine kirjoitti:Mä oon yhden nähnyt ja sekin oli Voima-moottorisessa Scorpissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Onks siinä malmikasassa edes 300nm?MouTine kirjoitti:Se on se vääntö mistä te maamoottori-miehet ette tiedä mitään.Hesus kirjoitti:Onhan se totta että moottori joka tuottaa huikeet 195 hevosvoimaa on todellinen "voima"moottori. Ei ole siis mikään ihme että kardaaneita menee rullalle.MouTine kirjoitti:Mä oon yhden nähnyt ja sekin oli Voima-moottorisessa Scorpissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
joskus tuo Moutinen suorittama tietoinen härnääminen alkaa vielä ottaa päähän, "V-niinkuin voima"....
Hassua vouhottaa jostain V-voimakoneesta jossa ei ole voimaa eikä vääntöä eikä se ota kierroksia, bensaa toki vie enemmän kuin moni muu vastaava kone. Mut muuten hyvä moottori, varsinkin näin virityspiireissä..
Esim tälläisellä tehokäyrällä voin kertoa et sen tietää kun kone oikeasti vääntää, ja parempiakin käyriä on monella tässäkin klubissa. Noin 4500rpm jälkeen on nimittäin ihan sama mikä vaihde on sisällä, vetoa riittää rajoittajalle saakka. Yli 540nm 4600-7300rpm.
http://s122.photobucket.com/albums/o267 ... 0_06-1.jpg
tai sitten tuollainen diesel rivi-kutonen, 2000-4500rpm 600nm/283hv.
sori, oli pakko avautua, huono päivä..


Hassua vouhottaa jostain V-voimakoneesta jossa ei ole voimaa eikä vääntöä eikä se ota kierroksia, bensaa toki vie enemmän kuin moni muu vastaava kone. Mut muuten hyvä moottori, varsinkin näin virityspiireissä..
Esim tälläisellä tehokäyrällä voin kertoa et sen tietää kun kone oikeasti vääntää, ja parempiakin käyriä on monella tässäkin klubissa. Noin 4500rpm jälkeen on nimittäin ihan sama mikä vaihde on sisällä, vetoa riittää rajoittajalle saakka. Yli 540nm 4600-7300rpm.

tai sitten tuollainen diesel rivi-kutonen, 2000-4500rpm 600nm/283hv.
sori, oli pakko avautua, huono päivä..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Onneksi sinulla on vielä "Ärrr-niinku" rivimoottori, eikä uudempi "Vee-niinku" voima mottori, muuten olisi jo mersun ohut kardaani solmussaTimo kirjoitti:
tai sitten tuollainen diesel rivi-kutonen, 2000-4500rpm 600nm/283hv.
sori, oli pakko avautua, huono päivä..

Itsellä vaan 330Nm 1900-5000rpm niin ei ole mitään pelättävää
