Zetec ongelmaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Zetec ongelmaa
Mikä mahtaa zetecciä vaivata kun bensaa palaa hirveesti ja tulpat on nokiset ja kakkos pyttyyn tulee kipinä, mut siel ei bensa ainakaan pala, kun ottaa tulpan pois ja kattoo niin bensa kelluu männän päällä ja pakoputkesta tulee bensaa suuret määrät.
Moottori on 2.0 vm 98 mondeon zetecci ja siinä on 1.8escortin ruisku ja sytkävehkeet sekä kaikki anturit. Olis vaan kiva saada toi toimimaan ennen kun megaa alkaa laittelemaan. Olisko jollai jotai tietoo et mikä osa vois olla rikki?
Moottori on 2.0 vm 98 mondeon zetecci ja siinä on 1.8escortin ruisku ja sytkävehkeet sekä kaikki anturit. Olis vaan kiva saada toi toimimaan ennen kun megaa alkaa laittelemaan. Olisko jollai jotai tietoo et mikä osa vois olla rikki?
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Bensaa kelluu hurjat määrät kuulostaa kyllä hyvältä 
Ota nyt alkajaisiksi ongelmapytyn suutimesta piuha irti ja käyttele vähän aikaa ja kato sitten onko siellä vieläkin bensaa kellumassa. Jos siellä edelleenkin on villisti bensiiniä niin suutin on rikki.
Jos siellä ei ole bensiiniä niin vaihda suutimet ristiin jonkun toisen pytyn kanssa ja koekäytä taas. Jos vika siirtyi eri pyttyyn -> suutin on rikki, jos vika on edelleen samassa pytyssä -> suutimen ohjauksessa on vikaa.
Jos päädyt siihen että suutin on kunnossa ja vika on jossain muualla niin eipä sen väliä vaan mega-asennukset käyntiin, megallahan niitä suutimia sen jälkeen sitten ohjataan.
Terveisin 'ei oo koskaa ollu tollasia ongelmia, heitin vaan arvioita'.

Ota nyt alkajaisiksi ongelmapytyn suutimesta piuha irti ja käyttele vähän aikaa ja kato sitten onko siellä vieläkin bensaa kellumassa. Jos siellä edelleenkin on villisti bensiiniä niin suutin on rikki.
Jos siellä ei ole bensiiniä niin vaihda suutimet ristiin jonkun toisen pytyn kanssa ja koekäytä taas. Jos vika siirtyi eri pyttyyn -> suutin on rikki, jos vika on edelleen samassa pytyssä -> suutimen ohjauksessa on vikaa.
Jos päädyt siihen että suutin on kunnossa ja vika on jossain muualla niin eipä sen väliä vaan mega-asennukset käyntiin, megallahan niitä suutimia sen jälkeen sitten ohjataan.
Terveisin 'ei oo koskaa ollu tollasia ongelmia, heitin vaan arvioita'.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Itellä yhes remontissa tuli moka joka kuulostaa samalta....
Vaihas suuttimen ja tyhjä käynti venttiilin johot ristiin..
meil oli vahingos menny tyhjä käynti ventiilin piuha suutimeen ja sylinteri tulvi bensaa.
Mitään ei onneks hajonnut ei vain pysynyt tyhjä käynil mut akun kenkä oli yön irti ja taas toimi normaalisti..
Ps. auto oli 1.8 16v dohc esco

Vaihas suuttimen ja tyhjä käynti venttiilin johot ristiin..
meil oli vahingos menny tyhjä käynti ventiilin piuha suutimeen ja sylinteri tulvi bensaa.
Mitään ei onneks hajonnut ei vain pysynyt tyhjä käynil mut akun kenkä oli yön irti ja taas toimi normaalisti..
Ps. auto oli 1.8 16v dohc esco
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Otin johdon suuttimesta pois ja sylinteri kuivui kyllä.
Vaihdoin suuttimen toiseen pyttyyn ja siinä se näytti pelaavan.
Kokeilin myös vaihtaa sitä suuttimen ja tyhjäkäynti venttiilin piuhojen paikkoja ja kyl se sillai huonommin kävi, eli ilmeisesti ne oli oikein.
Mahtasko olla parasta vaan repii konehuoneen johtosarjat pois ja alkaa veteleen megan johtoja?
Vaihdoin suuttimen toiseen pyttyyn ja siinä se näytti pelaavan.
Kokeilin myös vaihtaa sitä suuttimen ja tyhjäkäynti venttiilin piuhojen paikkoja ja kyl se sillai huonommin kävi, eli ilmeisesti ne oli oikein.
Mahtasko olla parasta vaan repii konehuoneen johtosarjat pois ja alkaa veteleen megan johtoja?
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No kylhän toi musta ainaki kuulostaa ihan siltä et suutin on kunnossa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ota kaikkien suutinten johdot irti ja mittaa ilman virtoja meneekö suuttimelta ruiskuun menevä johto maihin. Ei pitäisi olla maahan yhteyttä kun piipparilla koittaa. Sulakkeilta tuleva karva saa piipata, koska siellä mahdollisesti on sulla muutakin kuormaa. Jommin kummin päin saattaa piippari näyttää jotain lukemaa, mutta suoraa yhteyttä ei saa maihin olla.
Jos on maihin yhteydessä niin luultavasti boksi tai johtosarja jostain rikki.
Jos on maihin yhteydessä niin luultavasti boksi tai johtosarja jostain rikki.
Jäsen #606
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori