kitkalukon ramppi kulmat???

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

kitkalukon ramppi kulmat???

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Toukokuu 7. 21:44:08 2008

osaako joku kertoa suomeksi tyhmälle ,mitä tarkoittaa levylukon ramppikulmat. esim gripperin kulmia 30/65, 40/65, 45/45 ja 50/80.

sen tiedän että noi kertoo sen kuin äkäsesti se lukko tarttuu kiinni eli kiristyy.
ja ei tarvi täsmentää minkalaisilla osilla se tapahtuu,vaan kiinnostaa noi numerot et mistä ne tulee ja miten vaikuttaa toimintaan



ja haluaisin tähän kunnon vastauksia eikä mitään mutu höpöttelyä... 8)
ford escort´79 tic

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Toukokuu 8. 22:26:42 2008

Joskus lueskelin jostain jotain noista ja muistaakseni ensimmäinen luku merkkasi lukon pitävyyttä vetopäällä ja toinen löysätessä. Hae googlella englanniksi rear differential ramp angles tai read differential power coast ja törmäät varmasti noihin load ja coast arvoihin
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Toukokuu 8. 22:43:31 2008

kiitos vinkistä! yritinkin jo hakea googlella mut toisenlaisilla hakusanoilla.

tossa linkissä on aika hyvin kuvien kanssa selvitetty toi ramppi juttu

http://www.intothered.dk/simracing/differential.html
ford escort´79 tic

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Toukokuu 8. 22:44:40 2008

http://www.kaazusa.com/introductionToLS ... To_LSD.htm

Tossa on kans aika selkeästi selitettynä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin