Salaperäinen venttiili R-cat CVH:ssa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Salaperäinen venttiili R-cat CVH:ssa

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 17. 0:22:49 2008

Purettuani muutaman esco mk5 CVH -koneisen kat -varusteilla olen havainnut joissain olevan ylimääräisen sähköohjatun venttiilin joka -ilmeisesti- kontrolloi aktiivihiilipurkin toimintaa. Itse purkki löytyy oik ajovalon takaa. Siihen tulee 2 -karvainen liitin moott.johtosarjasta. 5-6 mm letku/putki tulee imusarjalle.
Imusarjan lähellä on T-kappale, toisesta haarasta lähtee lyhyt letku em. venttiilille (lieriö, hopeinen, 91A jtn nrosarja kyljessä), 2 -sähkökarvaa. Venttiilin toisesta päästä haarautuu lyhyt letku jonka päässä on pieni, paksukon napin kokoinen lutikka. Ford -leimalla. Sijainti jarrutehostimen alueella.

Kukaan törmännyt? Mikä on tuon funktio? Autodata ei tunnistanut.
Ja tärkein; onko sita RS2000-mallissa; ja jos, niin missä, en löytänyt sille johtopistoketta RS:n johtosarjasta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Kesäkuu 17. 11:54:44 2008

Liekö sitten canister purge solenoid?
Sillä juuri säädellään, koska tankista kerättyjä bensahöyryjä päästetään carbon canisterista koneeseen.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin