Ohc:n kannenpultit?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Ohc:n kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Huhtikuu 14. 22:01:58 2008

Pitäs tuohon tulevaan turbo ohc:hen laittaa uudet kannepultit niin burttoni myy kahtia eri pultteja niin kummat tohon kannattaa laittaa?

HEAD BOLT - EARLY NON-STRETCH TYPE: SOHC PINTO (tähtikanta)
HEAD BOLT - LATE STRETCH TORX TYPE: SOHC PINTO (torx)

Käykö nuo ns. ristiin eli ei oo väliä mitkä siellä ennen on ollu vai onko laitettava samanlaiset? Noita ei venyviä ei tarviis ainakaan joka kannen irrotuksella uusia mutta onko niillä muita käytännöneroja?
Haulla löyty aikapaljon stooria asiaan liittyen mutta ei nyt ainakaan nopeesti pistäny silmään tuo asia :(

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Huhtikuu 14. 22:20:35 2008

Itse laittasin venymättömät.
Eipähän tavii pultteja uusia sit ku eka versio pamahtaa :lol:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Huhtikuu 14. 22:22:36 2008

henu kirjoitti:Itse laittasin venymättömät.
Eipähän tavii pultteja uusia sit ku eka versio pamahtaa :lol:
Vähän samoja taka-ajatuksia tässä olikin :D Mut sitävaan et ne siis käy ''ristiin''?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Huhtikuu 14. 22:29:40 2008

Venyviä en ole edes nähny, mutte eikös niitä kiristetä eri filosofialla, eli miten sekasarjan saa samaan kireyteen ?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Huhtikuu 14. 22:39:31 2008

En oo pitkään aikaan sohlannu noitten oharin pulttien kanssa mut muistelen et venyvät vedettiin momenttiin ja sit lopuks 90 astetta, kovat vedettiin momenttiin ja käytettiin kone lämpimäks ja sit viiminen momentti... eli kovat on vähän "työlämmät" kiriä jne...

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Huhtikuu 14. 23:07:20 2008

On tullu joskus harrastuksen alku aikoina vedettyä nuot venymättömäki samanlai momenttii ku nuot venyvätki. :D Ne on sit ainaki kiinni. eikä tarvi kyl jälki kiristää. :lol:

On noita venyviäkin kyl käytetty uusiksi monia kertoja eikä koskaa ole mitää ongelmia sen suhteen esiintyny vaikka painettakin(12:1 vapari) on joskus ollu kyl aivan riittävästi.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Huhtikuu 14. 23:08:15 2008

Juu käy kummat vain, kunhan ei sekaisin lyö. Ja henu muistaa oikein, kovat pitäisi jälkikiristää.

Edit: joskus aikoinaan kävin voortilta kysyy, niillä ei ollut kuin venyviä myytävänä 21mk/kpl, mielestäni aika tyyriitä. Siitä lähtien olen taunuksen koneita purkaessani ottanut talteen kannen pultit.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Huhtikuu 15. 16:33:10 2008

Juu kiitoksia nopeista vastauksista, selventi tätäkin asiaa taas vähäsen. Taidampa ne ''kovat'' tilata niin saapahan hyvällä omallatunnolla kasata niillä pulteilla uudelleenkin ja onhan ne 70senttiä kappaleelta halvemmatkin :)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 18. 1:45:43 2008

Onko tarkoitus tilata pultit Burtonilta ja miksi ihmeessä?
Kovia pultteja saa varmasti jostain pulttikaupasta Jyväskylästäkin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Huhtikuu 18. 16:35:13 2008

jeps.. sopivan mittaset 12.8 kovuusluokan pultit niin ei varmasti anna periksi. Varmaan kyllä 10.9 kovuusluokkasetkin kestää. venyvät on tavan 8.8 pultit..
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Huhtikuu 18. 16:49:21 2008

SLEI kirjoitti:Onko tarkoitus tilata pultit Burtonilta ja miksi ihmeessä?
Kovia pultteja saa varmasti jostain pulttikaupasta Jyväskylästäkin.
Juu no tuolta tulee reilun 800£ eestä rojua niin nuo nyt tulee sopivasti siinä samassa. Ompahan ainakin passelit.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » La Huhtikuu 19. 15:20:29 2008

Sopivan pitusta pulttia ei taida saada pulttikaupasta. Ohc:n pultti on 95mm pitkä ja lähin kaupasta löytyvä on 100mm pitkä, eli niistä pitää siipasta vähän pois ettei pohjaa. Kovuus onkin sitten makuasia, 10.9 kiristys momentti on sama kuin taunuksen "venymättömälle" pultille n.108nm ja 12.9 tais mennä jo 120nm paikkeille.
onko porukalla kokemusta 10.9/12.9 pultista turbo ohc koneissa ja minkälaisella kansipahvilla
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

toyota
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007

Viesti Kirjoittaja toyota » La Huhtikuu 19. 19:21:43 2008

laita pinnapultti sarja ei tarvitse ikinä vaihtaa arp ainakin valmistaa niitä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 19. 19:34:20 2008

Joskus mittasin ettei 100mm pohjaa, mutta jos kannesta on paljon sipastu pois niin sitten pohjaamisen vaara on olemassa, lisäksi pultinreikään ei saa jäädä mitään nesteitä tai lohko voi paksahtaa rikki.
OHC:n kovia pultteja ei monesta yrityksestä huolimatta muutama vuosi sitten löytynyt vaan aina tuli "venyviä".
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Huhtikuu 19. 20:49:37 2008

Mulla on koneessa 12,9 pultit ja löytyi ihan pulttikaupasta nummelasta (Baltic bolt)
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin