Ohc:n virranjakaja pois?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ohc:n virranjakaja pois?
Mitäs porukka on yleensä tehny virranjakajalle jos ovat edis-4:sen tms. suorasytkän asentanu paikalleen? Omaat tulossa edis niin tuo jakaja törröttäs tuossa vaan ihan turhana, mutta se samainen akseli ilmeisestikin pyörittää myös öljypumppua joten jakajaa ei voi ihan noin vaan nostaa pois.
Onko olemassa jotain hyviä ratkaisuja tähän ''ongelmaa''. Kun en muista että tästä olisi mitään puhetta ainakaan täällä ollut.
Onko olemassa jotain hyviä ratkaisuja tähän ''ongelmaa''. Kun en muista että tästä olisi mitään puhetta ainakaan täällä ollut.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Sama projekti olis itelläkin. Ja kyllä se jakajan akseli pyörittää myös ö-pumpua. Ite aattelin katkaista jakajan(akselin) siitä lohkotasolta ja sorvauttaa siihen semmosen hatun jossa keskitys hatulle tulee siitä reijästä ja keskellä hatun sisäpuolella kolo tuolle akselille. En vielä tiedä varmaksi kuinka tuo tulee toimimaan ilman laakeria, mutta eihän siin jakajassakaan ole muistaakseni mitään laakeria. Jos jollain parempia ehdotuksia, niin muuta kuin kertokoon..
Yritä saada tästäkin selvää
Yritä saada tästäkin selvää

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
jakajan katkaisu ohc
JEP katki!
ei laakereita muistaakseni. eipä noita tarvinnu koskaan purkaa kun oli järjetön malli no problem.
omas on golf hilppeet ohc jakajan sisällä + golf boksi ja tehtiin ihan uusi kaapeli uusilla liittimillä. mut se oli kaasari elämää se.
ei voi poistaa kokonaan just sen ö-pumpun takia=pyörittää
paitsi jos kuivasumppu koneen tekee.
Jakaja katkaistaan.
ja jää sillä lukite pultilla siihen OHC/Cossu lohkoon kiinni.
kandee hommata pari wanhaa taunus jakajaa ja tehdä testi katkaisu.
sorvis tulis siisti vaik jollain koululla.
ottakee fotoja näytille katkasu rojektista.
itsellä edessä ens kesäksi kans.
mega 2 v3.0 plus edis-4 turbo härdellit sun muut hilppeet Gr.4.
ei laakereita muistaakseni. eipä noita tarvinnu koskaan purkaa kun oli järjetön malli no problem.
omas on golf hilppeet ohc jakajan sisällä + golf boksi ja tehtiin ihan uusi kaapeli uusilla liittimillä. mut se oli kaasari elämää se.
ei voi poistaa kokonaan just sen ö-pumpun takia=pyörittää
paitsi jos kuivasumppu koneen tekee.
Jakaja katkaistaan.
ja jää sillä lukite pultilla siihen OHC/Cossu lohkoon kiinni.
kandee hommata pari wanhaa taunus jakajaa ja tehdä testi katkaisu.
sorvis tulis siisti vaik jollain koululla.
ottakee fotoja näytille katkasu rojektista.
itsellä edessä ens kesäksi kans.
mega 2 v3.0 plus edis-4 turbo härdellit sun muut hilppeet Gr.4.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Juuri tuollaista ajattelinkin, eipä vaan nyt välähtäny mieleen tuo pronssihela juttuolafu kirjoitti:Ittellä on alumiinitapista sorvattu tumppi, mikä menee siihen jakajan reikään ja virranjakajasta otettu akseli, joka on lyhennetty. Tumpissa on pronssihela laakerina.

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Eipä oo tullu särettyä jakajaa koskaan että ois tuonkin laakeri homman tienny, näillä eväillä sit mennää kokeileen 

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Itse myös katkaisin siitä missä jakajan "pohja" lähtee levenemään eli laakeri jäi vielä paikalleen ja akselin katkaisin heti sen keskipainolimppujen palikan jälkeen ja sorvasin ne pienemmäksi että siihen akselin päähän jäi pieni "lautanen"
Tumpin päähän ulkopuolelle kierteet ja joku vesijohtotarvikkeista löytyvä tulppa päähän
Tuolleesti, ei näy hyvin mutta idea selvinnee
Klik
Tumpin päähän ulkopuolelle kierteet ja joku vesijohtotarvikkeista löytyvä tulppa päähän
Tuolleesti, ei näy hyvin mutta idea selvinnee
Klik
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Aika hifistejä... Mulla kölniläisessä rälläkällä jakajan runko ja akseli samasta kohtaa poikki(n.40mm alhaaltapäin mitattuna), rungon katkaisupintaan kaksi M5 kierrettä ja amiksesta jäänyt työkaluprikka siihen päähän pulteilla kiinni.Toimii, ja aikaakin meni sen tekemiseen vähemmän mitä tän tekstin kirjottamiseen 

-
- Ylläpitäjä