Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ma Toukokuu 12. 17:46:43 2008
mikä olis kaikkein kätevin konsti saada auton ovien saranoiden sokkatapit pois että saisi ovet irti?
meinaa olla aika kovassa kun on ruostekkin päässy iskemään. kyseessä siis vanhakoppa esco.
joutuuko rakentaan jonkinlaista erikoistyökalua että pääsee kunnolla lyömään?
kerran yhestä kaverin jokkis ooppelista irrotettiin mut se nyt oli vähän eri asia kun ei paljoo peltejä tarvinnu säästellä.
hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ma Toukokuu 12. 18:08:03 2008
lämpöä saranaan jos ei tarvi maaleja säästellä. ja sit tekee lyöntituurnaan sellaisen jatko varren, et pääsee lyömään kunnolla ettei osu kuitenkaan autoon.
ford escort´79 tic
-
Turbiini
- Viestit: 625
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Turbiini » Ma Toukokuu 12. 18:13:20 2008
Paljon "RostOffia" ja sopiva tuurna ja lekaa.
Noin sain omasta irti.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ma Toukokuu 12. 18:14:00 2008
joskus näin kuvassa erikoistyökalun, millä niitä escortista on otettu. Oven muotohan on aika vaikea noitten saranatappien irroituksen kannalta. Kannattaa rakentaa sellainen rauta, missä toisessa päässä on suora, saranatapin paksuinen tappi, ja toisessa päässä pikkuisen taivutettu samanlainen tappi, ja sitten tarvit irtopalan, joka on noin 2,5 cm pitkä. Sen alenmman saa lyötyä kokonaan pois sillä suoralla, ylempää pääset naputtamaan sillä taivutetulla, ja kun saat tarpeeksi sen putoamaan alaspäin, niin sitten laitat sen jatkopalan sinne reikään ja taas sillä taivutetulla. Alatappi lyödään ylöspäin ja ylätappi alaspäin. Jos ei tuu museoauto, niin tilalle kannattaa laittaa pultit.
Ps. Ooppeleista ainakin merkkikorjaamossa otettiin sellaisella ohkosella tapilla, missä oli saranatapin kokoiseksi sorvattu "mutteri" ja sitten haarukkaraudalla lyötiin tappia pois.
Ps2. Tosiaan lämpöä ja ruosteenirroittajaa reilusti, muuten ei varmasti irtoa.
Pedal tu tö metal!
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Ma Toukokuu 12. 18:52:34 2008
JEP paha homma varsinkin jos ehyenä pitää ottaa.
lyönti tuurnan kans tarkkana joillakin on lyönti tappi jääny tilalle reikään ja voipi olla lujemmassa.
lyöntikulmat hankalat *ittumaiset
uudet saranatapit naftaliiniin ja pultit tilalle niin oven irrotus puoli minuuttia siinä tosin jo kahvitaukoa mukana.
monenmoista tappia kautta pranterä viritelmää tuli aikoinaan testattua mut hyvät livutkset pariksi päiväksi ja lämpöä kehiin ja vaik kylmäspreytä että säikähtää helpommaksi.
lopetusilme askareessa on tämä

yleensä
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ti Toukokuu 13. 16:20:56 2008
joo no kai sitä täytyy sitten jonkunlaista erikoistyökalua ruveta rakenteleen.
museokilpiin ei oo tulossa et pultteja kans ajattelin tilalle.
varmaan riittää jos kuumailmapuhaltimella lämmittää? maalejakaan ei tarvitse säästellä.
auttais kyllä paljon jos näkis kuvan sellasesta työkalusta. mutta kiitos nyt näistäkin ohjeista. lisääkin saa laittaa jos tulee mieleen.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ti Toukokuu 13. 16:43:18 2008
Ei auta kuumailmapuhallin kyllä mitään tossa hommassa. Vähintään kosaani-toho tarvis olla, pillillä tietysti helpoiten ja nopeiten sais kuumaksi.
Biltemasta saa ainakin halvalla noita kaasutohoja.
Voin yrittää kuvata ton itsetehdyn "escort mkI saranatappien irroitustyökalun", mutta se on ihan suora tanko, jonka kumpaankin päähän on hitsattu saranatapin vahvuinen pultti, toinen pulteista on taivutettu kulmaan, jotta pysstyy lyömään vinossa kulmassa. Äh. Yritän ottaa sen kuvan, selvenee helpoiten siitä.
Pedal tu tö metal!
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Ke Toukokuu 14. 18:14:42 2008
rohkeasti kasupillilä tai kaasutohottimella lämmitä lähes punaseksi.
tosin maalit kärsii mut ainut mikä auttaa sen 5 kg lekan lisäksi.
joskus kuluneet hieman uralle ja ahistaa mukavasti
olut, lämpö, leka, työnilo tossa se oikee järjestys borehamin mukaan.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
janne_n
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja janne_n » Ke Toukokuu 14. 21:07:43 2008
joo täytyy ruveta suunnitteleen perjantaina kun meen tallille. mikä ton kaasutohottimen virallinen käyttötarkoitus on ja mistä niitä saa? motonetistä en löytäny. ja kaasupillejäkään en omista.
vai mahdatko tarkoittaa sellasta saman laista kaasupulloa kuin esim. kaasugrilleissä on ja sit siihen sellanen liekkipilli?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..