Dokkin loota Ohariin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
- Paikkakunta: Salo
Dokkin loota Ohariin?
passaako tommosest dokista vaihdelaatikko suoraan ohceen jatkoks? ku ex dohcissa pitäis olla kestävämpi loota?
Ahistaa ahistaa
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Ai hitsi sentään. Sun olis pitänyt kertoa toi mulle viime talvena, kun pistin escorttiin mt-75:n ohc:n jatkoksi.
Mt-75:n kytkinakseli on muistaakseni 3mm pidempi, mutta spoori alkaa samasta paikasta. Jos tuo pituusero haittaa yöunia, käytä rälläkkää, mitään seksuaalista merkitystä sillä ei ole kampuran silmälaakerinreikä kun jatkuu ties kuinka pitkälle.
Eikä se mt-75 ole juuri vahvempi laatikko, kuin vanha type-9. Muutoin kyllä mukavampi käyttää.
Mt-75:n kytkinakseli on muistaakseni 3mm pidempi, mutta spoori alkaa samasta paikasta. Jos tuo pituusero haittaa yöunia, käytä rälläkkää, mitään seksuaalista merkitystä sillä ei ole kampuran silmälaakerinreikä kun jatkuu ties kuinka pitkälle.
Eikä se mt-75 ole juuri vahvempi laatikko, kuin vanha type-9. Muutoin kyllä mukavampi käyttää.
Viimeksi muokannut Jallu, Ma Maaliskuu 29. 10:42:02 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vain jälkimmäinen lause pitää paikkansa, muuten ei.Jallu kirjoitti: Eikä se mt-75 ole juuri vahvempi laatikko, kuin vanha type-9. Muutoin kyllä mukavampi käyttää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
kuis meinaatko että se on heikompikin... mites muute minä otin konetta tuossa irti ja katselin että niissähän on eri määrä pultin reikiä... mt-75 lodjussa oli alareunassa 4 pulttia ja type-9 2 pulttia. Onko ne sitten turhia reikiä vai pitääkö tehdä OHCeen kylkeen kierteetMouTine kirjoitti:Vain jälkimmäinen lause pitää paikkansa, muuten ei.Jallu kirjoitti: Eikä se mt-75 ole juuri vahvempi laatikko, kuin vanha type-9. Muutoin kyllä mukavampi käyttää.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ihan kuten kirjailinkin. MT75 on kestävänpi kuin Type-9. Jallun kanssa vain siitä samaa mieltä että on mukavenpi käyttää. Tosin tuo saattaa johtua sitäkin että MT75:t on uudenpia ja näin järjestäen vähemmän ajettuja kuin Type-9 askit.caddy kirjoitti:kuis meinaatko että se on heikompikin... mites muute minä otin konetta tuossa irti ja katselin että niissähän on eri määrä pultin reikiä... mt-75 lodjussa oli alareunassa 4 pulttia ja type-9 2 pulttia. Onko ne sitten turhia reikiä vai pitääkö tehdä OHCeen kylkeen kierteetMouTine kirjoitti:Vain jälkimmäinen lause pitää paikkansa, muuten ei.Jallu kirjoitti: Eikä se mt-75 ole juuri vahvempi laatikko, kuin vanha type-9. Muutoin kyllä mukavampi käyttää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
Ohoh. Tuota... Haittaako jos se kytkinakseli jäisi lyhentättä.
Rumaa ääntä pitää kytkin ylhäällä, mutta epäilin tukilaakeria. Muuten hyvin toimii ja on nopea vaihtaakin 0.5 sek ja alle.
Ja omat kardaanit nopeusmittaus ym. Itse otin MT75 Dohc skorpionista ja jouduin tekeen kiinnikkeet, kytkinhaarukan ja kardaanin etuosan uusiksi.

Rumaa ääntä pitää kytkin ylhäällä, mutta epäilin tukilaakeria. Muuten hyvin toimii ja on nopea vaihtaakin 0.5 sek ja alle.
Ja omat kardaanit nopeusmittaus ym. Itse otin MT75 Dohc skorpionista ja jouduin tekeen kiinnikkeet, kytkinhaarukan ja kardaanin etuosan uusiksi.
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Ylläpitäjä
Kannattaa kattoo öljyt, ja laittaa sitä oikeeta öljyä.ohc kirjoitti:Ja hidas kuin norsu (vaihtaessa), verrattuna type9:iin.caddy kirjoitti:ai luksusta... tämä helpottaa paljon. mt-75 on niin paljon mukavampi käyttää kuin type-9
Korjaus: Kakkosvaihde ei sittenkään tahdo mennä enää silmään kun oikein tunteella repäisee. Ei tykkää varttimailista tämä loota. Aikaisemmin toimi oikein hyvin.
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Tuota noin nii.. mikäs kytkin näitten kaveriksi käy? jos lykkää cossun kampuran, 9 pulttisen, ja sitten ohc:n perään mt75 niin meneekös kaveriksi väliin 4wd cossuun käypäset kytkin setit? kun mt75:han on sisuskaluiltaan sama aski kuin 4wd cossussa mutta onko "kytkinkoppa" sama? Kellään tietoa? ku jos 4wd cossun aski paukkuu vasta 3 vaihteella ku takana on 600hp ja piikki pyörät jäällä. ni kyl se perkeleen paljon kestää tuo aski. Paitsi jos transitilla vetää miljoona kiloo vitosella
Sit laukee vitonen, mut onhan niitä 4 vielä 


-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Cossun kytkin pitäs sopia mutta startin kanssa voit olla pulassa. Cossussa kun on suurempi hammaskehä kuin ohc:ssa. Painelaakeri on toinen murheen ryyni, ainakin dokkiin kun sovitti type9 lootaa niin kytkin oli luonnostaan pohjassa koska painelaakeri oli liian pitkä. Startti oli kans eri syvyydellä, en muista kuinka paljon ja mihin suuntaan, mutta eri kohtaan tuli kuitenkin.
Laitoin sitten mt75:n.
Laitoin sitten mt75:n.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Niin siis tarkoitus olisi saada mt75 205 lohkon perään?olafu kirjoitti:Cossun kytkin pitäs sopia mutta startin kanssa voit olla pulassa. Cossussa kun on suurempi hammaskehä kuin ohc:ssa. Painelaakeri on toinen murheen ryyni, ainakin dokkiin kun sovitti type9 lootaa niin kytkin oli luonnostaan pohjassa koska painelaakeri oli liian pitkä. Startti oli kans eri syvyydellä, en muista kuinka paljon ja mihin suuntaan, mutta eri kohtaan tuli kuitenkin.
Laitoin sitten mt75:n.

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"sama aski kuin 4wd cossussa mutta onko "kytkinkoppa" sama?"
MT75 2wd askissa on startti eri puolella kuin 4wd eli esim. tältä osin kytkinkoppa ei ole sama. Etuosan kuoret voinee vaihtaa jos haluaa startin pois pakoputken vierestä.
MT75 2wd askissa on startti eri puolella kuin 4wd eli esim. tältä osin kytkinkoppa ei ole sama. Etuosan kuoret voinee vaihtaa jos haluaa startin pois pakoputken vierestä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Joo mutta toi starttikehän halkaisija ja painelaakeri tekee silti ongelman, koska sun tapauksessa painelaakeri on liian lyhyt. Niitä saa kyllä eri pituuksia mutta en nyt tähän hätään muista missä oli mitäkin painelaakeria.janneke kirjoitti:Niin siis tarkoitus olisi saada mt75 205 lohkon perään?olafu kirjoitti:Cossun kytkin pitäs sopia mutta startin kanssa voit olla pulassa. Cossussa kun on suurempi hammaskehä kuin ohc:ssa. Painelaakeri on toinen murheen ryyni, ainakin dokkiin kun sovitti type9 lootaa niin kytkin oli luonnostaan pohjassa koska painelaakeri oli liian pitkä. Startti oli kans eri syvyydellä, en muista kuinka paljon ja mihin suuntaan, mutta eri kohtaan tuli kuitenkin.
Laitoin sitten mt75:n.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
"Etuosan kuorien" vaihtaminen on työnä sama kuin koko vaihteiston purkaminen; kammo savotta....SLEI kirjoitti:"sama aski kuin 4wd cossussa mutta onko "kytkinkoppa" sama?"
MT75 2wd askissa on startti eri puolella kuin 4wd eli esim. tältä osin kytkinkoppa ei ole sama. Etuosan kuoret voinee vaihtaa jos haluaa startin pois pakoputken vierestä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
no kylläse yhtä nopeasti käsi käy kuin type ysilläkin.. kakkonen monessa tapauksessa menekkään kuin "miehekkäällä" ottteella nimittäin mt-75:ssa..ohc kirjoitti:Ja hidas kuin norsu (vaihtaessa), verrattuna type9:iin.caddy kirjoitti:ai luksusta... tämä helpottaa paljon. mt-75 on niin paljon mukavampi käyttää kuin type-9
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Dokkin loota Ohariin?
Olisko kellää muistissa mitä kaikkea tarvii kun vaihtaa ohc moottorin type9:n tilalle mt75 laatikon.
Eli mt75:n kytkin akselista 3mm pois jos huvittaa ja oharin vauhtipyörä, levy, asetelma, ja startti vissiin sopii?
Sopiikos sitten vanhoista osista vielä:
kardaani?
mittarin varppi?
tukirauta?
kytkinhaarukka?
kytkinvarppi?
silmälaakeri?
Ja mistä se painelaakeri pitää olla, vai pitääkö siihen vaan sorvata jotenkin jatkoa?
Tuo sierran type9 on pitäny meteliä jo muutaman vuoden, ja ajattelin jos mt75:sia löytyis parempi kuntoisina.
Saishan nuota tietysti itsekkin järkeiltyä kun olis aikaa pitää pari päivää auto levällään. Siinä on vaan sellainen juju että kun alan laatikkoa vaihtamaan niin aikaa on klo16->22 jonka jälkeen autolla pitää päästä kotia..
Eli mt75:n kytkin akselista 3mm pois jos huvittaa ja oharin vauhtipyörä, levy, asetelma, ja startti vissiin sopii?
Sopiikos sitten vanhoista osista vielä:
kardaani?
mittarin varppi?
tukirauta?
kytkinhaarukka?
kytkinvarppi?
silmälaakeri?
Ja mistä se painelaakeri pitää olla, vai pitääkö siihen vaan sorvata jotenkin jatkoa?
Tuo sierran type9 on pitäny meteliä jo muutaman vuoden, ja ajattelin jos mt75:sia löytyis parempi kuntoisina.
Saishan nuota tietysti itsekkin järkeiltyä kun olis aikaa pitää pari päivää auto levällään. Siinä on vaan sellainen juju että kun alan laatikkoa vaihtamaan niin aikaa on klo16->22 jonka jälkeen autolla pitää päästä kotia..
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Dokkin loota Ohariin?
noup, tarvii MT75 mallinjat-79 kirjoitti:Olisko kellää muistissa mitä kaikkea tarvii kun vaihtaa ohc moottorin type9:n tilalle mt75 laatikon.
Sopiikos sitten vanhoista osista vielä:
kardaani?
käyjat-79 kirjoitti:mittarin varppi?
nounou, tarvii omansajat-79 kirjoitti:tukirauta?
ei käy ristiin, kuten ei painelaakerikaan kun on erilailla kiinni, eikä taida ihan suoraan natsata muutenkaan kun asetelma on eri etäisyydellä haarukasta. Helpoiten taitaa mennä hitsaamalla se laakeri vähän eri kohtaan.jat-79 kirjoitti:kytkinhaarukka?
nämä käy.jat-79 kirjoitti:kytkinvarppi?
silmälaakeri?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dokkin loota Ohariin?
Tohon turbosierraan laitoin MT75:n. En o koittanu vielä miten pelaa, mutta kepin liikkeet on ainakin todella tarkat, kun heitin vivustosta kaikki joustavat osat roskikseen.
Sorvasin pidemmän tapin sinne käpälän toiseen päähän ja taivutin käpälää parista kohdasta. Cossun pikarilla sai painelaakerillekin paremmin liikkumavaraa, kun mielestäni se tuli liikaa yli alkuperäsestä pikarista. Se MT75 silmälaakerin tapin lyhentäminen lienee tarpeetonta, niinkun jallu joskus vuosia sitten sanokin
Mahtu kasaan vaikka puuttu se välipeltikin.
Varmaan jo joku sanonukkin, mutta OHC ja DOHC startit menee samaan reikään, oharin startti siis sopii, DOHC startissa on se nokka liian lyhyt.
Sorvasin pidemmän tapin sinne käpälän toiseen päähän ja taivutin käpälää parista kohdasta. Cossun pikarilla sai painelaakerillekin paremmin liikkumavaraa, kun mielestäni se tuli liikaa yli alkuperäsestä pikarista. Se MT75 silmälaakerin tapin lyhentäminen lienee tarpeetonta, niinkun jallu joskus vuosia sitten sanokin

Varmaan jo joku sanonukkin, mutta OHC ja DOHC startit menee samaan reikään, oharin startti siis sopii, DOHC startissa on se nokka liian lyhyt.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Dokkin loota Ohariin?
Kiitoksia näistä! Eiköhän näillä tiedoilla jo pärjää, kun sorvit sun muut löytyy töistä.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i