Escortin kaasuttimen vaihto toimivampaan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Escortin kaasuttimen vaihto toimivampaan
Jos muuttuvakurkkuisen kaasuttimen haluaa vaihtaa toisen tyyppiseksi, niin mistähän Fordin mallista sopivaa vaihdokkia kannattaisi lähteä metsästämään? Murheenkryyni on ensimmäisiä neloskorisia ja ohv-koneella.
Tarkoituksena olisi mahdollisimman vähällä vaivalla saada Escortin toimintaa inhimillisemmäksi. Nyt ei oikein käy hyvin kylmänä ja kulutus menee kympin tuntumaan rauhallisella ajolla.
Tarkoituksena olisi mahdollisimman vähällä vaivalla saada Escortin toimintaa inhimillisemmäksi. Nyt ei oikein käy hyvin kylmänä ja kulutus menee kympin tuntumaan rauhallisella ajolla.
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No ei taida olla oikein muita vaihtoehtoja sitten ku ykköskoppasen Fiestan imusarja+kaasari. Imusarja käy koneeseen ja kaasarissa ei montaa liikkuvaa osaa oo, mutta askarteluahan ne vaijerit, ilmanputsarit ynnä muut vaatii plus että noi on yleensä niin kauan pihaladossa seisoneita vehkeitä että saattaa olla aimo annos hapettumis- ym ongelmiakin tiedossa.
Uudemmista (88-90) Escorteistahan löytyy tietyst KENTIN KONETTA!!!!!!!111 2-kurkkusilla Veepereilläki, mut niiden imusarjat ei käy sitten taas tohon Valenciaan.
Ennen muinoin kylillä kerrottiin että ton VV:n pulttijakoonkin sopii joku ykskurkkunen veeperi mut siitä en tiedä mitään.
Uudemmista (88-90) Escorteistahan löytyy tietyst KENTIN KONETTA!!!!!!!111 2-kurkkusilla Veepereilläki, mut niiden imusarjat ei käy sitten taas tohon Valenciaan.
Ennen muinoin kylillä kerrottiin että ton VV:n pulttijakoonkin sopii joku ykskurkkunen veeperi mut siitä en tiedä mitään.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minäkin vaihdoin joskus omaan -82 1.3 CVH Mk3 Escorttiin fordin oman kaasarin tilalle Weberin korvauskaasuttimen ja kyllä muuttui ihan erilaiseksi moottorin luonne.
Mutta... kyse on siis ilmeisesti neloskorisen Escortin 1.3 työntötanko koneesta ja siinä on Haynesin mukaan samantyyppinen Ford VV-kaasurin. En tiedä käykö tuo edellä mainittu korvauskaasutin siihen.
Jotenkin kyllä tuntuu, että jossain muuallakin on jotain häikkää. Minulla oli myös parisen viikkoa Mk4 1.3 OHV Escort ja se ei kyllä tuntunut kulkevan yhtään mihinkään kaasun asennosta riippumatta. Polttoaineen kulutuskin tuntui olevan ihan sama kaasun asennosta riippumatta. Aika pienellä bensamäärällä se minusta meni.
Minulla tuo Moposportin linkki ei jostain syystä toiminut.
Moposportin sivulla kun laittaa hakusanaksi "Ford VV", niin löytyy:
"KORVAUSKAASUTIN, FORD ESCORT 1.3 1986-89 OHV-MOOTTORI". Tuotekoodi: 15270.796. Hinta 262 euroa.
Mutta... kyse on siis ilmeisesti neloskorisen Escortin 1.3 työntötanko koneesta ja siinä on Haynesin mukaan samantyyppinen Ford VV-kaasurin. En tiedä käykö tuo edellä mainittu korvauskaasutin siihen.
Jotenkin kyllä tuntuu, että jossain muuallakin on jotain häikkää. Minulla oli myös parisen viikkoa Mk4 1.3 OHV Escort ja se ei kyllä tuntunut kulkevan yhtään mihinkään kaasun asennosta riippumatta. Polttoaineen kulutuskin tuntui olevan ihan sama kaasun asennosta riippumatta. Aika pienellä bensamäärällä se minusta meni.
Minulla tuo Moposportin linkki ei jostain syystä toiminut.
Moposportin sivulla kun laittaa hakusanaksi "Ford VV", niin löytyy:
"KORVAUSKAASUTIN, FORD ESCORT 1.3 1986-89 OHV-MOOTTORI". Tuotekoodi: 15270.796. Hinta 262 euroa.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
Joo, ei tainnukkaan toimia toi linkki, enkä sitä pelittämään saakkaan, mutta kyseessä siis juuri tuo korvausweberi, sivulla lukee jotta tuotetta rajoitetusti, että liekko enää saatavanakaan...
Isän kentti-escorttiin ostettiin aikoinaan kaasuttimen huoltosarja, ja kulku muuttui paremmaksi, ja kulutus pienemmäksi.. 


-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Vielä ainakin sai.jleinon2 kirjoitti:Joo, ei tainnukkaan toimia toi linkki, enkä sitä pelittämään saakkaan, mutta kyseessä siis juuri tuo korvausweberi, sivulla lukee jotta tuotetta rajoitetusti, että liekko enää saatavanakaan...Isän kentti-escorttiin ostettiin aikoinaan kaasuttimen huoltosarja, ja kulku muuttui paremmaksi, ja kulutus pienemmäksi..

